Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka

Niestety mnie też dopadł problem ze znikającym płynem.

Po agresywnej jeździe i trasie 400 km, ze zbiorniczka został wyrzucony płyn, jednak nie stało się to w trakcie jazdy tylko najprawdopodobniej jakiś czas po ostygnięciu.

FIS wywalił informację dopiero następnego dnia rano i faktycznie w zbiorniczku płyn był tylko na dnie.

Reszta płynu została wyrzucona przez (jak mi się wydaję) odpowietrznik w zbiorniczku, mokra osłona silnika i wszystko co znajduję się pod zbiorniczkiem.

Zdarzyło mi się to już 2 raz w przeciągu 6 miesięcy.

Wymieniłem już termostat na ori z ASO oraz korek zbiorniczka.

Autko nie kopci, gumy nie są twarde, w zbiorniczku brak śladu oleju a w oleju brak płynu, nie grzeje się.

Przymierzam się do zrobienia testu spalin w płynie chłodniczym.

Macie jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić ?

Może walnięty czujnik ciśnienia albo rozszczelniony egr? dzisiaj podepnę się pod kompa i sprawdzę egr i czujnik

Pzdr

Piotrek

Opublikowano

U mnie wywalało płyn przez odpowietrznik (w 1.8T nad kolektorem dolotowym, w metalowej rurce idącej wzdłuż silnika).

Opublikowano (edytowane)

U mnie na 90% ze zbiorniczka wyrównawczego, jednak dziwne że dzieje się to tak nieregularnie.

Edytowane przez Kaziorek
Opublikowano (edytowane)

Witam

Ja też się borykam z ubytkiem płynu chłodniczego, początkowo zauważalne to było poprzez niski stan w zbiorniczku. Próbowałem odpowietrzać układ, robiłem test na szczelność uszczelki pod głowicą który nic nie wykazał, a przy drugiej próbie testu zrobiło się takie ciśnienie, aż płyn wylał się przez ten tester. Przeglądałem to feralne miejsce z tyłu głowicy, ale tam wszystko jest suche. Dodam, że temperatura wody nie skacze, cały czas jest 90 stopni, a czas nagrzania do takiej temp nie jest duży. Ogrzewanie wewnątrz również działa poprawnie. Dziś jeszcze przeglądając na spokojnie zauważyłem, że mam pęknięte kolanko od odmy, tutaj gdzie wychodzi od podstawy filtra oleju, ale chyba to nie ma nic do tego? Uprzedzając, zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej został wymieniony jakiś miesiąc temu bo miałem problemy z nierówną pracą silnika. Ma ktoś jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić?


Prawie miesiąc a nikt się nie odzywa, forum już nie działa czy co ?

Przez ten czas zauważyłem, że mam zimny wąż wylotowy z termostatu, a więc wymieniłem go na oryginalny BEHR, ale mimo to wąż nadal jest zimny a płyn dalej wyrzuca. Ręce opadają, a mechanicy tylko wróżą z fusów: uszczelka, pompa, termostat, chłodnica zatkana, a żaden z nich nie potrafi podjąć się próby naprawy. Nikt z tutaj obecnych nie miał podobnego problemu?

Edytowane przez KaKim
Opublikowano
Witam. Od pewnego czasu mam probelm z ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik ALT 2.0 Benzyna + LPG

Przesledziłem cały układ, żadnych nieszczelności nie widać. Wymieniłem korek od zbiorniczka, test na zawartość CO2 w układzie nic nie wykrywa. Układ odpowietrzony, pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu ok 10tys km temu.

Czujniki temperatury na zimnym silniku pokazują tą samą temperaturę.


Przy zabawie z VCDS-em zaobserwowałem, że temperatura na wyjściu z chłodnicy czasem rośnie do ponad 90 stopni. W tym momencie poziom płynu zaczyna się podnosić i wylewać przelewem (Sprawdzane na postoju - 2-3tys obrotów). Termostat przez cały ten czas wg VCDS-a był zamknięty. Więc czym spowodowany był wzrost temperatury na dużym obiegu?

Przy robieniu logów temperatura też zaczeła gwałtownie rosnąć, ale przy ok 70 stopniach odpuściłem gaz i temperatura zaczeła spadać - poziom płynu nie podniósł się.

Przy następnych próbach temperatura rosła do ok 45 stopni i utrzymywała się ( 2-3tys obrotów).


Nie wiem już sam gdzie mam szukać przyczyn ubywania płynu.

Wykres temperatury na wyjściu z chłodnicy podczas jazdy oraz na postoju z gazowaniem ( wg mnie prawidłowy)



Kolejny wykres - widać jak temperatura drastycznie wzrasta aż do 70 stopni, po odpuszczeniu gazu temperatura spada:




Wykres z % otwarcia termostatu. Widać, że w czasie drastycznego wzrostu temperatury termostat był zamknięty?





Czy to znaczy, że termostat jest do wymiany? Temperatura na silniku nie przekracza 104 stopni...




Płyn wywala przelewem. Jezeli była by to wina UPG to płyn wywalało by cały czas podczas jazdy. U mnie dzieje się to rzadko, można zrobić 200 km i nic nie wyrzuci a czasem na trasie 20km potrafi trochę wywalić.


Olej jest czysty, płyn również, nie kopci. Auto nie straciło mocy, wszystko jest jak należy poza tym, że czasem wyrzuci trochę płynu.
Opublikowano

Witam serdecznie.

Pozwolę sobię na podpięcie się pod temat.

A4 B6 1.8T AVJ po modach sprzętowych i softwarowych.

Historia choroby:

Pojawiło się sporo oleju w płynie chłodniczym, ścągnięta i sprawdzona głowica, nowa uszczelka. Po tygodniu podobna historia, wpompowało ponad litr oleju w układ chłodniczy, auto wróciło na lawecie do mechanika. Kolejna diagnoza - chłodnica oleju. Wymiana i bingo - brak oleju w układzie chłodzenia. Po wielokrotnych płukankach silnika zaleliśmy płyn chłodniczy, ale pojawił się kolejny problem - wywala płyn przelewem od zbiorniczka.

Wstawiony nowy zbiorniczek z korkiem - nadal to samo. Ubytek rzędu 1l/tydzien.

McGiver z GeremiVagGarage sprawdził mi termostat i okazuje się, że otwiera się prawidłowo, zgodnie z wysterowaniem z czujnika na dole chłodnicy. Przewody nie są specjalnie napompowane. Ogrzewanie działa jak najbardziej ok.

Tu moje pytanie - co jeszcze można sprawdzić? Czy przytkana po inwazji oleju chłodnica mogłaby powodować taki stan rzeczy?

Z gory dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam,

Damian

Opublikowano

No to widzę, że użytkowników z takim samym problemem przybywa, a nikt nie jest w stanie rozwiązać owej przyczyny wyrzucania płynu właśnie przez przelew w zbiorniczku. U mnie to się dzieje po ok 2 h od zgaszenia samochodu. Wymieniony termostat, pompa, nowy korek zbiorniczka z ASO, znów wymiana termostatu a płyn dalej wyrzuca. Ręce opadają, a mechanicy już nie wiedzą co robić, poza tylko jedną opcją: wymiany uszczelki pod głowicą. Dodam, że test był robiony na CO2 w układzie i nic nie wskazał. Ma ktoś jakieś pomysły lub miał już do czynienia z takim przypadkiem i go rozwiązał ?

Opublikowano

Zmień korek na inny.

Opublikowano

Przecież piszę, ze kupilem nowy w ASO

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam wiecie może ile jest króćców plastikowych w układzie płynu chłodniczego i gdzie? Planuję wymienić płyn i tak się zastanawiam nad zmianom tych króćców

Opublikowano

Czy warto przy wycieku prawdopodobnie spod uszczeki glowicy wlewać jakiś drogi uszczelniacz?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie warto bo zawalisz sobie nagrzewnice.

Wysłane z mojego LG-D802

Opublikowano

U mnie pojawił się standardowy wyciek pomiędzy króćcem cieczy, a wężem który nachodzi na ten króciec i idzie do nagrzewnicy.

Przy okazji podaję aktualny zestaw numerów części do zamówienia w ASO do 1.9 AWX,AVF,AVB

Uwaga - w ETCE oring króćca występuje osobno, więc jak kupujesz zestaw, to go nie zamawiaj, bo jest razem z któćcem, aby go nie dublować bo nie jest tani.

Oring złączki węża nachodzącej na króciec nie jest dostępny jako osobna część.

Króciec głowicy układu chłodzenia (zawiera o-ring 037121687)
038121144A
36.21 zł
flange with sealing ring and quick-action coupling
Pierscien uszczelniajacy --> o-ring <--seal 36X3,15 / --> kupować tylko gdy wymieniamy sam o-ring, bez korpusu i węża (najczęściej właśnie z tego połączenia cieknie)
037121687
9.25 zł
Wąż cieczy chłodzącej
Coolant hose
8E1819371R
143.93 zł
Obejma sprezynowa (na wężu w grodzi - jako zapas gdyby stara pękła przy zdejmowaniu)
N90687001
12.19 zł

cześć,

Wycieka mi płyn na połączeniu króciec głowicy układu chłodzenia 038121144A - wąż8E1819371R. Może zna ktoś może rozmiar oryginalnego o-ringa do węża cieczy chłodzącej 8E1819371R?

Opublikowano

Cześć,

w moim B7 obserwuję duże ubytki płynu chłodniczego (po postoju w garażu widać krople na posadzce). Pooglądałem z góry silnik i widać różowy nalot od strony podszybia - patrząc od dołu też widać, że plamy w garażu pojawiają się bliżej podszybia.

Chciałem zdiagnozować usterkę króćca, o którym tu piszecie, ale nie wiem gdzie go szukać...

Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić (może jakieś zdjęcie)? :)

Opublikowano

na glowicy jest krociec

Opublikowano
Dnia 10.12.2016 o 18:47, KaKim napisał:

Przecież piszę, ze kupilem nowy w ASO

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

I co - masz gwarancję, że jest 100% sprawny? ;-D Bywały już takie, które od nowego nie działały prawidłowo.

Opublikowano (edytowane)

Witam . jestem nowy tu. Posiadam audi a4 b6 1.8t 150 km . mam taki problem z ukladem chlodzenia. Gdzies ubywa mi plyn chlodniczy.samochod lekko kopci na bialo . ale jest jeszcze cos plyn ubywa do pewnego stanu 2.5 cm ponizej minimum i dalej juz nie schodzi moge spokojnie jezdzic i nic sie nie dzieje zadna kontrolka sie nie zapala przejechałem 1000 km na takim stanie. Moze ktos mial cos podobnego .? 

Edytowane przez Chmielak
Opublikowano

A poczytałeś choć temat w którym zadajesz pytanie ???

Opublikowano

Witam potrzebuję pomocy ,wywaliło mi oring na łączeniu chłodnicy z wężem na dole tym koło interculera jestem za granicą a żona próbuje kupić ten oring w ASO po raz 4 z kolei dali jej ale jakiś inny  może któsyś z kolegów pomógł by jaki jest oryginalny numer tego oringa ,w ASO dają za każdym razem jakieś małe a ten wąż ma około 40-50mm średnicy dzięki z góry

Opublikowano (edytowane)

Pomyłka.

Edytowane przez rade

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...