Kaziorek Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 Siemka Niestety mnie też dopadł problem ze znikającym płynem. Po agresywnej jeździe i trasie 400 km, ze zbiorniczka został wyrzucony płyn, jednak nie stało się to w trakcie jazdy tylko najprawdopodobniej jakiś czas po ostygnięciu. FIS wywalił informację dopiero następnego dnia rano i faktycznie w zbiorniczku płyn był tylko na dnie. Reszta płynu została wyrzucona przez (jak mi się wydaję) odpowietrznik w zbiorniczku, mokra osłona silnika i wszystko co znajduję się pod zbiorniczkiem. Zdarzyło mi się to już 2 raz w przeciągu 6 miesięcy. Wymieniłem już termostat na ori z ASO oraz korek zbiorniczka. Autko nie kopci, gumy nie są twarde, w zbiorniczku brak śladu oleju a w oleju brak płynu, nie grzeje się. Przymierzam się do zrobienia testu spalin w płynie chłodniczym. Macie jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić ? Może walnięty czujnik ciśnienia albo rozszczelniony egr? dzisiaj podepnę się pod kompa i sprawdzę egr i czujnik Pzdr Piotrek
erchi Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 U mnie wywalało płyn przez odpowietrznik (w 1.8T nad kolektorem dolotowym, w metalowej rurce idącej wzdłuż silnika).
Kaziorek Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) U mnie na 90% ze zbiorniczka wyrównawczego, jednak dziwne że dzieje się to tak nieregularnie. Edytowane 19 Października 2016 przez Kaziorek
KaKim Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) Witam Ja też się borykam z ubytkiem płynu chłodniczego, początkowo zauważalne to było poprzez niski stan w zbiorniczku. Próbowałem odpowietrzać układ, robiłem test na szczelność uszczelki pod głowicą który nic nie wykazał, a przy drugiej próbie testu zrobiło się takie ciśnienie, aż płyn wylał się przez ten tester. Przeglądałem to feralne miejsce z tyłu głowicy, ale tam wszystko jest suche. Dodam, że temperatura wody nie skacze, cały czas jest 90 stopni, a czas nagrzania do takiej temp nie jest duży. Ogrzewanie wewnątrz również działa poprawnie. Dziś jeszcze przeglądając na spokojnie zauważyłem, że mam pęknięte kolanko od odmy, tutaj gdzie wychodzi od podstawy filtra oleju, ale chyba to nie ma nic do tego? Uprzedzając, zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej został wymieniony jakiś miesiąc temu bo miałem problemy z nierówną pracą silnika. Ma ktoś jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić?Prawie miesiąc a nikt się nie odzywa, forum już nie działa czy co ? Przez ten czas zauważyłem, że mam zimny wąż wylotowy z termostatu, a więc wymieniłem go na oryginalny BEHR, ale mimo to wąż nadal jest zimny a płyn dalej wyrzuca. Ręce opadają, a mechanicy tylko wróżą z fusów: uszczelka, pompa, termostat, chłodnica zatkana, a żaden z nich nie potrafi podjąć się próby naprawy. Nikt z tutaj obecnych nie miał podobnego problemu? Edytowane 12 Listopada 2016 przez KaKim
Patryk Szpek Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Witam. Od pewnego czasu mam probelm z ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik ALT 2.0 Benzyna + LPG Przesledziłem cały układ, żadnych nieszczelności nie widać. Wymieniłem korek od zbiorniczka, test na zawartość CO2 w układzie nic nie wykrywa. Układ odpowietrzony, pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu ok 10tys km temu. Czujniki temperatury na zimnym silniku pokazują tą samą temperaturę. Przy zabawie z VCDS-em zaobserwowałem, że temperatura na wyjściu z chłodnicy czasem rośnie do ponad 90 stopni. W tym momencie poziom płynu zaczyna się podnosić i wylewać przelewem (Sprawdzane na postoju - 2-3tys obrotów). Termostat przez cały ten czas wg VCDS-a był zamknięty. Więc czym spowodowany był wzrost temperatury na dużym obiegu? Przy robieniu logów temperatura też zaczeła gwałtownie rosnąć, ale przy ok 70 stopniach odpuściłem gaz i temperatura zaczeła spadać - poziom płynu nie podniósł się. Przy następnych próbach temperatura rosła do ok 45 stopni i utrzymywała się ( 2-3tys obrotów). Nie wiem już sam gdzie mam szukać przyczyn ubywania płynu. Wykres temperatury na wyjściu z chłodnicy podczas jazdy oraz na postoju z gazowaniem ( wg mnie prawidłowy) images hosting Kolejny wykres - widać jak temperatura drastycznie wzrasta aż do 70 stopni, po odpuszczeniu gazu temperatura spada: image upload free Wykres z % otwarcia termostatu. Widać, że w czasie drastycznego wzrostu temperatury termostat był zamknięty? image upload Czy to znaczy, że termostat jest do wymiany? Temperatura na silniku nie przekracza 104 stopni... image upload no ads Płyn wywala przelewem. Jezeli była by to wina UPG to płyn wywalało by cały czas podczas jazdy. U mnie dzieje się to rzadko, można zrobić 200 km i nic nie wyrzuci a czasem na trasie 20km potrafi trochę wywalić. Olej jest czysty, płyn również, nie kopci. Auto nie straciło mocy, wszystko jest jak należy poza tym, że czasem wyrzuci trochę płynu.
morgan_exe Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam serdecznie. Pozwolę sobię na podpięcie się pod temat. A4 B6 1.8T AVJ po modach sprzętowych i softwarowych. Historia choroby: Pojawiło się sporo oleju w płynie chłodniczym, ścągnięta i sprawdzona głowica, nowa uszczelka. Po tygodniu podobna historia, wpompowało ponad litr oleju w układ chłodniczy, auto wróciło na lawecie do mechanika. Kolejna diagnoza - chłodnica oleju. Wymiana i bingo - brak oleju w układzie chłodzenia. Po wielokrotnych płukankach silnika zaleliśmy płyn chłodniczy, ale pojawił się kolejny problem - wywala płyn przelewem od zbiorniczka. Wstawiony nowy zbiorniczek z korkiem - nadal to samo. Ubytek rzędu 1l/tydzien. McGiver z GeremiVagGarage sprawdził mi termostat i okazuje się, że otwiera się prawidłowo, zgodnie z wysterowaniem z czujnika na dole chłodnicy. Przewody nie są specjalnie napompowane. Ogrzewanie działa jak najbardziej ok. Tu moje pytanie - co jeszcze można sprawdzić? Czy przytkana po inwazji oleju chłodnica mogłaby powodować taki stan rzeczy? Z gory dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam, Damian
KaKim Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 No to widzę, że użytkowników z takim samym problemem przybywa, a nikt nie jest w stanie rozwiązać owej przyczyny wyrzucania płynu właśnie przez przelew w zbiorniczku. U mnie to się dzieje po ok 2 h od zgaszenia samochodu. Wymieniony termostat, pompa, nowy korek zbiorniczka z ASO, znów wymiana termostatu a płyn dalej wyrzuca. Ręce opadają, a mechanicy już nie wiedzą co robić, poza tylko jedną opcją: wymiany uszczelki pod głowicą. Dodam, że test był robiony na CO2 w układzie i nic nie wskazał. Ma ktoś jakieś pomysły lub miał już do czynienia z takim przypadkiem i go rozwiązał ?
KaKim Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Przecież piszę, ze kupilem nowy w ASO Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
enrike2 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Witam wiecie może ile jest króćców plastikowych w układzie płynu chłodniczego i gdzie? Planuję wymienić płyn i tak się zastanawiam nad zmianom tych króćców
Kris38 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Czy warto przy wycieku prawdopodobnie spod uszczeki glowicy wlewać jakiś drogi uszczelniacz? 1
mlodziak22 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Nie warto bo zawalisz sobie nagrzewnice. Wysłane z mojego LG-D802
Andrzejjar Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 U mnie pojawił się standardowy wyciek pomiędzy króćcem cieczy, a wężem który nachodzi na ten króciec i idzie do nagrzewnicy. Przy okazji podaję aktualny zestaw numerów części do zamówienia w ASO do 1.9 AWX,AVF,AVB Uwaga - w ETCE oring króćca występuje osobno, więc jak kupujesz zestaw, to go nie zamawiaj, bo jest razem z któćcem, aby go nie dublować bo nie jest tani. Oring złączki węża nachodzącej na króciec nie jest dostępny jako osobna część. Króciec głowicy układu chłodzenia (zawiera o-ring 037121687) 038121144A 36.21 zł flange with sealing ring and quick-action coupling Pierscien uszczelniajacy --> o-ring <--seal 36X3,15 / --> kupować tylko gdy wymieniamy sam o-ring, bez korpusu i węża (najczęściej właśnie z tego połączenia cieknie) 037121687 9.25 zł Wąż cieczy chłodzącej Coolant hose 8E1819371R 143.93 zł Obejma sprezynowa (na wężu w grodzi - jako zapas gdyby stara pękła przy zdejmowaniu) N90687001 12.19 zł cześć, Wycieka mi płyn na połączeniu króciec głowicy układu chłodzenia 038121144A - wąż8E1819371R. Może zna ktoś może rozmiar oryginalnego o-ringa do węża cieczy chłodzącej 8E1819371R?
Jokeer Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Cześć, w moim B7 obserwuję duże ubytki płynu chłodniczego (po postoju w garażu widać krople na posadzce). Pooglądałem z góry silnik i widać różowy nalot od strony podszybia - patrząc od dołu też widać, że plamy w garażu pojawiają się bliżej podszybia. Chciałem zdiagnozować usterkę króćca, o którym tu piszecie, ale nie wiem gdzie go szukać... Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić (może jakieś zdjęcie)?
azure Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Dnia 10.12.2016 o 18:47, KaKim napisał: Przecież piszę, ze kupilem nowy w ASO Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka I co - masz gwarancję, że jest 100% sprawny? ;-D Bywały już takie, które od nowego nie działały prawidłowo.
Chmielak Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) Witam . jestem nowy tu. Posiadam audi a4 b6 1.8t 150 km . mam taki problem z ukladem chlodzenia. Gdzies ubywa mi plyn chlodniczy.samochod lekko kopci na bialo . ale jest jeszcze cos plyn ubywa do pewnego stanu 2.5 cm ponizej minimum i dalej juz nie schodzi moge spokojnie jezdzic i nic sie nie dzieje zadna kontrolka sie nie zapala przejechałem 1000 km na takim stanie. Moze ktos mial cos podobnego .? Edytowane 21 Lutego 2017 przez Chmielak
Fido Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 A poczytałeś choć temat w którym zadajesz pytanie ???
Gab73 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Witam potrzebuję pomocy ,wywaliło mi oring na łączeniu chłodnicy z wężem na dole tym koło interculera jestem za granicą a żona próbuje kupić ten oring w ASO po raz 4 z kolei dali jej ale jakiś inny może któsyś z kolegów pomógł by jaki jest oryginalny numer tego oringa ,w ASO dają za każdym razem jakieś małe a ten wąż ma około 40-50mm średnicy dzięki z góry
rade Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Pomyłka. Edytowane 22 Lutego 2017 przez rade
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się