Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Xado testowałem, tloki aż się błyszczały ?

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Najważniejszego i tak nie zobaczysz, czyli pierścienie. Po tym zabiegu też powinna poprawić się kompresja, jeżeli wcześniej był problem.

Opublikowano

Możesz spróbować dać do oleju Ceramizer często pomaga na mały ubytek oleju.

 

Opublikowano

Do głowy nalej ceramizer. Może coś pomoże.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 12.05.2021 o 13:18, ELLIOTT napisał:

Do głowy nalej ceramizer. Może coś pomoże.

Bardzo pomocny twój komentarz, tylko zerowe argumenty. Najwięcej piszą Ci co nie mieli z tym do czynienia.

Osobiście testowałem i silnik dział do dzisiaj i olej przestał brać.

Wiadomo jak komuś bierze dużo oleju to tylko remont.

 

Opublikowano

Pytanie brzmi czy chcemy walczyć ze źródłem czy z objawami... ;)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Takie specyfiki jak ceramizery stosuje sie jako srodek zapobiegawczy, wydluzajacy zywotnosc, zmniejszajacy zuzycie, a nie lek na zajechanego trupa :D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, Freeman1982 napisał:

Bardzo pomocny twój komentarz, tylko zerowe argumenty. Najwięcej piszą Ci co nie mieli z tym do czynienia.

Osobiście testowałem i silnik dział do dzisiaj i olej przestał brać.

Wiadomo jak komuś bierze dużo oleju to tylko remont.

 

Testowaliśmy różne wynalazki typu rewitalizanty w jednym domowym aucie. Filmiki łysego są tyle warte, co sanki latem. Pewne osoby traktują go jako wyrocznie. Ceramizer działa chwilowo, nikt głośno nie mówi co dzieje się arterią olejową w dłuższym interwale. Pomijam fakt doprawiania oliw bez pojęcia, jak wielu robi to z mizernym późniejszym skutkiem. Wystarczy porządny olej syntetyczny oraz skrócony interwal wymiany oleju. Na tym kończę rozmowę, można byłoby pisać godzinami(tylko nie widzę sensu produkowania się).

Edytowane przez ELLIOTT
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 godziny temu, ELLIOTT napisał:

Wystarczy porządny olej syntetyczny oraz skrócony interwal wymiany oleju

Dokładnie, to gwarantuje brak problemów i jest do zrealizowania stosunkowo prostymi środkami.

Wszelakie cudeńka jak mleko się wyleje i silnik ma problemy nie uleczą problemu na skróty.

Dbać i pilnować wymian oleju i nie trzeba się będzie " doktoryzować" w tym zagadnieniu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 5.05.2021 o 13:18, Langista napisał:

pobór oleju do 1l między wymianami to norma w 16-letnim aucie.

To z moim 15-letnim 1,8T BFB jest coś nie tak skoro to norma ;) Już trzecia wymiana oleju, ostatnia po programie, olej niedługo będę wymieniał i mam poziom cały czas na max. na bagnecie.

Opublikowano

No moje troszkę młodsze, ale również praktycznie nie dolewam oleju między wymianami (nie leję na max przy wymianie)

Może Radek miał na myśli troszkę "podmęczone" sztuki, a moja np jest jak "nówka sztuka".....

Opublikowano
37 minut temu, AndrzejK. napisał:

(nie leję na max przy wymianie)

Ja wlewam zawsze tyle żebym zaraz po zgaszeniu silnika z rozgrzanym olejem miał max, na zimnym jak spłynie olej jest delikatnie powyżej max. O dziwo do mojego BFB wlewam 4,5 l a książka pisze o 3,5 l, być może dlatego że te 3,5 l jest do środka pomiędzy max a min.

Opublikowano
3 minuty temu, pelonek1 napisał:

wlewam 4,5 l a książka pisze o 3,5 l

Tak, czytałem,że książka podaje 3,5l....

Szczerze mówiąc troszkę mnie zdziwiła ta ilość do uturbionej jednostki, przecież tam oliwa ma "ciężko" przy bardziej ambitniejszym kierowniku....Czyżby celowość działania??

W moim silniku wolnossącym dla porównania jest podana pojemność 4,2l, ja wlewam przy wymianie 4l.

7 minut temu, pelonek1 napisał:

może dlatego że te 3,5 l jest do środka pomiędzy max a min.

Bardzo możliwe, mam w Mercedesie tak,że podana ilość do wymiany oleju zawiera się między znakami min-max, ale to silnik wolnossący....

Opublikowano

Wczoraj wymieniałem olej. Wlałem po raz pierwszy RAVENOL VST Turbo USVO 5W-40. Do tej pory lałem cały czas Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Oba oleje bardzo dobre. Na LM silnik troszkę ciszej pracuje, i masując go opuszkami palców wydaje się bardziej lepki. Na Ravenolu silnik pracuje troszeczkę głośniej ale wydaje mi się że lżej się kręci i jakby lepiej się wkręca na obroty. LM bardzo długo utrzymywał się czysty ciekawe jak będzie z Ravenolem.

Opublikowano
1 godzinę temu, AudiRock napisał:

LM bardzo długo utrzymywał się czysty ciekawe jak będzie z Ravenolem.

Z mojego doświadczenia przy kilku pierwszych wymianach może być odwrotnie bo Ravenol ma bdb właściwości czyszczące.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak LM wymieniał terminowo to Ravenol nie będzie miał za bardzo co czyścić, więc też będzie/powinien być długo jasny/czysty.

Opublikowano
5 minut temu, pelonek1 napisał:

Z mojego doświadczenia przy kilku pierwszych wymianach może być odwrotnie bo Ravenol ma bdb właściwości czyszczące.

U mnie myje aż miło, po 3000km jest czarny :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
23 godziny temu, pelonek1 napisał:

To z moim 15-letnim 1,8T BFB jest coś nie tak skoro to norma ;) Już trzecia wymiana oleju, ostatnia po programie, olej niedługo będę wymieniał i mam poziom cały czas na max. na bagnecie.

Daj przejechać się, udowodnię Ci że weźmie ;)

Opublikowano
2 godziny temu, AndrzejK. napisał:

Jak LM wymieniał terminowo to Ravenol nie będzie miał za bardzo co czyścić, więc też będzie/powinien być długo jasny/czysty.

nie koniecznie. Chyba, ze posiada auto od nowosci i dba o interwaly oleju od samego poczatku :)

Opublikowano
22 godziny temu, AndrzejK. napisał:

Może Radek miał na myśli troszkę "podmęczone" sztuki, a moja np jest jak "nówka sztuka".....

Dokładnie o to mi chodziło. Nie oszukujemy się, większość aut w wieku 10 lat już jest zajechania przez pierwszych i drugich właścicieli. To, że jest kilka sztuk, które oleju nie biorą to fart i tyle (o ile wcześniej nikt nie zrobił remontu). Nie mniej 1l oleju między wymianami nie oznacza, że silnik to szrot, bo takie zużycie jest 'w normie'.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...