SzczYpior_n1 Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 Witam Panowie mam pytanie o ten olej Texaco Havoline Ultra 5W-40 czy ktoś miał styczność z tym olejem ?? pod linkiem karta charakterystyki http://texacopolska.pl/produkty/havoline-ultra-5w-40/ Kiedyś kupiłem chyba go na dolewkę jak mi turbo puszczało. Koleś w sklepie, na pierwszy rzut oka obcykany, mówił wówczas, że leje go do swojego 1.8T. Wiecej Ci nic nie powiem
ChrisFalcon Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 19 godzin temu, k232 napisał: Ludzie są leniwi, najlepiej nie odpisywać w ogóle to wtedy pomyślą i cofną 2 strony.. Przejrzałem jakieś pół tego tematu i nawet tu ludzie piszą cały czas coś innego. 5w30 5w40 10w60 0w40 10w40 Także niewiadomo co wybrać do tej pory. I tak jak napisałem, odwiedziłem kilka warsztatów i oni polecają takie i takie, a nie są to jakieś "januszowe" warsztaty tylko specjalizujące się w przeróbkach jak, np. Gregor10 Druga sprawa jest taka, że temat powstał 3 lata temu to mogło się już coś zmienić. Powstać coś nowego, lepszego.
k232 Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 W tych czasach same lepsze rzeczy robią ?
gardom Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Moim zdaniem tradycyjny 5W40 się sprawdza. Ja leję Motul X-Cess 5W40 i jestem zadowolony Pozdro
impackt Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 (edytowane) Panowie, jeżdżę obecnie na motulu 5W40 zasugerowano mi przejście na Millersa 5W50 macie jakieś doświadczenia z tym konkretnym olejem? Dodam, że auto porobione na 225 KM i to ponoć ma znaczenie przy wyborze między 5W50 a 5W50 Edytowane 4 Grudnia 2017 przez impackt
przem8 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 1 godzinę temu, impackt napisał: Panowie, jeżdżę obecnie na motulu 5W40 zasugerowano mi przejście na Millersa 5W50 macie jakieś doświadczenia z tym konkretnym olejem? Dodam, że auto porobione na 225 KM i to ponoć ma znaczenie przy wyborze między 5W50 a 5W50 Zostań przy 5w40. Mocniejsze 1.8t też jeżdżą na takim. Co najwyżej możesz skrócić okres między wymianami oleju jeśli lubisz "pokatować" auto
impackt Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 5 godzin temu, przem8 napisał: Zostań przy 5w40. Mocniejsze 1.8t też jeżdżą na takim. Co najwyżej możesz skrócić okres między wymianami oleju jeśli lubisz "pokatować" auto Sam mam dylemat, 5W50 jest chyba gęstszy i lepiej chroni przy wyższych temperaturach, z drugiej strony producent nie zaleca tego oleju a sugeruje 5W40. Przy nim chyba zostanę, ale zakupię Millersa z nanotechnology
jolley Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Witam witam Temat nie ma końca Zakupiłem autko, zawiozłem do mechanika na "serwis". Do tej pory za granicą silnik był zalany Castrol 5W30 (long life jak to zwykle bywa). Mechanik zaproponował mi zalanie go Mobil 1 5W50, bo ma lepsze właściwości przy wysokich temperaturach, szczególnie w lecie, kiedy grzeje na zewnątrz i pod maską też chłodno nie jest, a olej w trakcie jazdy autostradą się gotuje. Po przeczytaniu wielu stron tematu byłem zdecydowany na Motula 5W40, ewentualnie Vavoline. A tu polecił mi Mobil. Olej zmieniam standardowo co 10 tys.
HatefulEvil Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) weź Motula albo L. Moly albo tego valvoline. Do kilku stron wstecz masz odpowiedź na pytanie czy warto zalać 5w50 - bez chipa nie ma takiej potrzeby. EDIT: teraz widzę, że dokładnie przed Twoim postem jest znowu dywagacja na ten temat Edytowane 14 Grudnia 2017 przez HatefulEvil
jolley Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 13 minut temu, HatefulEvil napisał: weź Motula albo L. Moly albo tego valvoline. Do kilku stron wstecz masz odpowiedź na pytanie czy warto zalać 5w50 - bez chipa nie ma takiej potrzeby. EDIT: teraz widzę, że dokładnie przed Twoim postem jest znowu dywagacja na ten temat Jasne, że widziałem te posty. Tak, jak pisałem, przerobiłem kilkanaście stron tego tematu i rozbijają się głownie 3 marki : LM, Motul, Millers. Pozostałe mniej. Dlatego zaskoczyła mnie propozycja Mobila, przez mechanika, który nota bene pracuje w Audi
HatefulEvil Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Prawda jest taka, że lepiej ufać pasjonatom niż mechanikom.
aiwer Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Zjecie mnie ale powiem tak: - poprzednie auto to a4 b5 1.8t ANB. LPG Lałem do tego auta przez kilka lat (ok 100K km zrobione, przy sprzedaży miał ponad 300k km) tylko i wyłącznie MOBIL i to w dodatku półsyntetyk 10W40. Auto jeździło bezawaryjnie, cuda wyprawiałem (pierwsze 1.8t) i nigdy nic się nie stało. Żadnego nagaru, żadnego brzęczenia przy porannym odpalaniu. Teraz mam 1.8t AVJ LPG i leje te cuda co tu wypisujecie Motule, LM, Valvoline i praktycznie za każdym razem z rana jest rzegot łańcuszka, wcale silnik nie chodzi ciszej. Także, możecie pisać o tych olejach w samych superlatywach, ale podejrzewam, że jeden z nielicznych mam autentyczne porównanie. Silniki praktycznie te same, różnica wg na + dla B5. 1
Dev Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 2 godziny temu, aiwer napisał: Zjecie mnie ale powiem tak: - poprzednie auto to a4 b5 1.8t ANB. LPG Lałem do tego auta przez kilka lat (ok 100K km zrobione, przy sprzedaży miał ponad 300k km) tylko i wyłącznie MOBIL i to w dodatku półsyntetyk 10W40. Auto jeździło bezawaryjnie, cuda wyprawiałem (pierwsze 1.8t) i nigdy nic się nie stało. Żadnego nagaru, żadnego brzęczenia przy porannym odpalaniu. Teraz mam 1.8t AVJ LPG i leje te cuda co tu wypisujecie Motule, LM, Valvoline i praktycznie za każdym razem z rana jest rzegot łańcuszka, wcale silnik nie chodzi ciszej. Także, możecie pisać o tych olejach w samych superlatywach, ale podejrzewam, że jeden z nielicznych mam autentyczne porównanie. Silniki praktycznie te same, różnica wg na + dla B5. dla nas to możesz do silnika nawet nasrać, poprzedni silnik miał pancerny napinacz bez elektryki a teraz masz grata z elektrohydraulicznym napinaczem i cokolwiek wlejesz to i tak bedzie napier...ał 2
aiwer Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Taki o to właśnie mamy postęp... Jak mój będzie padał i jezeli nie ma przeciwwskazań, to wymienie na stary typ.
Dev Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 31 minut temu, aiwer napisał: Taki o to właśnie mamy postęp... Jak mój będzie padał i jezeli nie ma przeciwwskazań, to wymienie na stary typ. właśnie że są
jolley Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 (edytowane) Mechanik już kupił tego Mobila 5w50. Ale nie będę spał spokojnie, jeżeli nie zaleje Motula czy LM. Powiem żeby wymienił na Motula Nie mogę sobie pozwolić na kiepski sen przez pół roku Edit. Śledzę karty charakterystyk i Mobila i Motula. Wyprowadźcie mnie z błędu, ale szczerze powiedziawszy, Mobil ma (chyba) lepsze parametry niż Motul. I lepkość w temperaturze 40 i 100st. I wskaźnik lepkości. Temperatura zapłonu o 1 wyższa itp. Czyżby nie był taki zły ten Mobil? Edytowane 15 Grudnia 2017 przez jolley
KINIAM Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Już o 5W50 było pisane. Jak już koniecznie to z dodatkiem na tarcie aby zminimalizować tarcie podczas rozruchu silnika. Ekonomicznie polecam FUCHSA 5W40 lub coś lepszego to mało znany wyśmienity olej NESTE OIL.
TomaszRT Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 11 minut temu, KINIAM napisał: Już o 5W50 było pisane. Jak już koniecznie to z dodatkiem na tarcie aby zminimalizować tarcie podczas rozruchu silnika. Mógłbyś rozwinąć temat?
bastiv40 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 1 godzinę temu, Dev napisał: właśnie że są Napiszesz coś więcej? W temacie o napinaczu wypowiedzi o zmianie na ten "bez wtyczki" sugerują, że nic złego się nie będzie działo.
Dev Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 będzie walił błędami plus tryb awaryjny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się