wyzyk83 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 3 minuty temu, Ronivw napisał: U mnie jak w opcji 2 i po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Pierwszą zimę jeżdżę z dobrym termostatem i jestem w szoku. Mniejsze spalanie Dpf wypala się raz na 3 tygodnie a wcześniej ciągle się załączało wypalanie. Nie ten samochód! Co do ogrzewania w środku to proponuje poszukać w ustawieniach MMI załączenie funkcji dogrzewania wnętrza załanczającej się poniżej 5 stopni na dworze. Pozdrawiam Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka to przed wymianą jaką ci osiągał temperaturę?
Ronivw Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 43 minuty temu, wyzyk83 napisał: to przed wymianą jaką ci osiągał temperaturę? Naprawdę różnie. Dosłownie wszystko miało wpływ na to ile w danym momencie było. Generalnie 90 było tylko przy butowaniu,wypalaniu DPFu i podjeździe pod dom po trasie na konkretną górę na drugim biegu. Teraz podobny dystans i stoi 90 czy 0 czy -15 stopni. Pomyśleć ,że dwa lata się tak męczyłem bo na forum napisali "ten typ tak ma". Namówiłem już jednego znajomego na wymianę w CAHA i oczywiście tak samo pomogło. Ale daję rękę uciąć tylko za oryginał z końcówką AD.
wyzyk83 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 a temperaturę szybciej ci osiąga 90 stopni? spalanie się zmniejszylo?
Ronivw Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 10 godzin temu, wyzyk83 napisał: a temperaturę szybciej ci osiąga 90 stopni? spalanie się zmniejszylo? Przy spokojnej jeździe po miejscu to średnio 6-8km i stoi 90. Przy normalnym ogrzewaniu wnętrza. Wcześniej dystans nie miał znacznia, a dpf doprowadzał mnie do szału bo podjeżdżając pod dom na 2 biegu auto łapało 90 i już zaczynał wypalanie DPFu. Tej zimy może 2 razy tak się stalo bo autko robi to poczas normaknej jazdy. Spalanie koło komina drastycznie spadło. Średnio za 100zł ON ze Stadoilu robię 300km i dodam, że mam quattro. Dziwi mnie tylko fakt, że od wymiany do wymiany nie dolewam oleju wczoraj wyskoczył serwis olejowy. Tzn już nie pokazuje dystansu bo przejechałem 15tyś km i na MMI znikło może 0,5-1cm. Nie wiem czy to normalne i inni tak mają? Aha jeszcze jedno mój mechanik dostał termostat ode mnie do ręki i za jakiś czas wróciłem po auto. Zero narzekania , że ciężko lub coś było nie tak. To chyba zależy od mechanika.
megafaka Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 20 godzin temu, Ronivw napisał: Naprawdę różnie. Dosłownie wszystko miało wpływ na to ile w danym momencie było. Generalnie 90 było tylko przy butowaniu,wypalaniu DPFu i podjeździe pod dom po trasie na konkretną górę na drugim biegu. Teraz podobny dystans i stoi 90 czy 0 czy -15 stopni. Pomyśleć ,że dwa lata się tak męczyłem bo na forum napisali "ten typ tak ma". Namówiłem już jednego znajomego na wymianę w CAHA i oczywiście tak samo pomogło. Ale daję rękę uciąć tylko za oryginał z końcówką AD. ..,przy naprawdę dużych spadkach temperatury powietrza ( np. -25 ),auto może nie dogrzewać się do " książkowej" temp. 90 st. i w takich przypadkach częściowe zasłonięcie chłodnicy powinno skutkować wzrostem temperatury silnika. W pozostałych okolicznościach winny w 90 % jest termostat.... !!!! ( nawet nowy ! ) Mówienie że ten typ tak ma jest po prostu bzdurą.. trzeba sprawdzić czy układ przypadkiem się nie zapowietrzył,czy nie włącza się np. wentylator ( bo uszkodzony jest czujnik ) itp. Przecież wiadomo że przedkłada się to na zwiększone zużycie paliwa !!
airkollon Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 Potwierdzam, tylko wymiana termostatu na nowy pomaga. Ja miałem podobny objaw. Ciężko było dogrzać silnik do 90 st. Cały czas utrzymywał się w zakresie 80-90 nawet przy temperaturze zewnętrznej 10 st. Niestety sama wymiana to dużo zabawy, ale da się zrobić, Nobla za trzeci króciec przy termostatacie- rurka plastikowa w którą wchodzi kolejną rurka z uszczelką. Żeby ją stamtąd wydostać trzeba posiadać lvl 10 ? ale się da. Na cały zabieg wymiany wraz z czyszczeniem EGR trzeba poświęcić ok 8h pracy (oczywiście własnej nie mechanika, oni może to szybciej robią). I nie ma co wierzyć że ten typ tak ma. Mój po wymianie wrócił do pożądanego stanu. Chociaż stary miałem zamontowany o tych samych numerach ten z końcówką AD
wyzyk83 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 (edytowane) też jestem po wymianie termostatu oczywiście na ori 03L121111AD mi wymiana zajęła około 2h najlepiej dokupić nowy oring 06B121687 nie ma go w zestawie z nowym termostatem potwierdzam że auto osiąga 90 stopni bez względu na styl jazdy i nie zależnie od temperatury na zewnątrz Edytowane 20 Marca 2018 przez wyzyk83
airkollon Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 A jak dałeś radę z wyciągnięciem tej plastikowej rurki co idzie wzdłuż bloku, oczywiście po jej odkręceniu. Bo u mnie chyba nigdy nie była ruszana.
wyzyk83 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 3 minuty temu, airkollon napisał: A jak dałeś radę z wyciągnięciem tej plastikowej rurki co idzie wzdłuż bloku, oczywiście po jej odkręceniu. Bo u mnie chyba nigdy nie była ruszana. trochę się naszarpałem ale jakoś wyszła. nikt mi nie powiedział i założyłem nowy termostat i musiałem drugi raz ta rurkę wyciągać bo został stary oring i mi przeciekało
airkollon Opublikowano 21 Marca 2018 Opublikowano 21 Marca 2018 No właśnie myślałem że jest na to inny sposób, ja szarpałem się długo bo jakaś "zapieczona" była
inhosik Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 czy w 2.0 tdi wychodziły dwa rodzaje termostatów? 03L121111AD jest z obudową plastikową. W etce znalazłem inny o numerze 03L121113A i zerkam pod maskę i u nie jest taka prosta rurka z bloku jak z poniższego rysunku pod numerem 8. Czyli 03L121111AD u mnie nie podejdzie?
peacenotwar Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 W dniu 20.03.2018 o 19:21, wyzyk83 napisał: też jestem po wymianie termostatu oczywiście na ori 03L121111AD mi wymiana zajęła około 2h najlepiej dokupić nowy oring 06B121687 nie ma go w zestawie z nowym termostatem potwierdzam że auto osiąga 90 stopni bez względu na styl jazdy i nie zależnie od temperatury na zewnątrz Potwierdzam to samo - oring też warto zmeinić
grzesq_19 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Witam, czy przy wymianie termostatu trzeba spuszczać cały płyn z układu, czy może wystarczy 1-2 l. ?
Kooga Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 wiecie czy 03L121111AD pasuje tez do CAGA? Niby ten sam silnik tylko turbo wieksze w CAHA
gruzin519 Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 (edytowane) Zerknij pod maskę i zobacz jak wyglada. A mnie zastanawia inna sprawa, co to za termostat ten ori? Jaka firma go produkuje? Czy ktoś to wie? Bo co niby takiego magicznego ma w sobie, że on zdaje egzamin a zamienniki typu behr, meyle, gates, hella nie dają rady? W/w zamienniki wąchają sie miedzy 100-150zl, ori 200-250zl, czy ta różnica 100zl to nie przypadkiem marża dla ASO? Zmienialem sprzegiełko alternatora, ori było ina, kupiłem w motoryzacyjnym sprzegielko ina, dałem 120zl, teraz pasuje zadzwonić do ASO i zapytać ile oni chcą za sprzegielko ina ? ASO Kielce: - termostat zdekodowany po VINie (2011r CAHA) 03L121111AD 252 zł - sprzęgiełko alternatora ori 400 zł Edytowane 22 Listopada 2018 przez gruzin519
peacenotwar Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 W dniu 21.11.2018 o 15:09, Kooga napisał: wiecie czy 03L121111AD pasuje tez do CAGA? Niby ten sam silnik tylko turbo wieksze w CAHA CAGA i CAHA mają ten sam układ chłodzenia. Zależy który rok masz, bo widzę, że do 17.08.2009 ten termostat w tych silnikach nie występował. Ja kupiłem w ASO za 150zł bodajże ORI 03L121111AD. Niestety przyszła zimniejsza pogoda i okazało się, że nadal nie dogrzewa. Wymieniłem ten termostat na wężu wodnym i przy minusowych temperaturach dochodzi do 90* (oczywiście jadąc 1200 obrotów przy 60km/h się nie dogrzewa (dochodzi do ok 75), trzeba trochę depnąć. Ale jak złapie już 90 to nie schodzi). Użyłem termostatu 1K0121113A a dokładniej BEHR BERH TH575 i jest to termostat Audi ze zmazanymi oznaczeniami. Może dla dużego termostatu też behr byłby ori ze zmazanymi numerami (behr TI3487 ) Generalnie jak ktoś ma problem z temperaturą proponuję zmienić od razu oba termostaty i mieć spokój. Jeszcze niektózy zmieniają dławik 1J0122351 obok termostatu na wężu dla spokoju
PiterEL Opublikowano 28 Listopada 2018 Autor Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) A gdzie jest ten drugi termostat o którym piszesz że na wężu wodnym ? On chyba jest tylko przy wersji skrzyni multitronic ? Który masz rok auta ? U mnie też widzę że jak wyłączę ogrzewanie wnętrza to o wiele szybciej dogrzewa się... A jak złapie to wtedy już raczej trzyma... Edytowane 28 Listopada 2018 przez PiterEL
peacenotwar Opublikowano 30 Listopada 2018 Opublikowano 30 Listopada 2018 2011 i multitronic. Ten drugi termostat jest na wężu między silnikiem a ścianą grodziową. szczerze nie wiem jak wygląda przy manualach.
gruzin519 Opublikowano 18 Grudnia 2018 Opublikowano 18 Grudnia 2018 Drugi termostat o którym mowa występuje przy skrzyni automatycznej. W manualu jest tylko jeden główny przy bloku. Apropo, zmieniłem na behr/mahle TI 34 87 ze zmazanymi numerami ori koszt 90zl (aso Kielce chciało 242zl za taki sam) objaw jak kolega wyżej pisze, ze przy niskich obrotach się nie dogrzewa, ale jak już złapie to może zanotować ewentualny spadek o grubość wskazówki
renegat207 Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 Panowie czy ktoś posiada jakiś szczegółowy manual jak wymienić termostat w silniku CAHA 2.0 tdi ? Szukałem tyle i nigdzie nie mogę znaleźć. Nie wiem czy sam mógłbym się tego podjąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się