Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie będę zakładał nowego tematu, więc tak na szybko mam pytanie. Musze kupić opony letnie, okazuje się , że w bagażniku (gdzie nie miałem potrzeby zaglądać) mam nową opone na zapasie continental sportcontrol 2 z 2007. najprawdopodobniej jeździła tam od zamontowania i widać, że nigdy nie dotknęła asfaltu. Na dzien dzisiejszy produkuje się jeszcze ten sam bieżnik. Czy rozsądnie jest dokupić tylko 3 takie sztuki np. z 2013/2014 r (a bywają i 2011) czy lepiej pozostawić ją na zapasie i kupić 4 szt.

jeszcze jej nie testowałem bo to jedyna continental, aj a mam stare P7

Chodzi mi o to, czy napompowana leżakująca 7 lat opona jest bezpieczna ?(wygląda OK)

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zostaw ją na zapas sobie.

Kup 4x2014

Opublikowano

Miał ktoś z Was do czynienia z Semperit SPEED -LIFE 225/45 17

Oponeo

a może lepiej coś bardziej znanego Fulda SportControl 225/45 17

Oponeo

o Fuldach kilka opinii znalazłem na plus, ale o Semperit ..... , co o tym myślicie ?

Opublikowano
Nie będę zakładał nowego tematu, więc tak na szybko mam pytanie. Musze kupić opony letnie, okazuje się , że w bagażniku (gdzie nie miałem potrzeby zaglądać) mam nową opone na zapasie continental sportcontrol 2 z 2007. najprawdopodobniej jeździła tam od zamontowania i widać, że nigdy nie dotknęła asfaltu. Na dzien dzisiejszy produkuje się jeszcze ten sam bieżnik. Czy rozsądnie jest dokupić tylko 3 takie sztuki np. z 2013/2014 r (a bywają i 2011) czy lepiej pozostawić ją na zapasie i kupić 4 szt.

jeszcze jej nie testowałem bo to jedyna continental, aj a mam stare P7

Chodzi mi o to, czy napompowana leżakująca 7 lat opona jest bezpieczna ?(wygląda OK)

Tak, jak Koledzy wyżej napisali - 4 nowe. Opona, czy to używana czy nie, to jednak starzeje się (parcieje itd.). 7 lat to już sporo. Jako "dojazdówka" będzie ok. Pozdrawiam!

Opublikowano
Latał ktoś na Dunlopach SP Sport Maxx GT ? Mam je od tygodnia - prawie nówki, 7mm, 2013r 235/35/19 na feldze 9J i wydają mi się bardziej śliskie od starych 4mm-owych BF Goodrich G-Force Profiler 2010r w takim samym rozmiarze tylko felga 8.5J.

ESP miga przy prędkości kiedy BF Goodrich dawno już miało trakcje..

ja w tym roku założyłem nowe Dunlopy Sp Sport Maxx i jak dla mnie są w porządku, dobrze trzymają, nie hałasują, dobrze odprowadzają wodę.

---------- Post dopisany at 12:40 ---------- Poprzedni post napisany at 12:39 ----------

WItam

Panowie badz i Panie :) ktore opony lepiej kupic w rozmiarze R17 225/45 (oczywiscie sa to nowe ze sklepu)

- Achilles ATR SPORT cena 230 pln za szt.

- Braum BRAVURIS 3 HM cena ok 280 pln za szt.

- Point-s SUMMERSTAR SPORT-2 cena 250 pln za szt.

- Nankang NS2 cena ok 290 pln za szt.

- lub Wasze Typy jakie polecacie tak do 300 pln za szt.

Z gory wlk. dzieki za pomoc i dyskuje :)

:wink:

Odpuść sobie ciang- pongi i bierz Barumy.

:decayed::decayed::decayed:

A przy okazji, ma ktoś zdjęcia tych Barumek na aucie? Pytam, bo interesuje mnie wygląd rantu ochronnego a na fotach ze sklepów internetowych słabo to się prezentuje...

miałem taki rozmiar barum w superb wygląda bardzo dobrze,opona zresztą godna polecenia.

Opublikowano

Koledzy czy należy mocno sugerować się oznaczeniami producentów np.; opory toczenia , oznaczenie E i np oznaczenie C. Czy w normalnej eksploatacji jest jakoś odczuwalna różnica w spalaniu ?

Opublikowano
Koledzy czy należy mocno sugerować się oznaczeniami producentów np.; opory toczenia , oznaczenie E i np oznaczenie C. Czy w normalnej eksploatacji jest jakoś odczuwalna różnica w spalaniu ?

Wątpię czy jesteś to w stanie odczuć normalnie eksploatujac samochód. Szczerze nie sugerował bym się tymi oznaczeniami.

Opublikowano
Koledzy czy należy mocno sugerować się oznaczeniami producentów np.; opory toczenia , oznaczenie E i np oznaczenie C. Czy w normalnej eksploatacji jest jakoś odczuwalna różnica w spalaniu ?

Wątpię czy jesteś to w stanie odczuć normalnie eksploatujac samochód. Szczerze nie sugerował bym się tymi oznaczeniami.

Myślę,że jednak jakaś różnica jest.

Opublikowano
Koledzy czy należy mocno sugerować się oznaczeniami producentów np.; opory toczenia , oznaczenie E i np oznaczenie C. Czy w normalnej eksploatacji jest jakoś odczuwalna różnica w spalaniu ?

Wątpię czy jesteś to w stanie odczuć normalnie eksploatujac samochód. Szczerze nie sugerował bym się tymi oznaczeniami.

Myślę,że jednak jakaś różnica jest.

Jakies doświadczenia czy przypuszczenia? Jeździłeś jednym samochodem na tym samym modelu opony, z takim samym rozmiarem ale różnymi indeksami i np oporów toczenia i była choćby najmniejsza różnica w spalaniu?

Opublikowano

peem zdjęcia Barumek.

DSC_0118.jpg

DSC_0121.jpg

Opublikowano

Ja nie widzę różnicy przesiadłem się z Contisport5 na Vredy Sessanta, oczywiście rozmiar, indeksy identyczne. Sugerując się etykietami to auto powinno więcej palić, gorzej prowadzić się na mokrym i jeździć ciszej. Praktyka pokazuje, że jak paliło 11 tak pali, na mokrym prowadzi się znacznie lepiej, im więcej wody tym przewaga sessanty większa, a szum... szczerze mówiąc nie słyszę różnicy. Wydaje mi się, że z tymi etykietami jest jak z danymi o spalaniu w katalogach, wyniki do osiągnięcia w laboratorium, a nie w warunkach normalnych.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za podpowiedzi :hi:

Kupiłem Fulda SportControl, rozmiar 235/35/19 91Y XL. Nie jest masakrycznie szeroka w porównaniu do GoodYear 225/40/18, ma również bardzo fajny bok.

Tak się ułożyła na 8,5c.

44639da1624b.jpg

Opublikowano
Dzięki wszystkim za podpowiedzi :hi:

Kupiłem Fulda SportControl, rozmiar 235/35/19 91Y XL. Nie jest masakrycznie szeroka w porównaniu do GoodYear 225/40/18, ma również bardzo fajny bok.

Tak się ułożyła na 8,5c.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/44639da1624b.jpg

Uniroyal RainSport 3 w takich samych parametrach 235/35/19 91Y XL na feldze 8,5J nie zakrywa rantu felgi i to póki co jedyny jej minus (słaby rant ochronny) na tle innych producentów.

P5160002.jpg

P5160003.jpg

Opublikowano

Myślałem właśnie też o tych uniroyalach, ale właśnie rant mają minimalny.

Opublikowano

Witam :hi::hi:

i o opone pytam :decayed::decayed:

nowa felga to łopata z a8 d2 8,5j 18' jaka opona czy iść w 225/45 czy zostać 235 bo fela 8,5j (spalanie tzn litr gazu w tą czy inną stronę nie ma znaczenia - hałas,przyczepność,zużycie)

dużo latam PL-PL i do DE i tu pomysł na 225/45/18 (mam niskie zawieszenie ok -60 ...) by lepszy komfort i dziury wybierało, lecz o ranty trzeba też dbać ... ;)

moje typy 4x new

UNIROYAL 225/45R18 RAINSPORT 3 95Y

BFGOODRICH 225/45R18 G-GRIP XL 95W faworyt nr 2

BFGOODRICH 235/40R18 G-GRIP XL 95Y faworyt nr 3

UNIROYAL 235/40R18 RAINSPORT 3 95Y widzę że naprawdy słaba ochrona rantu ;/ -> http://s4.postimg.org/rrzd4flft/P5160002.jpg

FULDA 235/40R18 SPORTCONTROL 95Y XL mój faworyt 1

YOKOHAMA 235/40R18 ADVAN SPORT V105 95Y fawory tylko ta cena .... :/

może jakaś Fulda 225/45/18 z ochroną rantu ???? macie foto na feli 18' 8,5j

aktualnie sline 8j 18"

fulda carat exelero 235/40/18 jestem bardzo zadowolony co do głośności oraz zużycia i przyczepności

zima 225/45/17 BFgoodrich jestem pod wrażeniem !!! głośności oraz przyczepności

pozdro :) co o tym myślicie ?

Opublikowano

Koledzy proszę o szybką poradę bo musze w tym tyg. coś zakupić i nie wiem na które opony się zdecydować...

1. Opony DUNLOP 205/55R16 SP SPORT BLURESPONSE 91W (4247769414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

2. 4 205/55R16 UNIROYAL RAINSPORT 3 91Y 2014 r+ZAWORY (4244564931) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

3. 4 OPONY GOODYEAR EFFICIENTGRIP 205/55R16 91W 270KM (4217060067) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

4. Coś z rantem, ale szlag mnie trafia bo nie umiem znaleźć nic nowego sensownego z rantem, chyba producenci odchodzą od tego rozwiązania.

Opublikowano

Na uniroyal narzekają ze mały rant i nic nie chroni.

Opublikowano
Ja nie widzę różnicy przesiadłem się z Contisport5 na Vredy Sessanta, oczywiście rozmiar, indeksy identyczne. Sugerując się etykietami to auto powinno więcej palić, gorzej prowadzić się na mokrym i jeździć ciszej. Praktyka pokazuje, że jak paliło 11 tak pali, na mokrym prowadzi się znacznie lepiej, im więcej wody tym przewaga sessanty większa, a szum... szczerze mówiąc nie słyszę różnicy. Wydaje mi się, że z tymi etykietami jest jak z danymi o spalaniu w katalogach, wyniki do osiągnięcia w laboratorium, a nie w warunkach normalnych.

dokładnie, vredestein sesanta z wody nic sobie nie robi,w zakrętach pewna ,poprzednio miałem 2 komplety conti sport contact 2 ,powiem że vredestein robi na mnie wrażenie, o wiele lepsza guma jak conti

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...