Fwl7 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 masakra z tym olejem widzę ze to wszyscy maja, mój znajomy przed wycieczka nad morze musiał zabrać ze sobą bańke 5l...
kawas11 Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 W dniu 9.02.2018 o 10:17, Fwl7 napisał: masakra z tym olejem widzę ze to wszyscy maja, mój znajomy przed wycieczka nad morze musiał zabrać ze sobą bańke 5l... Silnik silnikowi nie równy. Mój Alt pobiera 120-140 ML na 1tys KM. Średnia liczona z 10tys km, Jeżdżę na Valvoline 10W40. Mam natomiast dwóch znajomych z silnikiem 1.8T 163km jeden co 5tys km doleje 200-300ML a drugi co miesiąc i narzeka na spalanie oleju na poziomie 0.5l na 1tys km.
Sulfur Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 W dniu 2/9/2018 o 10:17, Fwl7 napisał: masakra z tym olejem widzę ze to wszyscy maja, mój znajomy przed wycieczka nad morze musiał zabrać ze sobą bańke 5l... Nie wszyscy. 34 minuty temu, kawas11 napisał: Silnik silnikowi nie równy. Mój Alt pobiera 120-140 ML na 1tys KM. Średnia liczona z 10tys km, Jeżdżę na Valvoline 10W40. Mam natomiast dwóch znajomych z silnikiem 1.8T 163km jeden co 5tys km doleje 200-300ML a drugi co miesiąc i narzeka na spalanie oleju na poziomie 0.5l na 1tys km. 1.8 nie powinien mieć takiego poboru oleju jak 2.0, ale może np. w tym przypadku stan turbiny pomaga w ucieczce olejowi. Bądźmy szczerzy, silniki VW czasami lubią brać olej, tak samo jak silniki Toyoty (znany 1.6, 2.0 w RAV4 oraz 2.4 w Avensisie).
Arczi 123 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 Witam .Moj ALT po przejechaniu 10 000 wyszło mi w sumie 3 litry oleju dolane Jeżdże na 5W30 Motulu jazda raczej spokojna duzo miasta czasami trasa 200-300 km spokojnie tak do 120-130 km obroty do 4 rpm. przebieg 201400 tys. Mysle ze spalanie oleju zależy dużo od tego jak auto bylo wczesniej jeżdżone ,czy sie butuje mocno czy spokojna jazda.Altki chyba nie lubią szybkiej jazdy.;).Pozdro.
Piotr7713 Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 Kolego dajmon i jak tam pobor po remoncie?
Rosomak91 Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 14.03.2018 o 10:47, Arczi 123 napisał: Witam .Moj ALT po przejechaniu 10 000 wyszło mi w sumie 3 litry oleju dolane Jeżdże na 5W30 Motulu jazda raczej spokojna duzo miasta czasami trasa 200-300 km spokojnie tak do 120-130 km obroty do 4 rpm. przebieg 201400 tys. Mysle ze spalanie oleju zależy dużo od tego jak auto bylo wczesniej jeżdżone ,czy sie butuje mocno czy spokojna jazda.Altki chyba nie lubią szybkiej jazdy.;).Pozdro. Niekoniecznie od stylu jazdy, u mnie czy spokojna jazda czy butowanie sporo ponad litr na tysiąc. Z dolotu olej się sączy! (wszystko zapocone :D). W silniku ani grama nagaru. Będę przechodzić teraz drogę przez męke, spróbuje coś poprawić odmą, a później będę walczyć z pierścieniami. Gdzieś w necie znalazłem firmę, która wstawia grubsze persingi Aktualizacja - wymieniłem czwórnik, zrobiłem 200 km a końcówka wydechu tylko delikatnie okopcona! Takie okopcenie występowało po 20 km xD Edytowane 25 Lipca 2018 przez Rosomak91
pawmit Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Panowie mam pytanie...próbował może ktoś czyszczenia silnika przez tzw. "wodorowanie" ? Czytając opinie o tym zabiegu ludzie chwalą sobie twierdząc że odblokowuje min. pierścienie i czyści katalizator... Może ktoś z was spróbował tego w ALT-ku?
MaTeo85 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Moim zdaniem nic to nie da. A zapieczone pierścienie żeby było dobrze należy wymienic na nowe. Samo czyszczenie niewiele zmieni ponieważ pierścień został już "wytarty" nieprawidłowo kiedy się zapiekł. Jest to raczej zabieg wyciagajacy kase z portwela aniżeli poprawiajacy kondycje silnika.
Archacki Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 Witam.Chciałby podzielić się swoją opinia ponieważ Miałem okazję powalczyć z takim silnikami. Zaworki, odmy dodatki i oleje nic nie pomagały może tylko delikatnie zmniejszyły apetyt.Osobiście nie polecam oleju CASTR.. bo zostawia po sobie straszny syf w silniku. Zauważyłem jedną zbieżność podobnie jak w 2.0 tfsi z 2007 roku którą posiadałem od nowości. Pierwszą dolewkę poprosiła po przejechaniu 10000 km od nowości około litra. Wszystkie wymiany robione były co 10-15 tyś. Gdy na liczniku wskoczył przebieg 100.000 km spalanie dochodziło już do 4 litrów Najwięcej oleju brały jeżdząc w cyklu miejskim a w trasie 500+500km oleju nie brały (bardzo mnie to zastanawiało). Zauważyłem też że bez LPG spożywały olej w mniejszych ilościach dostając LPG z czasem zaczynało się robić coraz gorzej. Są to przykłady tych które do dzisiaj serwisuje Podam przykład pierwszego A4 w którym została zrobiona głowica i pierścienie koszt (4-5 tyś) Przed remontem 1 litr na 1000 km.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 1-1,2 l na 5000 km Przykład drugiego głowica ,tłoki po modernizacji i pierścienie (5-7 tyś) Przed remontem po 2700 km brakowało 4 litrów.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 0,5 l na 5000 km. Przykład trzeci to VW Passat 2.0 tfsi koszt naprawy(10 tyś) potrzebował kompletnej modernizacji żeby osiągnąc wynik 1 litra na 15.000 km Są to samochody które jężdzą już 2 lata tylko pytanie jak długo tak zostanie ? Pozdrawiam
Wajek Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 W dniu 11.10.2018 o 20:03, Archacki napisał: Witam.Chciałby podzielić się swoją opinia ponieważ Miałem okazję powalczyć z takim silnikami. Zaworki, odmy dodatki i oleje nic nie pomagały może tylko delikatnie zmniejszyły apetyt.Osobiście nie polecam oleju CASTR.. bo zostawia po sobie straszny syf w silniku. Zauważyłem jedną zbieżność podobnie jak w 2.0 tfsi z 2007 roku którą posiadałem od nowości. Pierwszą dolewkę poprosiła po przejechaniu 10000 km od nowości około litra. Wszystkie wymiany robione były co 10-15 tyś. Gdy na liczniku wskoczył przebieg 100.000 km spalanie dochodziło już do 4 litrów Najwięcej oleju brały jeżdząc w cyklu miejskim a w trasie 500+500km oleju nie brały (bardzo mnie to zastanawiało). Zauważyłem też że bez LPG spożywały olej w mniejszych ilościach dostając LPG z czasem zaczynało się robić coraz gorzej. Są to przykłady tych które do dzisiaj serwisuje Podam przykład pierwszego A4 w którym została zrobiona głowica i pierścienie koszt (4-5 tyś) Przed remontem 1 litr na 1000 km.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 1-1,2 l na 5000 km Przykład drugiego głowica ,tłoki po modernizacji i pierścienie (5-7 tyś) Przed remontem po 2700 km brakowało 4 litrów.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 0,5 l na 5000 km. Przykład trzeci to VW Passat 2.0 tfsi koszt naprawy(10 tyś) potrzebował kompletnej modernizacji żeby osiągnąc wynik 1 litra na 15.000 km Są to samochody które jężdzą już 2 lata tylko pytanie jak długo tak zostanie ? Pozdrawiam Witam, mam ten sam problem, wykonałem remont silnika głowica, pierścienie, odma koszt ( 6 tyś) , problem został , 800 km i znowu brak oleju, oddałem na gwarancji do mechanika , głowica znowu do plantowania , hanowanie cylindrów, wymiana pierścieni , dalej ten sam problem , cała naprawa nic nie dała tylko kas a poszła. Żadnych wycieków , badanie spalin ok . Mechanik proponuje żeby wymienić blok bo może był przegrzany ale nie daje gwarancji że to pomoże. Może coś doradzisz?
przem8 Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 29 minut temu, Wajek napisał: Mechanik proponuje żeby wymienić blok bo może był przegrzany ale nie daje gwarancji że to pomoże. Super, a nie mierzył cylindrów wcześniej? Tłoki stare zostały? Wygląda jakby się uczył remontu na Twoim przypadku.
Wajek Opublikowano 27 Listopada 2019 Opublikowano 27 Listopada 2019 18 godzin temu, przem8 napisał: Super, a nie mierzył cylindrów wcześniej? Tłoki stare zostały? Wygląda jakby się uczył remontu na Twoim przypadku. Była robiona kompletna regeneracja głowicy, pierścienie,hanowanie cylindrów , popychacze zaworowe, uszczelka kolektora ssacego, panewki korbowodowe, pierscienie tłokowe, nowa odma , uszczelki. Silnik był już rozbierany 3 razy , mechanik sprawdził już chyba wszystko, wycieków brak , i oleju też .
MaTeo85 Opublikowano 27 Listopada 2019 Opublikowano 27 Listopada 2019 No ale pytanie czy rozbierał czyścił i składał w ciemno czy robił odpowiednie pomiary? Czy mierzył owalizację tłoków czy rowki pierścieniowe pomierzone czy tuleje mierzone. Zrobić partyzantkę to nie sztuka... A zrobić dobrze to już trochę trudniej. 1
AndrzejK. Opublikowano 27 Listopada 2019 Opublikowano 27 Listopada 2019 4 minuty temu, MaTeo85 napisał: Zrobić partyzantkę to nie sztuka... A zrobić dobrze to już trochę trudniej. Dokładnie, cudów nie ma..... Jak jest skutek to musi być i przyczyna, tylko trzeba ją znalezć....
Rosomak91 Opublikowano 29 Listopada 2019 Opublikowano 29 Listopada 2019 W dniu 27.11.2019 o 16:31, Wajek napisał: Była robiona kompletna regeneracja głowicy, pierścienie,hanowanie cylindrów , popychacze zaworowe, uszczelka kolektora ssacego, panewki korbowodowe, pierscienie tłokowe, nowa odma , uszczelki. Silnik był już rozbierany 3 razy , mechanik sprawdził już chyba wszystko, wycieków brak , i oleju też . Tłoki, nowe tłoki trzeba. Albo więcej kanałów olejowych w tłokach. Żeby było dobrze to trzeba patrzeć mechanikowi na ręce...
Anelson Opublikowano 30 Listopada 2019 Opublikowano 30 Listopada 2019 (edytowane) Tlok dla AUDI A4 B6 Sedan (8E2) 2.0 130 KM 2000 WWW.CZESCIAUTO24.PL Kupuj w korzystnej cenie Tlok dla AUDI A4 B6 Sedan (8E2) 2.0, 130 KM, 2000 ✅ W naszym sklepie online możesz tanio kupić Tlok i inne❗ są dostępne w magazynach tloki od mahle i kolbenschimdt oraz tłoki kute za 2400zł od Wossnera. . Kiedyś ich nie było. Ciekawa gratka. Wręcz Dajmon(twórca chyba jednego z potężniejszych na forum udokumentowanych remontów altka) nie mógł takowych dostać - ze sprawdzonych źródłem firm - wstawił tureckie o chyba dość wątpliwym pochodzeniu. Niemniej warto dodać ,że jest taka możliwość by pełny remont na nowych gratach dokonać. Mahle - to klasa sama w sobie, kolbenschmidt - nie mam pojęcia, ale też niemcy. Wossner także - to najdroższy zestaw. Myślę ,że optymalny komplet tłoków to te od Mahle, koszt 1600 zł za 4 tłoki z pierścieniami. Tak chciałem dodać bo ostatnio przeglądałem i wyliczałem tak o - sobie koszty samych części do remontu kompletnego 2.0 ALT. . Myślę ,że taki mega solidny remont na takich gratach byłby już sukcesem - potem olej co 10k Motul/LM/Valvoline etc. filtry itd. Edytowane 30 Listopada 2019 przez Anelson
pit116 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Panowie a u mnie sytuacja z tym olejem wyglada tak . Jade do pracy na 12h wychodze o 18 sprawdzam olej ponad polowa na miarce jest fajnie i tak sobie sprawdzalem 4 dni z rzedu w ten sam sposob i olej za kazdym razem taki sam stan sprawdzany po 12 godzinnym postoju zaznaczam. Nastepnego dnia sprawdzam stan o godzinie 12 w poludnie samochod stał dobre 16 h temperatura +3 patrze na bagnet a tam ponad stan i to spoooro ponad stan plyn chlodniczy w normie bez przybytkow i ubytkow . Niech mnie ktos oswieci o co tu chodzi z gory dziekuje.
pit116 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Opublikowano 7 Stycznia 2020 30 minut temu, dudi2000 napisał: samochód stał pochylony stał na rownym podlozu
Marek8707 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 To jak w końcu z tym remontem silnika?robić nie robić?opłaca się to?czy zainwestować w olej,dolewać i jeździć..każdy pisze co innego i sam już nie wiem. Z tego co się orientuję to ALT co wyszły na początku to biorą olej a te późniejsze już nie mają tego problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się