Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Żywotność silników benzynowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A 4 B 5 1.8 1996r dwa miesiące temu kupiony było 48003 jest obecnie 50700 sprowadzony na oleju Fuchs 5 W 30 czas na zmianę wraz z filtrem na OLEJ MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L 5W-40 dobry wybór? :mysli:[br]Dopisany: 20 Lipiec 2011, 12:58_________________________________________________

A 4 B 5 1.8 1996r dwa miesiące temu kupiony było 48003 jest obecnie 50700 sprowadzony na oleju Fuchs 5 W 30 czas na zmianę wraz z filtrem na OLEJ MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L 5W-40 dobry wybór? mysli
ewentualnie zastanawiam się pomiedzy OLEJ MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 5L 5W-40 który wybrać?

do ADRa lepszym wyborem bedzie X-Cess

Opublikowano

To ja powiem coś od siebie.Mój wujek ma A4 1.8 ADR z 1996r. + LPG. Kupił ją 8 lat temu z przebiegiem 188tyś km. Chwile potem założył LPG.Na dzień dzisiejszy auto ma 492tyś km. Z tego co pytałem to remontu silnika nie robił jedynie wymieniał 2 razy przepływomierz.Oczywiście o auto dbał regularne wymiany oleju,filtrów itp. Generalnie auto śmiga aż miło. Karoseria jest w idealnym stanie.Jedyne po czym można poznać przebieg to wnętrze. Przetarty fotel kierowcy, bardzo zmęczona kierownica,odkształcony fotel kierowcy no i okropnie pościerane pedały. Ale z auta jest b.zadowolony.Dziennie robi dużo km i jeszcze nigdy go nie zawiodło :)

Opublikowano

znalazłem taka hurtownie na allegro z olejami trochę mam obawy czy brać od niego http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-cess-5w40-5l-5w-40-megapromocja-i1713298628.html?source=oo

u mnie na mieście w inter cars krzyknął mi 190 pln za ten sam kupował ktoś może od niego? :mysli:

Opublikowano

1.6 AHL tylko benzyna

226 tys i właśnie wymieniłem wszystkie pierścienie, uszczelniacze bo ciągnął olej jak szalony

Opublikowano

1.6 AHL tylko benzyna

226 tys i właśnie wymieniłem wszystkie pierścienie, uszczelniacze bo ciągnął olej jak szalony

tzn ile na 1000km?

Opublikowano

litr i więcej

Opublikowano

litr i więcej

2.0tfsi do 2011 roku bierze około 0,5L i tyle ma prawo brać wedle książki i nie podlega to gwarancji, więc porównując generacje silników to niema źle u Ciebie :decayed:, napisz po 1000km ile bierze :good:

Opublikowano

napisal ze litr i wiecej, ale mysle ze albo motor ma 2x tyle albo poprostu ktos go zajechal bo nie chce mi sie wierzyc ze po 200tys silnik do remontu

u mnie zaraz 240tys stuknie i poki co uszczelka pod deklem do wymiany, turbo suche i ciche, olej 5w40, katalogowe 216km/h tez osiaga (gps'owo) wiec moc tez pewnie trzyma

Opublikowano

napisal ze litr i wiecej, ale mysle ze albo motor ma 2x tyle albo poprostu ktos go zajechal bo nie chce mi sie wierzyc ze po 200tys silnik do remontu

u mnie zaraz 240tys stuknie i poki co uszczelka pod deklem do wymiany, turbo suche i ciche, olej 5w40, katalogowe 216km/h tez osiaga (gps'owo) wiec moc tez pewnie trzyma

Samochód z książką serwisową, sprawdzony w ASO, kupiłem bezpośrednio od niemca. Przyjechałem na Castrolu 10W40. W 1 dzień przejechałem 1300 km (dortmund - chełm a i po Niemczech się poszwendałem z 200) i nie wciągnął grama. Wymieniłem na Motula X-Cess, ale z allegro. Niestety nie byłem w tamtym czasie świadomy na jaki syf można trafić. w miesiąc zaczął mi wciągać olej. Po ok pół roku zrobiłem tą naprawe, znów wymieniłem olej i filtr. Teraz przejechałem w 4 dni ok 2.5 tys i poziom oleju spadł o ok pół mm. To można traktować jako błąd pomiaru ;]

Jako że masz większy silnik to masz i inne przełożenia w skrzynce i to rzutuje na różnice w ilości obrotów jakie silnik u mnie robi a u Ciebie. Już żałuję że nie kupiłem 1.8T :)

Opublikowano

Ja osobiscie posiadam Audi A4 1.6 ADP z przebiegiem 249 000 km. Wymieniam co 10 k olej i co 50k rozrzad. Auto smiga bezproblemowo, moze dlatego ze do 200 000 latal na automacie. :naughty:

Opublikowano

po co rozrzad co 50tys ?:) troche szkoda pieniedzy moim zdaniem

Opublikowano

Mój ADR pop przejechaniu 480 tkm,z tego 360 tkm na LPG skończył się przed miesiącem.Wstawiłem mu drugi silnik i jeżdzi,bo czymś trzeba jeżdzić na ryby.Urwała się główka zaworu,wpadła do środka silnika i wyleciała bokiem robiąc dziurę w bloku silnika.

Opublikowano

Mój ADR pop przejechaniu 480 tkm,z tego 360 tkm na LPG skończył się przed miesiącem.Wstawiłem mu drugi silnik i jeżdzi,bo czymś trzeba jeżdzić na ryby.

a co sie tak dokładnie skonczyło?

Opublikowano

Silnik w mojej Audi skończył się na 240 tys - 2.4 V6. tzn taki już kupiłem zajechany-przebieg oryginalny (koleś chciał chyba sobie udowodnić że pojedzie bez oleju :polew:), wymiana silnika i śmiga dalej.

Opublikowano

ADR, '98, przebieg 260000. Przy silniku wymiana rozrzadu co 120kkm/5 lat, filtry+olej (10W40) co 10kkm (z wyjatkiem ostatniej wymiany, ktora byla zrobiona jakies 25kkm temu, a to dlatego, ze sam rozrzad juz mial byc wymieniony na wiosne, ale do mechanika trafil dzisiaj). Poza tym spokoj. Vag wyrzucal kiedys blad czujnika cieczy chlodzacej - ale to nie silnik (byl tez problem z zapalaniem na cieplym silniku, po wymianie czujnika czysto). Z silnikiem (odpukac) nie bylo i nie ma problemow.

Oleju nie bral duzo do czasu, az zauwazylem pewnego dnia, ze na bagnecie nie ma sladu oleju... dolalem i zauwazylem, ze pod samochodem zostaje plama oleju, (chyba gdzies z okolicy miski olejowej delikatnie kapie), wiec ostatecznie bede mogl to zweryfikowac dopiero po uszczelnieniu potencjalnego wycieku. Poki co, sprawdzam raz na tydzien poziom oleju, mniej wiecej co miesiac dolewam odrobine ;)

//Cabson

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...