Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje lamp w Audi A4 B9


JawoR36

Rekomendowane odpowiedzi

Tak,  ale to kwestia kodowania. Przednich lamp masz 3 rodzaje: xenon/led/matrix a tyl ma 2: zwykle i full led. Jak wezmiesz ledy i zakodujesz to bedzie ci plynac :p. Co do debaty na temat: "b9 to tylko matrx"  to sie zgodze, ale tylko w dwoch przypadkach: Nie liczymy sie ze szmalem,  albo jezdzimy duzo w nocy. "Xenon traci myszka" osobiscie uwazam ze ten paseczek w ledach nie wyglada mega lepie od tych paru kropeczek w xenonach( co do walorow swietlnych mam porownanie bo sasiad tez posiada b9,  tylko w ledzie. Przestanmy sie doszukiwac roznic bo sa one tak znikome i nieistotne ze nie ma tematu). Reszta jest identyczna. Sam mam mega parcie na te plywajace kierunki, ale 10000 patoli extra to troszku. Dodajmy jeszcze pare tysiakow doplaty za duza navi, zeby mozna bylo sobie na pokretelku pisac paluszkiem (choc ta o cal mniejsza tez nas doprowadzi do celu  a jest sporo tansza!) i mamy pokazna sumke za ktora mozna dobrac mocniejszy silnik, 4x4 czy automat. Jak bym mial szmalu jak lodu to tez bym chetnie utopil 400k w full opcje, ale jesli ktos ma ograniczony budzet to trzeba kupowac z glowa a nie "biore matrixy bo plywaja i fajnie wygladaja,  choc w nocy jezdze 4x w roku".

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj zwykłych ledów z matrixami, jeśli chodzi o walory świetlne, bo to nie to samo. Zwykłe ledy, podobnie jak xenony, mają obniżoną moc o czym świadczy chociażby brak spryskiwaczy w standardzie. Matrixy mają wiekszą moc i spryskiwacze. Czy warto tyle dopłacać to już indywidualna sprawa ale najlepiej porównać bezpośrednio

Ja ze swojej strony mogę napisać że przed zakupem miałem wypożyczone auto z xenonami na testy i byłem mega zawiedziony jak one kiepsko świecą. Miałem w tamtym czasie jeszcze poprzedni samochód ze zwykłymi halogenami i śmiem twierdzić ze świeciły tak samo albo nawet lepiej. Po dużym rozeznanu i rozkminach zdecydowałem dopłacić do matrixów i to jest inna jakość świecenia - tak uważam - i bezpieczeństwo. Ponadto, teraz uważam, że jest to najlepsza opcja wyposażenia na jaką zdecydowałem się w tym samochodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o porownanie zwyklych ledow do xenonow. Co do matrixow to nie ma watpliwosci ze swieca lepiej i jesli sam dyspinowalbym wiekszym budzetem,  albo jezdzil wiecej w nocy i wieczorami to na 100% bym zainwestowal. Myk polega tylko na tym ze wielu ludzi jezdzi tak jak ja,  w 90% za dnia i dodatkowa inwestycja w matrixy to albo nadmiar gotowki albo nieuzasadniona zachcianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą ciemno robi się dość szybko i raczej mało kto pracujący jet w stanie poruszać się wyłącznie kiedy światła nie przydają mu się do polepszenia widoczności. Zresztą nawet jeśli to kiedyś jeden wyjazd może okazać się tym kiedy lepsza widoczność może zaważyć o czyimś być albo nie być. Więc dla mnie światła są jedną z tych opcji które są na liście must have, zważywszy kiedy poruszam się drogami z prędkościami większymi niż osiąganymi wyłącznie w ruchu miejskim w godzinach szczytu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksenon od LED/Matrix nie ma problemu rozpoznać.

Idzie natomiast jakoś sprawnie rozpoznać LED od Matrix LED? Mam na myśli na fotkach (aukcje)? Bo w opisach często nie jest to dobrze przez handlarza określone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej - zwykłe LED nie miały w standardzie spryskiwacza w zderzaku. O ile ktoś sobie nie dobrał, to nie będzie.

A z wyglądu:

LED

led.jpeg

 

MATRIX

matrix.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2019 o 14:40, rafaell68 napisał:

Ksenon od LED/Matrix nie ma problemu rozpoznać.

Idzie natomiast jakoś sprawnie rozpoznać LED od Matrix LED? Mam na myśli na fotkach (aukcje)? Bo w opisach często nie jest to dobrze przez handlarza określone.

Przecież to widać :) na handlarzy to nie patrz. Często nawet właściciele piszą, że jest matrix, a mają full led :d 

pamiętajmy też, że spryskiwacz może wystąpić jako w zwykłych ledach - jest to opcja w konfigu.

najłatwiej widać po modułach - jeżeli obok świateł minania są 3 kwadraciki tzn, że to matrix, jak nie ma nic to full led. Matrix też MUSI miec kamere z przodu, którą widać na przedniej szybie przy lusterku, więc jak nie ma kamery to na pewno led (ledy też mogą mieć kamerę, ale jak nie ma kamery to na pewno nie matrix).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś narzekał na słabe ksenony w B9 czyli D5S 25W (2000 lumenów) to natknąłem się ostatnio na format D5S o mocy 35W (3200 lumenów) amerykańskiej firmy Morimoto. Póki co - do  kupienia na zagranicznych portalach. Oczywiście jest też sporo chińskich produktów tej mocy ale jakoś nie ufam.

Kwestie prawne - diagnosta raczej nie sprawdza mocy żarówek. Policja też nie. A nawet jeśli to raczej nie wozi homologacji różnych aut. Standardowe ksenony w B9 zdaje się mają samopoziomowanie.  Spryskiwacze można zamówić. I tym sposobem mamy stary, dobry ksenon 35W i moc Matriksów za 9tys taniej. Oczywiście - bez "wycinania" ale przynajmniej świecą jak za dobrych czasów i duuużo  lepiej niż "zwykły" LED.   W Q5 za Matriksy chcą 11tysięcy...

Pytanie tylko, czy komputer nie zauważy zwiększonego poboru prądu. Na niemieckim forum ktoś już jeździ i podobno nie wyrzuca błędów. Ale wysłuchałbym opinii jakiegoś elektryka...

Edytowane przez Siny
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Siny napisał:

Gdyby ktoś narzekał na słabe ksenony w B9 czyli D5S 25W (2000 lumenów) to natknąłem się ostatnio na format D5S o mocy 35W (3200 lumenów) amerykańskiej firmy Morimoto. Póki co - do  kupienia na zagranicznych portalach. Oczywiście jest też sporo chińskich produktów tej mocy ale jakoś nie ufam.

Kwestie prawne - diagnosta raczej nie sprawdza mocy żarówek. Policja też nie. A nawet jeśli to raczej nie wozi homologacji różnych aut. Standardowe ksenony w B9 zdaje się mają samopoziomowanie.  Spryskiwacze można zamówić. I tym sposobem mamy stary, dobry ksenon 35W i moc Matriksów za 9tys taniej. Oczywiście - bez "wycinania" ale przynajmniej świecą jak za dobrych czasów i duuużo  lepiej niż "zwykły" LED.   W Q5 za Matriksy chcą 11tysięcy...

Pytanie tylko, czy komputer nie zauważy zwiększonego poboru prądu. Na niemieckim forum ktoś już jeździ i podobno nie wyrzuca błędów. Ale wysłuchałbym opinii jakiegoś elektryka...

Największa zaleta dopłaty ok. 5k do LED-ów (nie 11, bo 11 to Matrixy, których Twoje rozwiązanie nie zastępuje w najmniejszy nawet sposób - Matrixy mają przewagę dopiero przy światłach drogowych, mijania natomiast mają takie same jak LED-y) jest design przednich i tylnych lamp oraz dynamiczne kierunkowskazy. Uważam, że ta dopłata to must have w takim aucie i żadna mocniejsza żarówka tego nie zastąpi.

Ale jak już ktoś ma ksenony to fajne info żeby sobie ciut lepiej to świeciło.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak - aut z ksenonami trochę jeździ i wg. mnie są one bardzo słabe. "Ciut" to eufamizm bo między 2000 a 3200 lumenów jest ponad 50% różnicy :)

Za to już w Q5 stylistyka reflektorów ksenonowych jest przyzwoita, tylne to LED w standardzie. Sęk w tym, że zwykłe ledy nie mają sensu bo ksenon 35W świeci lepiej więc jeśli już to Matrix a wtedy różnica cenowa robi się spora. Pytanie tylko co na to elektryka auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie lamp przednich i tylnych w a4 b9. Przednie z xenon na Led i tylne na matrix. Moduly wymienione lampy swieca  MAm problem z poziomowaniem led. Po wlaczeniu testuja gora dol ale pozniej juz to nie dziala i pewnie dlatego mam blad na desce audi adaptive light. Czujnik poziomowania z tylu z lewej stronie byl fabrycznie zamontowany. Mam tez zakodowana funkcje dynamiczne swiatla kierowane. Czy ta funkcja wystepuje w led?

Jest ktos kto ma taka audi i vcp aby porownac albo pomoze odplatnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, procar napisał:

Jestem po wymianie lamp przednich i tylnych w a4 b9. Przednie z xenon na Led i tylne na matrix. Moduly wymienione lampy swieca  MAm problem z poziomowaniem led. Po wlaczeniu testuja gora dol ale pozniej juz to nie dziala i pewnie dlatego mam blad na desce audi adaptive light. Czujnik poziomowania z tylu z lewej stronie byl fabrycznie zamontowany. Mam tez zakodowana funkcje dynamiczne swiatla kierowane. Czy ta funkcja wystepuje w led?

Jest ktos kto ma taka audi i vcp aby porownac albo pomoze odplatnie?

Dynamiczne światła kierowane to chyba odnoszą się do Matrixów. 

Ja mam B9 z fabrycznym LEDem, jeśli chcesz to powiedz jakich wartości potrzebujesz i prześlę Ci zrzuty z VCP z wybranych sterowników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeslij na poczatek autoskan sprobuje wrzucic twoje kodowania do bcm2 bcm1 i kamery. 

dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dopytać bo przekopałem już forum i cały internet, ale nie do końca jestem pewien... Światła ze zdjęcia to przód bixenon, a lampa tylna? Samochód A4 B9 rok 2018. Chyba czeka nas mały serwis w niedługim czasie ?

IMG_20210829_192118.jpg

IMG_20210829_191931.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył raczej tak jak kolega pisze Halogen, wydaje mi się że nie dało się mieć fabrycznie przód ksenon, tył led, szło to zawsze przód xenon, tył halogen (czyli podstawa) potem dopiero tył i przód full led,  i matrix. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...