Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10W-40 to nie jest dobry pomysl

Nie napisałem że ma zalac takim olejem.Chodziło o cos innego.

Aczkolwiek nawet dla mojego silnika 2.0 TFSI VAG dopuszcza zalanie olejem z norma 501.01 , a to własnie sa oleje 10W-40 .Tak mówi instrukcja obsługi.

Dopuszcza bo tak są porobione katalogi, a wszystko po to by auto zrobiło Ci 200 tyś i koniec, nikt tego Ci nie powie bo serwis też musi żyć, to tak samo jak Toyota w nowych Yarisach zaleca 15 W :shock3: masakra jakaś,

To jeszcze dobrze że większość mechaników w Polsce zaleca wymianę co 10/15 tyś, ale za granicą !! nikt tego Ci nie zrobi jest ustawione na 30 i tyle :shock3::shock3:

---------- Post dopisany at 06:20 ---------- Poprzedni post napisany at 06:15 ----------

10W-40 to nie jest dobry pomysl

Nie napisałem że ma zalac takim olejem.Chodziło o cos innego.

Aczkolwiek nawet dla mojego silnika 2.0 TFSI VAG dopuszcza zalanie olejem z norma 501.01 , a to własnie sa oleje 10W-40 .Tak mówi instrukcja obsługi.

Dobierz olej do swojego samochodu | Castrol Polska

w/g pierwszego katalogu doboru oleju nie masz wzmianki nawet o tym że dopuszcza się 10W40. Wybrałem akurat A4 2008- 132KW/180km a więc chyba z tym 10W40 coś nie tak ten VAG podaje

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Takie katalogi zawsze pokazują oleje z najwyższą specyfikacją 504.00 5W-30 , a wszyscy wiemy że do tego silnika można zalać 502.00 5W-40.

Ja napisałem co jest w mojej instrukcji obsługi .Do tego silnika VAG dopuszcza zalewanie oleju ze specyfikacją 501.01 , 502.00 , 504.00.

Skoro producent dopuszcza oleje 15W to czemu nie zalewać?. Pamietajmy ,że obecne oleje mineralne to nie to samo co dawniejszy selector special.

Tylko silnik 2.0 TDI koncernu VAG może kleknąć w okolicy 200 tyś km z powodu wady fabrycznej napędu pompy olejowej. Inne silniki biegają dłużej .

Opublikowano

Do TFSI najlepiej stosowac 502.00 0w-xx i zmiana co max 15 tys.

Wysłane z prodiża

Opublikowano
Takie katalogi zawsze pokazują oleje z najwyższą specyfikacją 504.00 5W-30 , a wszyscy wiemy że do tego silnika można zalać 502.00 5W-40.

Ja napisałem co jest w mojej instrukcji obsługi .Do tego silnika VAG dopuszcza zalewanie oleju ze specyfikacją 501.01 , 502.00 , 504.00.

Skoro producent dopuszcza oleje 15W to czemu nie zalewać?. Pamietajmy ,że obecne oleje mineralne to nie to samo co dawniejszy selector special.

Tylko silnik 2.0 TDI koncernu VAG może kleknąć w okolicy 200 tyś km z powodu wady fabrycznej napędu pompy olejowej. Inne silniki biegają dłużej .

Dopuszczają tak producenci po to aby przyśpieszyć zużycie tegoż pojazdu,. owszem są lepsze dzisiejsze oleje 15W niż kilka lat wstecz, ale jeszcze nie spotkałem się by ktokolwiek zalecał zalanie tego do nowoczesnych silników, a producent będzie zalecał dlaczego nie. To w takim razie co powiesz na to jak producent zaleca wymianę olej co 50 tyś,. km ?? Głośno powiem jest mowa o Fordzie Transit. Przecież to paranoja za 200 tyś ten silnik będzie złomem, nie wspominając co dzieje się z nimi przy około 100

Co do kleknięcia to nie zgodzę się z Tobą że tylko 2,0 TDI, wczoraj miałem 3 audi a4 1,8 TFSI rzędu 160 tyś przelotu i wysrały się motory. Za pewne były stosowane nie takie oleje i tzw. long life,.

I wcale te katalogi nie pokazują najwyższej normy bo w/g tych katalogów i moich wcześniejszych samochodów jak i obecnych zawsze pokrywa się z książką to co wpisane to i w katalogu.

Ale to tylko moje poglądy i nie chcę tu nikogo umoralniać, zalewasz zalewaj jak dasz radę ujeździsz, jak nie to przyjedziesz do mnie czy do mechanika i kupisz części do auta i tak się kręci interes :wink:

Opublikowano
Dobierz olej do swojego samochodu | Castrol Polska hehe wedlug tej strony powinnam zalac Magnatec 15W-40:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

:polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew:

do 1.8T ten sam olej :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

ładnie sie im pyebało we łbach ....

Opublikowano

Witam. Przeglądam forum i większość jest o silniku 1.8 T, ja posiadam 1.8 ale bez T (niby w profilu mam 1.8T ale zakładałem konto przed kupnem autka a teraz nie mam możliwości zmiany). Chciałbym się dowiedzieć jaki olej zalać gdyż kupiłem autko i nie ma info o tym kiedy był wymieniany olej (podobno już czas wymienić) wiem że był to mobil 1 full syntetyk (bynajmniej tak mówił poprzedni właściciel). Przelot autka 204 tys. I chciałbym się dowiedzieć od was co oznacza ten drugi parametr 5w30, 5w40, 5w50.

Opublikowano

zakup sobie tutaj na forum w dobrej cenie, pewny nie podrobiony (znajdziesz do tego odpowiedni dział) olej marki Motul 5W40

bądź znajdź w swoim mieście autoryzowanego dystrybutora z certyfikatem (dla pewności że sprzedaje ori

co do lepkośći:

[h=3]Klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych[/h] Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:

  • 6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
  • 5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60

Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:

  • maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej ujemnej temperaturze
  • graniczna temperatura pompowalności
  • minimalna lepkość w temperaturze 100 °C

Klasy letnie natomiast wg:

  • minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
  • maksymalna lepkość w temperaturze 100 °C
  • minimalna lepkość w temperaturze 150 °C i obciążeniu ścinającym równym 106 1/s (HTHS)

W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.

źródło wikipedia

Opublikowano

Kup wszystko u Dzika

Bedziesz miec pewnosc ze wszystko jest jak trzeba

Obecnosc junkersa nie ma znaczenia.

Opublikowano

Panowie a co myslicie na tema nowego lotosa 5w40 SN/CF stsował już go ktoś kiedy?

Opublikowano

Witam, zbliża mi się wymiana oleju, w tym momencie auto jest zalane Mobilem 10w40, na liczniku 323tyś 1.8 ADR 1995r. Robię płukankę i przechodzę na Motul 8100 X-Cess 5W-40. Moje pytanie brzmi czy normalne jest że zawsze po odpaleniu przez jakieś 5 sekund silnik chodzi jak diesel (klekocze) ? Wychodzi na to że przez ten czas szklanki napełniają się olejem. Jest jakiś sposób aby to zniwelować? Dodam jeszcze że nie zauważylem ubytków oleju od ostatniej wymiany. Czytałem ostatnio 30 stron ale jakoś nie mogę znaleźć na ot odpowiedzi. Przy wymianie ściągnąć pokrywe wyczyścić wszystko i załozyć nową uszczelkę? Jak wygląda sprawa z pompą oleju, wymienia się ten element co jakiś czas czy nie? Pozdrawiam

Opublikowano

Po zmianie oleju na 5w40 powinno pomóc i ciszej powinien zacząć silnik pracować.Co do pompy-jak wszystko,z czasem kończy swój żywot,i trzeba wymienić po uprzednim sprawdzeniu ciśnienia oleju bo może być słabe.

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano
Witam, zbliża mi się wymiana oleju, w tym momencie auto jest zalane Mobilem 10w40, na liczniku 323tyś 1.8 ADR 1995r. Robię płukankę i przechodzę na Motul 8100 X-Cess 5W-40. Moje pytanie brzmi czy normalne jest że zawsze po odpaleniu przez jakieś 5 sekund silnik chodzi jak diesel (klekocze) ? Wychodzi na to że przez ten czas szklanki napełniają się olejem. Jest jakiś sposób aby to zniwelować? Dodam jeszcze że nie zauważylem ubytków oleju od ostatniej wymiany. Czytałem ostatnio 30 stron ale jakoś nie mogę znaleźć na ot odpowiedzi. Przy wymianie ściągnąć pokrywe wyczyścić wszystko i załozyć nową uszczelkę? Jak wygląda sprawa z pompą oleju, wymienia się ten element co jakiś czas czy nie? Pozdrawiam

Pojeździj trochę bo może szlkanki się muszą przepłukać nowym olejem i może będzie git ale ciśnienie oleju to bym sprawdził bo może pompa niedomaga :wink:

Ja wczoraj zmieniłem olej na Shell Helix 5w40 ... podobno też jest dobry :wink:

Opublikowano

Gdzieś mi sie coś obiło o uszy że jest też różnica w filtach jest mały i duży, przy dużym właśnie słychać klekotanie nim się napełnia szklanki a przy małym klekotania nie ma. To fakt czy jakaś ściema?

Opublikowano

Witajcie. Posiadam a4 1.8t aeb '95 210000km przebiegu. Poprzedni właściciel twierdzi, że od początku (czyli kilka lat) zalewał go olejem 10w40 Castrola albo Lotosa (dokładnie nie pamiętam). Zbliża mi się termin wymiany oleju. Trochę przewertowałem forum i wiele się naczytałem o tym, że do silników z turbinką powinno się lać tylko i wyłącznie syntetyk. Powinienem zrobić płukanie silnika i przejść na 5w40? mogę dodać tylko tyle, że dwa lata temu podobno turbinka była regenerowana ponieważ przewód olejowy został przytkany. Pod klawiaturą jest czyściutko. Mam teraz mętlik w głowie. Jest możliwość, że silnik się rozszczelni, gdy przejdę na 5w40?

Opublikowano

przytkany właśnie od polsyntetyka

Nic się nie rozszczelni , lej bez obaw

Opublikowano

Przed zalaniem zastosować preparat płuczący?

Opublikowano

Si

oblukaj ten przewód zeby powtórki nie było skoro dalej jeździł na szajsie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...