Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

producent olei i koncerny samochodowe naganiaja na siebie wzajemnie klientow i tym samym pieniadz, tym ze na etykietach sa normy dla danych marek samochodowych

- czyli jak na biuletynie technicznym Audi jest wyszczególniony np olej Orlenu to tylko po to, żeby Audi "napędziło klientów" Orlenowi? - czy może bardziej Orlen poprzez pisanie norm Audi napędza koncernowi VW klientów na samochody?

Taka ciekawostka dla co po niektorych; wiele marek uczestniczacych w rajdach pomimo reklamowania dajmy na to Totala, zalewa oliwy zupelnie innych producentow.

To ze na korku macie napisane Castrol czy producent zaleca/ sugeruje jego uzywanie o niczym nie swiadczy, no moze poza tym ze obie firmy czerpia obustronne zyski z takiego ukladu.....

Sent from my A511

dokladnie, obie strony muszą mieć jakieś korzyści z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Akurat to, ze na korku oleju jest Castrol i w silniku równiez jest bardziej prawdopodobne niz to ze w Kubicy rajdowce jest Lotos.

Propos - Kubica Drwal

Wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]

Akurat to, ze na korku oleju jest Castrol i w silniku równiez jest bardziej prawdopodobne niz to ze w Kubicy rajdowce jest Lotos.

akurat to jest oczywistą oczywistością, z drugiej strony dla większości użytkowników aut marka oliwy nie ma znaczenia liczy się cena, oby jak najtaniej :facepalm:, niestety nie jest to zbytnio perspektywiczne myślenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta - jeżeli stosowanie porządnego oleju ma odwlec ewentualny remont silnika o 20 czy nawet 30 tys. km to warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio widzę gdzie indziej, więc zapytam tutaj. Trochę z innej beczki. ;)

Jaka powinna być temperatura oleju?

ADR, Motul 8100 x-cess 5w40. Ostatnio jest trochę gorąco, jazda S-kami i non stop te 140-160km/h, no i olej osiąga 115-118 stopni.

To jest normalne? Bo zacząłem się martwić już trochę. Dodam, że dalej wskazówka temperatury oleju nie idzie (przy większym kopie) oraz, że olej ma przejechane niecałe 2 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...118 stopni to już trochę dużo biorąc pod uwagę że 130 stopni zaznaczone jest na czerowono. I tłumaczenie ze przy takiej prędkości i takich temperaturach to normalne to raczej lipa...bo jak śmigałem ostatnio przez kilka godzin non stop z predkością 140 -160 i silnik trzyma twardo temperaturę 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to nie woda, tutaj temperatura moze byc zmienna, zalezna od obciazenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...118 stopni to już trochę dużo biorąc pod uwagę że 130 stopni zaznaczone jest na czerowono. I tłumaczenie ze przy takiej prędkości i takich temperaturach to normalne to raczej lipa...bo jak śmigałem ostatnio przez kilka godzin non stop z predkością 140 -160 i silnik trzyma twardo temperaturę 90 stopni.

u mnie na tym Motul 8100 x-cess 5w40 90 i ani kreski dalej na urlopowych trasach :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...118 stopni to już trochę dużo biorąc pod uwagę że 130 stopni zaznaczone jest na czerowono. I tłumaczenie ze przy takiej prędkości i takich temperaturach to normalne to raczej lipa...bo jak śmigałem ostatnio przez kilka godzin non stop z predkością 140 -160 i silnik trzyma twardo temperaturę 90 stopni.

u mnie na tym Motul 8100 x-cess 5w40 90 i ani kreski dalej na urlopowych trasach :kox:

Kolegom wyżej chodziło o temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego jak koledze kiko79 :wink:

Akurat VAG'i mają to do siebie że czy temperatura płynu chłodzącego ma 95 czy 105 stopni to na liczniku wskazówka zawsze stoi dęba na 90 :wink:

Ale zrobił się mały off top na temat temperatury płynu chłodzącego w wątku o olejach, podobnie jak z teoriami spiskowymi producentów olejów, samochodów i tosterów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...118 stopni to już trochę dużo biorąc pod uwagę że 130 stopni zaznaczone jest na czerowono. I tłumaczenie ze przy takiej prędkości i takich temperaturach to normalne to raczej lipa...bo jak śmigałem ostatnio przez kilka godzin non stop z predkością 140 -160 i silnik trzyma twardo temperaturę 90 stopni.

u mnie na tym Motul 8100 x-cess 5w40 90 i ani kreski dalej na urlopowych trasach :kox:

Kolegom wyżej chodziło o temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego jak koledze kiko79 :wink:

Akurat VAG'i mają to do siebie że czy temperatura płynu chłodzącego ma 95 czy 105 stopni to na liczniku wskazówka zawsze stoi dęba na 90 :wink:

Ale zrobił się mały off top na temat temperatury płynu chłodzącego w wątku o olejach, podobnie jak z teoriami spiskowymi producentów olejów, samochodów i tosterów...

o fakt... po podróży zrypany - Idź spać u mnie nawet nie ma temperatury oleju na starych zegarach:doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joke.

Za to, ze nie chce ci się poczytać, tylko chcesz na tacy podane.

Z tańszych może być Total Quarz Energy 9000 5w40 albo Elf Excellium LDX 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...