andrew01 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Czyli pozostaje HLS, swoją drogą ciekawe dlaczego nie ma VST 5W30.
Kevin88 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 12 minut temu, przem8 napisał: Tylko, że hps to pólsyntetyk i stąd ta cena. Dokładnie. W tej samej cenie jest też Shell Helix Ultra.
HatefulEvil Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Z tego co kojarzę to do 1.8t niektórzy zalecali zmieniać olej nawet co 10k. Jednak ja większość km robię w trasie, więc czy jest sens zmieniać co 10k km ten olej czy można normalnie do tych 15 jeździć? Czy wgl jazda miejska, a autostradowa robi jakąś różnicę względem zużycia oleju?
Kevin88 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 2 godziny temu, HatefulEvil napisał: Z tego co kojarzę to do 1.8t niektórzy zalecali zmieniać olej nawet co 10k. Jednak ja większość km robię w trasie, więc czy jest sens zmieniać co 10k km ten olej czy można normalnie do tych 15 jeździć? Czy wgl jazda miejska, a autostradowa robi jakąś różnicę względem zużycia oleju? co 10k km
majkel_majki Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 7 godzin temu, HatefulEvil napisał: Z tego co kojarzę to do 1.8t niektórzy zalecali zmieniać olej nawet co 10k. Jednak ja większość km robię w trasie, więc czy jest sens zmieniać co 10k km ten olej czy można normalnie do tych 15 jeździć? Czy wgl jazda miejska, a autostradowa robi jakąś różnicę względem zużycia oleju? Jeżeli jeździsz głównie w trasie to możesz spokojnie zmieniać co 15 tys. km albo nawet przeciągnąć do 20, nie ma co popadać w skrajności. Olej w aucie jeżdżącym dłuższe dystanse jest mniej obciążony niż olej w aucie eksploatowanym w mieście, zwłaszcza jeżdżącym na niedogrzanym silniku. Ogólnie w b6 masz bardzo porządny komputer serwisowy w FIS, można go ustawić na interwały 15 tys. km/ 365 dni i tego polecam się trzymać.
przem8 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 6 godzin temu, majkel_majki napisał: Jeżeli jeździsz głównie w trasie to możesz spokojnie zmieniać co 15 tys. km albo nawet przeciągnąć do 20, nie ma co popadać w skrajności. Bardzo dobry pomysł zwłaszcza w silniku, który ma problem z nagarem. Myślisz, że te pozatykane smoki w 1.8t to skąd się biorą? Właśnie przez taką eksploatację
Dev Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 8 godzin temu, majkel_majki napisał: Jeżeli jeździsz głównie w trasie to możesz spokojnie zmieniać co 15 tys. km albo nawet przeciągnąć do 20, nie ma co popadać w skrajności. Myślę że 30 000km będzie w sam raz
majkel_majki Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 6 godzin temu, przem8 napisał: Bardzo dobry pomysł zwłaszcza w silniku, który ma problem z nagarem. Myślisz, że te pozatykane smoki w 1.8t to skąd się biorą? Właśnie przez taką eksploatację Nie no jasne, regularna wymiana oleju co 15 zamiast co 10 tys. km w sprawnym silniku zatyka smok oleju... To są stare auta, nie wiadomo jak wcześniej użytkowane i serwisowane. Przeważnie schemat był taki, że auto pierwsze 3-4 lata jeździło w Niemczech w serwisowane w trybie LL, wymiany nieraz jeszcze przeciągane ponad 30 tys., a później ujeżdżał je śniady, murzyn albo jugol, który wymienił olej po np. 3 latach jazdy jak sobie o tym przypomniał albo tylko zrobił dolewkę jak zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju. Ewentualnie od nowości takim samochodem jeździł 8 czy 10 lat Niemiec albo jego żona i zmieniali olej tak jak kazała książka serwisowa- co 30 tysięcy lub 2 lata. Później takie auto trafiało do Polski i kolejny właściciel przeżywał wielkie rozczarowanie, że silnik po 200 tysiącach km takiej eksploatacji jest zaszlamiony i podjechany.
jnow Opublikowano 3 Września 2018 Opublikowano 3 Września 2018 Czy mogę prosić o radę jaki olej wybrać do 2.0 TFSI (CDNC, 2012 r., 211 KM)? W poprzednim aucie wymieniałem olej co 7.5 tys. km i lałem Millersa CFS, byłem zadowolony, więc najchętniej pozostałbym przy tej marce - tylko który produkt i jakie parametry? Planuję wymieniać olej co 10 tys. km / 1 rok.
jnow Opublikowano 3 Września 2018 Opublikowano 3 Września 2018 @Dev, dzięki tylko która linia i jakie parametry? Zakładam, że seria CFS to przerost formy nad treścią.
Dev Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 8 godzin temu, jnow napisał: @Dev, dzięki tylko która linia i jakie parametry? Zakładam, że seria CFS to przerost formy nad treścią. Przesada jest niedoceniana
WOJTEKBGC Opublikowano 8 Września 2018 Opublikowano 8 Września 2018 Chopy pytanko. Czy jest różnica w jakości np castrol 10w 40 a np platinium 10w40? Bo cenowo nie raz to 50złl stąd się pytam, czy tu bardziej za markę się płaci?
przem8 Opublikowano 8 Września 2018 Opublikowano 8 Września 2018 2 minuty temu, WOJTEKBGC napisał: Chopy pytanko. Czy jest różnica w jakości np castrol 10w 40 a np platinium 10w40? Bo cenowo nie raz to 50złl stąd się pytam, czy tu bardziej za markę się płaci? Na Twoim miejscu z 10w40 wybrałbym valvoline maxlife. Średnio chodzi po 70zł za 4l. Poza tym ten tani orlen platinium nie spełnia norm vw.
WOJTEKBGC Opublikowano 8 Września 2018 Opublikowano 8 Września 2018 39 minut temu, przem8 napisał: Na Twoim miejscu z 10w40 wybrałbym valvoline maxlife. Średnio chodzi po 70zł za 4l. Poza tym ten tani orlen platinium nie spełnia norm vw. Teraz miałem castrol magnetec 10w40 i było wszystko ok, ale kilku znajomych pomieszalo mi w głowie, twierdząc że byleby trzymać się specyfikacji 10w itp.
wilczynskil Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 (edytowane) Witam, szukam odpowiedniego oleju do Audi A4 B5 1997 Benzyna + LPG ADP. Niestety było przez najbliższe 30 tyś lane Mobil 10w40 - instrukcje pseudo mechaników. Z tego co wyczytałem z oficjalnej książki producenta jest tu wskazany olej 5w30 i normy VW 500 00 i bodajże VW 501 01. Mam zamiar przepłukać silnik płukanką LM i wlać syntetyka. Tylko pytanie 5230 czy 5w40? Teraz chciałbym prosić was o pomoc jaki olej wybrać. Informacje te zaczerpnąłem z niemieckiej książki auta - mogłem coś przeinaczyć. Dziękuję za pomoc . Edytowane 11 Września 2018 przez wilczynskil
tass Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Jeździsz "emerycko" może być 5w30 jak lubisz przycisnąć 5w40 (w gorące lato 5w40 tez będzie lepszy). Ważne żeby olej spełniał normy VW, a reszta to już zależy od budżetu. 1
Dev Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 7 godzin temu, wilczynskil napisał: Witam, szukam odpowiedniego oleju do Audi A4 B5 1997 Benzyna + LPG ADP. Niestety było przez najbliższe 30 tyś lane Mobil 10w40 - instrukcje pseudo mechaników. Z tego co wyczytałem z oficjalnej książki producenta jest tu wskazany olej 5w30 i normy VW 500 00 i bodajże VW 501 01. Mam zamiar przepłukać silnik płukanką LM i wlać syntetyka. Tylko pytanie 5230 czy 5w40? Teraz chciałbym prosić was o pomoc jaki olej wybrać. Informacje te zaczerpnąłem z niemieckiej książki auta - mogłem coś przeinaczyć. Dziękuję za pomoc . Źle wyczytałes, ma być 502.00 1
KINIAM Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 9 godzin temu, wilczynskil napisał: Teraz chciałbym prosić was o pomoc jaki olej wybrać. Dawno nie widziałem aby ktoś zalewał do tego silnika 5W30. Większość jest na oleju 10W40. Ja zwykle zalewam 5W40 różnych firm. Do zagazowanego silnika potrzebny olej z jak najwyższym TBN i możliwie najwyższa lepkość kinematyczna w temperaturze roboczej silnika. Przy gazie należy skracać interwał wymiany. Można zalewać oleje dedykowane do diesla. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się