MaTeo85 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 nie wiem skąd masz 1,5cm (chyba że chodzi Ci o przód)? skoro z tyłu masz 61cm, a przy seryjnym zawiasie powinno być 68cm to mamy 7cm, jeśli masz zawias 1BE to seryjna wysokość to 66cm czyli i tak masz 5cm za nisko. Wsadzając sprężyny na tył (nowe odpowiednio dobrane) przód też pójdzie delikatnie w górę, więc jak by przodem nie powinieneś się martwić na moje.
GreenGreen Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Tak przód 1BE ma teraz 64,5 cm tył 1 BE ma 61 cm - springi na tył mam tylko zastanawiam się czy przód też zmieniać już czy jeszcze jest ok. W takim razie zmienię tył i będę obserwować Dzięki Mateo
Mr.Joker Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 14 godzin temu, GreenGreen napisał: Tak przód 1BE ma teraz 64,5 cm tył 1 BE ma 61 cm - springi na tył mam tylko zastanawiam się czy przód też zmieniać już czy jeszcze jest ok. W takim razie zmienię tył i będę obserwować Dzięki Mateo Wg mnie przodu nie warto ruszac. Grono osob z takim zawiasem (1BE) zaklada specjalnie na przod talerzyki z modelu b5 zeby wyrownac go z tylem czyli opuscic wlasnie te 1,5cm oczywiscie wizualnie bo wyciecia nadkol sa rozne stad taki efekt ze tyl siedzi. Jak uda ci sie uzyskac z tylu wysokosc 66cm to powinienes miec rowno jak na stole.
pioterpioter Opublikowano 21 Czerwca 2021 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Witam, czy mógłbym prosić o pomoc w odkodowaniu kolorów tej sprężyny? Nie mogę nigdzie znaleźć takiej konfiguracji, sprężyna ze zdjęcia pochodzi z a4 B7 3.0 Quatro.
MaTeo85 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Opublikowano 21 Czerwca 2021 A tutaj to co jest? xxx 105 BN - zielony / pomarańczowy / różowy Niby oznaczenia z B6, ale pytanie czy sprężyny siedziały w aucie fabrycznie czy ktoś zmieniał z jakiegoś powodu.
pioterpioter Opublikowano 21 Czerwca 2021 Opublikowano 21 Czerwca 2021 @MaTeo85 dzięki za pomoc, teraz już wszystko się zgadza, osoba która wysłała mi sprężyny wysłała po prostu przód zamiast tyłu, właśnie mi coś nie pasowało, ale jak już mam potwierdzone to teraz muszę jakoś dojść do porozumienia ze sprzedającym. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
BARTEK75121 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Witam, A4 B7 Sedan 1.8T (napęd przód) 2005R. Wrzucam zdjęcie wlepki z koła. mam strasznie nisko tył i podczas jazdy w 4 osoby, pełny bak PB + LPG + koło zapasowe, na nierównościach tarła opona w prawym tyle o nadkole. Teraz nawet jak jeżdżę sam, słychać stuki z prawej strony na progach zwalniających i dziurach. Chcę wymienić tylne sprężyny, dobrze odczytałem, że powinienem zakupić "8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG" ? Jeśli nie, proszę o wskazanie jakie będą odpowiednie. Zależy mi na tym, żeby było jak najbliżej tego co wychodziło seryjnie. Co wymienić jeszcze przy okazji tych sprężyn za 1 razem?
pioterpioter Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 U mnie podczas wymiany sprężyn z tyłu okazało się, że do wymiany są też amortyzatory i łączniki stabilizatorów.
BARTEK75121 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Jak mogę sam rozpoznać, czy są do wymiany?
pioterpioter Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zapomialem jeszcze o odbojach. Odboje widać po prostu, że są poparciałe, jeśli chodzi o amortyzator to u mnie po wyjęciu i ściśnięciu nie wracał w ogóle do góry, trzeba było go wyciągać, do tego był zapocony. Łącznik stabilizatora po odkręceniu się po prostu rozsypał więc też wziąłem nowy.
BARTEK75121 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 (edytowane) W dniu 28.06.2021 o 10:15, BARTEK75121 napisał: Witam, A4 B7 Sedan 1.8T (napęd przód) 2005R. Wrzucam zdjęcie wlepki z koła. mam strasznie nisko tył i podczas jazdy w 4 osoby, pełny bak PB + LPG + koło zapasowe, na nierównościach tarła opona w prawym tyle o nadkole. Teraz nawet jak jeżdżę sam, słychać stuki z prawej strony na progach zwalniających i dziurach. Chcę wymienić tylne sprężyny, dobrze odczytałem, że powinienem zakupić "8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG" ? Jeśli nie, proszę o wskazanie jakie będą odpowiednie. Zależy mi na tym, żeby było jak najbliżej tego co wychodziło seryjnie. Co wymienić jeszcze przy okazji tych sprężyn za 1 razem? Dzięki. Czekam jeszcze na odpowiedź do posta jakie sprężyny i przy okazji amory na tył. Proszę o numery części, które powinienem zakupić. Z góry dzięki. Zmierzyłem wysokość od ziemi do nadkoli i przód stoi równo 68cm, a tył 65cm. Edytowane 29 Czerwca 2021 przez BARTEK75121
Wąski_P Opublikowano 10 Lipca 2021 Opublikowano 10 Lipca 2021 Witam. Czy przy zmianie z 1be na 1ba , stosować ta samą klasę wagowa ?
dziobi4242 Opublikowano 19 Lipca 2021 Opublikowano 19 Lipca 2021 cześć chciałem zmienić zawieszenie z 1be na 1ba tylko nie mam pojęcia jakie sprężyny kupić. Założone mam z przodu klasę wagową 7 i tez nie wiem czy to są odpowiednie czy ktoś coś już zmieniał a z tyłu nie widać znaków. Jest ktoś w stanie mi to rozkodować był bym bardzo wdzięczny. VIN WAUZZZ8E23A341817
romankan Opublikowano 22 Lipca 2021 Opublikowano 22 Lipca 2021 Witam Mam pęknięta sprężynę z tyłu ostatni zwój moja prośba o pomoc w doborze prawidłowych do mojego auta A4B7 Avant 1.9 tdi rok 2007 vin WAUZZZ8EX7A258691 0YL = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru:10 posiada hak fabryczny Czy coś takiego podejdzie allegro.pl ALLEGRO.PL
Dev Opublikowano 23 Lipca 2021 Opublikowano 23 Lipca 2021 13 godzin temu, romankan napisał: Witam Mam pęknięta sprężynę z tyłu ostatni zwój moja prośba o pomoc w doborze prawidłowych do mojego auta A4B7 Avant 1.9 tdi rok 2007 vin WAUZZZ8EX7A258691 0YL = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru:10 posiada hak fabryczny Czy coś takiego podejdzie allegro.pl ALLEGRO.PL 8E0 511 115 DA
Niclaus Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 (edytowane) Cześć. Pacjent to Audi A4 B7 AVANT 1.8t wyposażony w podtlenek LPG (butla w kole 71l + dojazdówka w bagażniku). Fabryczne klasy wagowe: przód OJE - klasa 5 (788 - 823kg), tył OYH - klasa 8 (520-544 kg). Byłem dziś na stacji diagnostycznej i zmierzyliśmy nacisk na poszczególne osie (pełny bak gazu, 1/2 benzyny, dojazdówka w bagażniku), oto co wyszło: - przód 855 kg, - tył 712 kg. Auto jeździło tak ostanie 4 lata, a wiec jak nie trudno się domyślić - d*pa siedzi. Z reguły ludzie radzą wymienić sprężyny na o 2 klasy wagowe wyżej (tj. 10-11). Ale jak tak przeglądam dane poszczególnych klas to mi wychodzi, że do tej wagi (712 kg) powinienem zastosować co najmniej klasę 13 (655 kg - ...), bo taka najwyższa jest dostępna do zawieszenia 1BE. Czy ta cała rozkmina ma sens czy gdzie się pomyliłem? Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 28 Lipca 2021 przez Niclaus doprecyzowanie danych
Buntooownik Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Witam. Nie ogarniam tego.... Pomoże mi ktoś jak mam odczytać ta tabele i jakie powinienem mieć sprężyny? Dodam tylko że podobno są sprężyny s Line tyle co powiedział mi poprzedni właściciel. Tył strasznie siedzi i nie jest to ani trochę komfortowe. Chciałbym tył wyrównać z przodem. Panowie pomorzecie?
Dev Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Masz 1BE ale po zdjęciach widać że to nie jest seryjne zawieszenie, ktoś dał jakieś aftermarketowe obniżające springi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się