Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi RS5 Sportback 2.9 Bi-Turbo TFSI 450ps 600nm Nogaro Blue


Kosmita

Rekomendowane odpowiedzi

Już nie jestem w stanie rozpoznać, które z postów to głupie pytania stawiane przez trolli, czy po prostu spam..

 

Kończąc ot, kosmita gratki jeszcze raz auta i dużo frajdy z użytkowania :) oby służyło jak najdłużej :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fio napisał:

Ja bym zmieniał olej przy każdym tankowaniu. Przy docieraniu po każdej jeździe. Takie mam zasady - bez sępienia. ?

Zaśmieciliście koledze temat głupią dyskusją.

To na c**j wrzuciłeś swoje mądrości ? To nie zaśmieciło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bristol napisał:

Czy w RS temperatura oleju 97-100 stopni to norma czy coś jest nie tak ?? 

Jest w trakcie rozgrzewania silnika :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bristol napisał:

hehe ale serio ?? :) 

czasami nawet 103 stopnie... 

U mnie przy obecnych temperaturach i normalnej jeździe zawsze jest powyżej 100, przy dłuższej jeździe z prędkością 200km/h jest 125-130

Normalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 przy szybszej jeździe norma w 2.9TFSI na torze po 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, turdzi napisał:

@Kosmita widze ze kompletnie złe zinterpretowałes moj przekaz.Ja nie pisałem o tobie jako idiocie tylko idiotach ktorzy tez takie samochody kupują i je katują.Doskonaly przykład takiego debila masz tutaj

Ok dzięki. Wszystko jasne. Rozumiem i podzielam zdanie;)

4 godziny temu, k232 napisał:

To na c**j wrzuciłeś swoje mądrości ? To nie zaśmieciło?

Panowie spokojnie. Był mały OT ale z drugiej strony na temat RS-a. Natomiast nie idźmy w stronę docinek..

7 godzin temu, Bristol napisał:

Czy w RS temperatura oleju 97-100 stopni to norma czy coś jest nie tak ?? 

90 stopni to przy rozgrzaniu. 100 przy delikatnej jezdzie. 110 przy dynamicznej. 120-130 jeszcze nie osiągnąłem ale podejrzewam, że jak turdzi i dev napisali - to nie będzie problem ;)

 

Dzięki jeszcze raz za graty. Nacykam pare fotek. Macie tutaj z nocnej sesji i filmik z detailingu na którym nie widać jeszcze stelvio q, która też była ;)

087125A5-4DE0-4AD9-BFC6-CF570AF6AFCB.jpeg

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać że masz aktywny tylny dyfetencjal A w nim są dwa rodzaje oleju i też się to wymienia....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawciu, Panowie,

W sumie bardzo ciekawy i pożyteczny off-top wyszedł, pomijając styl niektórych wypowiedzi. 

Czas pokaże co te nowe silniki są warte i jak wytrzymałe.

Nie mówiąc o możliwym wkalkulowanym postarzaniu produktu. 

Tyle ciekawych tematów poruszyliście a w końcu nie wiadomo jaki olej leja i sugerują do RS B9?.

Chodzą słuchy, że 0W-30

Jeśli to się potwierdzi to w jaki sposób olej ma utrzymać właściwosci smarne przy wysokich temperaturach?

Może Dev się wypowie ...widzę, że ma sporą wiedzę techniczną i insiderską ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, black4 napisał:

Pawciu, Panowie,

W sumie bardzo ciekawy i pożyteczny off-top wyszedł, pomijając styl niektórych wypowiedzi. 

Czas pokaże co te nowe silniki są warte i jak wytrzymałe.

Nie mówiąc o możliwym wkalkulowanym postarzaniu produktu. 

Tyle ciekawych tematów poruszyliście a w końcu nie wiadomo jaki olej leja i sugerują do RS B9?.

Chodzą słuchy, że 0W-30

Jeśli to się potwierdzi to w jaki sposób olej ma utrzymać właściwosci smarne przy wysokich temperaturach?

Może Dev się wypowie ...widzę, że ma sporą wiedzę techniczną i insiderską ?

Pozdrawiam

jo, wg Audi ma być 0W30 (ekologia)

wg mnie lepszy bedzie 0W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się aż tak nie znam, ale wydaję mi się tak na logikę, że dzięki temu, że olej jest bardziej gęsty to utrzymuje lepsze właściwości przy wysokich temperaturach, które panują w takim silniku.. czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Kosmita napisał:

Ja się aż tak nie znam, ale wydaję mi się tak na logikę, że dzięki temu, że olej jest bardziej gęsty to utrzymuje lepsze właściwości przy wysokich temperaturach, które panują w takim silniku.. czy się mylę?

Gęstszy  ? W którym momencie ?

Na półce w sklepie czy w silniku w temperaturze 120 stopni ?

Olej posiada jedną (z wielu) ważną właściwosc którą jest: odporność na zerwanie filmu olejowego.

Im jest wyższa tym mocniej można dawać w d... 

 

A co do oleju to ostatnio bardzo dobre opinie zbiera RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 CleanSynto

 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers cfs lepszy, ostatnio zamiast cfs wlałem vst i silnik głośniej chodzi oraz na zimnym słychać zawory. Ps im gęstszy olej tym dłużej zabija temp oraz sam w sobie dłużej stygnie. Teraz te nowe 0w20 to woda? do takiego oleju warto dolać ar9200v2. Czy w tym RS5 jest gpf? 

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia że to woda, ważne jest jak olej zachowuje się w temperaturze pracy. W tej chwili testowane sa już oleje 0W8, czekają tylko na aprobaty producentów aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev dokładnie,

Wielu użytkowników nawet nieco obeznanych nie ma pojęcia o tego typu parametrach olejowych i funkcji oleju w motorowni.

Top oleje full syntetyki są produkowane na 4 i 5 grupie baz olejowych np. PAO czy na estach itp...

Takie produkty mają dziś Xado, Millers, Fuchs, Eneos, Amsoil, i właśnie wspomniany Ravenol...

To się off-top rozwinął ?

Już nie przynudzam,

BTW. RS Pawła bajeczka! Miałem okazję poprowadzić bestyjkę...

Po dotarciu będzie fun ?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja wtrącę swoje trzy grosze, chyba powinno się mówić lepkość oleju, a nie gęstość?

 

Graty fury, jest mega ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dev napisał:

Nie ma znaczenia że to woda, ważne jest jak olej zachowuje się w temperaturze pracy. W tej chwili testowane sa już oleje 0W8, czekają tylko na aprobaty producentów aut.

Wiadomo, że taki olej 0w20 nigdy nie osiągnie parametrów 5w40 czy 0w40. Większość Full syntetyków to ściema z nazwy z mizernym dodatkiem PAO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kodzak33 napisał:

Wiadomo, że taki olej 0w20 nigdy nie osiągnie parametrów 5w40 czy 0w40. Większość Full syntetyków to ściema z nazwy z mizernym dodatkiem PAO. 

kazdy olej posiada okreslone właściwosci dla danego silnika sposobu eksploatacji warunków itd itp

w przypadku RSy mamy ten problem że to auta chcemy traktowac uniwersalnie, jezdzic nim na codzien i czasami dac ostro w palinik

wazne jest to aby dobrac własciwy olej i racjonalny sposób go wymieniac

dlatego tez od razu proponowałem aby interwał wymiany oleju skrócic

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2019 o 11:39, Kosmita napisał:

Ale chyba za chwilę zleje ten cały olej po tysiącu km, zrobię wam foty i jak będzie czysty to się zrzucamy ;) 

Kurde, szczerze mówiąc ja bym się chętnie dorzucił, żeby zaspokoić swoją ciekawość w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...