lukaszek13ns Opublikowano 12 Czerwca 2023 Opublikowano 12 Czerwca 2023 17 minut temu, Langista napisał(a): Chcesz kupić tarcze i klocki na przód + tył? Za 1000 zł powinieneś zmieścić się z Textarem, chociaż osobiście polecam ATE. Kup zwykle, gładkie wentylowane tarcze i będziesz zadowolony. Zweryfikuj czy piasta jest dobra, bo tarcze same z siebie się nie krzywią. Nie sam przód z tyłu mam ok. Tak mierzyłem i piasty i tarcze. Piasty ok pomiar wacha się od 0,00 do 0,01mm max natomiast tarcze dochodzą do 0,09mm. Wina może leżeć po mojej stronie gdyż obecne tarcze często ciepłe po trasie jeździłem na myjnie i myłem samochód łącznie z felgami. Więc to mogło być powodem
gabalo Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Panowie mogę prosić o małą pomoc w temacie? Otóż przymierzam się właśnie do zmiany tarcz (zestaw 320/288 ujechane na tych tarczach 150 tys km), ale znajomy dziś namącił mi w głowie ze może winne nie są tarcze… otóż z dużych prędkości typu 160-180 bije jak holera, przy prędkościach rzędu 90 delikatnie czuje bicie przy ostrym hamowaniu lub bardzo delikatnym ale przy takim średnim bicie ledwie wyczuwalne, w sensie wciskam hamulec delikatnie czuje wibracje, wcisnę mocniej bije a jak do oporu to już niekoniecznie ale w sumie moment i auto zatrzymane. Dodatkowo dojeżdżając do krzyżówki np przy minimalnie dotkniętym/wciśniętym hamulco przy prędkości 10/20 km/h auto hamuje ale tak jak by skokami, tak jak bym dotykał i puszczał hamulec. Wiem ze 150 tys nalotu to już aż nadto dla tarcz ale chciałbym prosić o poradę czy szukać gdzieś indziej przyczyny czy wymieniać tarcze klocki a jesli nie pomoże to dopiero wtedy się martwić ?
przem8 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 7 minut temu, gabalo napisał(a): 150 tys Przecież to wyczyn. U mnie zimmermany po 50tys nadawały się na śmietnik. Zmierz bicie tarczy, a potem piasty i bedziesz mieć odpowiedź.
gabalo Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Ja mam zestaw ferrodo, wiem ze wyczyn ale po 50 to chyba szybko je zjechałeś. Mi po swapie na większe znacznie wolniej się zużywają. W sumie przez ten okres aby raz klocki wymieniłem No i teraz właśnie będą się kończyć raczej to wymieniam całość. Chciałem wiedzieć czy szukać czegoś więcej oprócz tarcz w przyczynie bo mam problem z czasem żeby oddać auto na warsztat i chciałbym za jednym szybkim strzałem rozwiązać problem po prostu
Mr.Joker Opublikowano 15 Czerwca 2023 Opublikowano 15 Czerwca 2023 11 godzin temu, gabalo napisał(a): Ja mam zestaw ferrodo, wiem ze wyczyn ale po 50 to chyba szybko je zjechałeś. Mi po swapie na większe znacznie wolniej się zużywają. W sumie przez ten okres aby raz klocki wymieniłem No i teraz właśnie będą się kończyć raczej to wymieniam całość. Chciałem wiedzieć czy szukać czegoś więcej oprócz tarcz w przyczynie bo mam problem z czasem żeby oddać auto na warsztat i chciałbym za jednym szybkim strzałem rozwiązać problem po prostu Tarcze nie tyle co krzywe bo czujnik może nic nie pokazać tylko mogą być po obwodzie różne grubości tarczy i stąd bicie i uczucie pulsacji hamulca. Wymień tarcze klocki zmierz piastę dla pewności i przejrzyj zaciski bo w nich też może być po części problem. Jak masz trochę pojęcia to zrobisz sam. Z mechanikami różnie bywa. Większość robi byleby zrobić i sztuka była chyba że masz jakiegoś zaufanego który sam ci podpowie co nieco to śmiało.
Elhape Opublikowano 15 Czerwca 2023 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Albo tarcze już są tak cienkie, że się krzywią jak je klocek dotyka.
mirasekvip Opublikowano 19 Czerwca 2023 Opublikowano 19 Czerwca 2023 witam, poratujecie jakie mam rozmiary tarcz mojej audi a4 b6 2.5 tdi 180km quattro 2004r wauzzz8e05a058089? przymierzam się do wymiany tarcz i klocków na tyle, i jakie polecicie? z góry dzięki
mirasekvip Opublikowano 19 Czerwca 2023 Opublikowano 19 Czerwca 2023 Godzinę temu, Dev napisał(a): 312/255 dziękuję bardzo
lukaszek13ns Opublikowano 6 Lipca 2023 Opublikowano 6 Lipca 2023 (edytowane) Poratuje ktoś numerami tarcz i klocków na tył pod zaciski 288mm, może być ferrodo, lub coś innego. Jak również jak pamiętacie numery zestawu prowadnic i osłon do tych zacisków to również będę wdzięczny za poratowanie numerami Dzięki wielkie Edytowane 6 Lipca 2023 przez lukaszek13ns
FabianB Opublikowano 15 Lipca 2023 Opublikowano 15 Lipca 2023 W dniu 22.05.2023 o 20:28, FabianB napisał(a): I u mnie się ułożyło na następny dzień pojechałem trasa 60km w jedną i zimna tarcza koło, po nocy jak ostygło to jakby ręką odjął ? Wracam z powrotem od tamtego czasu, było okej, a wczoraj i dziś w te upały zauważyłem wracając z roboty że jest nie naturalnie zbyt mocno akurat te koło lewe za kierowcą nagrzane aż gorącem bucha, znowu coś się zaczęło odwalać co o tym sądzicie?
Langista Opublikowano 15 Lipca 2023 Opublikowano 15 Lipca 2023 Koło nagrzane, czy ciepło z tarczy bije? One zawsze będą ciepłe, jak hamujesz to się grzeje samo sobą. Musiał byś jechać załóżmy 1 km 50 km/h i hamować do zera silnikiem, bez hamulców, najlepiej droga pod górkę. W tedy sprawdzasz nagrzanie.
FabianB Opublikowano 15 Lipca 2023 Opublikowano 15 Lipca 2023 (edytowane) 5 godzin temu, Langista napisał(a): Koło nagrzane, czy ciepło z tarczy bije? One zawsze będą ciepłe, jak hamujesz to się grzeje samo sobą. Musiał byś jechać załóżmy 1 km 50 km/h i hamować do zera silnikiem, bez hamulców, najlepiej droga pod górkę. W tedy sprawdzasz nagrzanie. Słuchaj cała alufelga parzyła że rękę nie szło przytrzymać, a z drugiej strony tej dobrej mniej była nagrzana nie aż do takiego stopnia natomiast przód jak sprawdzałem lewa i prawa strona była ciepła tak samo mierzyłem to oczywiście na dotyk i czucie a nie pomyślałem bo mam termometr elektroniczny 😁 Dziwi mnie to że było okej bo 2 tyg obserwowałem po wymianie jak przez pierwsze 2 dni tak się robiło i później przestało się grzać, ale od wczoraj jak dziś mnie coś, co takie gorąco i zapach jak przechodzę koło tego koła .. Edytowane 15 Lipca 2023 przez FabianB
Langista Opublikowano 16 Lipca 2023 Opublikowano 16 Lipca 2023 (edytowane) Musiał byś rozebrać jeszcze raz i sprawdzić co siedzi sztywno. Zajrzyj pod gumki przeciwpyłowe tłoczka, czy jest czysty czy zardzewiały itp. Często jakiś syf wpadnie i trzeba go wyczyścić zanim się taki tłoczek wciśnie do wymiany klocków, żeby tego syfu nie wciskać właśnie w środek. Edytowane 16 Lipca 2023 przez Langista
FabianB Opublikowano 20 Lipca 2023 Opublikowano 20 Lipca 2023 (edytowane) Tak zrobię, ale oddam zacisk cały do regeneracji do zakładu co się tym zajmują żeby mi go od razu wypiaskowali i kompletnie zregenerowali. Tylko skoro prawa strona jest w porządku to jest sens i tamten od razu regenerować? Żeby równo ścierały się tarcze i klocki stronami - bo słyszałem że regeneruję się parę lewy i prawy? Prawda to co o tym sądzicie ruszać ten prawy? I kolejna sprawa jaki płyn hamulcowy polecicie - WAUZZZ8EX5A578946 , DOT 4/5.1 ATE? Chcę wymienić i mieć kiedyś na dolewkę i tylko mieszalny? Edytowane 20 Lipca 2023 przez FabianB
george Opublikowano 20 Lipca 2023 Opublikowano 20 Lipca 2023 2 godziny temu, FabianB napisał(a): Tak zrobię, ale oddam zacisk cały do regeneracji do zakładu co się tym zajmują żeby mi go od razu wypiaskowali i kompletnie zregenerowali Zadzwon do @Deva, sprzedaje zregenerowane hamulce z tarczami i klockami.DOT 4 ATE SL6.
FabianB Opublikowano 25 Lipca 2023 Opublikowano 25 Lipca 2023 (edytowane) Zacisk już ogarnięty pomalowany i płyn kupiony taki jaki powinien być. Jeszcze chciałem dopytać żeby Teraz nie zrobić wtopy i żebym sobie cały układ nie zapowietrzył. Podczas podmiany tego zacisku jakieś wskazówki jak to zrobić jak najmniej "inwazyjne" żeby później nie męczyć się z odpowietrzaniem całego układu? Skoro będę podmieniał tylko lewy tył to nie muszę kolejno pozostałe koła sprawdzać czy nie cofnęło mi się tam powietrze? Zacisk wcześniej już zaleje do pełna płynem. Bo jeśli zostanie mi nadmiar płynu to warto przelać może od razu cały świeżym spróbuje się o to pokusić. A mam na to litrę, cały układ ile mieści, wystarczy mi ta litra do przelania tego? Jaka jest kolejność odpowietrzania kół od najbliższego zacisku względem pompy czy na odwrót? Edytowane 26 Lipca 2023 przez FabianB
FabianB Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 (edytowane) Nie aktualne dziś już ogarnąłem temat. Natomiast jeszcze się zastanawiam czy nie zrobiłem błędu bo ten od tłoczka kolcek był trochę bardziej przytarty i je zamieniłem stronami na odwrót. No i obecnie przy prędkości 10/15 km/h słychać czasami takie popiskiwanie z tego koła od klocka. Przy wyższych prędkościach tego nie ma. Pewnie wcześniej się ułożyły inaczej do tarczy i dlatego teraz na wskutek ostrych krawędzi słychać te popiskiwanie. Edytowane 1 Sierpnia 2023 przez FabianB
Asao Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Opublikowano 18 Sierpnia 2023 (edytowane) @Dev A4 B7 1.8T BFB 2007 1KP/1LT = 312/255? I do tego najlepiej Ferrodo 1717 + 1083? Edytowane 20 Sierpnia 2023 przez Asao
Hugo Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Opublikowano 20 Sierpnia 2023 W dniu 18.08.2023 o 12:51, Asao napisał(a): 1KP/1LT = 312/255? I do tego najlepiej Ferrodo 1717 + 1083? Klocki: 1KP - 255x12mm - 8E0698451L 1LT - 312x25mm - 8E0698151K Ferodo: Przód FDB1323 Tył FDB1788 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się