Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB


AdrianoA4B6
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez AdrianoA4B6,

Rekomendowane odpowiedzi

Następująco , czyli źle..

Nie potrafię tego zgrać razem , prawdopodobnie jestem na to za głupi 

IMG_20240915_151520.jpg

IMG_20240915_151645.jpg

 

EDIT!

USTAWIŁEM!!! ;)

po dwóch pełnych obrotach (w prawo) dolnym kołem dalej trzyma znaki

Nakrętka napinacza 27Nm a ta bardziej na dole rolka prowadząca na 25Nm, tyle pisało w "Audi A4 Sam Naprawiam Samochód" którą posiadam

.

Jak towyglada Waszymi oczyma ? 

 

IMG_20240915_160849.jpg

IMG_20240915_160858.jpg

IMG_20240915_160934.jpg

IMG_20240915_160953.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten ssący jak wygląda ? Hm niby jak bym go dał o ząbek w lewo względem patrzenia się z góry, to między znacznikami wałków było by na sto procent 15 ogniw a ma być wiadomo 16. Dziś widziałem filmik zza granicy gdzie gościu ustawił ssący na znaku i na ząbku, zaś wydechowy ustawił o ząbek w lewo.. policzył wyszło mu jakimś cudem 16 😂😂😂 ale co z tego jak z przodu mu rozjechało względem pokrywy . Po czym odpalił silnik i pracuje haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekst i rysunki pochodzą z Elsy, myślę, że będą przydatne :

"Sprawdź ponownie położenie GMP wałków rozrządu:
Obydwa oznaczenia na wałkach rozrządu muszą pokrywać się z dwiema strzałkami na pokrywach łożysk.

A15-0213.png.c7050f617f8eb796622f342b2bfc0303.png

 

W przypadku ponownego użycia starego łańcucha napędowego:
- Oczyścić łańcuch napędowy i koła zębate wałków rozrządu naprzeciwko dwóch strzałek na pokrywach łożysk i oznaczyć kolorem położenie montażowe.
- Odległość pomiędzy dwiema strzałkami lub kolorowymi oznaczeniami wynosi 16 rolek na łańcuchu napędowym.
- Wycięcie na wałku rozrządu zaworów wydechowych jest nieco przesunięte do wewnątrz w stosunku do rolki łańcucha -1- .
  
Nie oznaczaj łańcucha punktakiem, nacięciem ani niczym podobnym! "

A15-0193.png.8489b03807c4182f7cbfc398ab6926e5.png

 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek ssący nie chce się ułożyć idealnie znakiem do strzałki . Po prostu nie chce. Krzywki nie docisną siłą zaworów , to tak nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam robisz to składaj,odpal, sprawdź synchro vcds. Jak będzie przestawiony to poprawisz. U Mnie tak wyszły znaki. 

IMG_20221001_155232.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, KubaS1988 napisał(a):

Sam robisz to składaj,odpal, sprawdź synchro vcds. Jak będzie przestawiony to poprawisz. U Mnie tak wyszły znaki. 

IMG_20221001_155232.jpg

u mnie zaś wałek ssący znakiem jest lekko w prawo wzgledem znaku na panewce. wałek wydechowy: idealnie (ale te 16 ogniwo liczysz leciutko pod kątem w lewo, jak patrzysz), dzieki czemu z przodu znak na kole pokrywa sie ze znakiem na pokrywie. gdyby znaki na wałku i na panewce trójkącik nie pokrywały sie, to i z przodu by sie nie pokrywały - wiadomo :) a ja ssący mam troszke w prawo, wydaje sie ze o ząbek w prawo ale on serio nie chce sie inaczej ułożyć nawet jeśli podniesiesz wszystko razem i napinacz też i przestawisz o ząbek ten wałek ssący, to bedzie albo w lewo za duzo przestawione albo w prawo .. jutro odpalam silnik i albo coś pieyyyolnie albo bedzie wszystko okej.. to wtedy odpale VCDSa ... grupa 090 091 092 093 tak ? 

Edytowane przez AdrianoA4B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, AdrianoA4B6 napisał(a):

. jutro odpalam silnik i albo coś pieyyyolnie albo bedzie wszystko okej

Jak kręcisz wałem i go teraz nic nie blokuje to nie yebnie. Ja ze żle ustawionym przez mechanika rozrządem kilka lat jeździłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymontowane. Pierwszy tłok i ostatni w GMP. Robię w prawo 2 obroty wałem, znaki dalej się pokrywają dół i góra czyli wszystko ok. Słychać czasem tłok jakby coś wypuszczał no wiecie ciśnienie , normalna praca zaworów i tłoków, i ten napinacz łańcucha tak jakby wypuszczał bombelki powietrza(?) taki dźwięk mi się skojarzył , może też słyszę jego prace na sucho .. a wałem na dole kręcę swobodnie , nic nie blokuje ani nie przeciwdziała mojej sile :)

 

Cześć, no więc dziś poskładałem wszystko do kupy. Włączyłem nagrywanie, powstały 2 filmiki z czego  na jednym jest tylko dzwiek. 

Efekt wymiany rozrządu ??? ---> KATASTROFA! :(

gdy odpalałem silnik na pierwszym filmiku to zapomniałem zalozyc dwóch plastików po lewej stronie ( od filtra powietrza w stronę pasa, przykrecane na dwie śrubki)

na drugim filmiku, gdzie slychać aby dzwiek, slychac jak silnik uruchamia się na chwili, potem jest takie bum jakby coś strzeliło , no i silnik gaśnie :(

 

Proszę wsłuchajcie się bardzo dokładnie w drzwiek... POMOCY! zostawiam tak sytuację bo nie wiem co robić, będe wydzwaniać serwisy ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Alduric napisał(a):

Tak z ciekawości, po co brałeś się za to sam?

by sprzwdzić czy temu podołam, mając garaż, narzędzia, części, wiedzę internetową i książkę "napraw to sam" 

już wiem że to był błąd i mnie przerosło ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, AdrianoA4B6 napisał(a):

by sprzwdzić czy temu podołam, mając garaż, narzędzia, części, wiedzę internetową i książkę "napraw to sam" 

już wiem że to był błąd i mnie przerosło ..

Znam to. Też jak pierwszy raz wymieniałem rozrząd chciałem sprawdzić swoje możliwości. Owszem byłem zesrany i wiedziałem czym to grozi, ale jednak koniecznie chciałem siebie sprawdzić. Z zawodu nie jestem mechanikiem. Powiem tak. Nie zaluje, że sam spróbowałem. Nauczyłem się sporo, wymieniłem już 3 razy na pasku i jeden raz na łańcuchu. Zaoszczędziłem sporo pieniędzy na robociznach i jest satysfakcja z moich napraw. Do tego samochód nie jest uziemiony w warsztacie dwa tygodnie. W 100% rozumiem, dlaczego chciałeś spróbować sam. Teraz to chyba będzie czapka do zdjęcia 🙁 Ale może tym razem oddaj komuś do sprawdzenia i zweryfikowania.

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, szpakuziom napisał(a):

Znam to. Też jak pierwszy raz wymieniałem rozrząd chciałem sprawdzić swoje możliwości. Owszem byłem zesrany i wiedziałem czym to grozi, ale jednak koniecznie chciałem siebie sprawdzić. Powiem tak. Nie zaluje, że sam spróbowałem. Nauczyłem się sporo, wymieniłem już 3 razy na pasku i jeden raz na łańcuchu. Zaoszczędziłem sporo pieniędzy na robociznach i jest satysfakcja z moich napraw. Do tego samochód nie jest uziemiony w warsztacie dwa tygodnie. W 100% rozumiem, dlaczego chciałeś spróbować sam. Teraz to chyba będzie czapka do zdjęcia 🙁 Ale może tym razem oddaj komuś do sprawdzenia i zweryfikowania.

Tak jak piszesz, mogłem zaoszczędzić 1500zł tyle mi powiedzieli w serwisie.. teraz żałuje mogłem oddać, wiadomo mądry polak... i tak dalej. 

głowicę też mogę ściągnąć sam, pytanie czy bede musiał zaopatrzeć się w nowe śruby (8 albo 10 szt) uszczelka to raczej nowa.

jesli rozrząd był na znakach góra dół, pierwszy i czwarty od frontu cylinder był w GMP, to serio mogło coś pieyyyolnąć ??? 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są puste szklanki to będą problemy z odpalaniem i będzie nierówno pracować zanim się nie napełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie szklanki :D co tym mianem się okresla ?? ja sie obecnie panicznie boję odpalać silnika. raz coś strzeliło hm mysle ze po stronie wydechowej, zawór? zawory? albo 

buchnęło ciśnieniem no nie znam się... bez auta to jak bez nogi... jestem kulawy :(

przem8, co Ty byś zrobił na moim miejscu? ogladałeś filmiki ? wsłuchałeś się w dzwiek ???

 

ja naprawdę dobrze poskładałem rozrząd, i łancuch jak powinien być i z przodu góra i dół na znakach... od czwartku do niedzieli mysle że wystarczająco czasu miałem

 

EDIT - może wezmę się za ponowne sprawdzenie rozrządu pasek łańcuch a potem porozpinam wszystko i zdemontuję głowicę? popatrzyli byśmy co tam się dzieje 

 

RIP* [BFB]

IMG_20240916_123922.jpg

IMG_20240916_123927.jpg

IMG_20240916_123934.jpg

IMG_20240916_124104.jpg

Edytowane przez AdrianoA4B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VRGOOD, ogladałem to dziesiątki razy....  nawet jeszcze jak nie ogarniałem co to wogóle jest rozrząd ..

Edytowane przez AdrianoA4B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Langista napisał(a):

Nie odbezpieczyłeś napinacza? Bo nie kumam tego zdjęcia, wygląda na stary, nie wymieniałeś go razem z łańcuchem?

to jest stary z logo audi .. kupiłem ten plastik do napinania, wkręciłem, wyjąłem stary, z łańcuchem i dwiema uszczelkami wiadomo. wstawiłem te zdjęcia tylko po to byście zobaczyli jak wyglądał stary napinacz. jeśli sie odzywał głośno tóż przed wymianą to nie nadaje się już do ponownego zainstalowania wraz z nowymi ślizgami prawda ?? 😕

 

FAKTYCZNIE na tym filmiku za***iście pokazał kolega gdzie jest znak na kole zamachowym... inni mówią żeby na to nie patrzeć tylko na znaki z przodu plus wcięcie na dolnej obudowie rozrządu

Edytowane przez AdrianoA4B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...