Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 2.01.2022 o 20:36, MemberA4 napisał:

Ja mam do skrzyni GYH założoną podporę  z 1.9 ale z poduszką 8e0399115R wiąże się to z zeszlifowaniem jak dobrze pamiętam dwóch lub trzech otworów gwintowanych na skrzyni do których przykręcana była poduszka od skrzyni GYH oraz o 1 lub 2 cm trzeba przesunąć silnik ze skrzynią do przodu. Po tym zabiegu nie ma odwrotu aby wrócić do podpory i poduszki od GYH. 

Wały napędowe do GYH są z końcówkami G, D ,T innych nie ma.

Po przesunięciu silnika jaki wybierak pasuje? Czy też był jakoś skracany? 

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam mam problem jestem już po swapie, pompę ogarnąłem ale mam problem z czujnikami paliwa a mianowicie pociągnąłem progiem przewód z drugiego czujnika do niebieskiej kostki licznika ale pin nr 11 jest zajęty wiec wychodzi na to ze jest tam podpięty pierwszy czujnik, zatem zmostkowałem te dwa czujniki i przekodowałem zbiornik na quattro lecz pomimo pełnego baku pokazuje rezerwę. Miał ktoś podobny problem?

Opublikowano

Pierwszy czujnik powinien być na pinie 3 - kolor fioletowo-czarny. Zmostkowanie na pewno spowoduje błedne działanie bo poziomy w komorach są różne jeżeli nie masz więcej niż (chyba) ]pół zbiornika. Jaki kolor przewodu masz oryginalnie na tym pinie 11? 

Opublikowano

Odwrotne podpięcie pływaka skutkuje rezerwą przy pełnym baku paliwa.

Opublikowano

Dzięki wielkie. Przyjrzałem się jeszcze raz dokładniej i źle odczytałem pin 11 w kostce i jednak był pusty. Już wszystko działa... pozostaje tylko problem delikatnego stuku podczas zmiany biegów z 1 na 2 i z 3 na 4 ale wymienie może poduchy z silnika i w łapie skrzyni

Opublikowano

Powiedzcie jak to jest z tym pokazywaniem stanu paliwa, mój swap pochodzi z samochodu 2001r a trafić ma do 2007r. Próbował ktoś z was wymienić wskaźnik na ten z starszy lub inaczej podpiąć? Czy pozostaje tylko wymiana pływaków na młodsze? 

Opublikowano
W dniu 5.02.2022 o 18:35, Donald1.9AFN napisał:

Powiedzcie jak to jest z tym pokazywaniem stanu paliwa, mój swap pochodzi z samochodu 2001r a trafić ma do 2007r. Próbował ktoś z was wymienić wskaźnik na ten z starszy lub inaczej podpiąć? Czy pozostaje tylko wymiana pływaków na młodsze? 

albo zmiana plywakow albo zmiana eeprom w liczniku na odpowiedni.

Opublikowano
W dniu 9.02.2022 o 17:53, DivaynEays napisał:

albo zmiana plywakow albo zmiana eeprom w liczniku na odpowiedni.

Może przybliżysz wymianę tego eeprom co to i wgl bo mam też właśnie licznik z tego samego roku co pływaki z wylanym fisem to może być dawca 

Opublikowano
W dniu 10.02.2022 o 22:57, Donald1.9AFN napisał:

Może przybliżysz wymianę tego eeprom co to i wgl bo mam też właśnie licznik z tego samego roku co pływaki z wylanym fisem to może być dawca 

A czemu zakładasz, że nie spasuje i nie będzie chodzić? Pływaki z b6 03 roku, auto b7 z 05 roku i wszystko chodzi bez zmiany eepromu. Jedynie przy zmianie kodowania nie ma być 1 a 7 w odpowiednim miejscu. 

Opublikowano

Może się ktoś orientuje. A4 B7 2005 2,0 tdi BPW EDC16U31. W sterowniku z ośki brak możliwości przekodowania- włączenia RWD. Jest tylko mapa dla ośki (w b6 EDC15 były 3 mapy do wyboru...) Pytanie- czym się różni mapa z ośki a quattro? jakie zmiany są wprowadzone w sterowniku do quattro? Wiem, że wystarczy kupić inny ster bo występowało quattro z tym silnikiem, wyciągnąć pin i dograć lub immo off, ale interesuje mnie jaką zmianę daje przekodowanie silnika z FWD na RWD. Może ktoś analizował  mapy i różnice i się podzieli informacją??

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, socpaw napisał:

A czemu zakładasz, że nie spasuje i nie będzie chodzić? Pływaki z b6 03 roku, auto b7 z 05 roku i wszystko chodzi bez zmiany eepromu. Jedynie przy zmianie kodowania nie ma być 1 a 7 w odpowiednim miejscu. 

zmiana odbyla sie 2001 roku (nie pamietam ktory miesiac dokladnie). Po kodowaniu bedzie pokazywac glupoty lub/i na odwrot :) 

Edytowane przez DivaynEays
Opublikowano

hmm, no to jeśli byś dał licznik z b6 to na pewno byś musiał dorobić wtyczkę do czujnika prędkości który jest w skrzyni. Do tego dochodzi immo i problemy z RB4 a RB6... może łatwiej kup młodszy bak... tdi czy benzyna potrzebujesz? 

Opublikowano

Zmiana pływaków i liczników była od maja/czerwca 2001 - w etce jest dokładny vin graniczny. Ogólnie można przyjąć że auta  od rocznika  modelowego 2002 maja odwróconą skalę oporu pływaka  

@DivaynEays to nie kwestia eepromu tylko jest to zaszyte we flashu procesora ( kombinowalem sporo ze wsadami żeby odwrócić wskazanie ) 

@socpaw zegary starsze można przestawić na odczyt prędkości po can ale sam pomysł wrzucenia zegarów z b6 z 2001 roku do b7 jest pomysłem absurdalnym .

Opublikowano

czyli jak nie ma pojęcia to najszybciej i najłatwiej będzie kupić młodsze pływaki

Opublikowano

No jest najtańsza i najprostsza opcja bez rzeźby 

Opublikowano

A jak zamontuje bak z tego 2001r i okaze się ze pokazuje na odwrót to potem wystarczy że zamontuje plywaki z pompa (bo jest to tdi) od młodszego i nieważne czy to 2.0, 2.5,2.7 czy też 3.0?? Każdy pływak spasuje mi bo tego baku czy będę musiał cały bak znowu wymieniać?? 

Opublikowano

Cześć Panowie czy nie ma ktoś całego zestawu Quattro do bfb skrzynia 6 długa.

Opublikowano

Od ponad 10tkm po swapie walcze z wibracjami podczas przyspieszania w przedziale 1200 do 1600 najbardziej, wymienione poduszki silnika ori, skrzyni lem, wal, podpora, plecinka, poł oski przod, dwumas ma 40tkm, a4 b7 2.0tdi BPW 160km swap z BRD skrzynia GYH. Prosze o pomoc

Opublikowano (edytowane)

Sam wymieniałeś podporę? Czy wał był po tej operacji wyważany?

Edytowane przez Langista
Opublikowano
6 godzin temu, Langista napisał:

Sam wymieniałeś podporę? Czy wał był po tej operacji wyrażany?

2 razy wymienilem sam, po drugim razie zepsułem wał, bo rozciałem ta manszete i wał był do wywarzenia, cena 1700zl z wymiana przegubów, kupiłem wiec wał z 3.2b manual który jest zamienny z moim T, czym szybciej jade tym lepiej prowadzi sie samochód. Poczytałem wczoraj troche i zaryzykuje wymiane dwumasy i sprzegla z brd. Zauważylem również ze drfania zależą troche od temperatury otoczenia i nagrzania samochodu, ale to jest loteria.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...