Pieterb Opublikowano 30 Marca 2021 Opublikowano 30 Marca 2021 1 godzinę temu, Darek80s napisał: Jeszcze nie wiem bo wczoraj zauwazylem ten sam objaw. W zime wymieniali mi kompresor a ze byly mrozy to nie używałem klimy i sie zastanawiam czy to oni coś sknocili czy kolejny wydatek mi sie szykuje. no to trzeba zacząć o podłączenia pod kompa i sprawdzenia chociaż błędów, chodź pewnie jest to samo co u kolegi którego zacytowałeś
Darek80s Opublikowano 30 Marca 2021 Opublikowano 30 Marca 2021 50 minut temu, Langista napisał: Rób tak dalej, a kompresor co 2-3 lata będziesz wymieniał Zanim wymienilem kompresor klime mialem włączoną non stop. Pomyslalem że może przez to przez to zywot jego się skończył. Poprzedni wlasciciel tez wymienial kompresor.
Langista Opublikowano 30 Marca 2021 Opublikowano 30 Marca 2021 Bo pewnie używał klimy jak Ty. Klimy używa się cały czas, w tedy czynnik cały czas jest w obiegu i wraz z olejem, który jest do niego dodawany, konserwuje cały układ od środka. Nie chłodzisz się czynnikiem a za jego pomocą, także częstsze używanie klimy wcale go nie zużywa. Robiąc co roku serwis klimy za ok 100 zł (ściągając czynnik, wysysając wilgoć z układu) nie martwisz się awarią i kosztami rzędu kilku tysięcy.
Kaziorek Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Hej, przeczytałem cały wątek jednak potrzebuje od Was podpowiedzi. A4 b7, w okolicy nagrzewnicy dmucha na nogi kierowcy ciepłe a nawet gorące powietrze, podczas trasy około 2 godzinnej sa kilkukrotne zmiany siły nawiewu. W komputerze brak błędów, nastawy zrobione Od którego silniczka zacząć? Schowek już zrzucony, zaraz się biorę za stronę kierowcy. Pzdr
Muskel1 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 No ale w czym problem skoro dmucha? To że ciągle dmucha gorące powietrze na nogi pasażera?
tytex2 Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Opublikowano 24 Kwietnia 2021 (edytowane) Panowie jak mi dmucha gorącym powietrzem od strony kierowcy (tylko dolny nawiew, środek i szyba jest normalnie) to który silniczek jest do roboty? Edytowane 24 Kwietnia 2021 przez tytex2
badi136 Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 (edytowane) Witam, mój przypadek jest trosze inny niż reszta. W moim B6 z climatronikiem nawiewy pracują ok, regulacje siły czy kierunku można manualne zmieniać też bez zarzutu. Problem jest jednak taki ze pomimo działającej klimatyzacji na pozycji kierowcy, szczególnie na wysokości nóg wyraznie czuć gorące powietrze. Po ustawieniu nawiewu klimy na nogi dmucha jednocześnie ciepłe i zimne powietrze. Jak jeżdżę po mieście daje się wytrzymać jednak w trasie, przy większej prędkości robi sie dosc niekomfortowo. Ponadto macajac plastiki nad nogami są one dość gorące. Moje pytanie, czy mimo że jest uruchomiona klimatyzacja i climatronic ma zadane chłodzenie to czy dopływ płynu do nagrzewnicy powinien być otwarty? W starszych autach pamiętam że jak uruchamialo się chłodzenie to zamykał sie zawór od cieczy do nagrzewnicy(przynajmniej w wersji manualnej). Drugi problem jest jeszcze bardziej irytujący w trasie. Przy większych prędkościach, nazwijmy to autostradowych - powyżej 120km/h jakby odcina się przelot powietrza, wentylator chodzi jak szalony a z kratek praktycznie nic nie leci, zmienia się to dopiero po ustawieniu obiegu zamkniętego. Ewentualnie sytuacja wraca do normy przy zmniejszeniu prędkości. Ta druga przypadłość również pojawiła mi się ostatnio w Ibizie 6L 2004 r, też climatronic, tam jednak ustawienie obiegu zamkniętego nic nie daje. Zapraszam chętnych do dyskusji ? A i zapomniałem.. Nastawy fabryczne robiłem. Nic nie dały. Przed kalibracja był jeden blad: 00716 - Air recilculation flap positioning motor (V113) 41-10- Blocked or no voltage - intermitten Dał się skasować i po kalibracji błędów już nie było. Edytowane 5 Lipca 2021 przez badi136
Langista Opublikowano 6 Lipca 2021 Opublikowano 6 Lipca 2021 Błąd ewidentnie wskazuje na zużycie potencjometra silniczka od.klapy wewnętrznego obiegu. Swoją drogą, musisz go używać podczas korzystania z klimy, bo tylko w tedy klimatronik prawidłowo wysteruje ustawioną temperaturą. Co do powietrza ciepło/zimno to jest za to odpowiedzialny silniczek zaraz obok nagrzewnicy, chyba v154 o ile dobrze pamiętam, też jako pierwszy praktycznie pada bez wywalania błędu w sterowniku.
badi136 Opublikowano 6 Lipca 2021 Opublikowano 6 Lipca 2021 czyli pewnie chodzi Ci o ten V158 z końcówką G(lewa strona-kierowcy)? to przez niego leci cały czas gorące powietrze w okolicach nóg kierowcy? ten od klapy zamkniętego obiegu chyba raczej działa bo jest różnica po naciśnięciu obiegu zamkniętego, może już nie domaga ale raczej jeszcze pracuje? a jak myślisz który może być odpowiedzialny za brak nawiewu przy większych prędkościach? mogę sobie wtedy wentylator rozkręcić na max a i tak z kratek praktycznie nic nie leci, dopiero po włączeniu obiegu zamkniętego luz zwolnieniu sytuacja wraca do normy.. są jakieś bloki w vagu które mogą mi pomóc zgiagnozowac te silniczki? póki co dzięki za naprowadzenie ?
Langista Opublikowano 7 Lipca 2021 Opublikowano 7 Lipca 2021 Nie ma sprawy, w klimatroniku bloki pomiarowe i szukasz, teraz Ci konkretnie nie powiem który blok od czego ale dużo ich tam nie ma, odnajdziesz się
MaTeo85 Opublikowano 7 Lipca 2021 Opublikowano 7 Lipca 2021 Jest wątek podpięty ze wszystkimi blokami pomiarowymi klimatronika. Trzeba tylko poszukać
Langista Opublikowano 10 Lipca 2021 Opublikowano 10 Lipca 2021 (edytowane) Panowie, po poskładaniu wszystkiego do kupy dzisiaj mam to: Z tego co wyczytałem, ostatni to norma, jak odłącza się Aku, powinien zniknąć lub dać się wykasować przy włączonym silniku. Dwa pierwsze podejrzewam potencjometry, bo je wymieniałem na nowe i z moim szczęściem wadliwe sztuki. Będzie to na bank potencjometr, skoro wcześniej tego nie było? Przy nastawach podstawowych w bloku 4 same zera a chyba blok 5 idzie tylko w dół i potem stoi w miejscu. Stare potencjometry jeszcze mam, także podmienić to nie problem, chciałbym tylko się upewnić zanim zacznę targać schowek. Edytowane 10 Lipca 2021 przez Langista
Langista Opublikowano 15 Lipca 2021 Opublikowano 15 Lipca 2021 Temat nie aktualny, za to jest inny, ważniejszy. Układ nieszczelny na wentylu z przewodu, który wychodzi z parownika, zamówiłem nowy, próbowałem go wykręcić i się połamał.. dla pewności, tam jest lewy czy prawy gwint?
Chris91 Opublikowano 15 Lipca 2021 Opublikowano 15 Lipca 2021 zaworki serwisowe klimatyzacji maja prawe gwinty. Połamał sie ale odkreciłeś go troche czy jest tak zastany ?
Langista Opublikowano 15 Lipca 2021 Opublikowano 15 Lipca 2021 W sumie nie patrzyłem jak wykręcałem ale czułem w ręce, że coś puściło jednak pewien nie jestem, czy to górna część wentyla się urwała i dała takie wrażenie, czy faktycznie puściło. Nie sądziłem, że one mogą się tak zastać, jutro spróbuje wywiercić dwa otwory wiertłem 1,5mm aby wejść kluczem do wykręcania wentyli. One są swoją drogą takie kruche, czy ten ze starości tak się pokruszył? Dokładnie ułamał się ten metal zaraz nad gwintem i zostawił piękną płaską powierzchnię..
pawlo_SL Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 (edytowane) Panowie mam problem z nawiewem u mnie. Klima nabita, a jakoś szału nie robi w upały. Coś mnie tknęło i zacząłem mierzyć temp. z kratek. Najpierw w ruch poszedł VCDS i brak błędów w klimatroniku. Zrobiłem profilaktycznie adaptacje nastaw podstawowych i dalej d*pa. Na dworze +30stopni, temp. ustawiona na LO a z kratek wylatuje ciepłe powietrze, na nogi wręcz gorące, jedynie na szybę czołową wylatujące powietrze ma ok.8 stopni. Jakiś silniczek nawala ? Zaznaczam błędów brak, nastawy wykonywałem. Edytowane 2 Sierpnia 2021 przez pawlo_SL
pila24 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Możliwe że cięgno od jednej z klap urwane jest,albo silniczek wyczepił się lub jest połamany. Zrzucaj schowek i sprawdź silniczki,te na prawo od radia.
1szewczi90 Opublikowano 11 Września 2021 Opublikowano 11 Września 2021 (edytowane) Wszystko działało klima super nagle dziś sprawdzam a klima tylko daje z lewej kratki. Co się moglo stać? Działa odpala sie sprezarka wiatrak. A4 B7 2007r Edytowane 11 Września 2021 przez 1szewczi90
Muskel1 Opublikowano 11 Września 2021 Opublikowano 11 Września 2021 Podepnij pod vcds. Może silniczek od klapy temperatury nie działa lub klapa się zawiesiła. 1
Lukasz_mk2 Opublikowano 17 Listopada 2021 Opublikowano 17 Listopada 2021 Panowie przyszła zima i mam problem z grzaniem, tzn przy ustawieniach niskiej temperatury czy też LO klima chłodzi, a jak podniosę temperaturę nawet na HI to powietrze robi się lekko cieplejsze, ale jest to naprawdę delikatne ocieplenie. Po podłączeniu VCDS wyskoczył tylko jeden błąd: 00604 - Potentiometr Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent po skasowaniu błąd się nie pojawia. Nastawy podstawowe wykonują się bez problemu. Przy wykonywaniu Output testów podczas gdy winna zmieniać się temperatura to klapki chodzą (słychać je wyraźnie, że chodzą w obie strony), ale powietrze też z zimnego zmienia się na lekko letnie i tyle. Za który silniczek mam się zabrać??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się