Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Darek80s napisał:

Jeszcze nie wiem bo wczoraj zauwazylem ten sam objaw. W zime wymieniali mi kompresor a ze byly mrozy to nie używałem klimy i sie zastanawiam czy to oni coś sknocili czy kolejny wydatek mi sie szykuje.

no to trzeba zacząć o podłączenia pod kompa i sprawdzenia chociaż błędów, chodź pewnie jest to samo co u kolegi którego zacytowałeś

Opublikowano
50 minut temu, Langista napisał:

Rób tak dalej, a kompresor co 2-3 lata będziesz wymieniał :)

Zanim wymienilem kompresor klime mialem włączoną non stop. Pomyslalem że może przez to przez to zywot jego się skończył.  Poprzedni wlasciciel tez wymienial kompresor. 

Opublikowano

Bo pewnie używał klimy jak Ty. Klimy używa się cały czas, w tedy czynnik cały czas jest w obiegu i wraz z olejem, który jest do niego dodawany, konserwuje cały układ od środka. Nie chłodzisz się czynnikiem a za jego pomocą, także częstsze używanie klimy wcale go nie zużywa. Robiąc co roku serwis klimy za ok 100 zł (ściągając czynnik, wysysając wilgoć z układu) nie martwisz się awarią i kosztami rzędu kilku tysięcy.

Opublikowano

Hej, przeczytałem cały wątek jednak potrzebuje od Was podpowiedzi. 

A4 b7, w okolicy nagrzewnicy dmucha na nogi kierowcy ciepłe a nawet gorące powietrze, podczas trasy około 2 godzinnej sa kilkukrotne zmiany siły nawiewu. 

W komputerze brak błędów, nastawy zrobione 

Od którego silniczka zacząć?

Schowek już zrzucony, zaraz się biorę za stronę kierowcy. 

Pzdr

Opublikowano

No ale w czym problem skoro dmucha? To że ciągle dmucha gorące powietrze na nogi pasażera?

Opublikowano (edytowane)

Panowie jak mi dmucha gorącym powietrzem od strony kierowcy (tylko dolny nawiew, środek i szyba jest normalnie) to który silniczek jest do roboty?

Edytowane przez tytex2
Opublikowano (edytowane)

Witam,  mój przypadek jest trosze inny niż reszta. W moim B6 z climatronikiem nawiewy pracują ok,  regulacje siły czy kierunku można manualne zmieniać też bez zarzutu.  Problem jest jednak taki ze pomimo działającej klimatyzacji na pozycji kierowcy, szczególnie na wysokości nóg wyraznie czuć gorące powietrze. Po ustawieniu nawiewu klimy na nogi dmucha jednocześnie ciepłe i zimne powietrze.  Jak jeżdżę po mieście daje się wytrzymać jednak w trasie,  przy większej prędkości robi sie dosc niekomfortowo.  Ponadto macajac plastiki nad nogami są one dość gorące. 

Moje pytanie, czy mimo że jest uruchomiona klimatyzacja i climatronic ma zadane chłodzenie to czy dopływ płynu do nagrzewnicy powinien być otwarty? W starszych autach pamiętam że jak uruchamialo się chłodzenie to zamykał sie zawór od cieczy do nagrzewnicy(przynajmniej w wersji manualnej).

Drugi problem jest jeszcze bardziej irytujący w trasie.  Przy większych prędkościach, nazwijmy to autostradowych - powyżej 120km/h  jakby odcina się przelot powietrza,  wentylator chodzi jak szalony a z kratek praktycznie nic nie leci,  zmienia się to dopiero po ustawieniu obiegu zamkniętego. Ewentualnie sytuacja wraca do normy przy zmniejszeniu prędkości.  Ta druga przypadłość również pojawiła mi się ostatnio w Ibizie 6L 2004 r, też climatronic, tam jednak ustawienie obiegu zamkniętego nic nie daje.   

Zapraszam chętnych do dyskusji ?

A i zapomniałem.. 

Nastawy fabryczne robiłem. Nic nie dały. 

Przed kalibracja był jeden blad:

00716 - Air recilculation flap positioning motor (V113) 41-10- Blocked or no voltage - intermitten 

Dał się skasować i po kalibracji błędów już nie było. 

Edytowane przez badi136
Opublikowano

Błąd ewidentnie wskazuje na zużycie potencjometra silniczka od.klapy wewnętrznego obiegu. Swoją drogą, musisz go używać podczas korzystania z klimy, bo tylko w tedy klimatronik prawidłowo wysteruje ustawioną temperaturą. Co do powietrza ciepło/zimno to jest za to odpowiedzialny silniczek zaraz obok nagrzewnicy, chyba v154 o ile dobrze pamiętam, też jako pierwszy praktycznie pada bez wywalania błędu w sterowniku.

Opublikowano

czyli pewnie chodzi Ci o ten V158 z końcówką G(lewa strona-kierowcy)? to przez niego leci cały czas gorące powietrze w okolicach nóg kierowcy?  

ten od klapy zamkniętego obiegu chyba raczej działa bo jest różnica po naciśnięciu obiegu zamkniętego, może już nie domaga ale raczej jeszcze pracuje?

a jak myślisz który może być odpowiedzialny za brak nawiewu przy większych prędkościach? mogę sobie wtedy wentylator rozkręcić na max a i tak z kratek praktycznie nic nie leci,  dopiero po włączeniu obiegu zamkniętego luz zwolnieniu sytuacja wraca do normy.. 

są jakieś bloki w vagu które mogą mi pomóc zgiagnozowac te silniczki? 

póki co dzięki za naprowadzenie ? 

 

Opublikowano

Nie ma sprawy, w klimatroniku bloki pomiarowe i szukasz, teraz Ci konkretnie nie powiem który blok od czego ale dużo ich tam nie ma, odnajdziesz się ;)

Opublikowano

Jest wątek podpięty ze wszystkimi blokami pomiarowymi klimatronika. Trzeba tylko poszukać

Opublikowano (edytowane)

Panowie, po poskładaniu wszystkiego do kupy dzisiaj mam to:

IMG_20210710_183743.jpg

Z tego co wyczytałem, ostatni to norma, jak odłącza się Aku, powinien zniknąć lub dać się wykasować przy włączonym silniku.

Dwa pierwsze podejrzewam potencjometry, bo je wymieniałem na nowe i z moim szczęściem wadliwe sztuki. Będzie to na bank potencjometr, skoro wcześniej tego nie było? Przy nastawach podstawowych w bloku 4 same zera a chyba blok 5 idzie tylko w dół i potem stoi w miejscu. Stare potencjometry jeszcze mam, także podmienić to nie problem, chciałbym tylko się upewnić zanim zacznę targać schowek.

 

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Temat nie aktualny, za to jest inny, ważniejszy. Układ nieszczelny na wentylu z przewodu, który wychodzi z parownika, zamówiłem nowy, próbowałem go wykręcić i się połamał.. dla pewności, tam jest lewy czy prawy gwint?

Opublikowano

zaworki serwisowe klimatyzacji maja prawe gwinty. Połamał sie ale odkreciłeś go troche czy jest tak zastany ?

Opublikowano

W sumie nie patrzyłem jak wykręcałem ale czułem w ręce, że coś puściło jednak pewien nie jestem, czy to górna część wentyla się urwała i dała takie wrażenie, czy faktycznie puściło.

Nie sądziłem, że one mogą się tak zastać, jutro spróbuje wywiercić dwa otwory wiertłem 1,5mm aby wejść kluczem do wykręcania wentyli. One są swoją drogą takie kruche, czy ten ze starości tak się pokruszył? Dokładnie ułamał się ten metal zaraz nad gwintem i zostawił piękną płaską powierzchnię..

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam problem z nawiewem u mnie.

Klima nabita, a jakoś szału nie robi w upały. Coś mnie tknęło i zacząłem mierzyć temp. z kratek. Najpierw w ruch poszedł VCDS i brak błędów w klimatroniku. Zrobiłem profilaktycznie adaptacje nastaw podstawowych i dalej d*pa. Na dworze +30stopni, temp. ustawiona na LO a z kratek wylatuje ciepłe powietrze, na nogi wręcz gorące, jedynie na szybę czołową wylatujące powietrze ma ok.8 stopni.

Jakiś silniczek nawala ? Zaznaczam błędów brak, nastawy wykonywałem.

Edytowane przez pawlo_SL
Opublikowano

Możliwe że cięgno od jednej z klap urwane jest,albo silniczek wyczepił się lub jest połamany. Zrzucaj schowek i sprawdź silniczki,te na prawo od radia.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko działało klima super nagle dziś sprawdzam a klima tylko daje z lewej kratki. Co się moglo stać? Działa odpala sie sprezarka wiatrak. 

 

A4 B7 2007r

Edytowane przez 1szewczi90
Opublikowano

Podepnij pod vcds. Może silniczek od klapy temperatury nie działa lub klapa się zawiesiła. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie przyszła zima i mam problem z grzaniem, tzn przy ustawieniach niskiej temperatury czy też LO klima chłodzi, a jak podniosę temperaturę nawet na HI to powietrze robi się lekko cieplejsze, ale jest to naprawdę delikatne ocieplenie.

Po podłączeniu VCDS wyskoczył tylko jeden błąd:

00604 - Potentiometr Positioning  Motor for Air Flow Flap (G113)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

po skasowaniu błąd się nie pojawia.

Nastawy podstawowe wykonują się bez problemu.

Przy wykonywaniu Output testów podczas gdy winna zmieniać się temperatura to klapki chodzą (słychać je wyraźnie, że chodzą w obie strony), ale powietrze też z zimnego zmienia się na lekko letnie i tyle.

Za który silniczek mam się zabrać??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...