Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

to mój pierwszy post na tym forum, zanim tutaj zajrzałem zakupiłem olej do swojej audiczki. Zgodnie z naklejką na silniku mam olej o normie 505.01 więc takiego szukałem, pytałem o Motul, ale w sklepie polecili mi Castrola Edge turbo diesel 505.01 5W 40. Czy ktoś może wyrazić opinię na temat tego oleju? Jak będzie się sprawował w zwłaszcza w zimie ?

Ps.Na miarce wskazuje trochę niski poziom oleju, czy mogę dolać trochę do silnika zanim pojadę na wymianę do ASO ?

A4 B6

silnik: AVF, 1,9 tdi 130 koni

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

przeczytaj od poczatku ten watek. znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania, jesli nie - skorzystaj z opcji :szukaj:.

Optuje za zamknieciem tegoż watku.

Opublikowano

Witam,

to mój pierwszy post na tym forum, zanim tutaj zajrzałem zakupiłem olej do swojej audiczki. Zgodnie z naklejką na silniku mam olej o normie 505.01 więc takiego szukałem, pytałem o Motul, ale w sklepie polecili mi Castrola Edge turbo diesel 505.01 5W 40. Czy ktoś może wyrazić opinię na temat tego oleju? Jak będzie się sprawował w zwłaszcza w zimie ?

Ps.Na miarce wskazuje trochę niski poziom oleju, czy mogę dolać trochę do silnika zanim pojadę na wymianę do ASO ?

A4 B6

silnik: AVF, 1,9 tdi 130 koni

wymien od razu. na co czekasz? nie mieszaj.

lepiej lac do silnika olej w 100% syntetyczny. a castrol edge 505.01 5w40 jest olejem hydrokrakowanym. to taki troche lepszy polsyntetyk.

jak juz dales sie namowic na castrola, trzeba bylo kupic 5W30 z norma 507.00

Opublikowano

Kupiłem 100 AAT(2,5 R5), poprzednio gosć zalał (nie jest pewien) mobila mineralnego :kwasny:

Bede robił głowice i wrzuce pierścionki i ogólnie przy silniku i myśle żeby od razu wlać full syntetyk, silnik ma bliko 300 tys i na minerale lekko spod głowicy sie sączy, turbina łądnie pracuje jak narazie.

Nie zabije silnika? boje sie troche że turbina zacznie nie domagać i zacznie walić olej spod głowicy mimo spawania i panowania..

A moze do takiego kondona lepiej jakiś półsyntetyk, robie ok 15-20 tys miesięcznie..

Opublikowano

Kupiłem 100 AAT(2,5 R5), poprzednio gosć zalał (nie jest pewien) mobila mineralnego :kwasny:

Bede robił głowice i wrzuce pierścionki i ogólnie przy silniku i myśle żeby od razu wlać full syntetyk, silnik ma bliko 300 tys i na minerale lekko spod głowicy sie sączy, turbina łądnie pracuje jak narazie.

Nie zabije silnika? boje sie troche że turbina zacznie nie domagać i zacznie walić olej spod głowicy mimo spawania i panowania..

A moze do takiego kondona lepiej jakiś półsyntetyk, robie ok 15-20 tys miesięcznie..

nie wiem co to za 100. ale jezeli myslisz o audi 100, to przebieg 300.000 to chyba w marzeniach masz. chyba ze pomyliles si eo jedno zero i mialobyc 3.000.000 km :gwizdanie:

syntetykiem turbiny nie zabijesz. jezeli mineral jej nie zamordowal, to nic jej nie zabije :decayed:

Opublikowano

Kupiłem 100 AAT(2,5 R5), poprzednio gosć zalał (nie jest pewien) mobila mineralnego :kwasny:

Bede robił głowice i wrzuce pierścionki i ogólnie przy silniku i myśle żeby od razu wlać full syntetyk, silnik ma bliko 300 tys i na minerale lekko spod głowicy sie sączy, turbina łądnie pracuje jak narazie.

Nie zabije silnika? boje sie troche że turbina zacznie nie domagać i zacznie walić olej spod głowicy mimo spawania i panowania..

A moze do takiego kondona lepiej jakiś półsyntetyk, robie ok 15-20 tys miesięcznie..

nie wiem co to za 100. ale jezeli myslisz o audi 100, to przebieg 300.000 to chyba w marzeniach masz. chyba ze pomyliles si eo jedno zero i mialobyc 3.000.000 km :gwizdanie:

syntetykiem turbiny nie zabijesz. jezeli mineral jej nie zamordowal, to nic jej nie zabije :decayed:

Audi 100 :decayed:

Może i drugi albo i kolejny raz licznik sie kręci ale pompa od środka dziewicza i ogólnie autko mniej skrzypi w środku niż rodziców a4 z mniejszym przebiegiem ;) Autem przez 5 lat jeździła 50-kilku latka :shocked:

Czyli co wleje na tym pojedzie? No to chyba półsyntetyk Motula zastosuje :naughty:

Dzięki za odp :good:

Opublikowano

Witam

Moje auto bylo w LL i jak je kupilem( 139 tys km) to zalalem MOTULA z norma 505.01 5w40 ale wydaje mi sie ze jakos troszke glosniej chodzi i ostatnio coski zaczal kopcic dziwnie .Ten MOTUL zakupiklem w allegro i zastanawiam sie czy nie trafilem na jakas mieszanke Zrobilem na nim jakies 7 tys od czerwca. Napewno olej wymienie i to szybko tylko na jaki??Zastanawiam sie czy nie wrocic na 5w30 i robic wymiane co 15 tys.Pytanie moje czy moge bez problemu wrocic na ten olej czy trzeba uzyc jakiegos clinera??

Opublikowano

A co ile ty chciałes robić wymiane jak nie co 15 tys.km.??? :cool1:

Zrób na tym oleju drugie 7 tys. i wymień tylko tym razem kup z pewnego źródła np: Inter-Cars albo u koleki z forum: DZIK po co kombinować i zmieniać olej przy każdej wymianie na inny.

Opublikowano

Witam

Moje auto bylo w LL i jak je kupilem( 139 tys km) to zalalem MOTULA z norma 505.01 5w40 ale wydaje mi sie ze jakos troszke glosniej chodzi i ostatnio coski zaczal kopcic dziwnie .Ten MOTUL zakupiklem w allegro i zastanawiam sie czy nie trafilem na jakas mieszanke Zrobilem na nim jakies 7 tys od czerwca. Napewno olej wymienie i to szybko tylko na jaki??Zastanawiam sie czy nie wrocic na 5w30 i robic wymiane co 15 tys.Pytanie moje czy moge bez problemu wrocic na ten olej czy trzeba uzyc jakiegos clinera??

nie czekaj wymien od razu. zakup olej z pewnego zrodla. nie oszczedzaj na oleju ani filtrach. oprocz kopcenia tez zuzywa olej?

Opublikowano

Oleju wlasciwie nic nie ubylo od wymiany.Wymienialem ostatnio EGR i jak bylem u mechanika to powiedzial ze moze Egr cos szwankuje bo na VAGu nic nie wyszlo.

Za tydzien bede w domu to odstawie auto do ASO niech wymienia olej i filtry i niech sprawdza to kopcenie.

Szkoda patrzec jak auto sie meczy( kopci ).

Opublikowano

Auto sprowadziłem z niemiec na silniku ma etykiete z której można wywnioskować, że wlany jest olej Shell Ultra VX o specyfikacji 504.00/507.00 lepkość 5W30 Czytając pierwszą stronę wywnioskowałem że do mojego sprzetu zalecany jest olej o specyfikacji Vw 505.01. Do tego na liczniku mna 180 000 km. Czy dalej lać Shella czy zmienić na specyfikację 505.01?

Mam również do niego książkę serwisową i widać w niej że olej był wymieiany co 30000 km. Podejrzewam że chodził w trybie long life. Co wy na to zmieniać czy lać ten sam?

Opublikowano

Auto sprowadziłem z niemiec na silniku ma etykiete z której można wywnioskować, że wlany jest olej Shell Ultra VX o specyfikacji 504.00/507.00 lepkość 5W30 Czytając pierwszą stronę wywnioskowałem że do mojego sprzetu zalecany jest olej o specyfikacji Vw 505.01. Do tego na liczniku mna 180 000 km. Czy dalej lać Shella czy zmienić na specyfikację 505.01?

Mam również do niego książkę serwisową i widać w niej że olej był wymieiany co 30000 km. Podejrzewam że chodził w trybie long life. Co wy na to zmieniać czy lać ten sam?

Jeśli w Twoim aucie nie ma filtra cząstek stałych możesz zalewać 505.01 i wymieniać co 12-15tkm

Opublikowano

Witam - wiem ze tym postem moge się narazić ale temat olejów to temat rzeka i przesiedziałem nad tym pare wieczorów ale i tak kazdy ma indywidualny problem lub pytanie - moje jest takie ze po zakupie i wymianie materiałów exploatacyjnych w moim warsztacie mój mechanik wymienil mi olej na SHELL HELIX 5 W 30 auto ma 250 tys.km.

Dlatego proszę uzytkowników tego oleju o opinię i czy nie lepiej byłoby zastosowac 5 W 40 np.

Podobno olej ma z Niemiec i przywozi w beczkach.

Olej mógłbym miec jaki zechce nawet MOTUL prosto z Francji ale nie o to chodzi na razie interesuje mnie opinia na trmat oleju na którym teraz jeżdżę.

Bardzo dziękuję za ewentualne odpowiedzi oraz serdecznie wszystkich pozdrawiam. :mysli:

Opublikowano

witam

nie mogę znaleźć ale jak bym pominął to sorki. samochód z niemiec 2000 rok, 1,9 tdi na pompowtryskach. nie wiem co było lane, mam 240 kkm i zalałem raz 10w40 gtx magnateca (niestety norma tylko 505.00). Pytanie CZY MOGĘ PRZEJŚĆ TERAZ NA PEŁEN SYTNTETYK (5W40) O NORMIE ODPOWIEDNIEJ 505.01? straszą mnie że się coś wypłucze i będzie silnik przeciekał itp..... ktoś pomoże albo tak zrobił? widziełm post jednej osoby że tak zrobiła i się nic nie stało?

Opublikowano

Nie słuchaj głupot tylko zmieniaj na olej z normą 505.01 lub 506.01 lub 507.00

Możesz spokojnie przejść na pełny syntetyk.Jak chcesz to przed wymianą zastosuj Motul Engine Clean i będzie :good:

Opublikowano

Filtron ma bardzo dobre filtry

Opublikowano

Witam,

chcialem napisac ze:

jakis czas temu, mysle ze nawet dwa miesiace

wymienilem u siebie olej, nie wiem czym byl zalany wczesniej na Motula 505.01 5W40 (o ile dobrze pamietam) zakupiony u kolegi z forum

do tego przeczyscilem silnik Cleanem Motula, tyle ze 10minutek nie 15 (ciut sie balem:P)

od tego czasu nie zauwazylem zadnych problemow z silnikiem, ani zeby cos cieklo, ani zeby sie rozszczelnil ani tymbardziej rozpadl;)

przebieg u mnie to 155kkm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...