Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie ściągać miski. Zrobić płukanke ewntualnie, lać dobry syntetyk i jeździć.

Opublikowano

Zrób płukankę. Panewką nie zaszkodzą. A jak po minerale wlejesz syntetyk bez płukanki to cały syf wypłucze olej. A szkoda żeby tyle syfu latało po silniku przez 15 tys.

Opublikowano

15 tys:facepalm: dlaczego tyle? wlej 5w polataj 2000 km spusc syf i wlej nowy olej i czesc:naughty:

Opublikowano
15 tys:facepalm: dlaczego tyle? wlej 5w polataj 2000 km spusc syf i wlej nowy olej i czesc:naughty:

To taniej wyjdzie zalać płukankę :whistling:

Opublikowano

Witam! Zbliża mi się wymiana oleju.Poprzedni wlasciciel zalał go Motul 6100-synergie-10w40 wymiana co 10tys.Zastanawiam się czy teraz nie zalać go MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40.Przebieg auta 270kkm.

Opublikowano

15 tys to chodziło maksymalnie:) A zalanie syntetyka i po 2 tys go zlanie to tak jak kolega napisał może być za drogo. Lepiej płukankę i wyjdzie taniej. :)

---------- Post dopisany at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany at 14:33 ----------

Witam! Zbliża mi się wymiana oleju.Poprzedni wlasciciel zalał go Motul 6100-synergie-10w40 wymiana co 10tys.Zastanawiam się czy teraz nie zalać go MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40.Przebieg auta 270kkm.

Po 6100 Synergie można śmiało go zalać 5W40. Może być X-Clean C3 5W40 ale może i być 8100 X-Cess 5W40 ( zakładam silnik z opisu)

Opublikowano
15 tys to chodziło maksymalnie:) A zalanie syntetyka i po 2 tys go zlanie to tak jak kolega napisał może być za drogo. Lepiej płukankę i wyjdzie taniej. :)

---------- Post dopisany at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany at 14:33 ----------

Witam! Zbliża mi się wymiana oleju.Poprzedni wlasciciel zalał go Motul 6100-synergie-10w40 wymiana co 10tys.Zastanawiam się czy teraz nie zalać go MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40.Przebieg auta 270kkm.

Po 6100 Synergie można śmiało go zalać 5W40. Może być X-Clean C3 5W40 ale może i być 8100 X-Cess 5W40 ( zakładam silnik z opisu)

Nie rozszczelni się ? Tak motor z opisu

Opublikowano

Jeśli jest sprawny to nie ma takiej opcji żeby coś się rozszczelniło. A jak teraz jeździ na Synergie to by już wyszło że coś z silnikiem jest nie tak.

Jak jest wszystko oki to tylko polepszysz życie turbiny i silnika przechodząc na 5WXX:)

Opublikowano
Jeśli jest sprawny to nie ma takiej opcji żeby coś się rozszczelniło. A jak teraz jeździ na Synergie to by już wyszło że coś z silnikiem jest nie tak.

Jak jest wszystko oki to tylko polepszysz życie turbiny i silnika przechodząc na 5WXX:)

Wielkie dzięki. :thumbup1:

Opublikowano

tymbardziej że wszelkie ake, akny i inne 2.5 tdi mają się wyłącznie dobrze tylko wtedy jesli lany jest często dobry olej(wymiany co 10K) i 5W40.

Wszystko inne momentalnie zniszczy hydraulikę. Wymiana max 10 tyś km.

Opublikowano
Jeśli jest sprawny to nie ma takiej opcji żeby coś się rozszczelniło. A jak teraz jeździ na Synergie to by już wyszło że coś z silnikiem jest nie tak.

Jak jest wszystko oki to tylko polepszysz życie turbiny i silnika przechodząc na 5WXX:)

Wielkie dzięki. :thumbup1:

Spoko i powodzenia:) Jak to mówią Będzie Pan zadowolony:P

Opublikowano
cześć,

a ja mam takie pytanko, niedługo będę wymieniał olej, normalnie byłby to: MOTUL SPECIFIC VW 505.01, ale - jeśli autko jest po programie, to być może silnik jest bardziej wysilony, to można jakiś lepszy jeszcze olej wybrać? czy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 będzie wystarczający?

koledzy ktoś coś podpowie?

ostatnio popularne się robią LM, millers valvoline, czy są lepsze w czymś od motula? warto w któryś z nich się zaopatrzeć chcać dbać o silnik?

Opublikowano

kiedy auto jest porobione warto nieco skrócić interwał wymiany oliwy bo czy to motul czy valvo czy millers nie będzie wzorowo zachowywał się przez cały okres.

Autko porobione lać dobry olej i wymiana co 10 tyś km.

Jako ciekawostkę powiem Wam co mam w instrukcji w swoim swificie(tym pudełku które robią od lat 80)

W przypadku jazdy wyłącznie po mieście należy skrócić interwał wymiany oleju na około 5000km.

Chodzi dokładnie o to samo. Krótkie odcinki, niedogrzany silnik, częste rozruchy, palnik - to są warunki gdy olej dostaje bardziej po d*pie.

Jeśli zaś chodzi o pytanie czy warto zmienić motula na valvo millersa czy lm. Warto być może spróbować ale trzymać się tego co powyżej.

Pozdrówki

Opublikowano

dzięki za odpowiedź, lubie dbać o autko więc się pewnie zastosuje do rady o częstszej zmianie.

zastanawiam się tylko któej oliwy spróbować, motula w b5 sotoswałem zadowolony byłem, ale może czas na jakąś zmianę :)

Opublikowano

jakikolwiek byle z właściwą aprobatą, millers xfe-pd 5W40 , amsoil 5W40 505.01 valvo 505.01 , top tec 4100 5W40

jest w czym wybierać :)

pozdrówki

Opublikowano

hhoo kolego tomx lepszych sprzedawcow znam .... ale nie o tym tu chce polemizowac a .... wlasnie chce przejsc z 10w na 5 w i szukam czytam o pllukaniu i roznie mowia a co jak nie zrobie przeciez nic mu nie bedzie spokojniej to przyjmie moze ? co radzicie i nie zdecydowalem jeszcze jaki olej ale chyba edga albo valvoline czy jakos tak ?

Opublikowano

Darek każda Twoja wątpliwość pojawiała się w tym wątku już ze 20 razy.

Poczytaj, wszystko zostało napisane. Podwieszone masz nawet co do VP'ka:hi:

Opublikowano

spoko Marcin tylko mam obawy co do przwjscia na full syntetyk

Sorry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...