rikardo Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Koledzy jako, że czeka mnie niedługo wymiana oleju mam pytanko.Mój samochód to B7 1.9 TDI (BKE) bez DPF, przebieg 165tys. (pewny;) Aktualnie jeżdżę na Castrolu EDGE Turbo Diesel 5w40 (norma 505.01) czy jest sens przesiadki na EDGE 5w30 z wyższą normą (507.00) Polska strona Castrola pokazuje ten olej jako zalecany, niemiecka również na pierwszym miejscu, ale czy będzie rzeczywiscie jakaś zmiana na plus po takiej przesiadce??? Pytanie zadaję grzecznie i raczej ogólnie propo norm i lepkości więc o takie odpowiedzi tez prosze bez pokazywania wyższości Motula nad Castrolem Co do Castrola to mogę polecić ten produkt CASTROL EDGE FST 5W-40 TURBO DIESEL 5L NIEMIECKI ! (3210725105) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Olej z tej aukcji to castrol produkowany w Niemczech i łatwo go poznasz po logo VW są też bańki 5-cio litrowe produkowane w UE ale wówczas logo nie występują. Oryginalny castrol z oferowanym u nas to dwa różne produkty dlatego warto kupić oryginalny.
Tommy Gun Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Dev zadam Ci pytanie, a gdybyś jechał przez pustynię i nagle wyleciałby olej z silnika. Masz na tylnym siedzeniu 5 l szajstrola i 5 kujawskiego. Co zrobisz
endriuu Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Dev predzej poszedlby piechota... Wysłane z prodiża
trepek Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Myślę, że dev poszukałbym w bagażniku ziemniaków i zrobiłby frytki.
Dev Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Dev zadam Ci pytanie, a gdybyś jechał przez pustynię i nagle wyleciałby olej z silnika. Masz na tylnym siedzeniu 5 l szajstrola i 5 kujawskiego. Co zrobisz ni ...uja, zadnych pustyń i pseudoszajstroli, raz byłem w Egipcie i wiecej mnie tam nie zobaczą
Tommy Gun Opublikowano 7 Maja 2013 Opublikowano 7 Maja 2013 Dev zadam Ci pytanie, a gdybyś jechał przez pustynię i nagle wyleciałby olej z silnika. Masz na tylnym siedzeniu 5 l szajstrola i 5 kujawskiego. Co zrobisz ni ...uja, zadnych pustyń i pseudoszajstroli, raz byłem w Egipcie i wiecej mnie tam nie zobaczą Hehe ok rozumiem, ja bym czekał na najbliższa karawanę i holowanie wielbłądem.
piotrek83 Opublikowano 7 Maja 2013 Opublikowano 7 Maja 2013 No i OT z tematu sie zrobił Zostan przy 505.01.Wysłane z prodiża Kolego a możesz przybliżyć trochę dlaczego? [quote=rikardo;3536239 Co do Castrola to mogę polecić ten produkt CASTROL EDGE FST 5W-40 TURBO DIESEL 5L NIEMIECKI ! (3210725105) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Olej z tej aukcji to castrol produkowany w Niemczech i łatwo go poznasz po logo VW są też bańki 5-cio litrowe produkowane w UE ale wówczas logo nie występują. Oryginalny castrol z oferowanym u nas to dwa różne produkty dlatego warto kupić oryginalny. No własnie stąd zawsze kupuje Castrola ale jest jeszcze kilka pewnych źródeł na pewny towar prosto z niemcowni i na serio oleje te BARDZO różnią się od tych z polskich dystrybucji....
cabanmat Opublikowano 7 Maja 2013 Opublikowano 7 Maja 2013 No ale dokładnie czym się różnią ? Castrol PL vs. Castrol DE
Carlos* Opublikowano 7 Maja 2013 Opublikowano 7 Maja 2013 W PL jest full syntetyk , a ten sam olej w DE Syntetyk Technology Poza tym niczym, nazwa ta sama
Rzuq Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 Witam. Kupiłem niedawno samochód a4 2,0 TDI 170 KM BRD z dpf'em ale po wycięciu. Powiedzcie mi jaki olej do niego lać? Wcześniej był lany zgodnie z zaleceniami 5w30 ostatnio dolałem trochę takiego samego bo sie kontrolka zapaliła niskiego poziomu. Prawdopodobnie będę wymieniał w najbliższym czasie olej chociaż poprzedni właściciel wymieniał go w lutym tego roku. Jakby co to czy kontynuować ten sam olej czy proponujecie inny rodzaj. Czy po wycinaniu DPF'a dalej jest konieczne stosowanie oleju typowo pod DPF'a? Dodam że przebieg to 156t km.
endriuu Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 Jesli BRD jest na PD to olej 505.01 stosuj. Np Motul Specific 505.01. Wysłane z prodiża
chopin Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Witam.Kupiłem niedawno samochód a4 2,0 TDI 170 KM BRD z dpf'em ale po wycięciu. Powiedzcie mi jaki olej do niego lać? Wcześniej był lany zgodnie z zaleceniami 5w30 ostatnio dolałem trochę takiego samego bo sie kontrolka zapaliła niskiego poziomu. Prawdopodobnie będę wymieniał w najbliższym czasie olej chociaż poprzedni właściciel wymieniał go w lutym tego roku. Jakby co to czy kontynuować ten sam olej czy proponujecie inny rodzaj. Czy po wycinaniu DPF'a dalej jest konieczne stosowanie oleju typowo pod DPF'a? Dodam że przebieg to 156t km. lać motula i będzie spokój
keepper45 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu? widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic, nie czytam bo nie mam za bardzo czasu. Jeździłeś cały czas to rozumiem. Ale ja jeżdze na 10W i naprawde cieżko jest mi się przekonac do 5W po takim przebiegu. Każdy robi co uważa za stosowne. Ze swojej strony mogę też tylko polecić przejście na olej 5W40 ulżysz silnikowi podczas zimnego startu. Sam ostatnio wymieniałem olej 10W40 w punciaku żony na 5W40 gdyż podczas zimy silnik tłuk się przez dłuższą chwilę. Po zmianie oleju silnik po uruchomieniu pracuje bez żadnego wysiłku i poprawiła się jego dynamika. Taką samą operacje przeprowadziłem wcześniej w dwóch a4 i nie miałem żadnych problemów z mitycznym rozszczelnieniem. Prawda jest taka jak będzie ci coś ciekło to olejem tego nie uszczelnisz. Powiedzcie mi jeszcze czy jeżdzicie po mieście czy w trasy? Mi po mieście samochód oleju 10W40 nie bierze. Natomiast jadac po autostradzie widać że zaczyna brać olej, sprawdzam bagnet po kilku tysiacach km. Do tego największe przebiegi samochody robią na olejach gęstszych, 10W, 15W.
cabanmat Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 To chyba normalne że silnik weźmie na autostradzie... U mnie też Motula tylko wąchał a jak wyjechałem na autostrade i 200km/h to coś tam łyknął.
rikardo Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu? widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic, nie czytam bo nie mam za bardzo czasu. Jeździłeś cały czas to rozumiem. Ale ja jeżdze na 10W i naprawde cieżko jest mi się przekonac do 5W po takim przebiegu. Każdy robi co uważa za stosowne. Ze swojej strony mogę też tylko polecić przejście na olej 5W40 ulżysz silnikowi podczas zimnego startu. Sam ostatnio wymieniałem olej 10W40 w punciaku żony na 5W40 gdyż podczas zimy silnik tłuk się przez dłuższą chwilę. Po zmianie oleju silnik po uruchomieniu pracuje bez żadnego wysiłku i poprawiła się jego dynamika. Taką samą operacje przeprowadziłem wcześniej w dwóch a4 i nie miałem żadnych problemów z mitycznym rozszczelnieniem. Prawda jest taka jak będzie ci coś ciekło to olejem tego nie uszczelnisz. Powiedzcie mi jeszcze czy jeżdzicie po mieście czy w trasy? Mi po mieście samochód oleju 10W40 nie bierze. Natomiast jadac po autostradzie widać że zaczyna brać olej, sprawdzam bagnet po kilku tysiacach km. Do tego największe przebiegi samochody robią na olejach gęstszych, 10W, 15W. Kto ci takich rzeczy naopowiadał, że na gęstym oleju silniki robią największe przebiegi? Może w ciepłych krajach w naszym klimacie gęsty olej na pewno przyspieszy ci zużycie silnika. Ludziom się wydaje, że jak zaleją gęsty olej to zawory przestaną cykać, silnik cieknąć i brać olej, jest to błędne powielanie stereotypów różnej maści herbatników mechaników którzy nie są zainteresowani trwałością twojej motorowni. Zużyte uszczelniacze i hydrauliczne popychacze się wymienia a nie uszczelnia olejem który jest gęsty w bańce na półce ponadto montuje się pełno wartościowe części a nie opcji CCC. Pierwsza wartość w lepkości odpowiada za zimny start im niższa tym lepiej ponieważ olej bardzo szybko dociera w najdalsze miejsce w silniku i smaruje nie dopuszczając do tarcia metalu o metal drugą wartość masz identyczną. Co do zużycia oleju wszystko zależy od kondycji silnika, w przypadku diesla za jego zużycie odpowiada turbina, pierścienie zgarniające i uszczelniacze i trzeba zdawać sobie sprawę, że stosując kiepski olej elementy te zużyją się stosunkowo szybko. Oczywiście jeden wyjeżdża raz w niedziele i to będzie trwało ale jak ktoś jeździ intensywnie to proces będzie szybko przebiegał. Ze swoich doświadczeń z autostradami to miałem okazję obserwować zachowanie motula X-cesa w drodze do Splitu trzykrotnie gdzie cały czas jedziesz autostradą. Podczas tych wyjazdów poziom oleju obniżył się na bagnecie max o kreskę bądź wcale na dystansie 3000 tkm. Ostatnio siostra wróciła octavią z silnikiem 1,9 105 KM z objazdu Słoweni, silnik zalany wybrzydzam castrolem edge 5W30 z Niemiec i nie odnotowała żadnego zużycia oleju a trasa przebiegała autostradami. Z obserwacji eksploatacji oleju w skodzie zauważyłem, że silnik zaczyna go zużywać w okolicach 12 tkm przebiegu po wymianie i to jest sygnał, że olej traci swoje właściwości.
PRZEMEKC Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu? widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic, nie czytam bo nie mam za bardzo czasu. Jeździłeś cały czas to rozumiem. Ale ja jeżdze na 10W i naprawde cieżko jest mi się przekonac do 5W po takim przebiegu. Każdy robi co uważa za stosowne. Ze swojej strony mogę też tylko polecić przejście na olej 5W40 ulżysz silnikowi podczas zimnego startu. Sam ostatnio wymieniałem olej 10W40 w punciaku żony na 5W40 gdyż podczas zimy silnik tłuk się przez dłuższą chwilę. Po zmianie oleju silnik po uruchomieniu pracuje bez żadnego wysiłku i poprawiła się jego dynamika. Taką samą operacje przeprowadziłem wcześniej w dwóch a4 i nie miałem żadnych problemów z mitycznym rozszczelnieniem. Prawda jest taka jak będzie ci coś ciekło to olejem tego nie uszczelnisz. Powiedzcie mi jeszcze czy jeżdzicie po mieście czy w trasy? Mi po mieście samochód oleju 10W40 nie bierze. Natomiast jadac po autostradzie widać że zaczyna brać olej, sprawdzam bagnet po kilku tysiacach km. Do tego największe przebiegi samochody robią na olejach gęstszych, 10W, 15W. ja swoim afn jezdziłem mieszanie trasy 25-50km , i krótkie odcinki, i troche zadziej długie trasy tak 600-1500km, i powiem ze jak raz pogoniłem autko tak 1500 km to jakby tak na siłe zmioerzyc to moze z setka oleju mi zabrało ,ale to była jazda tez taka np z 180km/h na szafie.duzo zalezy od samego oleju tez jeden bardziej drugi mniej jest podatny na spalanie,i od silnika tez ,napisałes ze sprawdzasz po kilku tkm ,oczywiscie ze ma prawo spalic olej po kilku tkm ,kwestia ile go spala,inna sprawa to kwestia stylu ekploatacji,ja nawet w lecie nigdy zimnego silnika nie dusze zaraz po odpaleniu i ruszeniu,a zima zawsze kilka minutek cyka na postoju,a ci którzy robia odwrotnie czesto krzycza ze im spala olej,zwłaszcza w ty juz leciwych autkach, ---------- Post dopisany at 15:16 ---------- Poprzedni post napisany at 15:12 ---------- i na gestszym oleju szybciej załatwisz silnik
michu10 Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Panowie czeka mnie wymiana oleju, filtrów itp. Jeżdżę na oleju castrol edge 5w40 turbo diesel taki był zalany jak kupiłem, waham się nad zmiana oleju na Motul który jest tak zachwalany na forum. Przebieg auta około 238 tys, cykl jazdy mieszany tak mniej więcej 50/50, kod silnika AJM. Panowie doradźcie bo mi się już w głowie miesza po tylu stronach. Zmieniać czy zostawić castrola? a jak zmienic to na jaki ?
Tommy Gun Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Panowie czeka mnie wymiana oleju, filtrów itp. Jeżdżę na oleju castrol edge 5w40 turbo diesel taki był zalany jak kupiłem, waham się nad zmiana oleju na Motul który jest tak zachwalany na forum. Przebieg auta około 238 tys, cykl jazdy mieszany tak mniej więcej 50/50, kod silnika AJM. Panowie doradźcie bo mi się już w głowie miesza po tylu stronach. Zmieniać czy zostawić castrola? a jak zmienic to na jaki ? Liqui Moly Top Tec 4100.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się