Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bądźmy dobrej myśli, szerokości :drunk:

Najwyżej jeszcze podpytaj z tą płukanką... ja nie doradzę bo osobiście nie robiłem.

Po przejściu z 10W40 na 5W40 motorowi i turbawce będzie na pewno lżej, możesz zaobserwować/odczuć że silnik lepiej się wkręca :naughty:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego wszystkiego najbardziej boje sie tej płukanki:kwasny: No jescze zobaczymy :whistling: A nawet jak nie zrobie to mysle ze motoru nie zarypie bo niby czemu...Spuszcze olej i zostawie na noc zeby wszystko zleciało tylko jak reszte wyssac z misy olejowej??

Opublikowano

Robilem w swoim silniku juz kilka plukanek i zero problemu.

Opublikowano
Z tego wszystkiego najbardziej boje sie tej płukanki:kwasny: No jescze zobaczymy :whistling: A nawet jak nie zrobie to mysle ze motoru nie zarypie bo niby czemu...Spuszcze olej i zostawie na noc zeby wszystko zleciało tylko jak reszte wyssac z misy olejowej??

raz płukankę możesz zrobić, ja byłem nadgorliwy i robiłem płukankę przy każdej wymianie oleju i silnik zaczął brać olej - konkretnie, bo pół litra na 1000 km.

Opublikowano

A jednak są złe strony płukanki...

To jednak coś w tym było jak mój mechanik mi odradzał płukankę "tu już był taki jeden co sobie przepłukał na amen" :grin:

Jak wyssać ? kupić skrzykawę, do niej wężyk, zapinasz do otworu po bagnecie i ciągniesz :decayed:

Ale co do kropli nie wyciągniesz, zawsze coś zostanie...

Spoko... możesz nie robić płukanki, wtedy po prostu szybciej zlej Motula np. przed 10kkm przebiegu i gitara panie.

Opublikowano

Jak bym słuchał mechaników, to bym latał na semisintetikach albo nawet minerałach, bo "Panie, przy takim przebiegu..." :kwasny:

Opublikowano

Dzisiaj mialem jednego niedorozwoja w tym temacie, polecial na kopach.:facepalm:

Opublikowano

Ja płukanki robię bardzo często, co drugą wymianę oleju i nigdy nie miałem żadnego problemu, tylko ja nie używam płukanek na bazie rozpuszczalniku typu Motul, LM.

Opublikowano
Dzisiaj mialem jednego niedorozwoja w tym temacie, polecial na kopach.:facepalm:

Znajomy chwilę temu pojechał na wymianę oleju. Powiedział mechanikowi że ma olej w bagażniku (syntetyk). Odebrał auto, przyjechał do domu a olej dalej w bagażniku. Zalali mu jakieś gówno z beczki i dali plakietkę 10w40 bo zapomnieli sobie wyciągnąć...

Opublikowano
Ja płukanki robię bardzo często, co drugą wymianę oleju i nigdy nie miałem żadnego problemu, tylko ja nie używam płukanek na bazie rozpuszczalniku typu Motul, LM.

Millers? Czy jeszcze cos innego?

Opublikowano
lukas551, to może nie rób płukania tylko zlej wcześniej Motula :decayed:
Opublikowano
lukas551, to może nie rób płukania tylko zlej wcześniej Motula :decayed:

Np po 8 tys?? Tylko dlaczego mam wczesniej zlac??Syntetyk w jakimś stopniu przeczysci mi motor??

Opublikowano

Zlej wcześniej jak nie zastosujesz płukanki.

Po prostu nowy olej zanieczyści się pozostałościami po 10W40.

Nic z nimi nie zrobisz... nie wygonisz tego :wink:

Jak nie zamierzasz stosować płukani to lej X-Cessa i zlej go np. po tych 8kkm.

Przy następnych wymianach już normalnie 10-15kkm.

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem audi A4 2008 rok 2.0 TDI. W weekend zamierzam powymieniać wszystkie filtry i olej i tu moje pytanie. Dotychczas auto jeździło na Castrolu EDGE Professional Longlife III 5W-30. Czy bez problemu mogę przejść na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 ??

Opublikowano

Cześć, posiadam 1.9tdi BRB z 2008r. który fabrycznie nie posiada DPFu (jest tylko przygotownay pod DPF), w związku z czym zastanawiam się nad odpowiednim olejem. Do tej pory używany był Castrol wg normy 507.00 na którym pierwszy właściciel robił wydłużone przeglądy co 30kkm (przez 3 lata), kolejny właściciel jeździł na tym samym oleju, z tym że wymieniał co 15kkm lub co rok. Teoretycznie do silników tdi pd bez dpf wyprodukowanych po roku 2000 obowiązuje norma 506.01 (która została zastąpiona 507.00), wg tego forum min. norma do mojego auta to 505.01 (choć BRB nie jest tam wymieniony, tylko BKE).

1) Jaką normę powinien spełniać olej do mojego silnika?

2) Jeśli 505.01 to czy zgodzicie się ze mną, że MOTUL SPECIFIC VW 505.01 będzie lepszy niż którykolwiek motul z normą 507.00 np MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 czy MOTUL SPECIFIC VW 507.00?

Dodam jeszcze,że planuję wymieniać olej co roku, przy czym rocznie pokonuje 10-15 kim,z czego połowę po mieście (krótkie odcinki).

Opublikowano
Cześć, posiadam 1.9tdi BRB z 2008r. który fabrycznie nie posiada DPFu (jest tylko przygotownay pod DPF), w związku z czym zastanawiam się nad odpowiednim olejem. Do tej pory używany był Castrol wg normy 507.00 na którym pierwszy właściciel robił wydłużone przeglądy co 30kkm (przez 3 lata), kolejny właściciel jeździł na tym samym oleju, z tym że wymieniał co 15kkm lub co rok. Teoretycznie do silników tdi pd bez dpf wyprodukowanych po roku 2000 obowiązuje norma 506.01 (która została zastąpiona 507.00), wg tego forum min. norma do mojego auta to 505.01 (choć BRB nie jest tam wymieniony, tylko BKE).

1) Jaką normę powinien spełniać olej do mojego silnika?

2) Jeśli 505.01 to czy zgodzicie się ze mną, że MOTUL SPECIFIC VW 505.01 będzie lepszy niż którykolwiek motul z normą 507.00 np MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 czy MOTUL SPECIFIC VW 507.00?

Dodam jeszcze,że planuję wymieniać olej co roku, przy czym rocznie pokonuje 10-15 kim,z czego połowę po mieście (krótkie odcinki).

Jesteś pewien na 100% że nie dpfa ? Bo po 2006 roku już wszystkie auta miały dpfa :eusathink:

Opublikowano

Wg kodu wyposażenia nie posiada, poza tym auto pochodzi z Belgii gdzie ponoć auta nie musiały mieć dpf, po trzecie potwierdziło się to z innymi forumowiczami,którzy również mają brb z Belgii i nie mają dpf. Spr. to jeszcze namacalne przy wymianie oleju,Ale na 90% dpfa nie ma.

Opublikowano
Wg kodu wyposażenia nie posiada, poza tym auto pochodzi z Belgii gdzie ponoć auta nie musiały mieć dpf, po trzecie potwierdziło się to z innymi forumowiczami,którzy również mają brb z Belgii i nie mają dpf. Spr. to jeszcze namacalne przy wymianie oleju,Ale na 90% dpfa nie ma.

na 99% ten motor nie ma dpf,chyba że ktoś w Niemczech dołożył,ale jeśli jeździło w Belgii to nie ma

Opublikowano

Jeżeli nie ma DPFa to śmiało lej mu 5W-40 z normą dla pompowtrysków.

Moja BKE śmiga na takim oleju i jest cacy, nie przybywa i nie ubywa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...