Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A dość ciekawy olejem i w podobnej cenie jest Valvoline Maxlife 5w40 - sprawdźcie parametry i karte MSDS.

Nie raz w tym temacie był poruszany wątek o tym oleju, ładnie wszystko wygląda na papierze... po wlaniu na pewno lepszy od motula ale podobno szybko traci swoje właściwości.

A x-cess nie lubi wysokich zakresów obrotów.

Mój następny olej: Valvoline SynPower MST 5W40 ludzie chwalą to czemu by nie spróbować?

Spokojnie... nasze 1.9TDI to nie są silniki wysokoobrotowe :grin:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Chodzi bardziej o trasy gdzie trzymamy stały zakres obrotów np. 2-2,5k rpm.

Po mieście wiadomo jak się jeździ, czasami tak że człowiek sobie myśli że z buta było by szybciej a innym razem trzeba gwałtownie ruszać a obroty skaczą oczywiście od 0 do nawet 3k rpm i tutaj jest sedno mojej poprzedniej wypowiedzi.

Chyba nie zaprzeczysz że tryb miejski bardziej "molestuje" silniki a także olej?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

2-2,5k rpm. To wysokie obroty? Wiem ze to nie benzyna ale nie przesadzajmy... Moim zdaniem przedział powyżej 3k rpm. to dopiero wysokie obroty.

Opublikowano

Wzywam @Dev'a!

W BXE (1,9 PD, poprzeczny) odsysać olej?

Opublikowano

diesel musi mieć troche wyższe obroty żeby nie zamulić go.

Opublikowano

Wzywam @Dev'a!W BXE (1,9 PD, poprzeczny) odsysać olej?

O co Ci dokładnie chodzi ?

Opublikowano

Czy przy wymianie, spuszczając prze korek zejdzie tak jak należy, czy należałoby odessać dodatkowo?

Opublikowano

Przez korek zejdzie Ci tak jakbys odsysał.

wazne jest to abys pozbył sie starego oleju z podstawy filtra.

jest go tam jeszcze ze 3-4 setki

Opublikowano

A czy ktoś słyszał o oleju Volf pochodzenia Belgijskiego?

Opublikowano

wazne jest to abys pozbył sie starego oleju z podstawy filtra.

A co z chłodniczką oleju ?

Jak stamtąd wyciągnąć olej ?

Opublikowano

Strzykawka 100 i wężyk 4mm.

Opublikowano

Czyli wąż do zdjęcia ???

Opublikowano

Kolego w podstawie filtra tam gdzie wkładasz filtr oleju masz kanał olejowy otwor który jest połączony z chłodnica oleju wkładasz tam wężyk 4mm i ciagniesz strzykawka. Mam nadzieję że w miarę obrazowo napisałem.

Opublikowano

Tak,dzięki. :hi:

Opublikowano

Z tym ze wężyk musi miec ze 40cm dlugosci.

ja używam wężyków od pianek odszczurzajacych do klimatyzacji

Opublikowano

Ja absolutnie nie mówiłem, że X-Cess to zły olej, po prostu czysto teoretycznie, w jego cenie można też kupić inne oleje o podobnych lub lepszych parametrach. Co do totala to za bańke 5l płacimy 100 zł a olej jest na prawdę ok, sam go stosuję w dwóch A4 B5 1.9 TDI AFN. Z początku pomyślałem, że polecany Motul to będzie jakaś wyższa szkoła jazdy, 100 % syntetyk PAO itp. ale niestety za takie oleje to trzeba zapłacić więcej. Z motula to lepiej chyba wypada X-Clean 5w40 od X-cessa.

Opublikowano (edytowane)

Być może komuś się przyda. Zrobiłem sobie własny research wg specyfikacji olejów spełniających normę 505.01 z SAE 5W30 i 5W40. Pod przejrzeniu kilku "mądrych" artykułów nt. parametrów oleju, rozumiem, że indeks lepkości jest jednym z ważniejszych o ile nie najważniejszym parametrem oleju. Poza nim jest jeszcze lepkość dla 40 st. C (im mniej tym olej szybciej - zostanie dostarczony we wszelkie potrzebne zakamarki podczas rozruchu), temperatura płynięcia (wiadomo, im niższa tym olej jest płynny dla niższych temperatur) i temperatura zapłonu (im wyższa, tym mniej oleju odparowuje, a więc i ubywa). Oczywiście TBN też ma znaczenie, ale w moim "teście" TBN jest na podobnym poziomie. Jeśli gdzieś walnąłem głupotę, to mea culpa.

Ciekawy wniosek się nasuwa dla olejów 5W30, zabrakło mi w nich Motula. Np. Specific i X-Clean 5W30 mają kiepski indek lepkości (poniżej 160), a pozostałe parametry już są dobre.

Z grupy 5W30 najlepiej wypada LM 4200 i Fuchs Titan GT1 Pro-FLEX, a z 5W40 różnice są minimalne - ja stawiam na 100% syntetyk (a to jak wiadomo nie LM 4100), więc Valvoline Synpower Xtreme 5W40.

Właśnie taki zalewam. Do tej pory lany był LM 4200 5W30.

Ktoś wie, jak się dodaje załączniku typu *.doc, bo nie mogę dodać tabelki.

Edytowane przez slajerrr
Opublikowano

Ja tez leje teraz valvoline. Dzik ma dobra cene na niego

Wysłane z G2

Opublikowano

Ale motul ma chyba lepsze właściwości co? Czy valvo lepszy jest?

Opublikowano (edytowane)

Valvoline ma bardzo podobne parametry z Motul X-Cess. Ogólnie oba to oleje HC, chociaż jak wcześniej pisałem to temat skomplikowany i musiał by się tu jakiś chemik wypowiedzieć, bo w obu w kartach MSDS jest wzmianta że to oleje z ropy naftowej poddane procesowi HC. Z tego co udało mi się wyczytać to oleje 0W40 powinne być na bazie PAO, a nie HC.

Valvoline SynPower 5w40

Lepkość, mm2 /s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 -13.9

Lepkość, mm2 /s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 85

Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 169

TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10.3

Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -42

Motul X-Cess 5W40

Lepkość, mm2 /s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 -14.2

Lepkość, mm2 /s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 86

Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 170

TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10.1

Temperatura płynięcia -36

Różnią się temperaturą, z tym że jeden ma to opisane jako płynięcia, drugi krzepnięcia.

Edytowane przez cysiu100

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...