Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znajomy z pomodzonego avf-a przesiadł się z motula na valvo synpower extreme mst... Oprócz mniejszego spijania oliwy, "zauważył ciszę" przy porannym rozruchu oraz to, że valvo jest bardziej odporne termicznie na ostrą jazdę - ma vfiza więc może śledzić temp oleju. Przy następnej wymianie też odchodzę od błogosławionego motula...

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

panowie zdajecie sobie sprawe, ze oleje mocno doladowane HC wyciszają swietnie silnik? takie jest m.in. zadanie bazy HC.

dobry olej ma sie mocno nagrzewac ale tez szybko ta temp wytracac. wszak jedna z cech oleju jest odprowadzanie ciepla z silnika.

wiec argumenty ze ciszej pracuje i sie nie nagrzewa sa nietrafione.

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Pisząc o "ciszy" przy porannym rozruchu nie miałem na myśli tego jak silnik pracuje w temperaturze roboczej, tylko właśnie w pierwszych chwilach po rozruchu... Tzn nie słychać niczego, czego nie powinno być.

Co do nagrzewania się oleju to nie jest czasem tak, że przy jego skrajnie wysokich temperaturach, jego właściwości diametralnie spadają?? O to mi też chodziło. No chyba że sie mylę i nie ma to znaczenia na właściwości oliwy. Co do wytracania temperatury przez tą oliwę to nie mam na tą chwilę informacji na ten temat, może dopytam.

Opublikowano

Też presiadlem sie z motula na valvo

Opublikowano (edytowane)

Panowie, zakupilem autko z silnikiem jak w opisie.nie wiedzialem jaki olej byl to zalalem motula synergie 10w40, nie zaszkodzi to chyba silnikowi i turbinie prawda? Bo duzo osob twierdzi ze turbo to musi miec pelen syntetyk....po 10tys chce zalac dopiero 5w40.. co myslicieo tym?

Edytowane przez tkamicki5
Opublikowano

pojezdzij 5 tys i zlej z plukanka. potem 5w40. synergie to olej ktory swietnie czysci wiec jest wskazany po jakims castrolu. w okresie letnim 10w40 moze byc.

wysłane z prodiża

Opublikowano

No ok,tak zrobie.dzieki

Opublikowano (edytowane)

Koledzy poradźcie...

Chce wymienić olej w swoim 1.9 TDI AVB.

Z kwitów serwisowych wynika że zalany jest 5W30, bez podania marki.

Auto niedawno zakupione, zrobiłem około 1000km, oleju nie ubywa, w przewodach od turbo lekki nalot, półsuchy od oleju. Ogólnie silnik w dobrej kondycji.

VAGCOM - zero błędów, korekcje pompek poniżej +- 0,4, kąty, czasy, synchronizacja 0, przepływomierz, turbo też ok.

Zalać 5W30 czy 5W40?

Zważywszy ze jest to AVB i tylko 100 koników chce podnieść mu moc w takim wypadku lepiej żeby zalany był 5W40? Dobrze mysle?

Pozdrawiam Sławek

Edytowane przez Fenix1
Opublikowano (edytowane)

5w-40 Motul Specific - najlepsza oliwa do AVB. kolega dzik ma promo na niego z filtrem i wyjdzie cie najtaniej obecnie: http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Lud pyta to i ja się zapytam :decayed:

Jeździłem do tej pory na Motul Spec 0W30 spełniającym normy (aprobaty) VW 506 01 / 506 00. Myślałem od jakiegoś czasu czy nie przesiąść się na Liqui Moly 0W40 :eusathink: Ale jak poczytałem specyfikację i aprobaty VW (mniej wymagające) tego ostatniego to zacząłem się zastanawiać czy taki manewr miałby sens... Ktoś coś może podpowiedzieć na ten temat? Zostać czy tym konkretnym motulu czy pakować się w LM?

Opublikowano

0w30 506.01 to switny olej. drogi ale bardzo dobry. 0w40 od lm to rowniez drogi i dobry olej. ja bym pozostal jednak przy motulu jesli jestes zadowolony.

wysłane z prodiża

Opublikowano

No właśnie jestem. Przez całe 15 000 km zazwyczaj musiałem dolewać go mniej niż pół litra, przy ostatnim razie nie musiałem dolewać go nawet ksztyny. Obecnie mam już przejechane jakieś 800 km powyżej 15 000 i gdyby nie świadomość, że to porządny LL, to nie odważyłbym się na przejazd z Austrii do kraju bez jego wymiany po środku tego pięknego alpejskiego kraju "za OJRO".

Podjarałem się, że LM 0W40 ma na papierze lepsze parametry. Ale z drugiej strony nie przypisują mu tych bardziej wymagających aprobat.

Jak mówią - lepsze jest wrogiem dobrego :wink:

Opublikowano

[emoji106] nie inaczej

wysłane z prodiża

Opublikowano

Wyczytałem przed sekundą w "Instructieboekje" zalecenia aby olej był klasy SAE 0W30 505.01.

Na forum radzicie 5W40 a aktualnie mam 5W30.

Mętlik... :kwasny: Jaki lać?

Silnik zdrowy, przebieg realny 210tyś. Cały czas serwisowany na oleju 5W30. (książka serwisowa).

Opublikowano

fenix podalem Ci rozwiazanie kilka postoow wyzej. nie ma sensu lac nic innego niz 5w40 505.01 i zmiana co 12 tys max

wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

a czy po usunieciu DPF musze wymienic olej??? i czy musi byc inny niz dotychczas???

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

Czyli teraz nie musze lać z normą 507?

Tapnięte z s5

Opublikowano

nie masz dpfu wiec nie.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Panowie prosze o podpowiedz :)

Jezdzilem / jezdze na Castrolu ale juz chyba zakoncze przygode z tym olejem :(

Zastanawiam sie nad przejsciem na Vavoline i widze ze bardzo duzo osob go tu poleca :)

Teraz pytanie czy robic ta "plukanke " ?

Auto ma jeszcze DPF ale juz niedlugo wiec auto ma przebieg 210 tys orginalny

i pytanie 2 tyczy 3.0 V6 TDi o przbiegiu 35 tys - orginalnie zalany castrolem i tez chcialbym przesc na Valvoline !

Jakies rady / podpowiedzi ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...