Blachu Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 Znajomy z pomodzonego avf-a przesiadł się z motula na valvo synpower extreme mst... Oprócz mniejszego spijania oliwy, "zauważył ciszę" przy porannym rozruchu oraz to, że valvo jest bardziej odporne termicznie na ostrą jazdę - ma vfiza więc może śledzić temp oleju. Przy następnej wymianie też odchodzę od błogosławionego motula...
endriuu Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 (edytowane) panowie zdajecie sobie sprawe, ze oleje mocno doladowane HC wyciszają swietnie silnik? takie jest m.in. zadanie bazy HC. dobry olej ma sie mocno nagrzewac ale tez szybko ta temp wytracac. wszak jedna z cech oleju jest odprowadzanie ciepla z silnika. wiec argumenty ze ciszej pracuje i sie nie nagrzewa sa nietrafione. wysłane z prodiża Edytowane 1 Lipca 2015 przez endriuu
Blachu Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 Pisząc o "ciszy" przy porannym rozruchu nie miałem na myśli tego jak silnik pracuje w temperaturze roboczej, tylko właśnie w pierwszych chwilach po rozruchu... Tzn nie słychać niczego, czego nie powinno być. Co do nagrzewania się oleju to nie jest czasem tak, że przy jego skrajnie wysokich temperaturach, jego właściwości diametralnie spadają?? O to mi też chodziło. No chyba że sie mylę i nie ma to znaczenia na właściwości oliwy. Co do wytracania temperatury przez tą oliwę to nie mam na tą chwilę informacji na ten temat, może dopytam.
tkamicki5 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 (edytowane) Panowie, zakupilem autko z silnikiem jak w opisie.nie wiedzialem jaki olej byl to zalalem motula synergie 10w40, nie zaszkodzi to chyba silnikowi i turbinie prawda? Bo duzo osob twierdzi ze turbo to musi miec pelen syntetyk....po 10tys chce zalac dopiero 5w40.. co myslicieo tym? Edytowane 5 Lipca 2015 przez tkamicki5
endriuu Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 pojezdzij 5 tys i zlej z plukanka. potem 5w40. synergie to olej ktory swietnie czysci wiec jest wskazany po jakims castrolu. w okresie letnim 10w40 moze byc. wysłane z prodiża
Fenix1 Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) Koledzy poradźcie... Chce wymienić olej w swoim 1.9 TDI AVB. Z kwitów serwisowych wynika że zalany jest 5W30, bez podania marki. Auto niedawno zakupione, zrobiłem około 1000km, oleju nie ubywa, w przewodach od turbo lekki nalot, półsuchy od oleju. Ogólnie silnik w dobrej kondycji. VAGCOM - zero błędów, korekcje pompek poniżej +- 0,4, kąty, czasy, synchronizacja 0, przepływomierz, turbo też ok. Zalać 5W30 czy 5W40? Zważywszy ze jest to AVB i tylko 100 koników chce podnieść mu moc w takim wypadku lepiej żeby zalany był 5W40? Dobrze mysle? Pozdrawiam Sławek Edytowane 8 Lipca 2015 przez Fenix1
endriuu Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) 5w-40 Motul Specific - najlepsza oliwa do AVB. kolega dzik ma promo na niego z filtrem i wyjdzie cie najtaniej obecnie: http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html wysłane z prodiża Edytowane 8 Lipca 2015 przez endriuu
Suli Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 Lud pyta to i ja się zapytam Jeździłem do tej pory na Motul Spec 0W30 spełniającym normy (aprobaty) VW 506 01 / 506 00. Myślałem od jakiegoś czasu czy nie przesiąść się na Liqui Moly 0W40 Ale jak poczytałem specyfikację i aprobaty VW (mniej wymagające) tego ostatniego to zacząłem się zastanawiać czy taki manewr miałby sens... Ktoś coś może podpowiedzieć na ten temat? Zostać czy tym konkretnym motulu czy pakować się w LM?
endriuu Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 0w30 506.01 to switny olej. drogi ale bardzo dobry. 0w40 od lm to rowniez drogi i dobry olej. ja bym pozostal jednak przy motulu jesli jestes zadowolony. wysłane z prodiża
Suli Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 No właśnie jestem. Przez całe 15 000 km zazwyczaj musiałem dolewać go mniej niż pół litra, przy ostatnim razie nie musiałem dolewać go nawet ksztyny. Obecnie mam już przejechane jakieś 800 km powyżej 15 000 i gdyby nie świadomość, że to porządny LL, to nie odważyłbym się na przejazd z Austrii do kraju bez jego wymiany po środku tego pięknego alpejskiego kraju "za OJRO". Podjarałem się, że LM 0W40 ma na papierze lepsze parametry. Ale z drugiej strony nie przypisują mu tych bardziej wymagających aprobat. Jak mówią - lepsze jest wrogiem dobrego
Fenix1 Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 Wyczytałem przed sekundą w "Instructieboekje" zalecenia aby olej był klasy SAE 0W30 505.01. Na forum radzicie 5W40 a aktualnie mam 5W30. Mętlik... Jaki lać? Silnik zdrowy, przebieg realny 210tyś. Cały czas serwisowany na oleju 5W30. (książka serwisowa).
endriuu Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 fenix podalem Ci rozwiazanie kilka postoow wyzej. nie ma sensu lac nic innego niz 5w40 505.01 i zmiana co 12 tys max wysłane z prodiża
...radek... Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) a czy po usunieciu DPF musze wymienic olej??? i czy musi byc inny niz dotychczas??? Edytowane 8 Lipca 2015 przez ...radek...
endriuu Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 radek warto zmienic jesli zbliza ci sie interwal. teraz mozesz lac spokojnie specific: http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox188d-p-873.html wysłane z prodiża
...radek... Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 Czyli teraz nie musze lać z normą 507? Tapnięte z s5
endriuu Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 nie masz dpfu wiec nie. wysłane z prodiża
Ł.y.S.y Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Panowie prosze o podpowiedz Jezdzilem / jezdze na Castrolu ale juz chyba zakoncze przygode z tym olejem Zastanawiam sie nad przejsciem na Vavoline i widze ze bardzo duzo osob go tu poleca Teraz pytanie czy robic ta "plukanke " ? Auto ma jeszcze DPF ale juz niedlugo wiec auto ma przebieg 210 tys orginalny i pytanie 2 tyczy 3.0 V6 TDi o przbiegiu 35 tys - orginalnie zalany castrolem i tez chcialbym przesc na Valvoline ! Jakies rady / podpowiedzi ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się