Hezen Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Fido, tak możesz dolać. Ok.2-3tys przed wymianą oleju ja dolewałem valvoline 5w40 synpower a miałem zalanego synpower xtreme. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Fido Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Ok, to doleję 4 setki bo mam rano wyjazd. podziękował
nosp Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Witajcie . Pacjent to silnik 1.9 tdi AHH z 2001r Obecnie jeżdżę na jakimś badziewnym oleju 10W40 zalanym przez starego właściciela samochodu. Teraz chciałbym zmienić olej na 5w40 polecany w tym wątku ( liquid moly lub motul- zastanawiam się jeszcze). W związku z powyższym mam kilka elementarnych pytań: 1. Czy konieczna jest płukanka silnika przy przejściu z oleju 10W40 na 5W40? 2. Jaki mogą być konsekwencje nie zrobienia jej, przy przejściu z oleju 10W40 na 5W40? Sam nie mam jak wymienić oleju, a z mechanikami to bywa różnie jeśli się nie ma zaufanego. 3. Czy przy wymianie oleju muszę zmienić także filtr paliwa? 4. Silnik nie brał mi oleju, dopiero przy przejechanych 9k km łyknął ok150 ml oleju. Czy jest to jakieś przeciwwskazanie do zmiany oleju na 5W40? Z góry dziękuję za odpowiedzi . Jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla, więc wolę się spytać niż coś nabroić.
endriuu Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Ad 1 konieczna Ad2 zastosowanie plukanki ma same pozytywne konsekwencje. Ad 3 filtr paliwa w dieslu wypada wymieniac raz na rok Ad 4 nie ma wysłane z prodiża Edytowane 17 Stycznia 2016 przez endriuu
Carlos* Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 endriuu , przemyśl jeszcze raz co napisałeś , bo takimi odpowiedziami to wprowadzasz kolegę nosp w zakłopotanie. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem jakie kolega zadał pytania dot. pkt 1 i 2. i co na nie odpowiedziałeś.
Hezen Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 W przypadku zmiany oleju gdy był lany jakis szajstol to plukanka wskazana. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
cabanmat Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) nosp 1. Jeżeli silnik jeździł długo na 10W40, to płukanka jest wskazana przy przejściu na 5W40. Równie dobrze możesz nie robić płukanki, zalać silnik świeżym olejem 5W40 i go zlać po kilku tyś km, zadziała to wtedy jak płukanka. Jeżeli zdecydujesz się na płukankę, to lejemy ją przez dziurkę bagnetu na ciepły silnik, uruchamiamy motor na 10-15min na jałowych obrotach, gasimy i zlewamy wszystko. 2. Konsekwencje ? - nowy olej szybciej się zaszlami 3. Ja osobiście żywotność filtra paliwa oceniam na 40-50tyś km, lub 2-3 lata (szczególnie przy 1.9TDI VP) Jak tankujesz ropę z pewnego źródła to nic tam ciekawego nie uświadczysz gdy go rozbebeszysz np. po przebiegu 50tyś km. 4. Przy takim zużyciu śmiało można przejść na 5W40 Edytowane 17 Stycznia 2016 przez cabanmat
rikardo Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Witajcie . Pacjent to silnik 1.9 tdi AHH z 2001r Obecnie jeżdżę na jakimś badziewnym oleju 10W40 zalanym przez starego właściciela samochodu. Teraz chciałbym zmienić olej na 5w40 polecany w tym wątku ( liquid moly lub motul- zastanawiam się jeszcze). W związku z powyższym mam kilka elementarnych pytań: 1. Czy konieczna jest płukanka silnika przy przejściu z oleju 10W40 na 5W40? 2. Jaki mogą być konsekwencje nie zrobienia jej, przy przejściu z oleju 10W40 na 5W40? Sam nie mam jak wymienić oleju, a z mechanikami to bywa różnie jeśli się nie ma zaufanego. 3. Czy przy wymianie oleju muszę zmienić także filtr paliwa? 4. Silnik nie brał mi oleju, dopiero przy przejechanych 9k km łyknął ok150 ml oleju. Czy jest to jakieś przeciwwskazanie do zmiany oleju na 5W40? Z góry dziękuję za odpowiedzi . Jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla, więc wolę się spytać niż coś nabroić. Nie musisz płukać silnika wystarczy skrócić okres eksploatacji nowo zalanego oleju np do 7-8 tkm i go wymienić ale to Twoja wola. Wymieniałem w trzech pojazdach półsyntetyk na syntetyk i nigdy nie płukałem silnika. Co do filtra paliwa jak nie wiesz kiedy był wymieniany to warto go zmienić. Ja stosuje filtr paliwa knechta i wymieniam go co około 40 tkm ale część użytkowników robi to przy każdej zmianie oleju i jest to indywidualna sprawa. Producent przewiduje wymianę filtra co 60 tkm. Jeżeli silnik nie bierze oleju to jak najbardziej zmieniaj na olej 5W40, który ma lepsze parametry przy zimnym starcie silnika.
cabanmat Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Wymiana filtru paliwa przy każdej zmianie oleju 10-15kkm to gruba przesada
Dev Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Dbanie o uklad paliwowy i wtryskowy nazywasz przesadą ?
PRZEMEKC Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 w samym dbaniu o układ nie ma nic złego, ale z tą wymianą FP co 15tkm to jednak przesada, trzeba juz naprawde lać ropę prosto z "podziemi" zeby taki interwał przybrać, jak skróci interwał ksiązkowy do 30 tkm to juz będzie ok a i co 40 tkm bedzie ok,
endriuu Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) mowimy ze raz na rok bo diesla sie kupuje nie po to aby 15 tys rocznie robic. min 30 tys wiec wymiana po kazdej zimie jak najbardziej wskazana. wysłane z prodiża Edytowane 20 Stycznia 2016 przez endriuu
PRZEMEKC Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 co do zmiany 10w na 5w polecam synpower 5w40 lub drurablend 5w40 , lub motul czy tam LM, zmienić skrócic nastepna wymiane i obejdzie sie bez płukanki jesli bedzie ''zagwózdka ''z tym,
interfann Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witajcie. Audi a4b6 2002 1.9 TDI 130KM. Wymieniałem już olej na motula specific sae 5w40 norma 505 01/502 00. Chciałbym się dowiedzieć czy przy przebiegu 200k(nadchodzi wymiana) zalewać inną specyfikacje oleju czy ten sam? Proszę o odpowiedź oraz jezeli inny to na jaki:) Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 jesli nie masz zastrzezen do oleju to po co zmieniac. normę musisz miec 505.01 wysłane z prodiża
skrab Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witajcie. Audi a4b6 2002 1.9 TDI 130KM. Wymieniałem już olej na motula specific sae 5w40 norma 505 01/502 00. Chciałbym się dowiedzieć czy przy przebiegu 200k(nadchodzi wymiana) zalewać inną specyfikacje oleju czy ten sam? Proszę o odpowiedź oraz jezeli inny to na jaki:) PozdrawiamLej ten sam.tąpniete z LG F60
cabanmat Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Do wyboru do koloru... Motul Specific 5W40 505/01 lub X-Clean 5W40 505.01
FABAFCB10 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 W A4B7 2.0 TDI przy wymianie oleju wlałem Castrol Edge 5w30
endriuu Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 był. castrol od ruskich z fabryczki [emoji14] wysłane z prodiża
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się