Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B7] Jaki silnik 2.0 TDI z 2005 lub 2006 jest bezawaryjny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

Troszkę czytam, ale pogubiłem się - niestety moja mechaniczna wiedza jest zerowa .... O silniku BLB, że jest "do bani" już doczytałem ... ale powiedzcie, są jakieś "bezpieczne" silniki 2.0 TDI z rocznika 2005 czy 2006? ...Jeśli tak, to jakich symboli szukać, żeby oprócz filtrów i olejów nie wymieniać silnika na każdym przeglądzie :) ? .... Pozdrawiam

Opublikowano

2.0 TDI w kzdym wydaniu jest do d*py ~!!! Jeden ma wiecej drugi ma mniej wad :) Ja teraz z 1,9 bede przechodzic na 3.0 TDI no chyba ze cos sie zmieni naprawde w tych motorach... Jenak patrzac co sie dzialo z 2.5 TDI to firma sobie nie poradzi z rekonstrukcja na cos na wzor 1,9 :)

Opublikowano

Tak jak juz kolega wyzej pisze wszystkie 2.0TDI sa do bani :thumbdown: predzej czy pozniej w kazdym cos sie posypie niezaleznie od oznaczenia silnika :disgust: radze poszukac cos 1.9 TDI badz 3.0 TDI :good:

Opublikowano

Jak zwykle wypowiedzieli się posiadacze 2.0 TDi, którzy mają do czynienia z 2.0 na co dzień. :polew:

Ja polecam BPW, który jest tak naprawdę jest rozwinięciem 1.9 TDi. Najlepiej z roku 2006 ze zmodyfikowanym napędem wałków wyrównoważających, wtedy jedynym newralgicznym elementem jest zabierak i gniazdo w wałku wyrównoważającym. Po zakupie wystarczy sprawdzić stan gniazda, zabierak wymienić i będzie spokój.

Opublikowano

koledzy troszke przesadzaja jak wiadomo silnik 1.9 jak dotej pory zbiera dobre noty ale silnik 2.0 np. bpw taki jak ja posiadam tak samo jezdzi i niepsuje sie jak i 1.9 mam 190 tys i 0 ingeracji w silnik jak dotej pory wiec radze omijac takie silniki tylko jak blb z tego co wiem od 2006 niema wiekszych problemow z silnikami co do 3.0 to inna bajka silnik dobry ale ciagnie po kieszeni przerabialem go tak samo i wybralem jednak 2.0

Opublikowano

Hej!

Troszkę czytam, ale pogubiłem się - niestety moja mechaniczna wiedza jest zerowa .... O silniku BLB, że jest "do bani" już doczytałem ... ale powiedzcie, są jakieś "bezpieczne" silniki 2.0 TDI z rocznika 2005 czy 2006? ...Jeśli tak, to jakich symboli szukać, żeby oprócz filtrów i olejów nie wymieniać silnika na każdym przeglądzie :) ? .... Pozdrawiam

1,9 :decayed:

Opublikowano

jeszcze mozesz pokusic sie na 2.7 BPP

Opublikowano

koledzy troszke przesadzaja jak wiadomo silnik 1.9 jak dotej pory zbiera dobre noty ale silnik 2.0 np. bpw taki jak ja posiadam tak samo jezdzi i niepsuje sie jak i 1.9 mam 190 tys i 0 ingeracji w silnik jak dotej pory wiec radze omijac takie silniki tylko jak blb z tego co wiem od 2006 niema wiekszych problemow z silnikami co do 3.0 to inna bajka silnik dobry ale ciagnie po kieszeni przerabialem go tak samo i wybralem jednak 2.0

Czemu ciągnie po kieszeni ? chodzi o spalanie czy awaryjność.

Opublikowano

Chwalicie 3.0 i 2.7 silniki a ilu właścicieli tych silników jest na forum którzy mogą podać obiektywną opinie na ich temat. Jak będzie ich tylu ilu jest posiadaczy 2.0 TDI i z takimi przebiegami wtedy zobaczymy czy są takie dobre :mysli:. Co ciekawe że wypowiadają się Ci którzy ich nie mają :polew:.

Opublikowano

Oni tez tu sa ale im sie nic nie psuje.... :decayed:

Opublikowano

3.0 ciagnie po kieszeni morze i sie nieczesto psuje ale jak to drogie to jest ale mi chodzi tutaj o 2.0 mniej pali jesli komus chodzi o oszczednosc wiekszosc jezdzi dieslem wlasnie dlatego bo malo pali ale mi chodzi tutaj o podatek i ubespieczenie bo jest znacznie wieksze no ale to tez zalerzy w jakim kraju ale przy serwisie tez odczuwa sie cenowe wachania

Opublikowano

Mój BPW przy 112 kkm (pewne :decayed: ) już zaliczył wpadkę, na szczęście dmuchneło tylko uszczeleczkę pod czapeczką, ale przy okazji naprawy wyszło że jak gniazda pompek wytrzymają do 200 kkm to będzie dobrze ....... :gwizdanie:

Fakt że nogę mam bardzo ciężką , ale jeżdżę według wszystkich dobrych zasad dotyczących eksploatacji turbodiesla.

Motorówka jest po leciutkim programiku na 165 KM i 370 Nm ( od przebiegu 54 kkm).

Przy przebiegu 90 kkm wyszedł problem z e sprzęgłem , które zaczeło się podślizgiwać .

Jak narazie pomogła lekka przypalanka , ale nowe już czeka w garażu........ :tongue4:

Spalanie hmmmm, jak w 3,0 tdi :naughty: ( średnio 9,5 l/100km).

Ogólnie żałuję że nie kupiłem właśnie 3,0 tdi :gwizdanie:

Opublikowano

Nie wiem, co wy macie do tych 2.0tdi a w szczególności BLB (BLB bynajmniej niema DPFa) wystarczy swap pompy oleju (koszt ok. 1500zł) i mamy to samo, co 1.9TDI tylko z większą mocą i potencjałem. Koszty eksploatacji te same (mówimy tu o 2.0tdi i 1.9tdi montowane w B7). Szlak o wadach tych silników już dawno został przetarty i wszystkim nieprzyjemnym niespodzianką można w odpowiednim czasie zapobiec. Z taką wiedzą, co teraz posiadam o tym silniku nie bałbym się kupić ponownie 2.0tdi.

Opublikowano

3.0 TDI nie ma wad! Zapraszam na forum A6 tam są opisane problemy silnika zwłaszcza z początku produkocji, a koszty naprawy są dużo większe niż w 2.0

Opublikowano

Nie wiem, co wy macie do tych 2.0tdi a w szczególności BLB (BLB bynajmniej niema DPFa) wystarczy swap pompy oleju (koszt ok. 1500zł) i mamy to samo, co 1.9TDI tylko z większą mocą i potencjałem.

Jasne, a swap pompy oleju uchroni cię przed pęknięciem głowicy :polew::wallbash:

Opublikowano

Jasne, a swap pompy oleju uchroni cię przed pęknięciem głowicy

jak ktos lata po 200 non stopem to ci ta glowica w kazdym aucie peknie.

Opublikowano

jak ktos lata po 200 non stopem to ci ta glowica w kazdym aucie peknie.

piszesz to jakby w tych silnikach nie było zwiększonego ryzyka z tym zwiazanego. Wiem że każdy chwali swoje ale to jest niestety fakt że w pierwszych 2.0 tdi pękały głowice nawet przy normalnym użytkowaniu

z drugiej strony nie musi się to zdarzyć w każdym egzemplarzu

Opublikowano

Jak już poruszyłeś temat z głowicami, to wskaż mi co najmniej dwie osoby z forum którym pękła głowica. Bo jeszcze się z tym nie spotkałem, chyba że źle śledzę forum.

Opublikowano

Miałem i użytkowałem kilka 1,9 TDI (AFN, ALH, ASV, AVB, AWX), bardzo nietypowe 2,0 TDI BGW (ale pozbawione DPF) i "normalne" 2,0 TDI czyli BLB.

Jeśli chodzi o niezawodność to wszystkie 1,9 prezentują podobny poziom. w VP padają pompy, wtryski, urywają się grzybki zaworowe, szlag trafia dwumasy, siadają turbiny.

W PD 1,9 zamiast pompy siadają pompowtryski i wyrabiaja się gniazda pompek w głowicy, siadają pompy tandemowe, elementy osprzętu, czujniki - standard. .

2.0 mimo, że jest nieco bardziej zawodny przez wałki, to po ich wywaleniu jest naprawdę fajnym motorem. Wolę wersję bez DPF 16V - bardzo duża podatność na modyfikacje mechaniczne, wysoko trzyma obroty, po mądrze napisanym programie i paru modyfikacjach mechanicznych spala paliwo na poziomie 1,9 z podobną mocą.

Ja osobiście eksploatuje jedno z mocniejszych 2,0 TDI na tym forum - 205 KM i poza awarią dwóch pompek spowodowaną dolewaniem oleju silnikowego do ON przez pompę tandemową, nie mam z nim problemów mechanicznych.

Poza tym jest tak wielka podaż "słupków" z nowszych konstrukcyjnie 2.0 TDI (np. BKD, BSY,...), że za bardzo przyzwoite pieniądze można przerzucić cały motor i dalej jeździć (więcej kosztuje naprawa rozarządu w 3,0 TDI lub padających wtryskiwaczy CR, niż cały motor 2,0 TDI :evil:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...