Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 DIVISION


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmieniałem na 4 i też nic.

Napiszę co robie, może nie świadomie coś pomijam:

Po montażu modułu, taśmy i grzanej kiery:

Odpalam gr. 16 i koduje 04042, bo jak wiadomo w kanale 81 nic nie mogę zrobić,

Odpalam gr 03 loguje 09555, następnie koduje 04255, instaluje czujnik skrętu wg procedury.....wychodzę i zero błędów

i na tym kończę, nic więcej nie loguje, nie koduje i nie odpalam innych grup, zresztą chyba nie ma potrzeby. Kierownica jest podgrzewana, ale nie ma nigdzie kodowania pod nią.

  • Odpowiedzi 86 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • jozek726

    5807

  • Wandej

    4734

  • wladi

    3818

  • kaju

    3324

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dziwny przypadek a z którego roku masz ten moduł założony i do jakiej kierownicy B6 / B7 bo może coś rocznikowo się nie zgadza

no bo grzania kiery nie ma w kodowaniach , ten błąd który Ci wyświetla odnośnie nieprawidłowego kodowania tyczy się tego ,że albo jest o jakiś element wyposażania w module komfortu za dużo albo za mało

tu masz opis wartości mierzonych i tam jest zaznaczone informacja o grzanej kierze

http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_12568.html#1

Measured value block 005:

Jog down (not fitted/unpressed/pressed)

Jog up (not fitted/unpressed/pressed)

Steering wheel heater (not fitted/on/off)

Sensor (degrees Celsius**)

Opublikowano

A leciałeś podpowiedzi w adaptacjach czy tam nie ma gdzieś buby?

ja bym przejrzał jeszcze wszystkie kanały właśbie w adaptacji. miałem kiedyś takie C6. bohatery blutka dokładały, jak pokodowali to blutek chodził, ale zniknęło ambiente w drzwiach, pojawiła się pneumatyka i pdc, gdzie auto było gołe i wesołe. nawalone było właśnie w adaptacji.

Możliwe, ale ja stare kodowania sobie spisałem i teraz po prostu wpisałem, nawet olałem kartkę i jechałem tak, jak mówisz po kolei. Nie kodowałem tylko tempomatu w gr. silnika (niektórzy ponoć muszą) bo mi działa i komp go widzi.....załamka na maksa

dziwny przypadek a z którego roku masz ten moduł założony i do jakiej kierownicy B6 / B7 bo może coś rocznikowo się nie zgadza

no bo grzania kiery nie ma w kodowaniach , ten błąd który Ci wyświetla odnośnie nieprawidłowego kodowania tyczy się tego ,że albo jest o jakiś element wyposażania w module komfortu za dużo albo za mało

tu masz opis wartości mierzonych i tam jest zaznaczone informacja o grzanej kierze

http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_12568.html#1

Measured value block 005:

Jog down (not fitted/unpressed/pressed)

Jog up (not fitted/unpressed/pressed)

Steering wheel heater (not fitted/on/off)

Sensor (degrees Celsius**)

Moduł, taśma i kiera pochodzi fabrycznie z B6, przed demontażem wszystko działało jak należy. Brane od naszego forumowego kolegi, także pewny jestem tematu.

Czyli wychodzi na to, że muszę mieć coś w kodowaniu wpisane źle i dlatego nie mogę przyuczyć winu i wyskakuje ten błąd?

Opublikowano (edytowane)

zobacz jeszcze czy przyjmie takie kodowanie 03242


Czyli wychodzi na to, że muszę mieć coś w kodowaniu wpisane źle i dlatego nie mogę przyuczyć winu i wyskakuje ten błąd?

kodowanie a przyuczanie vinu to osobne kwestie

i jakby vin by Ci się nie przyuczył to byłby o to błąd

Edytowane przez Bart_poznan
Opublikowano

zobacz jeszcze czy przyjmie takie kodowanie 03242

Czyli wychodzi na to, że muszę mieć coś w kodowaniu wpisane źle i dlatego nie mogę przyuczyć winu i wyskakuje ten błąd?

kodowanie a przyuczanie vinu to osobne kwestie

i jakby vin by Ci się nie przyuczył to byłby o to błąd

Duże piffo będzie za małe. Wpisałem Twój kod i udało się, zamiast 0 jako manual musi być 2. Sprawdziłem też podane przez Ciebie grupy pomiarowe i po załączeniu grzanego fotela w okienku z grzana kierą pojawia się ON......także wszystko działa.

Jeszcze raz wielkie dzieki :hi:

Opublikowano (edytowane)

to cieszę się ,że pomogłem ;)

dla potomnych jednak grzanie kiery się koduje

  • 0?xxx: Steering Wheel
    • 0 = Standard (without Multifunction)
    • 1 = 3-Spoke Steering Wheel (Sport Steering Wheel)
    • 2 = Multifunction Steering Wheel with Radio Control
    • 3 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone Control
    • 4 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone/Voice Control
    • 5 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Voice Control
  • 0x?xx: Options
    • 0= No Tiptronic on steering wheel/no steering wheel heater
    • 1 = Tiptronic
    • 2 = Steering wheel heating (not for 3-spoke steering wheel)
    • 3 = Steering wheel heating, Tiptronic on steering wheel (only with multi-function steering wheel)
  • 0xx?x: Board Computer & Cruise Control
    • 0 = Board Computer & Cruise Control not installed
    • 1 = Board Computer installed
    • 2 = Cruise Control installed
    • 4 = Board Computer & Cruise Control installed
  • 0xxx?: Rear Wiper (Chassis)
    • 1 = Rear Wiper not installed (Sedan/Cabriolet)
    • 2 = Rear Wiper installed (Avant)
Edytowane przez Bart_poznan
Opublikowano

Generalnie gratuluje wiedzy. Ja całego neta przeszukałem i NIGDZIE nie znalazłem info na ten temat. Na pewno źle szukałem, ale mimo wszystko takie info znacznie ułatwiło by sprawę i być może VCDSa innego nie musiał bym kupowac.....hahahaha, ale ważne że działa. Jeszcze raz dziękówa :hi:

Opublikowano

Niech to jakiś burżuj z władzą podepnie do odpowiedniego wątku bo tutaj zginie.

Opublikowano

Pany czy ktoś solidnie opatentował ledy tył do avanta? :decayed:

Opublikowano

Pany kto tutaj dealował wiązkami kompletnymi?

Opublikowano

Kaju.

Opublikowano

Panowie to moze znajdzie sie rozwiazanie na moj problem opisywany wczesniej, ze po dokladaniu tempomatu mryga abs/esp bremse? Tempomat dziala. A w kanale 081 jak wpisze 00111 i daje save to wyskakuje to Bus Not OK - czy to bedzie od jakiegos zlego kodowania czy raczej wina kabla/programu? VCDSem lite robilem i kabel od Viakena.

Opublikowano

Panowie to moze znajdzie sie rozwiazanie na moj problem opisywany wczesniej, ze po dokladaniu tempomatu mryga abs/esp bremse? Tempomat dziala. A w kanale 081 jak wpisze 00111 i daje save to wyskakuje to Bus Not OK - czy to bedzie od jakiegos zlego kodowania czy raczej wina kabla/programu? VCDSem lite robilem i kabel od Viakena.

Kolego a robiles kalibracje czujnika skretu kierownicy ale takie kiedy trzeba autem sie przejechac z predkoscia 20km/h ?

Tu masz jak to wykonac wedluk Ross-Tech:

There are certain test conditions that must be met before doing this procedure:

· Start the vehicle.

· Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.

· Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.

· If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight

· Ensure that the steering wheel is not moved again.

· Keep the engine running and do not switch off the ignition.

Procedure for performing the zero position calibration for the Steering Angle Sensor (G85) on VW Passat and Audi A4/S4, A6/S6, and A8/S8:

[select]

[03 - ABS Brakes]

[Login - 11]

Enter 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

This will store the zero (centered) position of the steering wheel. There should be a displayed message that reads: "Steer. angle sender compens OK". If you get an error, it may mean the Login was not successfully performed.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

Ja kiedys kumplowi montowalem tempomat w B6 i pozniej z tym problemem trzy dni dochodzilismy do tego co jest tego powodem i dopiero znalazlem na Ross-Tech co i jak i po dokonaniu kalibracji owego czujnika choinka na FISie zgasla

Opublikowano

07841dcfd212bcb3gen.jpg

Ktoś ma możliwość wykonać taki element najlepiej z aluminium ?

Opublikowano

Panowie często padają rozruszniki w tdi-kach? Wsiadłem dzisiaj rano do auta, przekrecam kluczyk i nic się nie dzieje. Słychać tylko "cyk" a rozrusznik nawet nie zagada. Aku ok bo wszystko w aucie działa jak należy.

Opublikowano

Panowie często padają rozruszniki w tdi-kach? Wsiadłem dzisiaj rano do auta, przekrecam kluczyk i nic się nie dzieje. Słychać tylko "cyk" a rozrusznik nawet nie zagada. Aku ok bo wszystko w aucie działa jak należy.

miałem to w tamtym tyg. okazało się ze jednak aku byl za słaby chwile podladowalem i odpalił normalnie.
Opublikowano

Panowie często padają rozruszniki w tdi-kach? Wsiadłem dzisiaj rano do auta, przekrecam kluczyk i nic się nie dzieje. Słychać tylko "cyk" a rozrusznik nawet nie zagada. Aku ok bo wszystko w aucie działa jak należy.

miałem to w tamtym tyg. okazało się ze jednak aku byl za słaby chwile podladowalem i odpalił normalnie.
U mnie raczej nie może to być możliwe bo aku niedawno wymieniłem. Nawet kontrolki nie przygasają przy odpalaniu.
Opublikowano (edytowane)

To pewnie po szczotkach lub po elektrowlaczniku.

Przed naprawa sprawdź zebatki na przekładni planetarnej bo może brakować ząbków a wtedy lepiej nowy rozrusznik kupić.

Z zamienników polecam HP o ile jeszcze można go dostać.Tani i nie do zabicia.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

To pewnie po szczotkach lub po elektrowlaczniku.

Przed naprawa sprawdź zebatki na przekładni planetarnej bo może brakować ząbków a wtedy lepiej nowy rozrusznik kupić.

Z zamienników polecam HP o ile jeszcze można go dostać.Tani i nie do zabicia.

Dzięki wyciągnę go dzisiaj ale najpierw muszę audi jakoś wyciągnąć z parkingu podziemnego. Diesla 1.9 tdi avf można odpalić na pych?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...