Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku🥂🎇 ​
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
może ten motul 5w40 jest nie bardzo do tego auta ?

Im tańszy tym lepszy - co ma wziąć, to weźmie... przynajmniej cały czas na świeżym się ALT'ik kręci :polew:

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ludziska, nie najtańszy, a zawsze syntetyk i nie gorszy niż 5w30! mineralem sobie wykończycie głowicę, a 5w40 to raczej mineral, tym bardziej wszelkie 10w....

Opublikowano
ludziska, nie najtańszy, a zawsze syntetyk i nie gorszy niż 5w30! mineralem sobie wykończycie głowicę, a 5w40 to raczej mineral, tym bardziej wszelkie 10w....

Uzupełnię: najtańszy syntetyk :decayed:

A czy coś jest syntetykiem, czy nie, to jest napisane na opakowaniu - 5W40 to raczej syntetyk...

Opublikowano
ludziska, nie najtańszy, a zawsze syntetyk i nie gorszy niż 5w30! mineralem sobie wykończycie głowicę, a 5w40 to raczej mineral, tym bardziej wszelkie 10w....

5w40 mineralny? cos Ci sie chyba pomylilo:whistling:To jest najbardziej typowy syntetyk. Ja zalewam 5w50 i moge powiedzieć że problem oleju mnie nie interesuje:decayed:

Opublikowano

ja mam zalany castrol 5w 30 i planuje zmienic na mobila 10w 40 bo sporo pobiera mi. 170tys przebiegu orginał imam problem z tym olejem własnie chłonie mi. Niewiem co już robic mysle nawet o pierscieniach moze wymienic ale to sa koszta.

Opublikowano

Panowie stosując różne oleje, możecie jedynie nieco zmniejszyć zużycie oleju. Te silniki takie są- niestety. Jedyne co nam pozostaje to jeździć i regularnie dolewać olej- ja mam Mobila 10W40 który można kupic w przystępnej cenie około 70 zł za 4L. Ewentualnie co można kombinować to remont silnika u mechanika z podpisaniem umowy że zrobi to dobrze. Ale wiele ludzi już tak zrobiło i nadal bierze............. brak słów.

Ja dolewam około 0,6 na 1000. Remont silnika to koszt o 2tys. Ilośc dolanego oleju na pewno nie przekroczy tej sumy.

Także trzeba sie zaopatrzyć w 4l bańkę w bagażniku i jeździć :) powodzenia!!!!

Opublikowano

nie ważne jaki symbol, ma być syntetyk, moze być najtańszy, wedle uznania jak już ktoś napisał

i dla jasności mobil1:

5w30 to syntetyk

5w40 to półsyntetyk, czyli nie lać

5w50 to syntetyk i jak najbardziej pasuje

wszystko zależy od 'rodziny' danego oleju i dla poparcia swych słów tez Mobil ale Mobil Delvac 5w40 to już będzie syntetyk

pozdrawiam wszystkich 'pomylonych'

Opublikowano

mobil 5w40 to jakiś niby syntetyk jest krakowany czy cos :P ale tym co mniej bierze po przejsciu 5w50 może dlatego mniej wcina bo jest gęstrzy jak dobrze myślę :P

umnie prawy weżyk od eżektora jest pęknięty i tam jakoś mokrawo jest ale wątpie żeby z tego powodu ubytki oleju były .. ogólnie to musze przez ten wężyk cały eżektor kupić :/

Opublikowano

dokładnie gęstszego oleju mniej weźmie ale za to nie dosmaruje wszystkiego jak należy, albo w wysokich temperaturach się 'rozpłynie' bo już nie będzie miał właściwości smarnych i mineralem lub połsyntetykiem sobie wykończycie głowicę

czyli lać syntetyk i zawsze dobry filtr oleju jak już wyżej pisano, jak sprawdzę to opiszę co mi chodzi po głowie

Opublikowano

Sajp nie zgodze się z Tobą bo np. Mobil s3000 10w40 to full syntetyk. Jest taki olej Motula 4100 power 15w50 i jest półsyntetykiem, a nie minerałem. Po prostu można oleje o różnej lepkości zimowej czyli parametr "W" i drugi np. 30, 40, 50 czyli lepkkość w temp. roboczej wykonać w różnych tehnologiach. Pozdr.

Opublikowano

Nie no ten olej co piszesz to jest pól syntetyk.. pozatym jak cos s2000 :P

Opublikowano

Odsyłam do strony np. Mobil w Polsce | Syntetyczne oleje silnikowe | Zrodki smarne dla przemysBu i [rodki specjalne | Paliwa Zazwyczaj oleje 0W i 5W to oleje syntetyczne lub oleje "produkowane w technologii syntetycznej" co oznacza oleje hc - hydrokrakowane a więc teoretyczne syntetyk ale uzyskany nie poprzez syntezę ale hydrokraking z bazy mineralnej.

oleje mineralne mają zazwyczaj klasę 15W a półsyntetyki 10W. Oczywiście nie jest to wyznacznik czy dany olej jest syntetykiem czy minerałem. W przypadku mobila oleje z serii mobil 1 są syntetykami a pozostałe włącznie z olejami hc należą do rodziny mobil super.

W serii mobil 1 są oleje m.in 5W-30 i 5W-50. Nie ma oleju, w przypadku mobila1 5W-40. Jest tylko mobil super 3000 5W-40 w "technologii syntetycznej"

W przypadku motula olej 5W-40 to pełen syntetyk.

I teraz odnośnie gęstości: silnik ALT pracuje w temp 100*C a więc interesuje nas lepkość kinematyczna w tej temp. Oznacza ją drugi człon oznaczenia SAE, to po W a więc w przypadku olejów 0W-40, 5W-40, 10W-40 oraz 15W-40 jest zbliżona i wynosi ~13-14,5Cst .

Większa lepkość kinematyczna to grubszy film olejowy i większa gęstość.

5W50 ma ~17Cst

To co powyżej pokazuje że jeśli ktoś nie kieruje się tylko ceną to nie ma sensu zamiana oleju 0W nawet na 15W bo przy 100* olej zachowuje się podobnie. Z tym że syntetyk lepiej będzie chronił współpracujące części i wolniej tracił swoje właściwości.

Ale jako że czasem uruchamiamy zimny silnik więc i ważne jest to co przed W. A więc tu najlepiej byłoby aby ta lepkość na zimno była jak najmniejsza aby olej jak najszybciej dotarł we wszystkie miejsca w silniku. 0W-40 ma 75Cst gdy 10W-40 ma 97Cst. 15W-40 ma 110CsT.

5W-50 ma 108Cst.

Jak widać symtetyk ma mniejszą zmienność temp a minerał jest gęsty na zimno i rzadki jak woda na ciepło

Dlatego najlepszym olejem byłby 0W-40 lub 5W-40. Ze względu na apetyt na olej jaki ma ALT można próbować 5W-50

I najważniejsze aby olej wymieniać co max 15tys.

Opublikowano

elendir masz racje machnąłem się 5W40 mobila s3000 to syntetyk a 10W40 półsyntetyk S2000 .Sorki :)

---------- Post dopisany at 10:01 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ----------

Darkle może i masz troche racjii. Napis na bańce Mobila s3000 jest jednoznaczny FULL SYNTETHIC - wiec ktos nas ładuje w butelke :)

Opublikowano

Świetny opis dot olejów ja w swoim ALT ku przy wymianie łańcucha i napinacza wymieniłem też uszczelniacze trzonków zaworowych potem plukanka silnika preparatem chyba firmy likui molly przed wymianą oleju wymiana na motula 5W-40 x-cess jeżdze tak już z 4 miesiące i od jakiegoś czasu przestałem sprawdzać chorobliwie stan oleju bo co badanie to stan identyczny, przy nast wymianie oleju znów płukanka i motul - polecam :hi:pozostaje tylko klepanie na zimnym więc może zdecyduję się na 0W 40 zgodnie z tym co pisał kolega więc olej z 0 na początku szybciej będzie docierał do napinacza i nie będzie WRRRRR :decayed: ale jeszcze się zastanowie POZDRAWIAM

Opublikowano
Świetny opis dot olejów ja w swoim ALT ku przy wymianie łańcucha i napinacza wymieniłem też uszczelniacze trzonków zaworowych potem plukanka silnika preparatem chyba firmy likui molly przed wymianą oleju wymiana na motula 5W-40 x-cess jeżdze tak już z 4 miesiące i od jakiegoś czasu przestałem sprawdzać chorobliwie stan oleju bo co badanie to stan identyczny, przy nast wymianie oleju znów płukanka i motul - polecam :hi:pozostaje tylko klepanie na zimnym więc może zdecyduję się na 0W 40 zgodnie z tym co pisał kolega więc olej z 0 na początku szybciej będzie docierał do napinacza i nie będzie WRRRRR :decayed: ale jeszcze się zastanowie POZDRAWIAM

A jaki miałeś olej i ile brał wcześniej na 1000?

Przy wymianie oringów pod chłodnicą oleju musiałem ściągać kolektor ssący i widziałem że jest trochę oleju i nagaru na zaworach ssących a więc uszczelniacze też trochę puszczają. Jaki miałeś koszt ich wymiany i ściągana była głowica?

Opublikowano
Świetny opis dot olejów ja w swoim ALT ku przy wymianie łańcucha i napinacza wymieniłem też uszczelniacze trzonków zaworowych potem plukanka silnika preparatem chyba firmy likui molly przed wymianą oleju wymiana na motula 5W-40 x-cess jeżdze tak już z 4 miesiące i od jakiegoś czasu przestałem sprawdzać chorobliwie stan oleju bo co badanie to stan identyczny, przy nast wymianie oleju znów płukanka i motul - polecam :hi:pozostaje tylko klepanie na zimnym więc może zdecyduję się na 0W 40 zgodnie z tym co pisał kolega więc olej z 0 na początku szybciej będzie docierał do napinacza i nie będzie WRRRRR :decayed: ale jeszcze się zastanowie POZDRAWIAM

Jak Ci mało bierze to nie kombinuj:wink: Ja kombinowałem i zaczął brać wiecej nawet i motula 5w40. No ale zalewam teraz 5w50 i jest oki:wink:

Opublikowano

hmm na wszystkich stronkach firm olejowych zalecają 5w30:P nawet na vavoline :P probowaliście maxlife 5w40 ? on niby ma pomagać na uruchomieniu silnika na zimnym..

Opublikowano
hmm na wszystkich stronkach firm olejowych zalecają 5w30:P nawet na vavoline :P probowaliście maxlife 5w40 ? on niby ma pomagać na uruchomieniu silnika na zimnym..

Ja zalałem własnie 0w30 bo tak książka podaje no i zaczął brać więcej:thumbdown: Po sprowadzeniu auta przez 2wymiany oleju czyli 20k km była bajka. Raz od wymiany do wymiany mi się zaświecało minimum na motulu 5w40:naughty: No a po tym shicie jakim było i jest 0w30 już 5w40 brał dużo bo jakieś 0,5 na 2k. Valvoline 5w50 pomógł :good: Innego już nie zaleje:wink:

Opublikowano

ok dzięki za podpowiedz z tym 0 w 40 zostane przy tym co mam, a z tą zmianą na 0w 40 to chciałem spróbować ze względu na poranny klekot. przedtem oczywiście był castrol ile brał to niewiem nie spisywałem kilometrów ale często dolewałem po ok 100 ml, czy ściągana była głowica to niewiem nie widziałem tej akcji, a koszt to 450zł wymiana napinacza łańcucha i uszczelniaczy

Opublikowano

Ja zalałem właśnie Vavoline Max Life tylko 10W40 (półsyntetyk - żeby nie było). I zobaczymy co będzie czekam tak długo aż się oil min. zapali i dolewam znowu pod max :) Ale widze że jest poprawa w stosunku do Mobila 5W40 który miałem wcześniej. U mnie jak narazie objaw terkotania nie występuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...