Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Więc skoro Twierdzisz/Twierdzicie, że nie ma podniesionego ciśnienia oleju/w instalacji olejowej od przedmuchu spężanego powietrza z komór cylindrów, bo jednak modyfikacja odmy nic nie dała, bo olej tamtędy nie jest pchany lub pchany w ułamkowej ilości nie obniżając dotychczasowego spalania oleju, to problem wg mnie dalej występuje w pierścieniach. Mianowicie, pierścienie te są tak wykonane, że nie przełazi sprężane powietrze z cylindra na dół, do miski, nie podnosząc ciśnienia oleju na czwórniku lub przełazi ale jest w ono w normie, tylko pierścienie podczas ruchu tłoka na dół nie mają szczelności jak przed momentem (podczas sprężania) i wówczas przepuszczają olej. Może w końcu nie jest to wina pierścienia/pierścieni tylko wina rowka/rowków w tłoku/tłokach, który/które ma/mają za duży luz i pierścień/pierścienie przepuszcza/przepuszczają przy samym tłoku a nie przy ściance cylindra. Hm.

Może olej się w inny sposób jeszcze przedostawać do komory cylindra niż od strony pierścieni ? Pomijam od strony dolotu, bo stwierdziliśmy, że mod odmy nie pomaga. Ilość oleju w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej jest znikoma.

Przez wtryskiwacze może ?

Czyli, że nie powietrze sprężania byłoby przyczyną, tylko puszczanie pierścieni przy ruchu tłoka w dół, czyli podczas etapu zasysania powietrza z podawaniem mieszanki paliwa oraz podczas etapu wydmuchu spalin.

---------- Post dopisany at 00:51 ---------- Poprzedni post napisany at 00:45 ----------

Jak jest gwarancja na coś co kupiłeś to stanowisko sprzedającego wymusza na Nim usunięcie usterki/awarii na własny koszt. Po skończonej gwarancji możesz zapomnieć. Chyba, że producent przyznałby się do tego i usuwał trefne elementy/awarie na własny koszt, jak np. cewki zapłonowe.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No ale w podręczniku macie napisane że może spalać litr na tysiąc , więc kupując auto jakby akceptujemy to czy nie ?

Myślę że producent może to wykorzystać czy nie :)? podejrzewam to jest stanowisko audi do tego problemu :P

Opublikowano

We wszystkich mercedesach również obowiązuje podobna norma ;)

Opublikowano

Ale czy my Polacy, "równe" chłopaki nie możemy naprawić tego pobierania oleju. Przecież wielu tutaj robiło remonty. Ja zrobiłem wywód wyżej. Musze jeszcze w tym wywodzie moim uwzględnić temperaturę, bo od trzech tygodni ja oraz benyA4 nie mamy kontrolki OIL MIN. Zmiana temp. otoczenia schłodziła olej w silniku, silnik pracuje przy niższej temperaturze o około 10stopni, bo mamy teraz średnio 10-12stopni na dworze lub i mniej, a mieliśmy dotąd temperaturę około 18-20stopni i więcej.

Czujnik poziomu oleju w samochodach Audi do 2005 roku przecież kontroluje/mierzy nie bezpośrednio poziom oleju w misce olejowej tyko pośrednio. Pośrednio przez temperaturę oleju swoim czujnikiem w postaci grzałeczki ze ścieżek miedzianych. Otaczający grzałkę olej zmienia rezystancję miedzi. Czujnik zamienia więc wartość w stopniach Celsjusza na wartość elektryczna w postaci prądu. Prąd jest zamieniany na napięcie. Wartość napięcia z kolei na szerokość impulsu PWM. Impulsy odczytuje komputer w liczniku.

Jeśli masz pełną michę oleju w samochodzie oraz zagrzejesz olej w jakiś tam sposób do temp. przekraczającej wartość progową, to licznik wywali OIL MIN. Oczywiście po 100km. Po 100km gdy temp. oleju jest za wysoka w tym przedziale dystansu. Jeśli masz z kolei oleju mało, to olej ten nie jest w stanie wychłodzić z kolei silnika i też nagrzewa się do jakieś progowej wartości. Jeśli po 100km średnia progowa wartość temp. oleju jest powyżej progu konstrukcyjnego określona przez inżynierów w postaci wsadu w komputerze licznika, to licznik również wywali OIL MIN.

Hm. Sprawa temperatury oleju ma ostatnio widzę bardzo duże znaczenie. Nie dość, że załącza OIL MIN, to dodatkowo w tej temp. olej jest tak rzadki, że przełazi przez pierścienie. Dlatego niektórzy leją gęstszy olej, nie będę pisał że 15W ale taka jest rzeczywistość. Wydaje się, że silnik ma za wysoką temp. Może trzeba mu zainstalować porządniejszy wentylator, który umożliwi jego schładzanie.

---------- Post dopisany at 17:48 ---------- Poprzedni post napisany at 16:36 ----------

Dlatego inżynierowie Audi doszli chyba do głowy, że pomiar poziomu oleju przez pomiar temp. oleju na czujniku w postaci ścieżek miedzi nie jest dobrym rozwiązaniem bo wywala błąd OIL MIN przy większej temperaturze oleju, mimo, że jest go 3/4 w silniku lub nawet max (na bagnecie).

Wyczytałem gdzieś na googlach, że w 2005 roku we Frankfurcie grupa Audi czy tam VW ogłosiła nowy czujnik do pomiaru poziomu oleju, ultradźwiękowy. Pomiar realizowany jest nie na zasadzie pomiaru temp. oleju tylko na zasadzie fali ultradźwiękowej. Fala ultradźwiękowa wydostając się z czujnika przechodzi przez wysokość słupa oleju w misie o danej gęstości, następnie przez powietrze, czyli wolną przestrzeń między powierzchnią oleju a górną częścią miski - sufitem, o danej gęstości tego powietrza i odbija się od metalowego sufitu miski olejowej, po czym wraca z powrotem przez wolną przestrzeń - powietrze, wysokość słupa oleju w misie i do czujnika.

Tutaj nie ma możliwości oszukania czujnika. Jakim bodźcem zewnętrznym można by zakłócić analizę ultradźwiękową poziomu oleju.

---------- Post dopisany at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany at 17:48 ----------

Aczkolwiek fala po przejściu przez gęstszy olej (zimny na początku) będzie inna niż na oleju gorącym i rzadkim. Hm.

Opublikowano

Czytaliście te artykuły ?

Jest tam ciekawa zmianka o braniu oleju przez A4 2.0

Audi A4 Problems That Audi A4 Reviews Don

niżej jest link fo ny times :)http://www.nytimes.com/2011/11/27/automobiles/service-bulletins-exorcising-the-phantom-wipes.html?_r=1

Tam niby jest jakiś komunikat od audi oficjalny ale nie znam tak dobrze angielskiego-mechaniki żeby wiedzieć co niby jest wadliwe.

Może to "crankcase pressure-regulating valve" to może jest też problem modeli starszych ? czymkolwiek ta cześć jest :P

Opublikowano

Witam, Niewiem czy w dobrym miejscu piszę ale nic podobnego nie znalazłem.

mam problem z "ALT-em" chyba jak każdy, Nie dymi ale lubi tłusto zjeść. Pożera straszne ilości oleju ok 3l na 8tys km. oraz wywala standardowo kontrolke minimum oleju równo co 100km. Wąż odmy jest pęknięty i nieudolnie posklejany taśmą. Ale do rzeczy. W grudniu ok 15-20 wracam do polski i poszukuję kogoś z okolic krakowa bądz Rzeszowa, kogoś kumatego i znającego ten temat. chciał bym zrobić moda odmy bądz inną sztuczkę byle by poskutkowalo coś. Co do kontrolki dodam ze czasami wystarczy podnieść i zamknąć maskę i zgaśnie. Jeśli by ktoś byl w stanie podjąc sie tego był bym wdzięczny i czekam na propozycje. OCZYWIŚCIE ODPŁATNIE, NIE SZUKAM KOGOŚ DO POMOCY TYLKO FACHOWCA ZNAJACEGO SIE NA TYM TEMACIE.

Opublikowano

Daruj sobie moda odmy raczej :) po prostu wymień jej elementy na nowe odma około 170 zł i czwórnik około 35 zł to może być przyczyną zapalania sie kontrolki oleju, a to że gaśnie to sprawa czujnika w zamku maski który po jej otworzeniu kasuje kontrolkę oil min. i jeżeli dolałeś olej to kontrolka zapali sie ponownie gdy stan oleju zejdzie do minimum, a jeżeli nie dolałeś to zapali sie po ok 100 km. I jeszcze jedno jakiego filtra oleju używasz? Jeżeli innego niż knecht i mann to też może Ci się zapalać kontrolka oleju nawet pomimo dobrego poziomu na bagnecie. Pozdrawiam!

Opublikowano

Problem w tym, że OIL MIN może zapalić się po kolejnych 100km pomimo, że olej po podniesieniu klapy samochodu został uzupełniony. Na chwilę obecną, gdy rzeczywista temp. zewnętrzna nie przekracza 10st. Cenlsjusza, oil min. nie powinien się zapalić/zapalać. Ja i benyA4 mamy tak, że od trzech tygodni kontrolka oil min. się u nas nie zapala. Nie zapala, bo temp. zewnętrza obniżyła się. Dotąd przez okres letni równo mieliśmy samozapłon co 100km na fisie. Aktualnie jesteśmy na nowym tropie/etapie, podrzuconym przez kolegę ćwiara:

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/google-page-rankingog-oil-min-289965/

Mianowicie oil min. może pojawić się z uśrednionej wartości przeanalizowanej między odczytem z czujnika poziomu oleju a wartością odczytaną poziomu oleju z ecu silnika. Myśmy, tzn. ja i benyA4 myśleli, że próg oleju daje ecu ze swoich zasobów (stałą zapisaną wartość) ale ecu daje wartość nie zapisaną w swojej pamięci tylko wartość, którą on sam w jakiś sposób analizuje/odczytuje. Hm. Może ecu analizuje/odczytuje za pomocą pośredników, czyli elementów nie odczytujących wprost poziomu oleju ale na podst. aktualnej temp., aktualnych obrotów silnika, aktualnego obciążenia silnika, itp.

Opublikowano

Dobra ja przed wymianą oleum jestem nie wiem czy coś kombinować ale może wleje mobila 5w50 ? może trochę polepszyć sprawę /pogorszyć ?

Opublikowano

Ja lałem wcześniej mobila i widziałem wieksze ubytki, ostatnio leje Castrol magnatek 10w40 i troaszke mniej ubywa, teraz mam wlany Valvoline Maxlife 10W40 ichyba z nim juz zostane. Silnik ciszej toche pracuje i ubytki mniejsze "podobnie jak z Castrolem" Ale z tego co słyszałem to Valvoline " Dużo lepszy niż inne popularne oleje półsyntetyczne.Utrzymuje silnik w dużej czystości i usuwa zanieczyszczenia po innych gorszych olejach." Przy wymianie koleś mi mówił zeby uważać na podróbki że każdy oryginalny valvoline "pachnie"

Opublikowano

wlałem millersa 5w40 trident zobaczymy :)

Opublikowano

Posiadam 2.0 ALT i niestety bierz mi około 500 ml na 1000-2000 km. To sporo, zwłaszcza, że bardzo dużo jeżdżę. Aktualnie jestem 3k km po wymianie oleju - silnik jest zalany Castrolem 10W40.

Chciałbym się poradzić forumowiczów jak rozwiązać problem zwiększonego zużycia oleju? Jeżdżę głównie w trasie, obroty max 3k więc oleju ubywa trochę za szybko.

Rozumiem, że jedną z metod jest modyfikacja odmy? Czy cała operacja jest trudna w realizacji? Jakich kosztów powinienem się spodziewać? Być może jakiś forumowicz z okolic Łodzi mógłby mi wykonać modyfikację? Najważniejsze pytanie, czy to pomoże?

Czy oprócz modyfikacji odmy są inne metody ograniczenia zwiększonego zużycia oleju?

Opublikowano
Posiadam 2.0 ALT i niestety bierz mi około 500 ml na 1000-2000 km. To sporo, zwłaszcza, że bardzo dużo jeżdżę. Aktualnie jestem 3k km po wymianie oleju - silnik jest zalany Castrolem 10W40.

Chciałbym się poradzić forumowiczów jak rozwiązać problem zwiększonego zużycia oleju? Jeżdżę głównie w trasie, obroty max 3k więc oleju ubywa trochę za szybko.

Rozumiem, że jedną z metod jest modyfikacja odmy? Czy cała operacja jest trudna w realizacji? Jakich kosztów powinienem się spodziewać? Być może jakiś forumowicz z okolic Łodzi mógłby mi wykonać modyfikację? Najważniejsze pytanie, czy to pomoże?

Czy oprócz modyfikacji odmy są inne metody ograniczenia zwiększonego zużycia oleju?

Tak, odma ale jak nie rozwalona to nie wiele pomoże.

sprawdź czy nie masz wycieków.

Poza tym kolego 0,5 na 1000 czy na 2000 bo to jest dosc duza roznica!

jeśli na 2000 to wszystko w normie i nic nie grzeb, wymien najwyżej odmę jeśli pęknięta.

Opublikowano

Ktoryś z kolegów udzielających się tutaj w temacie regeneruje wariatory i załatwiałem mu nawet jednego pacjęta:decayed: Proszę o kontakt:wink:

Opublikowano
Ktoryś z kolegów udzielających się tutaj w temacie regeneruje wariatory i załatwiałem mu nawet jednego pacjęta:decayed: Proszę o kontakt:wink:

Pewnie chodzi Ci o Michała benyA4 :wink: On regeneruje te nasz wynalazki :decayed:

Opublikowano

Szanowni,

Mam pobór oleju na poziomie 0.5-0.7l na 1000km.

Wymieniłem dzisiaj świece. Zauważyłem, że nie miały śladu oleju. Czy słusznie zakładam, że nie ucieka mi olej pierścieniami lecz innymi drogami? Jak np odma bądź uszczelki?

Opublikowano
Szanowni,

Mam pobór oleju na poziomie 0.5-0.7l na 1000km.

Wymieniłem dzisiaj świece. Zauważyłem, że nie miały śladu oleju. Czy słusznie zakładam, że nie ucieka mi olej pierścieniami lecz innymi drogami? Jak np odma bądź uszczelki?

To że swieca jest sucha świadczy tylko o tym że masz dobra uszczelke dekla zaworów i dobre spalanie:wink:

Opublikowano
Szanowni,

Mam pobór oleju na poziomie 0.5-0.7l na 1000km.

Wymieniłem dzisiaj świece. Zauważyłem, że nie miały śladu oleju. Czy słusznie zakładam, że nie ucieka mi olej pierścieniami lecz innymi drogami? Jak np odma bądź uszczelki?

Ten olej który przeleci pierścieniami od razu się spala wiec niema prawa sie osadzic na świecy. Na świecy może się tylko osadzić nagar z kiepskiego spalania mieszanki.

Opublikowano

Nie wiem, chyba było w tym wątku, ale wkleję:

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf - pdf z fragmentami niemieckiego forum, o olejach

Do rzeczy. Pamiętam, że było w tym wątku coś o wyższej temperaturze roboczej ALT-a i możliwości powstawania nagaru ze względu na przegrzewanie się silnika w jakimś newralgicznym miejscu. Przeczytałem ten pdf i pomyślałem, że może faktycznie olej o lepszej charakterystyce może coś da. Porządny pełen syntetyk powinien zachować właściwości w ekstremalnych warunkach i się nie zeszlamić.

Doszedłem do wniosku że coś w tym musi być, bo kiedy kupiłem swoje a4 z Niemiec, nie brało oleju, pierwszy raz zawołało o dolewkę po 7kkm(!). Kiedy zmieniłem na Castrola, kontrolka na FISie zapalała się już co 2-3kkm... Zacząłem wtedy grzebać w papierach i znalazłem paragony z których wynikało, że Niemiec używał Mobil1 ESP. Więc już poprzednio, kiedy miałem zalanego Castrola 5w30, przestałem dolewać Castrola a zacząłem Mobila. Teraz mam Mobil 1 ESPf 5w30, o charakterystyce VW 504.00, i póki co nie mam ubytków (ale to dopiero 1000 km, więc zobaczymy). Fakt, że silnik chodzi kulturalniej. Przed wymianą przepłukałem Liqui Molly EF.

Generalnie postanowiłem wypróbować oleje wymienione w tamtym pdfie. Zajmie mi to pewnie kilka lat :decayed: ale wymyśliłem, że jeśli Mobil 5w30 nie da rady, to spróbuję 0w40, a jeśli nie to, to Valvoline 5w40 (nie wiem tylko czy synpower czy maxlife - mam niecałe 200kkm przebiegu, to chyba nie tak dużo na taki silnik?).

Opublikowano
Nie wiem, chyba było w tym wątku, ale wkleję:

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf - pdf z fragmentami niemieckiego forum, o olejach

Do rzeczy. Pamiętam, że było w tym wątku coś o wyższej temperaturze roboczej ALT-a i możliwości powstawania nagaru ze względu na przegrzewanie się silnika w jakimś newralgicznym miejscu. Przeczytałem ten pdf i pomyślałem, że może faktycznie olej o lepszej charakterystyce może coś da. Porządny pełen syntetyk powinien zachować właściwości w ekstremalnych warunkach i się nie zeszlamić.

Doszedłem do wniosku że coś w tym musi być, bo kiedy kupiłem swoje a4 z Niemiec, nie brało oleju, pierwszy raz zawołało o dolewkę po 7kkm(!). Kiedy zmieniłem na Castrola, kontrolka na FISie zapalała się już co 2-3kkm... Zacząłem wtedy grzebać w papierach i znalazłem paragony z których wynikało, że Niemiec używał Mobil1 ESP. Więc już poprzednio, kiedy miałem zalanego Castrola 5w30, przestałem dolewać Castrola a zacząłem Mobila. Teraz mam Mobil 1 ESPf 5w30, o charakterystyce VW 504.00, i póki co nie mam ubytków (ale to dopiero 1000 km, więc zobaczymy). Fakt, że silnik chodzi kulturalniej. Przed wymianą przepłukałem Liqui Molly EF.

Generalnie postanowiłem wypróbować oleje wymienione w tamtym pdfie. Zajmie mi to pewnie kilka lat :decayed: ale wymyśliłem, że jeśli Mobil 5w30 nie da rady, to spróbuję 0w40, a jeśli nie to, to Valvoline 5w40 (nie wiem tylko czy synpower czy maxlife - mam niecałe 200kkm przebiegu, to chyba nie tak dużo na taki silnik?).

Wspominasz o Valvoline; więc nie wiem jak Synpower, ale ja zalewam Max Life 5W40 i może minimalnie mniej bierze oliwy niż przy używanym wcześniej oleju Elf. Różnica taka, że na Elfie nie było nic o normach VW/Audi a na Valvoline jest 502.00 i 504.00; ponadto przy Elfie świecił mi OIL MIN kiedy mu się chciało a na Valvoline świeci wtedy kiedy ma świecić :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...