Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Masz wyzerowaną ilość popiołu olejowego, dlaczego? Kto wyzerował? Zdjęcie na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

21 minut temu, Muskel1 napisał:

Masz wyzerowaną ilość popiołu olejowego, dlaczego? Kto wyzerował? Zdjęcie na wolnych obrotach?

Zdjęcie robione na wolnych obrotach. Jedyne co robiłem, to wypalanie filtra.

Postał 2 dni nieruszany i zero objawów.

Zaopatrzyłem się w nowy czujnik, ale sam już nie wiem czy powinienem go zakładać.

 

Błąd zapisany z niedzieli (wyskoczył po udanym wypalaniu filtra):

Spoiler

5182 - Particulate Trap Bank 1
          P2002 00 [036] - Efficiency Below Threshold
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 271020 km
                    Date: 2022.06.13
                    Time: 07:46:09

                    Engine speed: 802.00 /min
                    Normed load value: 21.6 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 32 °C
                    Intake air temperature: 22 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.800 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Crankshaft speed (RPM): 802.0 /min
                    Vehicle speed: 0.00 km/h
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 64.8 mł/h
                    Particle filter: difference pressure: -36 hPa
                    Particle filter: soot mass calculated: 3.83 g
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 35.1 °C


 

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wykasowałeś wartość popiołu?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał:

Dlaczego wykasowałeś wartość popiołu?

Ja do teraz nie wiedziałem, co to jest, więc tym bardziej nic nie kasowałem :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość popiołu ( oil ash volume ) masz 0,00 l. Tak mają nowe auta albo auta po wymianie/czyszczeniu dpf. Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, R4xx napisał:

Ja do teraz nie wiedziałem, co to jest, więc tym bardziej nic nie kasowałem :co:

Popiół to pozostałość po wypalonej sadzy powstały w czasie regeneracji dpf. Sadza spala się na popiół a popiół pozostaje w filtrze. Z biegem czasu gromadzi się go tyle, że dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia. Dla 2.0 TDI CR jest to wartość 175 ml. Przy takim zapełnieniu powinno się dpf wymienić/wyczyścić. Jeżeli jednostka jest zdrowa wartość ta osiągana jest w zależności od trybu jazdy, przy ok .250-300 kkm. Są oczywiście przypadki, które wcześniej lub później dobiją do 175ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Muskel1 napisał:

Wartość popiołu ( oil ash volume ) masz 0,00 l. Tak mają nowe auta albo auta po wymianie/czyszczeniu dpf. Jaki masz przebieg?

269k. Mam go od 250k. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli poprzedni właściciel wyzerował.

Teraz jest pytanie, czyścił filtr czy tylko wyzerował? Myślę że to drugie, lub słabo wyczyścił, skoro masz na wolnych obrotach różnicę ciśnień  14hPa. Dodatkowo zmierzona wartość sadzy wielokrotnie przekracza u Ciebie wartość obliczonej sadzy. 

Aby mieć 100% pewność i spokój oddaj dpf do czyszczenia i wymień czujnik różnicy ciśnień (na oryginalny). 

  • Pomoc techniczna 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 dzięki za pomoc. 
 

Ktoś tu na forum zajmuje się jeszcze spawaniem downpipe? Polecicie kogoś do strojenia auta z wywaleniem ekologii w woj. śląskie/dolnośląskie/opolskie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napraw zamiast wywalać. Wywalanie dpf to moim zdaniem druciarstwo:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Muskel1 napisał:

Napraw zamiast wywalać. Wywalanie dpf to moim zdaniem druciarstwo:wink:

Dokładnie.Należy usunąć przyczynę a nie skutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2022 o 19:36, R4xx napisał:

Ktoś tu na forum zajmuje się jeszcze spawaniem downpipe? Polecicie kogoś do strojenia auta z wywaleniem ekologii w woj. śląskie/dolnośląskie/opolskie? 

@Jarol Chiptuning. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś sprawdzić jak jest mocowany do błotnika ten plasticzek:

ALLEGRO.PL

Czy to są jakieś kołki rozprężne? Gorąca prośba o numer części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Na kołkach rozporowych N 0385012

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym sobie kupić, żeby mieć możliwość podpinania i sprawdzania i kasowania błedów itd  czyli tz vcds

Możecie polecić co należy kupić i jaki jest tego koszt?:cygaro:

Jeśli chodzi o vcds to jestem zupełnie zielony. :eusathink: I nie wiem co i jak.:)

Edytowane przez NelsonPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, NelsonPL napisał:

Chciałbym sobie kupić, żeby mieć możliwość podpinania i sprawdzania i kasowania błedów itd  czyli tz vcds

Możecie polecić co należy kupić i jaki jest tego koszt?:cygaro:

Jeśli chodzi o vcds to jestem zupełnie zielony. :eusathink: I nie wiem co i jak.:)

Bez ograniczenia na VIN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Muskel1 napisał:

Bez ograniczenia na VIN

 

Czy warto takie coś kupić? Czy będzie to przydatne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam musisz wiedzieć czy warto. W zależności od tego jak często chcesz tego używać. U mnie w rodzinie 70% pojazdów to koncern VAG więc często korzystam z VCDS. Dodatkowo pomoc osobom trzecim. Dlatego polecam kupić od razu bez ograniczenia na VIN, bo możesz dowolną liczbę pojazdów podpiąć. Są jeszcze tańsze wersje tylko na trzy lub dziesięć pojazdów ale moim zdaniem szkoda kasy na to wydawać. Wersję bez ograniczenia na VIN zawsze dobrze sprzedasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadając taki oryginalny VCDS możesz wpisać się na mapę posiadaczy VCDS

 

i wtedy ludzie potrzebujący pomocy w zakresie kodowań, adaptacji czy sczytania błędów z Twojej okolicy, mogą nawiązać z Tobą kontakt. Dziś był u mnie pewien pan właśnie Golfem 6, któremu pomogłem kilka rzeczy uruchomić:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...