Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, proszę o małą pomoc. 
 

Samochód dziś poinformował mnie o problemie z dpf, kontrolka świec żarowych zaczęła migać i stracił moc. Wykonałem procedurę wypalania filtra z pozytywnym wynikiem, jednak problem pozostał. 
 

Wywalił taki błąd:

5182 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [175] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 271014 km
                    Date: 2022.06.12
                    Time: 23:10:34

                    Engine speed: 1801.50 /min
                    Normed load value: 38.4 %
                    Vehicle speed: 46 km/h
                    Coolant temperature: 85 °C
                    Intake air temperature: 30 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.440 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Crankshaft speed (RPM): 1798.0 /min
                    Vehicle speed: 45.13 km/h
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 406.9 mł/h
                    Particle filter: difference pressure: -12 hPa
                    Particle filter: soot mass calculated: 3.49 g
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 261.1 °C
                    Intake air temperature: 30.7 °C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Wygląda na to, że wypalanie nie pomogło (sprawność poniżej progu). Jeżeli zapali się kontrolka, to zwykle bywa już za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, george napisał:

Wygląda na to, że wypalanie nie pomogło (sprawność poniżej progu). Jeżeli zapali się kontrolka, to zwykle bywa już za późno.

Finalnie ładnie zeszło z 47g na 3.2g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko :)

Mam szybkie pytanie , macie jakieś sprawdzone żarówki do świateł wstecznych, które nie wywalają błędu? Bo właśnie mi jedna padła i trzeba by wymienić. Dzięki z góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, reikeb napisał:

Siemanko :)

Mam szybkie pytanie , macie jakieś sprawdzone żarówki do świateł wstecznych, które nie wywalają błędu? Bo właśnie mi jedna padła i trzeba by wymienić. Dzięki z góry!

U siebie takie miałem 

73,40 zł  30%OFF | AGLINT 2 sztuk LED żarówki samochodowe 921 912 T15 T16 W16W błąd CANBUS bezpłatne Aluminium Parking Backup ogon światło cofania Xenon biały 12-24V

Zero błędów i naprawdę fajnie świeciły ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, R4xx napisał:

Panowie, proszę o małą pomoc. 
 

Samochód dziś poinformował mnie o problemie z dpf, kontrolka świec żarowych zaczęła migać i stracił moc. Wykonałem procedurę wypalania filtra z pozytywnym wynikiem, jednak problem pozostał. 
 

Wywalił taki błąd:

5182 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [175] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 271014 km
                    Date: 2022.06.12
                    Time: 23:10:34

                    Engine speed: 1801.50 /min
                    Normed load value: 38.4 %
                    Vehicle speed: 46 km/h
                    Coolant temperature: 85 °C
                    Intake air temperature: 30 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.440 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Crankshaft speed (RPM): 1798.0 /min
                    Vehicle speed: 45.13 km/h
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 406.9 mł/h
                    Particle filter: difference pressure: -12 hPa
                    Particle filter: soot mass calculated: 3.49 g
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 261.1 °C
                    Intake air temperature: 30.7 °C

Jaką masz wartość popiołu olejowego?

990 mBar przy 1798 obr/min to znacznie za dużo.  Najprawdopodobniej dpf nadaje się do wymiany/czyszczania.

Inna opcja, może czujnik różnicy ciśnień podaje błędne wartości. 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jaką masz wartość popiołu olejowego?

990 mBar przy 1798 obr/min to znacznie za dużo.  Najprawdopodobniej dpf nadaje się do wymiany/czyszczania.

Inna opcja, może czujnik różnicy ciśnień podaje błędne wartości. 

 

Wymienię ten czujnik, zobaczymy. Gdyby dpf nadawał się do wymiany/czyszczenia, przeszłaby procedura jego wypalania bez problemu?

882BB4A5-53DE-4AC6-B839-DA6F2BECC00F.thumb.jpeg.93f2c51ed24248bc743463e27f27475c.jpeg

9A940D25-1A4E-43F4-952E-048C7615E82E.thumb.jpeg.cf380d4d157922422bea72dd402b799c.jpeg

Przed wypalaniem wyrzuciło też błędy:

5188 P2463 00 - Excessive Soot Accumulation

5189 P2002 00 - Efficiency Below Threshold

po wypaleniu i skasowaniu nie wróciły. 

0C09B902-5EC3-46DA-B1BF-1BD94E2DE6C1.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2022 o 22:24, NelsonPL napisał:

Zapala się kontrolka ,,przekreślona literka ,,P,, --Nie działa przez to mi AutoHold

Hamulec ręczny działa poprawnie.

Macie jakiś pomysł? Wiązka od ABS jest OK--Sprawdzone.

myślę, że jest jakiś błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, R4xx napisał:

Wymienię ten czujnik, zobaczymy. Gdyby dpf nadawał się do wymiany/czyszczenia, przeszłaby procedura jego wypalania bez problemu?

882BB4A5-53DE-4AC6-B839-DA6F2BECC00F.thumb.jpeg.93f2c51ed24248bc743463e27f27475c.jpeg

9A940D25-1A4E-43F4-952E-048C7615E82E.thumb.jpeg.cf380d4d157922422bea72dd402b799c.jpeg

Przed wypalaniem wyrzuciło też błędy:

5188 P2463 00 - Excessive Soot Accumulation

5189 P2002 00 - Efficiency Below Threshold

po wypaleniu i skasowaniu nie wróciły. 

0C09B902-5EC3-46DA-B1BF-1BD94E2DE6C1.jpeg

Pokaż wartość popiołu olejowego nie sadzy. Czyli Oil ash. 

Nagromadzenie 47 g sadzy jest też zbyt wielkie. Jeździsz krótkie odcinki?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.0 tdi powinien zacząć regenerację po przekroczeniu 23-26g z tego co pamiętam (23,5 g chyba).

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie woda na wycieraczce kierowcy w przednim lewym rogu morka po deszczu:facepalm: Podszybie do wyczyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Langista napisał:

Lub nieszczelność przy relingach, jeżeli takowe masz.

A gdzie dokładniej przy relingach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu mocowania śrubami, rdza się tam rozpycha i robi przejście do profilu konstrukcji dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Wandej napisał:

Panowie woda na wycieraczce kierowcy w przednim lewym rogu morka po deszczu:facepalm: Podszybie do wyczyszczenia?

Masz panoramę lub szyberdach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Muskel1 napisał:

Masz panoramę lub szyberdach?

Mam panoramę. Z panoramy byłoby mokro w lewym górnym rogu wycieraczki kierowcy? W B6 miałem ten sam problem tam było po prostu kupa śmieci pod podszybiem. Tutaj jeszcze nie sprawdzałem. Nie wiem tez jak idą odpływy panoramy. Przejadę tam tak czy inaczej odkurzaczem dookoła. Dodam ze podsufitka nigdzie nie jest mokra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B8 też pod podszybie dostaje się sporo śmieci.

Ostatnio zajrzałem i sporo tego było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relingi bym odpuscil, akurat tu są lepiej przemyślane niż w b6. Obstawiałbym podszybie, panorame lub drzwi, miejsce styku glosnika z blachą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2022 o 08:45, Muskel1 napisał:

Jaką masz wartość popiołu olejowego?

990 mBar przy 1798 obr/min to znacznie za dużo.  Najprawdopodobniej dpf nadaje się do wymiany/czyszczania.

Inna opcja, może czujnik różnicy ciśnień podaje błędne wartości. 

 

obraz.png.6228447cb76a97492b440f0818696252.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...