kaami112 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Dziś odebrałem samochód od mechanika. Objawy identyczne jak na załączonym filmie. Uszkodzony wałek rozrządu (krzywki zaworów wydechowych), szklanki (w jednej była dziura), panewki wałka. Przy okazji sprawdziłem pompowtryskiwacze (wyszły idealnie), wymieniłem oringi i sprawdziłem kompresję. Części dość drogie, wymiana jakieś 250 zł (znajomy mechanik robił). Pozostało wymienić olej i na weekend majowy zostaję w domu
Kazek 1.9 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Zapewne masz odlewany walek za 500zl a jego zywotnosc to ok 30tys. Szukaj uzywki i wymien sam walek.Tylko ciężko dorwać dobry wałek jeszcze zobaczę resztę jak się trzyma bo kaszany nie chce mieć pod maską. . Szukać typowo pod mój typ silnika czy podchodzą z innych? Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka
turzol Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Zapewne masz odlewany walek za 500zl a jego zywotnosc to ok 30tys. Szukaj uzywki i wymien sam walek.Tylko ciężko dorwać dobry wałek jeszcze zobaczę resztę jak się trzyma bo kaszany nie chce mieć pod maską. . Szukać typowo pod mój typ silnika czy podchodzą z innych?Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka te wałki jeździły w kilkunastu różnych silnikach z rodziny 1.9TDI, najmłodsze to bodajże BLT bo były klepane do 2009r
Kazek 1.9 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Zapewne masz odlewany walek za 500zl a jego zywotnosc to ok 30tys. Szukaj uzywki i wymien sam walek.Tylko ciężko dorwać dobry wałek jeszcze zobaczę resztę jak się trzyma bo kaszany nie chce mieć pod maską. . Szukać typowo pod mój typ silnika czy podchodzą z innych?Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka te wałki jeździły w kilkunastu różnych silnikach z rodziny 1.9TDI, najmłodsze to bodajże BLT bo były klepane do 2009r I o to mi chodziło teraz tylko obadac stan serducha i zobaczymy czy komplet do zmiany czy wszystko dzięki panowie za podpowiedzi jak coś dam znać jak co leżało pod maską że tak buczyWysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka Artek taki z b7 podejdzie bez problemu ? http://allegro.pl/walek-rozrzadu-audi-a4-b7-1-9-tdi-04-08-i6038614703.html#thumb/1
piotrsob1 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Patrząc po zdjęciach nie widać czy wałek jest odpowiedni do twojego silnika , a z opisu to wynika że raczej nie, bo w tych latach silniki były przystosowane fabrycznie do montażu DPF-a i profil krzywek pompowtrysków był inny niż w twoim silniku te wałki jeździły w kilkunastu różnych silnikach z rodziny 1.9TDI, najmłodsze to bodajże BLT bo były klepane do 2009r Chociaż tutaj kolega pisze że w BLT szły do 2009r, trzeba by sprawdzić w ETCE po numerkach
jaro1768 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Były dwie wersje 1,9 TDI w A4 B7, jedna z DPF (silnik o kodzie BRB, chociaż nie wszystkie miały DPF) a druga bez DPF , oznaczenie chyba BKE. Sprzedawca musi wiedzieć czy samochód posiadał DPF czy też nie, jeśli chcesz brać wałek od BRB. Edytowane 9 Marca 2016 przez jaro1768
Kazek 1.9 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Były dwie wersje 1,9 TDI w A4 B7, jedna z DPF (silnik o kodzie BRB, chociaż nie wszystkie miały DPF) a druga bez DPF , oznaczenie chyba BKE. Sprzedawca musi wiedzieć czy samochód posiadał DPF czy też nie, jeśli chcesz brać wałek od BRB. No własnie trzeba będzie to obadać ale puki co musze zobaczyć co tam silniku teraz sie dzieje żeby móc działać dalej teraz przynajmniej wiem o co pytac itp
mateusz233 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) Wałki DPF mają taki ścięty kawałek na krzywce od pompowtryskiwacza. Da się rozróżnić bez problemu. Edytowane 13 Marca 2016 przez mateusz233
bolo1500 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Witam. Kupilem auto ponad rok temu od poczatku mam dudnienie z filtra lekkie i bez nasilania się od zakupu samochodu. Auto pracuje jak należy pali na strzał nie dymi korekcje pompek w normie bez zmian od zakupu auta olej castrol 5w40 full syntetyk od zakupu zrobilem prawie 40k. Jak przytkam klapa kaszącą silnik to dudnienie przestaje slychać sam motor. Chcialbym w końcu coś na to poradzić gdyż mam zamiar jeździć tym autem jeszcze przez parę lat. Przebieg ori 254 tyś km . Jak myślicie zawracać sobie tym głowę? Pozdrawiam
lukaszooo Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Jesli chcesz to zrobic to szykuj 2000zl druga opcja to sie przyzwyczaic i nie wnikac.
bolo1500 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 mysle zeby chociaż zdjąć pokrywe zaworow i rzucic okiem jak to wszystko wygląda moze któraś z broków spadla i dlatego dudni
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Jak uważnie obejrzysz zawartość tego co się kryje pod pokrywą głowicy , to się wszystko powinno wyjaśnić .
bolo1500 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 pojadę do specjalisty z tym. Jak przydusilem silnik klapą gaszącą to tak pięknie chodzil czysciutko bez dudniec az miło ... moze walek nie bedzie zuzyty tylko same szklanki i operacja nie bedzie tak kosztowna.. nagralem jak pracuje mój motor ocenicie ? takie lekkie buczenie mam od poczatku jak kupilem czyli 1,5 roku ok 30 tyś zrobilem i caly czas tak samo jest czym sie przejmowac?
CzarekJ Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 To da się dobrze zdiagnozować i naprawić.
bolo1500 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 To da się dobrze zdiagnozować i naprawić. Czarek poszło PW. Tutaj nie ma sensu dyskutować. Odpisz w wolnej chwili
nik23 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 Spróbuj zmienić olej na inny. Na jakim jezdzisz? Zdejmij pokrywe zaworów i popatrz czy widać fazke na wałku rozrządu na krzywkach i czy wałek jest ładny błyszczący czy matowy i porysany
nik23 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 To dobry olej, tez na nim jeździłem i niebyło problemów. Spróbuj zdjąć pokrywe zaworów i te wierzchołki krzywek obejrzyj, popatrz czy wszystkie 4broki są w popychaczach po dwa na popychacz.
bolo1500 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 a ja by mi dawno 1 brok wypadl to pewnie by juz dawno sie coś stało ? Bardzo bym chcial zeby to tylko bylo to ale raczej watpie
nik23 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 Mozesz spróbować innego oleju ale raczej masz zużyte wierzchołki krzywek wałka i nieotwierają ci sie w pełni zawory wydechowe przez co gazy spalinowe niezdązają opuścić cylindra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się