Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, KingRaider napisał:

Przymierzam się do wymiany wałka rozrządu w ojca BKE, ogółem auto na zimnym do 2k obrotów jest takim mułem że to masakra (mam porównanie do drugiej b7 z takim samym motorem to lekkie wciśniecie gazu powoduje przyśpieszanie za to u ojca to sandał w podłoge to po 2k dopiero jedzie - turbo po regeneracji - sprawdzone - ustawione, rury, egr wszystko sprawdzone) oraz dudni, mocno dudni z filtra. 
Silnik BKE nie ma dpf, ale gdzieś doczytałem że one mają inne wałki niż te w AWX AVF, czy jak założe ten wałek od AWX (większa dostępność ładnego używanego) to będzie wszystko ok czy nie ma co się nad tym rozwodzić tylko brać od razu nowego Kolbenschmidta do tego silnika? 

BKE, BRB to inne silniki niż w AWX itd

Dudni z filtra to wszystko wiadomo :)

Używane kłaść bez sensu ...

 

Opublikowano

nadszedł czas wymiany wałka w TDI BKE, rozebrałem to dzisiaj, no wałek nie jest jakoś najgorzej jak go mierzę to ma najgorszą krzywkę 61.45 w porównaniu do drugiego nowego KB który ma krzywki 61.55 także chyba nie jest "duża" różnica, sam nie wiem pierwszy raz mam do czynienia z czyms takim, szklanki widać ze mają już "kręgi" ale w żadnej nie jest wyczuwalny "dołek", nie wiem co robić czy składać to na tym co było i szukać może złego ustawienia rozrządu, poprzedni właściciel robił rozrząd ale dudnienie powstało po jakimś czasie, 

 

foto szklanek

foto wałekwałek 2
fot fasolki

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.08.2019 o 16:31, piotrekmuzyk napisał:

Używane kłaść bez sensu ...

A niby dlaczego :naughty:

Używany ori w ładnym stanie na pewno dłużej posłuży niż nowy zamiennik z gównolitu...:P

W dniu 31.08.2019 o 14:32, KingRaider napisał:

nie wiem co robić czy składać to na tym co było i szukać może złego ustawienia rozrządu, poprzedni właściciel robił rozrząd ale dudnienie powstało po jakimś czasie, 

 Przy tak małym zużyciu wałka dudnienie na pewno nie jest spowodowane przez niego, raczej przyczyną jest któraś szklanka , lub brak

broków w wałkach dźwigienek napędu pompek .

30 kkm temu w swoim BPW podczas wymiany uszczelnień stwierdziłem zużycie krzywek wydechowych na na poziomie 0,6 mm, z racji braku przygotowania na taką ewentualność nic z tym wówczas nie zrobiłem, poskładałem do czasu skompletowania gratów.

No może nie jest to prawda do końca, bo po fakcie zalałem do oleju Militec1 i do dzisiaj auto śmiga bez problemu,  na ucho motorówka pracuje bez zastrzeżeń  , DPF cały czas na pokładzie i moc jest :D

Jak chcesz to poczytaj sobie :

 

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie i Panie 

Ppdrzoce filmik i niech ktoś mi powie czy to wałek i szklanki czy nie. Już raz wymieniłem to ustrojstwo i ciągle mam w głowie że za raz znowu się coś zje... w tym aucie 

Opublikowano

Sprawdź synchronizacje

Opublikowano

Cześć. Czy ktoś z Was chłopaki zakładał wałek od Świątka? cenowo podobnie do Kolby a ciekawe jak się sprawuje...

Opublikowano

@michałswd jeśli dobrze pamiętam miał wałek od świątka, możesz go podpytać. 

Coś tam kiedyś czytałem o tych wałkach do pd od świątka, chyba na forum passat'a, i się trochę zniechęciłem. Ale dawno to już było i nawet nie pamiętam co niby było z nimi nie halo. 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jestem po wymianie walka na KB. W starym wałku najgorsza krzywka wygląda tak. Nie mierzyłem jej bo nie mam czym. Ale zastanawia mnie jedno co to za wałek tam był bo to chyba nie jest oryginalny. 

IMG_20200522_160625.jpg

IMG_20200522_160530.jpg

Edytowane przez bercik2
Opublikowano

Wałek miałeś ori.

Opublikowano

Witam,
jakieś 3 lata temu przerabiałem wymianę wałka, wrzuciłem ori używkę z ARL.
Zastosowałem wtedy szklanki Kolbenschmidt o wadze 68g (były też 55g).
Z racji tego że dużo eksploatuje auto i przejechałem przez ten czas ponad 150 tyś km, usłyszałem niepokojące mnie dźwięki.
Po zdjęciu dekla okazało się że szklanki przydałoby się wymienić, bo zaraz wciągną wałek.

Zastanawiam się teraz, jaka  jest różnica w szklankach pomiędzy wagą 68g, a 55g?
Które lepsze i dlaczego?

Dla podglądu wrzucam linki.
 

hydrostoessel-normal-68g-ks.jpg
WWW.CS-PARTS.DE

HYDROSTÖSSEL / Hydros von der Marke KS 50006417 passend für Motoren der VAG Group passsend für die meisten Motoren von VW / Audi&


 

hydrostoessel-2-ventiler-tdi-ks-50006418
WWW.CS-PARTS.DE

HYDROSTÖSSEL der Marke Kolbenschmidt / KS  50006418 passend für TDI Motoren von VW / Audi / SEAT / Skoda mit 1,2 + 1,4 + 1,9 + 2,0 + 2

 

Opublikowano (edytowane)

Czesc, właśnie jestem na etapie wymiany walka i może komus się przyda.

U mnie objawy były następujące, lekkie dudnienie w filter oraz lekkie poszarpywania na biegu jalowym. Po dłuższej trasie drgania były wyraźniejsze az trzęsło autem. A, ze jestem przed wyjazdem na wakacje to postanowilem zająć się tematem.

Po otwarciu pokrywy ukazał się lekko wytarty walek. Zmieniłem na MOTIVE T2616s (stalowy ponoć), szklanki INA czarne itd. Przy okazji wyszło ze juz ktoś tam ręce wsadza bo pompki były leków co przykrecone co Skotkowalo wyrobieniem gniazd.  Wiec głowica do regeneracji + mosiężne wstawki. Przy okazji dpf dostał 2 zycie ;) Niżej zdjęcie ile wałek zjechało w stosunku do nowego.

 

20200806_170127.jpg

20200806_170132.jpg

20200812_181823.jpg

20200812_181820.jpg

20200812_181835.jpg

 

20200812_182327.jpg

Edytowane przez mlody_b7
Opublikowano

jak cenowo Cie to wynioslo?

czesci plus robocizna

pytam z ciekawosci bo tez sie zatanawialem na mosiaznymi tulejkami do glowicy

 

Opublikowano (edytowane)

Głowica wystawiona była za 1250zl dałem 1000zl. Oddajesz swoja i dostajesz juz po regeneracji . Walek motive T2616s "niby stalowy" 700zl , sprawdzenie wtryskow + gumki 280zl , dpf 350 zl cala reszta manelarni ( uszczelki,szklanki,panewki,olej itd) ok 1000zl. Robocizna 1000-1500zl.

Edytowane przez mlody_b7
Opublikowano (edytowane)

panowie nowy wałek kolbenschmidt kupowany u dzika wszystkie śruby nowe panewki hydro a na 3 garze się wałek zaczyna wycierać nie mam siły już do tego silnika inne krzywki wyglądają jak nowe . broki na swoim miejscu bo sprawdzałem parę dni temu oleje filtry zawsze na czas dodam że stary wałek tak samo na 3 się wycierał tylko tam już krzywki nie było nie chcę aby się sytuacja powtórzyła 

 

20200924_181003.jpg

 

Edytowane przez marky2552
Opublikowano
41 minut temu, marky2552 napisał:

panowie nowy wałek kolbenschmidt kupowany u dzika wszystkie śruby nowe panewki hydro a na 3 garze się wałek zaczyna wycierać nie mam siły już do tego silnika inne krzywki wyglądają jak nowe . broki na swoim miejscu bo sprawdzałem parę dni temu oleje filtry zawsze na czas dodam że stary wałek tak samo na 3 się wycierał tylko tam już krzywki nie było nie chcę aby się sytuacja powtórzyła 

 

20200924_181003.jpg

 

Jaki przebieg na tym wałku?

Opublikowano
1 minutę temu, Rabbi napisał:

Jaki przebieg na tym wałku?

ok 40 tys km

Opublikowano

Ale kręciłeś rozrusznikiem? Sprawdzałeś czy moczy wałek? Wiem, że chlapie, ale odepnij wiązkę pompek, załóż szmate i pokręć i sprawdź czy jest smarowanie na każdą krzywkę... 

Opublikowano

aa tego to nie sprawdzałem 

Opublikowano

Jaki nr walka KB bo są dwa rodzaje?

Opublikowano
3 godziny temu, zizel napisał:

Jaki nr walka KB bo są dwa rodzaje?

50 006 304

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...