clinque Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 troche policzyl sobie zestaw sprzegla u dzika +-550zl, uszczelki, ramka, sztywne kolo i sruby to 250zl-300zl, wiec policz ile skasowal za robote
pioteros Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 powiem szczerze - osobiście, mając 1.8 wolnossaka nie pchałbym nic takiego do auta skoro wiem że i tak w żaden sposób mocy mu nie przybędzie, kupiłbym używkę w dobrym stanie za 1/5 nawet ceny nowego i na pewno pare lat by jeszcze pośmigało oczywiście są tacy co powiedzą, a jak ktoś ma kase to nie oszczędza itp itd... jak ktoś ma kupe kasy to nie jeździ poczciwym 1.8
Matysss Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Opublikowano 15 Listopada 2012 ale strasznie sztywne auto mi sie zrobiło silnikowo na tym kole jednomasowym i takie bardziej nerwowe NIE wiem czy da się do tego przyzwyczaić bo troszke inaczej sie jeździ na sztywnym kole niż na dwumasie ale jak bym miał diesla to napewno sztywnego bym nie zakładał!
MASATO Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 ale strasznie sztywne auto mi sie zrobiło silnikowo na tym kole jednomasowym i takie bardziej nerwowe NIE wiem czy da się do tego przyzwyczaić bo troszke inaczej sie jeździ na sztywnym kole niż na dwumasie ale jak bym miał diesla to napewno sztywnego bym nie zakładał! przydatna informacja dla niektórych, po coś w końcu inżynierowie zastosowali te koła dwumasowe
keepper45 Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 ja mam audi 1,9 AFN, 350 tys przebiegu. Zamieniłem dwumas na sztywne, do tego założyłem używane sprzęgło i nie ma żadnych odczuwalnych różnic. zrobiłem na tym 10 tys km. PS. W wresjach 90 konnych występowały sztywne koła oraz dwumasowe. Ta sama moc, ten sam moment a dwie drogi połączenia silnika ze skrzynią. Znam przypadek gdzie założyli sprzęgło z kołem od audi 80 1,6 do passata TDI.
Matysss Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Opublikowano 15 Listopada 2012 ja odczułem że auto szybciej sie rozpędza ale silnik pracujesz sztywno
matyss___ Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 kowi87 czyzbys pisał o mnie wyzej? hehe ja juz wywaliłem ten jednomas bo mi waliło strasznie na bude mam teraz dwumas i jest git
Matysss Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Opublikowano 17 Listopada 2012 ale Ty masz diesla a ja benzynke w benzynce te drgania są praktycznie nie odczuwalne
Kowi87 Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 kowi87 czyzbys pisał o mnie wyzej? hehe ja juz wywaliłem ten jednomas bo mi waliło strasznie na bude mam teraz dwumas i jest git dokładnie o Tobie, myślałem że to Twój watek:polew:
emay Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 tak jak mówie mam 1.8 125 koni założyłem kit4p VALEO i jestem zadowolony nawet na plus koszt ze wszelkimi częsciami i robocizną 2000zł Ja wymieniłem ostatnio komplet sprzęgła + dwumas sachsa z robota 2100 zł także panie przepłaciłeś za ten wynalazek. :polew:
Matysss Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Opublikowano 18 Listopada 2012 czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny
emay Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 60 tys to ja tym autem nie przejadę, będzie się martwił następny właściciel.
Matysss Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Opublikowano 18 Listopada 2012 a noc tak ale wiesz może i wytrzymać 100tys czy 200tys na to nie ma reguły ;P
alest Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny ....cóż, to co "zaoszczędzone" najprawdopodobniej szybciej niż się wydaje pójdzie na tarczę, której sprężyny pełniące rolę tłumika drgań skrętnych bez dwumasu są narażone na znacznie inne przeciążenia i niestety ale szybciej się wyeksploatują, zacznął się pobrzękiwania luzujących sprężyn, zaraz po tym szarpnięcia przy ruszaniu i zmianie niższych biegów... ....ktoś z jakiegoś względu takie rozwiązanie zastosował, drgania i szarpnięcia na które godzimy się przy druciarstwie jakim jest rezygnacja z dwumasy to nie tylko mniej lub bardzie odczuwalny dyskomfort z jazdy ale także dodatkowe przeciążenia chociażby dla napędu rozrządu...
keepper45 Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny ....cóż, to co "zaoszczędzone" najprawdopodobniej szybciej niż się wydaje pójdzie na tarczę, której sprężyny pełniące rolę tłumika drgań skrętnych bez dwumasu są narażone na znacznie inne przeciążenia i niestety ale szybciej się wyeksploatują, zacznął się pobrzękiwania luzujących sprężyn, zaraz po tym szarpnięcia przy ruszaniu i zmianie niższych biegów... ....ktoś z jakiegoś względu takie rozwiązanie zastosował, drgania i szarpnięcia na które godzimy się przy druciarstwie jakim jest rezygnacja z dwumasy to nie tylko mniej lub bardzie odczuwalny dyskomfort z jazdy ale także dodatkowe przeciążenia chociażby dla napędu rozrządu... Wg mnie wiecej szkód może zrobić cziptuning niż zamiana dwumasy ze sztywnym.
clinque Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 a wg mnie najbezpieczniej jest jezdzic rowerem
Lukasz_mk2 Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 co do tego zużycia dwumasa to przesada z tymi 60 tys. U mnie robiłem jakiś czas temu dwumasa przy przebiegu 220tyś i okazało się, że stary który siedział w aucie był z 2001r czyli z roku kiedy mój samochód opuścił fabrykę, więc chyba to była jego pierwsza wymiana.
polny Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Tylko to co wsadza fabryka a to co kupujemy w sklepie z częściami to chyba troche inna jakość mi się wydaje ....
keepper45 Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 dlatego nie watro wsadzać dwumasa tylko koło sztywne.
alest Opublikowano 30 Listopada 2012 Opublikowano 30 Listopada 2012 dlatego nie watro wsadzać dwumasa tylko koło sztywne. ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się