Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koło dwumasowe na sztywne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

troche policzyl sobie :decayed: zestaw sprzegla u dzika +-550zl, uszczelki, ramka, sztywne kolo i sruby to 250zl-300zl, wiec policz ile skasowal za robote :kwasny:

Opublikowano

powiem szczerze - osobiście, mając 1.8 wolnossaka nie pchałbym nic takiego do auta skoro wiem że i tak w żaden sposób mocy mu nie przybędzie, kupiłbym używkę w dobrym stanie za 1/5 nawet ceny nowego i na pewno pare lat by jeszcze pośmigało

oczywiście są tacy co powiedzą, a jak ktoś ma kase to nie oszczędza itp itd... jak ktoś ma kupe kasy to nie jeździ poczciwym 1.8 :)

Opublikowano

ale strasznie sztywne auto mi sie zrobiło silnikowo na tym kole jednomasowym i takie bardziej nerwowe :) NIE wiem czy da się do tego przyzwyczaić bo troszke inaczej sie jeździ na sztywnym kole niż na dwumasie ale jak bym miał diesla to napewno sztywnego bym nie zakładał!

Opublikowano
ale strasznie sztywne auto mi sie zrobiło silnikowo na tym kole jednomasowym i takie bardziej nerwowe :) NIE wiem czy da się do tego przyzwyczaić bo troszke inaczej sie jeździ na sztywnym kole niż na dwumasie ale jak bym miał diesla to napewno sztywnego bym nie zakładał!

przydatna informacja dla niektórych, po coś w końcu inżynierowie zastosowali te koła dwumasowe :)

Opublikowano

ja mam audi 1,9 AFN, 350 tys przebiegu. Zamieniłem dwumas na sztywne, do tego założyłem używane sprzęgło i nie ma żadnych odczuwalnych różnic. zrobiłem na tym 10 tys km.

PS. W wresjach 90 konnych występowały sztywne koła oraz dwumasowe. Ta sama moc, ten sam moment a dwie drogi połączenia silnika ze skrzynią. Znam przypadek gdzie założyli sprzęgło z kołem od audi 80 1,6 do passata TDI.

Opublikowano

kowi87 czyzbys pisał o mnie wyzej? hehe ja juz wywaliłem ten jednomas bo mi waliło strasznie na bude mam teraz dwumas i jest git

Opublikowano
kowi87 czyzbys pisał o mnie wyzej? hehe ja juz wywaliłem ten jednomas bo mi waliło strasznie na bude mam teraz dwumas i jest git

dokładnie o Tobie, myślałem że to Twój watek:polew::polew:

Opublikowano
tak jak mówie mam 1.8 125 koni założyłem kit4p VALEO i jestem zadowolony nawet na plus :P koszt ze wszelkimi częsciami i robocizną 2000zł :)

Ja wymieniłem ostatnio komplet sprzęgła + dwumas sachsa z robota 2100 zł :) także panie przepłaciłeś za ten wynalazek. :polew::polew:

Opublikowano

czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi :P więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny :)

Opublikowano

60 tys to ja tym autem nie przejadę, będzie się martwił następny właściciel.:kox:

Opublikowano
czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi :P więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny :)

....cóż, to co "zaoszczędzone" najprawdopodobniej szybciej niż się wydaje pójdzie na tarczę, której sprężyny pełniące rolę tłumika drgań skrętnych bez dwumasu są narażone na znacznie inne przeciążenia i niestety ale szybciej się wyeksploatują, zacznął się pobrzękiwania luzujących sprężyn, zaraz po tym szarpnięcia przy ruszaniu i zmianie niższych biegów...

....ktoś z jakiegoś względu takie rozwiązanie zastosował, drgania i szarpnięcia na które godzimy się przy druciarstwie jakim jest rezygnacja z dwumasy to nie tylko mniej lub bardzie odczuwalny dyskomfort z jazdy ale także dodatkowe przeciążenia chociażby dla napędu rozrządu...

Opublikowano
czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi :P więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny :)

....cóż, to co "zaoszczędzone" najprawdopodobniej szybciej niż się wydaje pójdzie na tarczę, której sprężyny pełniące rolę tłumika drgań skrętnych bez dwumasu są narażone na znacznie inne przeciążenia i niestety ale szybciej się wyeksploatują, zacznął się pobrzękiwania luzujących sprężyn, zaraz po tym szarpnięcia przy ruszaniu i zmianie niższych biegów...

....ktoś z jakiegoś względu takie rozwiązanie zastosował, drgania i szarpnięcia na które godzimy się przy druciarstwie jakim jest rezygnacja z dwumasy to nie tylko mniej lub bardzie odczuwalny dyskomfort z jazdy ale także dodatkowe przeciążenia chociażby dla napędu rozrządu...

Wg mnie wiecej szkód może zrobić cziptuning niż zamiana dwumasy ze sztywnym.

Opublikowano

a wg mnie najbezpieczniej jest jezdzic rowerem :decayed:

Opublikowano

co do tego zużycia dwumasa to przesada z tymi 60 tys. U mnie robiłem jakiś czas temu dwumasa przy przebiegu 220tyś i okazało się, że stary który siedział w aucie był z 2001r czyli z roku kiedy mój samochód opuścił fabrykę, więc chyba to była jego pierwsza wymiana.

Opublikowano
dlatego nie watro wsadzać dwumasa tylko koło sztywne.

....:facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...