BoskiEnrike Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Pytałem wcześniej o to samo ale nie otrzymałem odpowiedzi - więc teraz zestawiłem dane graficznie, żeby były bardziej czytelne. Są to dane z raportu jakie otrzymałem ze sprawdzenia pompowtrysków w TurboTecu - oni chcieli je już regenerować (te 3 na czerwono), pytanie czy jest z nimi aż tak źle? Z tego co mówił mój mechanik to oni testowali je w 3 zakresach obrotów 1500, 950 i 500 i wynika z tego że 3 z nich podają zbyt małą dawkę paliwa. Co o tym myślicie - konieczna regeneracja czy dać spokój?
kamil-vag Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Wyszła Ci ich sprawność średnio na 90% - masz jakieś objawy, że chcesz je regenerować ? ? ?
BoskiEnrike Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 9 godzin temu, kamil-vag napisał: Wyszła Ci ich sprawność średnio na 90% - masz jakieś objawy, że chcesz je regenerować ? ? ? Sprawdzenie pompek na stole probierczym to tylko pokłosie zmagania się z problemem kiepskiego odpalania na zimnym silniku - co było związane z wadliwym wałkiem rozrządu, który mi założyli (Ruville - po niecałych 12k km zostały z niego zgliszcza). Zbadałem je tak dla świętego spokoju gdyby okazało się że po wymianie wałka nadal coś byłoby nie tak, ale po wymianie na ori wałek wszystko wróciło do normy jeśli chodzi o odpalanie. Pytanie czy pompowtryski w takim stanie mają jakikolwiek wpływ na wałek rozrządu? Wymieniłem 2 raz wałek i jeśli ten miałby mi się znowu zetrzeć to wolałbym tego uniknąć.
ŁukaszPłock Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Witam. Mam pytanie odnośnie moich pompek, wymiana czy sa ok? korekcje na cyllindrach: 1. - 0,4 2. - 1,6 3. 0,0 4. -0,6 co sądzicie? drugi do wymiany?
greg2505 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 jak nic z autem się nie dzieje to nic nie ruszaj
piotrsob1 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 (edytowane) 58 minut temu, ŁukaszPłock napisał: Witam. Mam pytanie odnośnie moich pompek, wymiana czy sa ok? korekcje na cyllindrach: 1. - 0,4 2. - 1,6 3. 0,0 4. -0,6 Suma korekcji z wszystkich cylindrów w przybliżeniu powinna się równać 0, a u Ciebie wychodzi minus 2,60 Coś Ci się omsknęło przy spisywaniu .... Może daj chociaż screena. Poza tym patrząc na korekcję i nie robiąc nic więcej, nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy i ewentualnie która jest uszkodzona P.S. Ta pompka na drugim cylindrze jest najlepsza ..... Edytowane 26 Czerwca 2017 przez piotrsob1
ŁukaszPłock Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 10 minut temu, piotrsob1 napisał: Suma korekcji z wszystkich cylindrów w przybliżeniu powinna się równać 0, a u Ciebie wychodzi minus 2,60 Coś Ci się omsknęło przy spisywaniu .... Może daj chociaż screena. Poza tym patrząc na korekcję i nie robiąc nic więcej, nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy i ewentualnie która jest uszkodzona P.S. Ta pompka na drugim cylindrze jest najlepsza ..... głupie pytanie ale dlaczego na drugim najlepsza ? chyba niezakumałem niestety nie mam możliwości obecnie zrobić screena . Przepraszam za brak profesjonalizmu. napisałem z pamięci :} next time wrzuce dokładniejsze dane...
piotrsob1 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 (edytowane) 7 minut temu, ŁukaszPłock napisał: głupie pytanie ale dlaczego na drugim najlepsza ? chyba niezakumałem Korekcja minus 1,6 oznacza że sterownik silnika na tym cylindrze ogranicza o taką wartość w mg/suw dawkę wtryskiwanego paliwa do drugiego cylindra, co świadczy że w stosunku do pozostałych generuje on największą moc , czyli ma największą sprawność . Oczywiście pewne by to było jakby suma się zgadzała , a tak gdzieś jest błąd a ja jasnowidzem nie jestem na którym cylindrze Ci się omsknęło Edytowane 26 Czerwca 2017 przez piotrsob1
ŁukaszPłock Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 9 minut temu, piotrsob1 napisał: Korekcja minus 1,6 oznacza że sterownik silnika na tym cylindrze ogranicza o taką wartość w mg/suw dawkę wtryskiwanego paliwa do drugiego cylindra, co świadczy że w stosunku do pozostałych generuje on największą moc , czyli ma największą sprawność . Oczywiście pewne by to było jakby suma się zgadzała , a tak gdzieś jest błąd a ja jasnowidzem nie jestem na którym cylindrze Ci się omsknęło Dziękuję za uświadomienie. A czy wytarty wałek rozrządu możne mieć wpływ na korekcje? na moim widoczne są "pawie oczka" na wierzchołku krzywki oraz wzdłużne linie na krzywkach. no i taki stan chyba na pewno kwalifikuje się do wymiany.
piotrsob1 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 (edytowane) Jak krzywki są nierówno zużyte na poszczególnych cylindrach to może to mieć niewielki wpływ na korekcje. Moje BPW od 25 kkm jeździ na powycieranym wałku, brakuje po ok. 0,6 mm krzywek wydechowych i korekcję mam OK No może się poprawie, tyle brakowało 25 kkm temu , ile brakuje teraz to nie wiem bo nie sprawdzałem, ale na ucho i po parametrach na VAGu to raczej się dużo nie pogorszyło Edytowane 26 Czerwca 2017 przez piotrsob1
greg2505 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Łukasz czy coś dzieje się z autem że szukasz usterki
ŁukaszPłock Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 11 godzin temu, greg2505 napisał: Łukasz czy coś dzieje się z autem że szukasz usterki Mam dudnienie z filtra powietrza, plus zima dwa razy tak jakby nie odpalił na jednym z cylindrów całe auto się trzęsie poprawiło a nawet ustapilo po dogieciu styków wtyczki na jednem z cylindrów(wtyczka była tak luźno że sama mogła wypaść). No i za głośno chodzi w porównaniu do innych 1.9tdi. Z tego co wiem to mam do wymiany poduszki silnika, wałek rozrządu ma wytarte "pawie oczka" plus rysy na krzywkach. Złącze elastyczne nowe tłumik cały filtry nowe Rozrząd nowy. Przebieg auta oceniam na 400tys na ori walku
slawekk1980 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Z tym dudnieniem to już kiedyś pisałem że nie od razu wałek do wymiany. U mnie też trochę dudni/buczy, w dwóch innych 1.9 pd jak sprawdzałem było to samo, więc najpierw dobrze zdiagnozuj. Nie ma chyba 1.9 pd w którym miałbyś ciszę w filtrze powietrza.
Rabbi Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Dudnienie jest często spowodowane wypadnięciem broka z wałka rozrządu.Sprawdzałeś czy siedzi na miejscu?
ŁukaszPłock Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 5 godzin temu, Rabbi napisał: Dudnienie jest często spowodowane wypadnięciem broka z wałka rozrządu.Sprawdzałeś czy siedzi na miejscu? broki siedzą. wałek wygląda tak jak na zdj. plus zastanawia mnie od czego takie żółte plamki ....
ŁukaszPłock Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 9 minut temu, MariuszKK napisał: Olej Castrol? Nie wiem jaki miał wcześniej, teraz zalałem Mobil3000 5w30 , ale nie wiem czy to byl dobry pomysl
MariuszKK Opublikowano 27 Czerwca 2017 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Teoretycznie ma VW505.1, ale bardziej zalecany jest olej 5W40.
ŁukaszPłock Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Dnia 26.06.2017 o 21:20, greg2505 napisał: Łukasz czy coś dzieje się z autem że szukasz usterki Dodam jeszcze że przy jałowych obrotach występują pojedyncze szrpniecia co 2,3 sekundy, natomiast przy ok 1800 1900 obr szrpniecia występują z większą częstotliwością w innych zakresach nie ma tego objawu , przy wciśnięciu sprzęgła lub opuszczeniu nic się nie zmienia.
greg2505 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Egr odłączałeś , ja miałem podobnie jak egr się zasyfił, po odpięciu problem zniknął
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się