Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne stuki w przednim zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.11.2018 o 21:51, Mariox37 napisał:

Mam dokładnie to samo!! Tylko przy np. nawracaniu i jak skręcam  w miejscu. Coś ogarnąłeś w temacie ??? Mi się wydaje że to górne mocowanie amora lub sprężyna jakoś przeskakuje. Przy wymianie kół w sobotę mam nadzieje że to zdiagnozuję :)  

Mechanik powiedział, że "to dolne wahacze (te proste, nie banany) choć nie są bardzo zużyte" i jak zobaczyłem ile kosztują z Lemfordera to na razie odpuściłem, bo chce mieć pewność a nie wymieniać na czuja, że może to to. Mi też to zalatuje pod górne mocowanie lub sprężynę. Tobie udało się rozwiązać problem? 

Edytowane przez PavloRTS
Opublikowano

Luzna tuleja wahacza banana przy zwrotnicy ta co wkrecany sworzeń. Jakis patent pomysl?

Opublikowano

Witam, 

Trochę odświeże temat. Mam problem. Podczas jazdy słychać czasami jakieś dziwne stukanie pod silnikiem z prawej strony. Nie są to regularne stuki. Zauważyłem tylko że stuki takie głuche słychać podczas jazdy w lewo np. na rondzie i potem jak jadę na lekkich wybojach prosto. Skrecajac w prawo coś jakby przeskakuje/przesuwa sie (nie słychać żeby coś przeskakiwalo/przesuwalo sie) i wtedy jest cisza nawet na wybojach. Kiedy skręcam w lewo bądź jadę po łuku w lewo i dojadę pod dom gaszac silnik coś bardzo mocno tlucze (w momencie gaszenia silnika). Już sam nie wiem co to jest. 4 miesiące temu wymieniłem amortyzatory, miesiąc temu wymieniłem komplet wachaczy na meyle hd. Po wymianie wachaczy przez 3 tygodnie była cisza. Wracając z podróży w deszczu na następny dzień znów zaczął się problem. Sam już nie wiem co to może być. Zamówiłem już poduszkę silnika od strony pasażera bo stamtąd dochodzi ten głuchy nieregularny stuk. Jednak wolę się upewnić bo żaden mechanik nie jest pewny czy to poducha i tak naprawdę rozkładają ręce bo nie wiedzą co to może być. Odpalajac samochód na podnośniku kiedy tak naprawdę wszystko w zawieszeniu jest napięte podczas gaszenia zero stukow. Tylko jak samochód stoi na ziemi wtedy słychać stuki podczas gaszenia i jazdy... Miał ktoś może taki problem. Model audi a4 b6 130km 1,9 tdi. Przepraszam jeżeli napisałem w zlym miejscu na forum ale jestem nowy. 

Opublikowano

Sprawdź poduszki silnika,

1 osoba na miejscu kierowcy zaciągnięty ręczny i niech próbuje ruszać delikatnie na 1 biegu.

2 osoba niech sprawdza jak się silnik zachowuje przy otwartej masce czy czasem nie wyciąga go do góry, lub nie lata na którejś z poduszek.

Opublikowano

Witajcie, od kilku miesięcy coś stukało jak jechałem przez kocie łby, podjeżdżałem pod krawężnik lub przy niskich prędkościach pokonywałem małą nierówność.

 

Wymieniałem kompletne zawieszenie w kwietniu zeszłego roku i przez to nie dopuszczałem myśli, że to coś z zawieszeniem. Obstawiałem sanki, osłonę silnika lub poduszkę. Sprawdziłem najpierw samemu, potem dokładnie na szarpakach i nic. Wszystko sztywne. 

Sprawdziłem wszystkie podejrzane miejsca, porozkręcałem hamulce i nic to nie dało.  Ale podczas rozkręcania hamulców zauważyłem, że z dolnego banana od strony pasażera wystaje trochę gumy. Okazało się, że to strzał w dziesiątkę. Po wyjęciu wypadły z niego te "dodatkowe gumy". Po wymianie totalna cisza.

 

Może komuś to pomoże w szukaniu swojej usterki. 

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu przejeżdżając przez np. przejazd kolejowy słyszę głuche stuki z jakby gdzieś z okolic lewego koła.

Chciałem zaznaczyć, że nie występuje to na każdej nierówności albo dziurze, co jest dla mnie dziwne. Byłem wytrzepać cale zawieszenie na szarpakach od a do z i 0 luzów, cisza.

Help..

Opublikowano (edytowane)

Szarpaki są dobre na amortyzatory i zwykle zawieszenie na sztywnym wahaczu. W przypadku wielowahaczowego zawieszenia, szarpaki są bezużyteczne. Trzeba sprawdzić breszką podpierając się w odpowiednich miejscach, czy tuleje nie są zerwane. Sprawdź też, czy przeguby nie mają luzu : zaciągnij ręczny i bieg oraz poruszaj półosią, będzie luz samych przekładni ale luz przegubów da się wyczuć zaraz po nim.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
52 minuty temu, Hubcio099 napisał:

Witam.

Od jakiegoś czasu przejeżdżając przez np. przejazd kolejowy słyszę głuche stuki z jakby gdzieś z okolic lewego koła.

Chciałem zaznaczyć, że nie występuje to na każdej nierówności albo dziurze, co jest dla mnie dziwne. Byłem wytrzepać cale zawieszenie na szarpakach od a do z i 0 luzów, cisza.

Help..

To moze byc walka z wiatrakami. Wymienisz prawie wszystko i nadal będzie problem. Jeśli jestes pewien wszystkich wahaczy itp. to zostają amory. Mialem podobnie i po wymianie amorow byl spokoj ale krotko. Znowu coś puka, posprawdzane wsio i zostają tylko lekko podejrzane tuleje na bananach ale to chyba znowu amory, bo wszysto inne na 100%ok.

Opublikowano

Amory niby są ok..., dziwna sprawa

Opublikowano

A jak chcesz sprawdzic ich stukanie? Nie wychwyci Ci tego aparatura z nasa, może miec sprawność, a stuka w pewnym zakresie lub przy wybitnie sprzyjających warunkach. Najprościej to zamień je stronami i się dowiesz albo jezdzij i czekaj aż się całkiem rozleci, bo ostatnio sam doszedlem do takiego wniosku skoro najlepszy zakład od zawieszen w województwie nic nie wychwycil to juz i mnie jebie to stukanie w tym starym padle. 

Opublikowano

Ok, dzięki.

Chciałem tylko jeszcze dodać, że kierownica jak skręcam delikatnie w prawo albo w lewo to podczas obrotu tak skrzypi albo jęczy? jakby jakaś guma czy plastik, coś ten desen, ale nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym.

Opublikowano

Ja też mam delikatne ciche stuki z dużą częstotliwością z prawej strony z przodu przy jeździe po małych nierównościach. Najlepsze jest to, że jak jest cieplej tak jak dzisiaj (powyżej 20 stopni C) to tego stukania (trzeszczenia) nie ma. W tamtym roku na wiosnę kupiłem auto i było tak samo tzn. w lato cisza, w chłodniejsze dni trzeszczy. Zawieszenie bez luzów, przeguby też, podejrzewam magiel albo drążek kierowniczy bo jak skręcę kołami to te stuki ustępują. Chciałem ostatnio nawet zdjąć prawą końcówkę, żeby móc lepiej to sprawdzić, jednak pozioma śruba trzymająca końcówkę w zwrotnicy zapieczona i odpuściłem (tutaj kałdi się nie popisało z takim połączeniem w zawieszeniu aluminium-stal). Od zakupu auta zrobiłem ok. 40 k km i stwierdziłem, że skoro luzy są tak małe, że podczas zmian temperatury (rozszerzalność cieplna) ustępują to szczerze, olałem to. Szkoda nerwów i pieniędzy na takie rzeczy w 15 letnim kałdi, w zimniejsze dni radio głośniej i jest :thumbup1:

Opublikowano
1 godzinę temu, pelonek1 napisał:

zkoda nerwów i pieniędzy na takie rzeczy w 15 letnim kałdi, w zimniejsze dni radio głośniej i jest

Dokładnie, u mnie znowu jak zimniej to mniej stuka, czary :D

Opublikowano

Pany polecam sprawdzić gumy stabilizatora , a najlepiej od razu wymienić na nowe, u mnie mimo że wyglądały ok, ale przy jeździe tak n...lał stabilizator że szok , po wymianie na nowe cisza .:banan:

Opublikowano

Cześć . Wspomnę tu o mojej walce z stukami  w prawym przednim zawieszeniu w lewym pewnie też i nikt tego nie mógł zdiagnozować . Auto było prześwietlane pod tym kątem na dwóch różnych stacjach diagnostycznych . Moje autko miało z przodu jakieś czerwone sprężyny obniżające co mi nie odpowiadało bo zaliczałem krawężniki i nierówności w teranie bo lubię wędkować . Dopiero mój kolega mnie namówił aby założyć normalne sprężyny by auto nieco podnieść . Jakie było nasze zdziwienie po wyjęciu  sprężyn z amortyzatorami okazało się że poduszka amortyzatora sobie lata pomimo tego że nie była wybita .Po złożeniu wszystkiego z nowymi sprężynami mój problem się skończył .

 

 

Opublikowano

witajcje odgrzeję troche temat gdyż blisko od roku borykam sie z stukaniem czy to przy skręcie w lewo czy po nierówności 

przy skręcie w lewo jest takie uderzenie i czuć je pod pedałami . zmieniłem kompletne zawieszenie maglownice drążki końcówki zaciski i dalej to samo 

Opublikowano
Godzinę temu, v3rnix napisał:

witajcje odgrzeję troche temat gdyż blisko od roku borykam sie z stukaniem czy to przy skręcie w lewo czy po nierówności 

przy skręcie w lewo jest takie uderzenie i czuć je pod pedałami . zmieniłem kompletne zawieszenie maglownice drążki końcówki zaciski i dalej to samo 

Sprawdź, a najlepiej wymień gumy na stabilizatorze przednim .

Opublikowano
W dniu 2.06.2021 o 12:24, Langista napisał:

Szarpaki są dobre na amortyzatory i zwykle zawieszenie na sztywnym wahaczu. W przypadku wielowahaczowego zawieszenia, szarpaki są bezużyteczne. Trzeba sprawdzić breszką podpierając się w odpowiednich miejscach, czy tuleje nie są zerwane. Sprawdź też, czy przeguby nie mają luzu : zaciągnij ręczny i bieg oraz poruszaj półosią, będzie luz samych przekładni ale luz przegubów da się wyczuć zaraz po nim.

Dokładnie u mnie tez nic nie wyszło na szarpakach dopiero breszka pokazała co stuka trochę jest do zbadania bo to wielowachacz ale większa pewność a niżeli test szarpaków.

Opublikowano

Witam, Przeglądnąłem ten wątek. Przepatrzyłem wszystkie części zawieszenia i nic. U mnie był PUK na zakrętach i co się okazało - Luźny akumulator :-) Nie wiem dlaczego nie ma tutaj tej informacji, że też to może być przyczyną. Wśród mechaników doinformowałem się, że jest to nagminne a ludzie "macajewem" wydają po set - tysiące złotych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...