Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na nagar tylko mechaniczne czyszczenie silnika, jeżeli chce się go pozbyć szybko, tak to zostaje wymiana oleju co 10k km i samo po 3-4 wymianie wypłucze silnik. Płukanki są dobre do ludzi co wiedzą jak je stosować i na co są przydatne, co by nie robiły, nagaru z silnika nie usuną.

  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :) na tygodniu kupię 5w40 LM polecany tutaj , płukankę iii musi być ok :)

Opublikowano

Kup meguin super leichtlauf 5w40(to samo w środku co lm synthol). Nie ma sensu przepłacać za markę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Od siebie polecam 8100 X-clean 5W-40, 1.8TQ BEX po czipsie na ~200km, wymieniam max co 8tkm (ciężka noga), nie ubywa a w wewnątrz silnika czysto

Opublikowano
5 godzin temu, passoro napisał:

Od siebie polecam 8100 X-clean 5W-40, 1.8TQ BEX po czipsie na ~200km, wymieniam max co 8tkm (ciężka noga), nie ubywa a w wewnątrz silnika czysto

Xlcean to olej do klekota to po 1, a po drugie to mineralka średniej jakości w nieadekwatnej cenie.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
Godzinę temu, DivaynEays napisał:

Xlcean to olej do klekota to po 1, a po drugie to mineralka średniej jakości w nieadekwatnej cenie.

zalezy po ile kupujesz :decayed:

Opublikowano
4 godziny temu, Dev napisał:

zalezy po ile kupujesz :decayed:

jak kupisz to za 80-90zl za 5l to wtedy cena jest adekwatna, wątpię, ze do dostania w takiej kasie :D 

Opublikowano
58 minut temu, DivaynEays napisał:

jak kupisz to za 80-90zl za 5l to wtedy cena jest adekwatna, wątpię, ze do dostania w takiej kasie :D 

wole wlac xcleana zamiast syfiastego szajstrolla edga

Opublikowano (edytowane)

Czeka mnie powoli wymiana oleju a że jest tyle w temacie to że już mam mętlik w głowie.

Pacjent to 1,8 T BFB przebieg około 130tkm. Do tej pory lany był 5W30. Na dzień dzisiejszy oleju nie bierze nic, łancucha nie słychać w ogóle, silnik seria, jazda raczej normalna, mało po mieście, większość trasa.

Myślałem przejść na Ravenol VST bądź Motul 5W40 tylko zastanawiam się czy jest sens zmieniać z 5W30 na 5W40 skoro na oleju 5W30 nie mam żadnych niepokojących objawów. Niektórzy piszą że po zmianie na 5W40 zaczyna słychać łańcuch przy porannym odpaleniu także sam już nie wiem.

5W40 wiem jaki kupić Ravenol bądź Motul natomiast jeśli chodzi o olej 5W30 to jaki polecacie, najlepiej z dostępnych w IC?

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

Bierz Ravenola

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
19 minut temu, Dev napisał:

Bierz Ravenola

A co ile wymiana? Jazda normalna raczej bez upalania, czasem się zdarzy ale rzadko, 3/4 trasa reszta miasto.

Czy w BFB należy przy każdej wymianie oleju zmienić też filtr powietrza czy niekoniecznie?

Opublikowano
7 minut temu, pelonek1 napisał:

A co ile wymiana?

10tkm/rok -w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

 

8 minut temu, pelonek1 napisał:

Czy w BFB należy przy każdej wymianie oleju zmienić też filtr powietrza czy niekoniecznie?

Niekoniecznie - znaczenie ma stan filtra i nie musisz tego łączyć z wymianą oleju....

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, pelonek1 napisał:

Czeka mnie powoli wymiana oleju a że jest tyle w temacie to że już mam mętlik w głowie.

Pacjent to 1,8 T BFB przebieg około 130tkm. Do tej pory lany był 5W30. Na dzień dzisiejszy oleju nie bierze nic, łancucha nie słychać w ogóle, silnik seria, jazda raczej normalna, mało po mieście, większość trasa.

Myślałem przejść na Ravenol VST bądź Motul 5W40 tylko zastanawiam się czy jest sens zmieniać z 5W30 na 5W40 skoro na oleju 5W30 nie mam żadnych niepokojących objawów. Niektórzy piszą że po zmianie na 5W40 zaczyna słychać łańcuch przy porannym odpaleniu także sam już nie wiem.

5W40 wiem jaki kupić Ravenol bądź Motul natomiast jeśli chodzi o olej 5W30 to jaki polecacie, najlepiej z dostępnych w IC?

Po zakupie też miałem ten dylemat.

Zalałem Motulem  5W40. Od zakupu wymieniałem 2razy . Raz po zakupie, drugi raz po 10 tys.

Niedługo czeka mnie trzecia wymiana.

Przy każdej wymianie robię płukankę silnika.

Jazda spokojna. Głównie krótkie odcinki tzn 8 km w jedną stronę.

Zero niepokojących objawów.

Na początku brał trochę oleju.

Teraz zauważalnie spadło gdyż po 5 tys od ostatniej wymiany na miarce od oleju nic się nie zmieniło tzn chyba trzyma stan?

 

Edytowane przez Czajson
Zapomniałem
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, AndrzejK. napisał:

10tkm/rok -w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

 

Niekoniecznie - znaczenie ma stan filtra i nie musisz tego łączyć z wymianą oleju....

akurat filtr powietrza jest prosty do diagnozy, bo łatwy dostęp i zawsze możesz zdjąć pokrywę przed zamiarem wymiany oleju i zobaczyc na ile jest zabrudzony i czy warto wymieniać. Zależy w jakich warunkach jeździsz, miasto , zanieczyszczenia czy trasa, z doświadczenia jazdy ponad 150 tys km w 1.8T, warto wymieniać co max 15 tys km, czyli co każdą , ewentualnie co drugą wymianę oleju. Ja zawsze stosowałem fltry Mann, chociaż lepiej wymienić tańszy np filtrona częściej aniżeli rzadziej wymienionego Manna...czysty filtr to dobro dla turbiny, a także wpływ na zużycie paliwa, zatem nie warto zastanawiać się nad tymi 30-40 zł wydanymi 1-2 razy w roku.

Odnośnie oleju,  nie dajmy się zwariować, to już kolejna dekada jak obserwuję, w której nadal demonizuje się oleje niespecjalnie szkodzące silnikowi. 150 tys km zrobione w poprzednim 1.8T AJQ 180KM, troche na Millers Trident 5w40, trochę na Valvoline Maxlife 5w40, auto lata do dziś w pełnej formie i ma się dobrze- nagary , osady, awarie to abstrakcja , nigdy nic się nie zadziało, obecnie przebieg pod 250 tys km. Wymiana max co 10 tys km, dobre filtry. I Motul xclean 5w40 myslę, że też Ci nie zaszkodzi. Oczywiście, zawsze można iść w najwyższą półkę, ale nie wierz że którykolwiek olej z tych wymienionych zniszczy Ci silnik. No chyba że ktoś kupi zarżnięty motor, wtedy ani LM ani Millers ani Ravenol najlepszy nie pomoże nic. Bądźmy tego świadomi. Dziś wiele olejów fabrycznych są hydrokrakami , ale ilu z Was ma wiedzę nt technologii łańcuchów węglowodorowych, aby się wypowiadać na ten temat. Też nie kupuję castrola, dziś jeżdżę na Millers XF 5w40 w 1.8 TFSI i żadnych negatywnych uwag nt pracy silnika na tym oleju.

Edytowane przez Hrabia 555
Opublikowano

Ravenol vst jest aktualnie na promce u galonoleje.. Czyli dalej nie ma lepszego w tej cenie. Jeśli nie zależy komuś na jakości, niech leje byle co i przepłaca za mineralki w cenie syntetyku..

Opublikowano

Zakupiłem Ravenol VST 5W40 plus filtry Knecht na dwie wymiany. Niedługo będę zmieniał chociaż przy tych temperaturach na zewnątrz przydałoby się już to zrobić. Do tej pory auto jeździło na 5W30. Będzie to moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie. W bańce wydaje mi się gęsty ten olej (w porównaniu np do 5W30 Motul specific ktory leję do innego auta). Zobaczymy czy dalej będzie cisza przy odpalaniu zimnego silnika. Odnośnie płukanki to nie zamierzam robić, szczerze to nigdy nie robiłem w żadnym aucie i jakoś żyły i żyją i mają sie dobrze.

Wszystko kupiłem od kolegi @dzik - polecam jak najbardziej, o 10 rano tel. nastepnego dnia paczka u mnie.

Opublikowano

Motul , Ravenol, LM, ... najważniejsze jest żeby pochodził faktycznie od producenta a nie od "Seby"  który robi biznes życia. Pracowałem w Hurtowni motoryzacyjnej i wiele słyszałem i widziałem

Opublikowano
W dniu 25.06.2020 o 17:40, ELLIOTT napisał:

Ravenol vst jest aktualnie na promce u galonoleje.. Czyli dalej nie ma lepszego w tej cenie. Jeśli nie zależy komuś na jakości, niech leje byle co i przepłaca za mineralki w cenie syntetyku..

 mowisz o tym za 150zl?  wybierajac olej mam tez sie sugerowac normami  502 00?

Opublikowano
14 godzin temu, Mukade93 napisał:

 mowisz o tym za 150zl?  wybierajac olej mam tez sie sugerowac normami  502 00?

u galona na stronie aktualnie jest za 140zł vst

Opublikowano
4 godziny temu, ELLIOTT napisał:

u galona na stronie aktualnie jest za 140zł vst

+ wysyłka

na allegro mając smarta idzie dostać trochę taniej np. z motostacji

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...