Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otwór w obudowie filtra zaslepia się korkiem od coli :)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Opublikowano

Na stage 1 po co fmic? Dalej już tak.

Ja mam seryjnego AVJ-a (150KM) w B6 i to małe "coś", udające IC, kiepsko sobie radzi :P.

Auto jeździ w miarę ok (bo czuję, że gdzieś i tak mi jakieś "konie" uciekają) tylko na początku dnia (jeżdżę od rana po Krk - taxi), no i wieczorem, jak odpocznie :P.

W ciągu dnia z kilometra na kilometr spędzony w korkach moc ucieka, a jak jeszcze jest gorąco, tak jak ostatnio, to już w ogóle masakra...1.6 by mnie wzięło :P.

Dodam jeszcze, że nie miałem kierownicy na IC i przepływ powietrza był utrudniony przez różnego rodzaju przewody, ale po uporządkowaniu "bajzlu" i założeniu brakującej części, jakoś nie zauważyłem znaczącej poprawy.

Nadmienię jeszcze, że przy okazji wyczyściłem IC (choć nie był bardzo zawalony) - co również nic nie dało.

Dlatego coraz bardziej rozważam założenie FMICa...do seryjnego auta :decayed: .

Opublikowano

Aha czyli lewym potrzebny z tego względu że ma w miarę odpowiednio wyprowadzone węże a czujnik jest bo jest ale podłączony nie będzie

Opublikowano

Tak tylko ja porównywałem 2xsmic kontra fmic. Jeden seryjny smic to tak jak piszesz nic nie ogarnia

Aha czyli lewym potrzebny z tego względu że ma w miarę odpowiednio wyprowadzone węże a czujnik jest bo jest ale podłączony nie będzie

Tak jak piszesz. Nie jest podlaczony. Chodzi tylko o to że jak jest to icek jest szczelny, a jak go nie ma to jest dziura i ...upa.
Opublikowano

W ciągu dnia z kilometra na kilometr spędzony w korkach moc ucieka, a jak jeszcze jest gorąco, tak jak ostatnio, to już w ogóle masakra...1.6 by mnie wzięło

W korkach jedzie w się wolno więc przepływ powietrza nad ic jest słabiutki, więc nie spodziewaj się polepszenia sytuacji w korkach, do serii fmic to będzie lag i gorsza reakcja na gaz.

Opublikowano

Czujnik potrzebny. Ja kupiłem icka na allegro, ale przysłał mi pajac bez i teraz muszę kombinować. Edekxp wywalam od razu sai i tam potrzebny jakiś nypel podobno. Skąd to dorwać? Ma ktoś może ten czujnik?

Jest tego od groma...

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=038906051&bmatch=base-relevance-aut-1-2-0510

Opublikowano

A to one takie same do różnych modeli? Hmm nie wiedziałem. Dzięki

Opublikowano

do serii fmic to będzie lag i gorsza reakcja na gaz.
Nie ma żadnego laga, chyba że ktoś przeholuje.
Opublikowano

Ja mam dylemat nad dsmic czy FMIC - plany na ok. 250 km i chyba zdecyduje się na FMIC bo w upały w mieście samochód na serii niesamowicie puchnie

Opublikowano

No jak 250 to napewno fmic ;)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Opublikowano

W korkach jedzie w się wolno więc przepływ powietrza nad ic jest słabiutki, więc nie spodziewaj się polepszenia sytuacji w korkach, do serii fmic to będzie lag i gorsza reakcja na gaz.

Wiadomo, że po długim staniu w korku, IC ma prawo się zapchać, ale nie na resztę dnia :P. Seryjny SMIC to jakiś żart i tyle :).

Opublikowano

Edekxp wywalam od razu sai

Biedne katalizatory... :facepalm:

Opublikowano

To nie 3.0, tutaj jest tylko jeden kat :P.

A tak między nami, ciekawi mnie ile dodatkowych kilometrów życia daje katowi ta SAI.

W mojej starej Vectrze B z lubiącym olej ecotec-iem po 220 tys. kilometrów katalizator był prawie jak nowy, a nie było tam żadnych tego typu wynalazków.

Opublikowano

Taaaa biedne, jak się je ma.

Otwór w obudowie filtra zaslepia się korkiem od coli :)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Tam już wiem że korkiem a podobno jeszcze jedno miejsce i jakiś nypel potrzebny. Tego cholernika nie mam i nie wiem o co kaman. Jak go dorwe to wreszcie mam komplet. Jeszcze tylko czas znaleźć
Opublikowano (edytowane)

Pewnie w fabryce zachodzili w głowę co tu wymyślić zbędnego co pozwoli zarobić ASO gdy się ów pierdolnik zepsuje, bo ECU i sztab czujników czuwa i chętnie wypluwa irytującego CHECK-a przy byle odchyłce... w międzyczasie wymyślili tę oto bajeczkę:

Dzięki układowi doprowadzania wtórnego powietrza katalizator szybciej się nagrzewa i przez to wcześniej osiąga gotowość do eksploatacji po uruchomieniu zimnego silnika.

Zasada:
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Dzięki układowi doprowadzania wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
Działanie:
W fazie zimnego rozruchu sterownik silnika poprzez przekaźnik wtórnego powietrza steruje pompę wtórnego powietrza. Powietrze dostaje się do zaworu(-ów) specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza.
Równolegle do tego wysterowany zostaje zawór doprowadzania wtórnego powietrza, który doprowadza podciśnienie do zaworu(-ów) specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza. Dany zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza otwiera przez to drogę dla doprowadzania wtórnego powietrza do kanałów wydechowych głowicy silnika.

W mojej starej Vectrze B z lubiącym olej ecotec-iem po 220 tys. kilometrów katalizator był prawie jak nowy, a nie było tam żadnych tego typu wynalazków.
Zmierzyłeś mu jego sprawność/wydajność reakcji katalitycznych i porównałeś z nowym czy tylko na oko to stwierdziłeś...? :wink:
Ja u siebie wymieniałem jednego na nowego i porównałem doń sprawność starego-sprawnego (na drugim banku) za pomocą testów które można przeprowadzić VCDS-em - idą łeb w łeb :)

Taaaa biedne, jak się je ma.
No to masz problem z głowy :)
Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Panwie, orientujecie się, czy jest opisane gdzieś dołożenie prawego IC od bexa lub 2.5 do awx?

montował ktos to do awx?

Najłatwiej to można upchać IC z a4 b7 2.0 tdi/tfsi nie są tanie, ale jest mało zabawy z węzami.

Opublikowano (edytowane)

Czujnik potrzebny. Ja kupiłem icka na allegro, ale przysłał mi pajac bez i teraz muszę kombinować. Edekxp wywalam od razu sai i tam potrzebny jakiś nypel podobno. Skąd to dorwać? Ma ktoś może ten czujnik?

Jest tego od groma...

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=038906051&bmatch=base-relevance-aut-1-2-0510

Tak zerknąłem i mam wątpliwości. Na pewno podejdzie ten czujnik? Bo pod tym linkiem są różne numery, budy, silniki. Z b6 2.5 podejdzie do 2.5 b5? Edytowane przez grubcio1980
Opublikowano

Czujnik z 2,5 TDI z B5 (AFB, AKN) ma w ETCE numer 038906051, także ten musi pasować. Nie wiem jak z numerami z literami na końcu, np. 038906051B ^^.

Opublikowano

Czy zestaw prawego IC z b7 2.0t pasuje p&p do 1.8t b6?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Właśnie zdemontowałem własny zrobiony z ic b5 2.5 tdi i myślę że wystarcza spokojnie do 220 km..

Teraz gdy mam 240 zamontowałeś fmic .ale do 200 -220 to spoko opcja pomyśleć o prawym intercoolerze

Jak by ktoś chciał to mam samoróbke lecz bardzo dobra i łatwą do założenia .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...