machina Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) Również miałem problem w upały z wyciem pompy na płynie febi6162. Zmieniłem na ATF320 z płukaniem układu i jest dobrze. Dodatkowo kierownica chodzi lżej. Edytowane 5 Września 2015 przez machina
Adrian94 Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Wymieniłem płyn na oryginał, jednak jeszcze słychać wycie pompy, może jest minimalnie lepiej ale szału nie ma ;/ obawiam się że pompa już sie kończy
k232 Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 U mnie coś leciutko się ślini na tym wężyku pod spodem przy lewym przednim kole, mruczy mi kierownica przy skrętach, co z tym zrobić? Cały wężyk do wymiany? I czy kupować płyn Febi zielony czy oryginalny? Bo tu każdy podaje inny i kuźwa nie wiadomo co do czego A jeszcze jedno, jak najlepiej zrobić wymiankę oleju do wspomagania? Coś słyszałem, że jest przy tym trochę zabawy ;/
POWER-KRIS Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) Febi raczej nie. Ori G004000, citroen LHM lub Ravenol Ssf. Zciagasz przewód powrotny do zbiornika i krecisz lewo prawo aż przestanie lecieć. Jakimś wezykiem zatykasz otwór w zbiorniku, lejesz pełny i znów krecisz. Tak ze 2 lub 3 zbiorniki i skladasz wszystko do kupy po czym zalewasz nowy krecisz sprawdzasz dolewasz i ok. Wszystko na zgaszonym silniku. Edytowane 10 Września 2015 przez POWER-KRIS
machina Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 Ja polecam ATF320. Jest syntetyczny ale bezpieczny dla uszczelniaczy, ma większa lepkość od szajsu Febiego i wszystko działa bezproblemowo.
irzyk Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Dev, czy ten LHM to taki?http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1924-Total-LHM-Plus-1L.html
jacoxd11 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Witam kupilem płyn LHM Total ale nie ma tam słowa PLUS czy to jest to samo ??
dliwski Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Zalałem LHM-a tego który poleca Dev i jest OK - nic nie wyje i kierownica chodzi jakby lżej, płynniej... ciężko to opisać, ale efekt zadowalający. Jak ktoś chce to mam jedną nową (nieodkręcaną) butelkę tego oleju - starczy żeby zalać. Sprzedam tanio - jak coś to PW ;-)
Makale Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Nie powinno się lać nawet ori płynu. Jak na nakrętce macie nur mineal hydraulol to należy lać tylko mineralny, a niestety ten w ASO to syntetyk (mam całą kartę specyfikacji). On ma onzaczenia G 004000, jednak powinny być lany G002000, który njest mineralny. Skoro auto jako nowe wyszło na mineralnym to i taki powinien być lany bo to wymysł producenta maglownicy i pompy wspomagania, a nie samego ASO. Porównałem wg. charakterystyki oleje ASO z dwoma FEbi 06161 i 06162 (syn, syn, mineral) i jednak Febi do co syntetyka to trzyma w miarę parametry. Nie mam do czego porównać mineralnego, ale ten już ma inne parametry do tego z ASO i właśnie taki powinien być lany. Wycie pompy może byc spowodowane właśnie złym olejem - czyli ori ASO wprowadza ludzi w błąd mówiąc, że G004000 jest następcą G002000 - to są dwa różne oleje o różnych parametrach ! Sam kierownik ASO VW mówił mi, że to jest na 100% olej mineralny (po tym co mu powiedziałem co jest na nakrętce zbiornczika), jednka według karty charakterystyki te informacje są sprzeczne ! Według zaleceń pasuje febi 06162 mineralny (biała butelka), a na pewno nie ten z ASO. Moim zdaniem taka sytuacja w ASO jest nie do przyjęcia, że sam kierownik nie wie co sprzedaje i co leje do pomp. E: Cytat z innego forum golfa, ale zasada ta sama: Z olejami do golfów jest dość duży problem ponieważ nawet ASO wprowadza w błąd właścicieli VW. Rzeczywiście fabryczny olej jest już nie produkowany. Intercars i inne sklepy motoryzacyjne także są źle poinformowane. Każdy z nich zaleca zielonego Febi, otóż on jest za rzadki i ma zbyt małą lepkość. Samo Febi zaleca żółty typu Dexron II więc nie wiem skąd takie informacje od polskiego dystrybutora o zielonym. Jeżeli ktoś ma już starszą pompę to raczej nie będzie czuć różnicy, siła wspomagania może być jedynie mniejsza. Problemy zaczynają się przy nowej pompie, bo po wlaniu zielonego pompa będzie wyła w niebo głosy. W większości wypadków fabryczne pompy VW to niemiecki ZF (tak się składa że znam przedstawiciela na Polskę) i to on określa rodzaj oleju dla danej pompy, a potrafiło być ich nawet kilka rodzai w jednym modelu silnika. Nie radzę też sugerować się kolorami bo to zależy od producenta. Jak ktoś wcześniej zauważył koloru zielonego może być minerał lub syntetyk, a takie oleje niesamowicie się po między sobą różnią. Większość uszczelnień i mieszanek gumy jest odporna tylko na mineralne, wleje się synt. i wycieki gotowe. Po za tym pompy promieniowe (w MKII i w większości MK III) potrzebują całkiem innego oleju niż pompy zębate (ślimakowe) stosowane obecnie w większości nowszych samochodów (są bardziej trwałe i mniej wymagające). Troszkę się rozpisałem, ale mam nadzieję że wyjaśniłem dość czytelnie tą sprawę raz na zawsze. Napisałem że nie można się sugerować kolorem bo to zależy od producenta. Nie ma (a przynajmniej nic o tym nie wiem) żeby istniały jakiekolwiek normy mówiące że np taki i taki olej ma mieć taki kolor. Ja już spotkałem się nawet z lekko niebieskawym olejem amerykańskim. Rodzaj oleju powinien być dobierany odpowiednio do pompy. To że ktoś ma płyn czerwony np w MK III wcale nie oznacza że w tym samym nawet modelu silnika i roczniku była montowana ta sama pompa. VW przestał produkować fabryczny mineralny i wciska klientom syntetyk (przynajmniej polskie ASO). Poproszę tego mojego znajomego aby określił wg mojej pompy o jakich parametrach powinien być olej, wspominał mi że coś takiego może zrobić. Jak się uda to może zrobi wykaz wszystkich pomp do MKII i MKIII (bo w nich jest największy problem) i oleje jakie powinny być. Z doświadczenia wiem że do większości MKIII ludzie leją czerwonego dexrona II , a do mkII to chyba wszystko co popadnie z różnymi skutkami. Przy starych pompach raczej nie ma problemu gorzej właśnie z nowymi, a z zamiennikami to już w ogóle kosmos. Bo te wszystkie sprzedawane jako nowe ZF (stare logo przypomina ZE i tak są sprzedawane na Allegro ) są regenerowane. Nowa pompa ZF w cenach hurtowych to wydatek rzędu 1200 zł. Więc przy okazji przestrzegam. Edytowane 13 Października 2015 przez Makale
POWER-KRIS Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Bzdury. Ori to CHF 11S czyli g200 i zastąpiono go CHF202 czyli g400 bo rdzewiało wszystko od g200 dlatego robi się brązowy bo wykancza układ. [emoji6]
Dev Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Gdyby wymieniali na czas czyki co 2 lata nic by nie gnilo i rdzewialo
Makale Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 @UP UP Chyba właśnie na odwrót. A rdzewieje dlatego, że ludzie płynu nie zmieniają i się w nim zbiera woda, która powoduje korozje.
mantix Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) Panowie ja też jestem przed wymianą oleju i teraz nie wiem czy mam zalany syntetyk czy mineralny.Kolor jest taki ciemno żółty. Jak mam syntetyk i wleje mineralny to będą skutki uboczne? Edytowane 1 Listopada 2015 przez mantix
Dev Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Masz minerał alu ze starosci juz sie zrobił rudy. Wlac musisz to samo.
rikardo Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Panowie ja też jestem przed wymianą oleju i teraz nie wiem czy mam zalany syntetyk czy mineralny.Kolor jest taki ciemno żółty. Jak mam syntetyk i wleje mineralny to będą skutki uboczne? Masz wlany przypuszczalnie stary olej G002000, który z tego co pamiętam był koloru zielonego lecz po wlaniu raptownie zmieniał kolor na bursztynowy. VW zmieniło ten olej i nowe oznaczenie to G004000. Jak chcesz stosować oryginalny olej to możesz śmiało go zalewać jest również koloru zielonego i po zalaniu nie zmienia koloru. Olej G004000 eksploatuję od 7 lat i nie ma z nim żadnego problemu a to co piszą o jego negatywach to kolejne mity.
tomcio3 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Słuchajcie, kolega sprzedał passata, zostały mu dwie butelki płynu do wspomagania orginalny do audi taki jak w linku http://allegro.pl/olej-do-wspomagania-kierownicy-vw-skoda-g004000m2-i5444634541.htmlChce mi płyn sprzedać w cenie bardzo atrakcyjnej, ale tu mam problem. Bo w mojej audi leję febi mineral. Czy zmiana na syntetyk może zaszkodzić mojej maglownicy
POWER-KRIS Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Teraz czym byś nie pojechał to Ci Aso taki zaleje, więc bierz jak cena ok.
tomcio3 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Cena mi odpowiada tylko mnie martwi czy zmiana z minerału na syntetyk nie zaszkodzi- zacznie ciec maglownica. Dziś na szrocie zapytałem właściciela szrotu. Jaki zalać płyn on odpowiedział to zalezy... Czy maglownica jest zuzyta. Czy ma luz. Jak ma to mineral jak nie ma to syntetyk. Co o tym myslicie? Ma rację
machina Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Od kilku miesięcy jezdze na czerwonym syntetyku i żadnych negatywnych skutków nie ma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się