Adrianus1980 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Wygląda na to że najlepszym rozwiązaniem dostepnych na poliskim rynku LIQUI MOLY Bo nie wierze ze w polsce w AUDI zaleją mi olej jak na pierwszym montazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Chłopaki ze Skody cos mówili że oryginał Skody tu Fuchs. Gulf tam w miarę wyglądał. Sony Xperia E dual Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Fuchs jest bardzo popularny w warsztatach ASO w Niemczech, w Fordzie też leją tam Fuchs'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jihaad Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Albo czytaj ze zrozumieniem albo nie komentuj moich postow, bo w watku chodzilo o 5W40 ktore spelnia norme 502.00Przeczytaj post wyzej kolego jihaad, i pozniej moj, moze dotrze do Ciebie o co chodzilo... Na pewno piszesz do mnie, bo nie bardzo rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Co do testu Na ściankach cylindrów może występować taka temperatura moim zdaniem, a jak olej dobrze znosi taka wysoka chwilowa temp to mniejsze jeszcze bardziej Chyba LM najlepiej sobie poradził, 5w50, nie zrobiły się smarki i została cienka mgielka olejowa na całej powierzchni kuli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0laczek Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Np żebym mógł przeczytać 1 post i się dowiedzieć czegoś czego nei wiedziałem a nie 109 stron, na 5 mieć już dosyć i zamknąć przeglądarkę ...a na 121 stronie tego wątku i tak zapytać jaki wlać olej? może i tak ale jak przeczytasz nawet 121 stron wątku to rekomendacji jest tam tyle że dalej nie wiesz co lać A najprostszym rozwiązaniem jest lać to do czego ma się zaufanie- uważasz że Motul jest najlepszy zalej Motula, Castrol a niech będzie etc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerbox Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 ...jak przeczytasz nawet 121 stron wątku to rekomendacji jest tam tyle że dalej nie wiesz co lać - może dlatego, że pomiędzy olejami spełniającymi normę audi prawdopodobnie nie ma jakiejś szczególnie dramatycznej różnicy gdy idzie o normalną eksploatację. Równie dobrze te oleje mogłyby stać w białych butelkach na jednej półce z napisem 502.00. Jedne z mniejszym, inne z większym zapasem spełniają standard i już. Czy jest sens szukać informacji który z nich jest minimalnie lepszy pod jakimś względem tylko po to żeby odkryć zaraz, że inny parametr, z którego istnienia do tej pory nawet nie zdawaliśmy sobie sprawy jest gorszy? Dla zdecydowanej większości normalnych użytkowników kilkunastoletnich pojazdów wlanie oleju zgodnego z normą całkowicie wystarczy, a dla wielu będzie zbawieniem zważywszy jakie zamieszanie w tej materii panuje, że ludzie np potrafią nawet mineralny jeszcze wlewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 A dla mnie to bezcenne są teraz miny fanboy oleju xxx. ;-) Sony Xperia E dual Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszby Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 BMWCo teraz o olejach powiemy? Sony Xperia E dual Tapatalk 4 Powiemy że wszystkie Motule to totalny SYF. Mobil 1 chyba każdy jest dobry , niektóre oleje castrola nawet olej Opla 5W30. Z tańszych dobrych oliw dostepnych na naszym rynku to Pentosin pento III 5W30. Dobrze że nie zalałem srotulem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilb5 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 No właśnie zastanawia mnie ten GM 5w30,tyle że on bardziej chyba nadaje sie do Diesla bo ma normę do PD jak i DPF do PB niby też,ale co Wy o nim sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 ja mysle ze wiekszosc norm to jest marketing na przyklad, elf excelium ldx nie ma norm vagowskich niby, a jest bardzo dobrym olejem ktorego sam przez 2 lata uzywalem, czym taki silnik 1.8t w dzialaniu rozni sie od takiego oplowskiego 2.0t czy innej benzyny turbo? silnik jak silnik, temperatury pracy te same, tamte tez maja turbiny itp itd... uwazam ze po prostu marka ELF jak i wiele innych po prostu gdyby chciala zaplacic to na etykiecie byla by norma i dla ich silnikow, i tym samym byla by to poniekad reklama aby kupowac ich oleje, bo wszystko w dzisiejszy swiecie obraca sie w okol kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerbox Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Mobil 1 chyba każdy jest dobry tu masz przykładowy inny test, do którego link był gdzieś na tych ruskich stronach Ôîęóńű ń ěŕńëîě Masz tam Mobil1 jakiś - i jest napisane, że przyzwoity olej pod takim i takim względem ale najgorszy w zestawieniu pod względem ilości spalanej w silniku. Żeby wyłonić najlepszy olej to trzeba wziąć pod uwagę masę parametrów jak trzymanie lepkości w temperaturze i w czasie, utlenianie, zawartość subst zmiejszających tarcie, ilość popiołu, ilość siarki, zużycie oleju, zużycie paliwa, cenę i wiele innych i odnieść to do sytuacji danego użytkownika czy jeździ na którkich odcinkach czy preferuje częste dolewanie drogiego oleju czy może chce mieć tanio - a na końcu tego wszystkiego i tak wychodzi, że globalnie różnice są mało istotne wśród olejów w danej klasie i nie ma jednego, który bije resztę pod każdym względem na głowę. Jakiś ma ponadprzeciętną ochronę aluminium - to dzieje się to kosztem np gorszej ochrony stali. Jak nawalisz dużo dodatków to pogorszy się jakiś istotny parametr fizykochemiczny. Dlaczego nie można dać 100 razy więcej np detergentu, żeby olej super wymywał wszystko i bił na głowę resztę? - bo to byłby detergent z dodatkiem oleju bez właściwosci smarnych a nie olej z ewentualnymi dodatkami. Dużo detergentu masz w płukance do silnika - ale nie możesz na tym jeździć. d*pa zawsze jest z tyłu i nie ma Świętego Grala, który kosi resztę olejów pod każdym względem i część dorastania polega na zaakceptowaniu tego faktu. Jeśli dodasz czegoś więcej to automatycznie czegoś innego musi być mniej (zawsze musi być 100%). Nie może być oleju, który ma wszystkich dodatków dużo - bo nie starczy miejsca na sam olej. Jest ogromna przewaga syntetyków nad mineralnymi - ale oleje z danej klasy czy normy są w ujęciu ogólnym zbliżone. Takie jest moje zdanie. ---------- Post dopisany at 23:31 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ---------- ja mysle ze wiekszosc norm to jest marketingna przyklad, elf excelium ldx nie ma norm vagowskich niby, - akurat ten olej spełnia normę 502.00. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 hmm moze cos pomylilem, ale na pewno sa inne podobne przypadki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerbox Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 pioteros, co do twojego przekonania, że to chodzi tylko o kasę z tymi normami to norma audi nie obejmuje jednego producenta tylko zobacz w biuletynie audi że każdy znany producent i nieznany też ma jakiś olej na tej liście, nawet Orlen i Lotos: 2011-06-06 - Technical Service Bulletin - Audi Oil Quality Standard . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszby Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 No właśnie zastanawia mnie ten GM 5w30,tyle że on bardziej chyba nadaje sie do Diesla bo ma normę do PD jak i DPF do PB niby też,ale co Wy o nim sądzicie? Ten olej posiada normę 502.00 więc jak najbardziej nadaje się do Twojego silnika. Jest do tego tani - 5 litrów kosztuje 85 PLN.jako drugie auto mam vectrę i przez 6 lat latałem na tym oleju bez zastrzeżeń - obecnie pentosin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Albo czytaj ze zrozumieniem albo nie komentuj moich postow, bo w watku chodzilo o 5W40 ktore spelnia norme 502.00Przeczytaj post wyzej kolego jihaad, i pozniej moj, moze dotrze do Ciebie o co chodzilo... Na pewno piszesz do mnie, bo nie bardzo rozumiem? sorry za pomylke zamiast "i" strzeliłem na "o" mam obok siebie i wyszło kolego, zdanie zmieniło sens glupi błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 ja mysle ze wiekszosc norm to jest marketingna przyklad, elf excelium ldx nie ma norm vagowskich niby, a jest bardzo dobrym olejem ktorego sam przez 2 lata uzywalem, czym taki silnik 1.8t w dzialaniu rozni sie od takiego oplowskiego 2.0t czy innej benzyny turbo? silnik jak silnik, temperatury pracy te same, tamte tez maja turbiny itp itd... uwazam ze po prostu marka ELF jak i wiele innych po prostu gdyby chciala zaplacic to na etykiecie byla by norma i dla ich silnikow, i tym samym byla by to poniekad reklama aby kupowac ich oleje, bo wszystko w dzisiejszy swiecie obraca sie w okol kasy Dokladnie to prubowalem tlumaczyc na poprzedniej stronie koledze POWERBOX i ONKEL,tu chodzi o kase Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 przyklad podalem zly ale generalnie chodzi wlasnie o to, producent olei i koncerny samochodowe naganiaja na siebie wzajemnie klientow i tym samym pieniadz, tym ze na etykietach sa normy dla danych marek samochodowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerbox Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 producent olei i koncerny samochodowe naganiaja na siebie wzajemnie klientow i tym samym pieniadz, tym ze na etykietach sa normy dla danych marek samochodowych - czyli jak na biuletynie technicznym Audi jest wyszczególniony np olej Orlenu to tylko po to, żeby Audi "napędziło klientów" Orlenowi? - czy może bardziej Orlen poprzez pisanie norm Audi napędza koncernowi VW klientów na samochody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek72 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 producent olei i koncerny samochodowe naganiaja na siebie wzajemnie klientow i tym samym pieniadz, tym ze na etykietach sa normy dla danych marek samochodowych - czyli jak na biuletynie technicznym Audi jest wyszczególniony np olej Orlenu to tylko po to, żeby Audi "napędziło klientów" Orlenowi? - czy może bardziej Orlen poprzez pisanie norm Audi napędza koncernowi VW klientów na samochody? Taka ciekawostka dla co po niektorych; wiele marek uczestniczacych w rajdach pomimo reklamowania dajmy na to Totala, zalewa oliwy zupelnie innych producentow. To ze na korku macie napisane Castrol czy producent zaleca/ sugeruje jego uzywanie o niczym nie swiadczy, no moze poza tym ze obie firmy czerpia obustronne zyski z takiego ukladu..... Sent from my A511 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się