kiko79 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Dlaczego Polak uważa ,że jak auto ma ponad 200000 km to trzeba lać półsyntetyk a najlepiej to jakiś minerał zapodaćJeżdżę na LM 0w40 full synthetic i jakoś apetytu na niego moja a4 wogóle nie ma:polew: tą bajkę wymyślili fachowcy którzy serwisowania aut uczyli się na 125p...no i pojawiły się mity o rozszczelnianiu się silników po syntetyku
krzysztof 36418 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Witam wszystkich. Od tygodnia posiadam a4 b7 BFB przebieg 210 000 sprawdzony 100%. Przeczytałem temat ze 2 razy i tylko bardziej zgłupiałem. Kolega przywiózł mi motul 5w30 specific (MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 5L FRANCJA (4309933433) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ) . Co polecacie zalać do mojego autka?
Kasparov Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Liqui moly 5W40 synthoil high tech Na razie jeżdżę na mobilu 10W40, czy ten olej również się nada do silnika ADR z przebiegiem 215tys. Oczywiście najpierw płukanka?
sciemamcz Opublikowano 5 Lipca 2014 Opublikowano 5 Lipca 2014 Również polecam Liqui moly 5W40 synthoil high tech, przed wymianą płukanka LM, teraz mam zrobione ponad 5000 i zero ubytków ale wcześniej uszczelki pod napinaczem i pokrywą wymienione
MichalBurnout Opublikowano 7 Lipca 2014 Opublikowano 7 Lipca 2014 Niepokojące jest to, że płukanka LM występuje też w wersji Proline Co to daje??
marko2008 Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Od 2 lat zalewam Motul 5w30 specific 504.00/507.00 i szczerze mówiąc oleju nie bierze. Czytając wcześniejsze posty nasuwa się pytanie, czy mam przy kolejnej wymianie oleju zalewać ten co proponujesz Dev - Liqui moly 5W40 synthoil high tech??
kiko79 Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 jak najbardziej Liqui moly 5W40 synthoil high tech - technologia syntetyczna, czyli nie full syntetyk...przynajmniej tak podaje producent. A Motul 8100 x-cess 5W40 to full...a więc co lepsze?
Emejcz Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Będę za jakiś czas wymieniał olej i zacząłem się trochę nad tym zastanawiać, bo słyszę różne dźwięki z silnika (jeden to na pewno napinacz łańcucha) i może to kwestia zapchanego smoka albo co i tak sobie myślałem, że może to wina smarowania, że jest takie cykanie jak w rowerze przy schodzeniu z obrotów. W związku z tym na pewno zrobię płukankę Liqui Molly, ale pozostaje kwestia oleju... Obecnie jeżdżę na 10w40 przy czym zrobiłem póki co 8 tys. z dolewkami Valvoline'a beczkowego ponoć z Holandii, a co poprzedni właściciel lał to nie wiem. Chciałbym spróbować np. Valvo 5w40, ale obecnie bierze mi około 300ml/1000km oleju więc nie wiem czy jak wleję syntetyka to nie będzie mi brało jeszcze więcej... Licznikowo mam 282 tys. ale to na pewno kręcone, przy czym silnik był wymieniany podobno, bo coś w poprzednim się uszkodziło (ile w tym prawdy to czort wie), więc można mu dać przebieg w przedziale 200-250 tys. na tej podstawie. Auto to AEB z 1997 roku. Co o takim przejściu z półsyntetyka na syntetyk myślicie?
PARAF Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Samą wymianą oleju nie uszczelnisz silnika. Dla mnie 300ml/1000km to już byłby znak do większych działań niż płukanka i wymiana oliwy. P.S.: Żeby nie było, że mój nie bierze... Bierze, ale ok. 500-600ml/8000km
Emejcz Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Ja nie chcę go uszczelniać, tylko nie chcę rozszczelnić
PARAF Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Ja nie chcę go uszczelniać, tylko nie chcę rozszczelnić Ale nie wlejesz mu mineralnego. Mam nadzieje.
Emejcz Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 No nie nie, w ogóle nie o to mi przecież chodzi. Dla mnie do momentu póki nie będzie bral 1l/1000km to nie ma powodów aby zapychać minerała. Pewnie wleje półsyntetyka takiego jak teraz, ale ciekaw jestem jak zadziałałby syntetyczny...
szakal222 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 No nie nie, w ogóle nie o to mi przecież chodzi. Dla mnie do momentu póki nie będzie bral 1l/1000km to nie ma powodów aby zapychać minerała. Pewnie wleje półsyntetyka takiego jak teraz, ale ciekaw jestem jak zadziałałby syntetyczny... Ja jezdze na syntetyku zeszlem z polsentetyka .powiem ci tak pije tyle samo .tyle ze silnik lepiej pracuje. .wiec polecam Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
kiko79 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 No nie nie, w ogóle nie o to mi przecież chodzi. Dla mnie do momentu póki nie będzie bral 1l/1000km to nie ma powodów aby zapychać minerała. Pewnie wleje półsyntetyka takiego jak teraz, ale ciekaw jestem jak zadziałałby syntetyczny... Ja jezdze na syntetyku zeszlem z polsentetyka .powiem ci tak pije tyle samo .tyle ze silnik lepiej pracuje. .wiec polecam Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2 popieram, ja też z półsyntetyka na syntetyk przeszedłem i zero negatywnych reakcji, silnik tylko lepiej pracuje
disem Opublikowano 10 Lipca 2014 Opublikowano 10 Lipca 2014 Ja tez przeszedlem i dźwięk sie zmienił na bardziej metaliczny chyba wrócę na 10w40 no chyba ze proponujecie zeby tego valvo 5w40 zalać ktos pisał że wycisza silnik lepiej niż motul ? Wysłane z mojego GT-I9100
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się