tass Opublikowano 2 Lutego 2019 Opublikowano 2 Lutego 2019 Tak zgadzam się samopoziom nie poziomu świateł w czasie rzeczywistym tylko robi to powoli, wjeżdżając pod spore wzniesienie opuszcza je w minimalnym stopniu i powoli, ale jednak to robi. Na wybojach też chyba jednak każdy rodzaj oświetlenia będzie oślepiał, jeden w mniejszym stopniu inny w większym. Mało tego światła na diagnostycznych ustawiają na "pustym" samochodzie (nie mówię o ilości paliwa), wystarczy obciążyć tył bardziej jak tył i już światła wyżej świecą, podpinając przyczepkę jeszcze bardziej tył siada i wyżej się świeci. Obstawiam 95% kierowców nie opuszcza manualnie świateł gdy samochód jest załadowany. Wypada dbać też o bezpieczeństwo innych nie tylko własne wkładając jakieś wynalazki.
MaTeo85 Opublikowano 2 Lutego 2019 Opublikowano 2 Lutego 2019 Właśnie po to jest samopoziom żeby wręczyć kierowcę. Kiedy obciążasz dodatkowo samochód samopoziom dba o to żeby światła "zjechały" niżej. W sytuacji kiedy nie ma samopoziomu a kierowca ma w nosie regulacje będzie oślepiał innych i czym mocniejszy strumień światła tym efekt bedzie mocniejszy.
Ralen Opublikowano 3 Lutego 2019 Opublikowano 3 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 1.02.2019 o 16:21, GregoryFx napisał: To że przeglądu może nie przejść, lub policja wlepi nam mandat to jest najmniejsze zmartwienie. Prawdziwy i poważny problem to będzie w momencie głupiej stłuczki lub gdy będzie wypadek. Nawet jeżeli wina nie będzie Twoja ale miałeś zamontowane światłą niezgodne z homologacją, to równa się że samochód jest niezdolny do poruszania się po drodze. Ubezpieczyciel się wyprze i nie pokryje żadnych kosztów a sprawca, gdy okaże się dociekliwy wykaże się sprytem to w sądzie powie że go oślepiłeś światłami, które były zamontowane niezgodnie z prawem i jeszcze od Ciebie będzie chciał wydębić odszkodowanie i pokrycie wszystkich kosztów - można ładnie popaść w długi... Z tą stłuczką to już trochę podkoloryzowałeś. Podczas dzwona ktoś musiałby Cię podpier*** żeby Ci światła sprawdzili. Miałem dzwona dwukrotnie, raz z mojej winy, raz z winy innego gościa, i nikt się do tego nie czepiał. Rzeczoznawca oglądał mi auto wzdłuż i wszerz bo gość przejechał mi po całym boku, zaglądał pod maskę i nikt nigdy nie zwrócił uwagi na światła. Gość mi nawet auto do góry podnosił bo felga dostała. Poza tym, jak nie masz HIDów tylko jedziesz na ORI przetwornicach, to na pierwszy rzut oka zaglądając pod maskę nawet nie stwierdzisz czy auto ma xenon póki go nie odpalisz (mówię tu o rzeczoznawcy, nie o kimś z audi klubu kto odrazu rozpozna). Generalnie legenda głosi że ktoś kiedyś miał problem, a zagorzali przeciwnicy xenonu bez poziomu i sprysków podłapali temat. Niie zmienia to oczywiście faktu że jest to nie zgodne z prawem Edytowane 3 Lutego 2019 przez Ralen 1
Falcone Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 7 godzin temu, Ralen napisał: zagorzali przeciwnicy xenonu bez poziomu i sprysków podłapali temat. Niie zmienia to oczywiście faktu że jest to nie zgodne z prawem Bo zrozum człowieku że Twoje światła nie są tylko dla Ciebie, źle ustawione hidy czy xenony to jest dramat dla osoby jadącej z naprzeciwka. Jak jest kijowa pogoda, deszcz o zmroku czy mgła i jedzie taki debil z naprzeciwka to tylko mam ochotę kamieniem niego rzucić...
Ralen Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 11 godzin temu, Falcone napisał: Bo zrozum człowieku że Twoje światła nie są tylko dla Ciebie, źle ustawione hidy czy xenony to jest dramat dla osoby jadącej z naprzeciwka. Jak jest kijowa pogoda, deszcz o zmroku czy mgła i jedzie taki debil z naprzeciwka to tylko mam ochotę kamieniem niego rzucić... Ale nie rozumiem do czego piejesz teraz... bo ja nie odnosiłem się tutaj do ustawiania reflektorów tylko do samego faktu posiadania xenonu. Wrzuć na luz. Nie muszę brać tego do siebie bo szanuję innych i dbam o reflektory. A skoro już o ustawieniu świateł mowa, dziś jechałem po zmroku i jechała za mną nowa Toyota na xenonie (na 90% ORI z poziomem). Ku mojemu zdziwieniu gość świecił o 30% dalej i napierdzielał mi po lusterkach. Taki fajny ten samopoziom ustawiany przez fabrykę... I tak największą zmorą są SUVy które z racji że są po prostu wysokie, napierdzielają po oczach. Dziwi mnie że do nich nikt nie ma zarzutów Jeżeli chodzi o oślepianie to dużą rolę gra tutaj stan reflektora. Porysowany, niespolerowany reflektor rozprasza światło jeszcze bardziej, niż brudna lampa (wiem bo właśnie taki wymieniłem ostatnio). 1
odyniec98 Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 (edytowane) Witam zakupiłem ledy na aliexpress firmy popnow z filtrem na kablu zero zakłóceń cb odbiera ok tak samo jak fm zamontowałem je u żony w a3 świeca świetnie Prawie tak samo dobrze jak moje Ori Xenon a4 b6 Edytowane 4 Lutego 2019 przez odyniec98
GregoryFx Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 W dniu 4.02.2019 o 00:34, Ralen napisał: Z tą stłuczką to już trochę podkoloryzowałeś. Podczas dzwona ktoś musiałby Cię podpier*** żeby Ci światła sprawdzili. Miałem dzwona dwukrotnie, raz z mojej winy, raz z winy innego gościa, i nikt się do tego nie czepiał. Rzeczoznawca oglądał mi auto wzdłuż i wszerz bo gość przejechał mi po całym boku, zaglądał pod maskę i nikt nigdy nie zwrócił uwagi na światła. Gość mi nawet auto do góry podnosił bo felga dostała. Poza tym, jak nie masz HIDów tylko jedziesz na ORI przetwornicach, to na pierwszy rzut oka zaglądając pod maskę nawet nie stwierdzisz czy auto ma xenon póki go nie odpalisz (mówię tu o rzeczoznawcy, nie o kimś z audi klubu kto odrazu rozpozna). Generalnie legenda głosi że ktoś kiedyś miał problem, a zagorzali przeciwnicy xenonu bez poziomu i sprysków podłapali temat. Niie zmienia to oczywiście faktu że jest to nie zgodne z prawem Jeżeli Tobie się udało to nie oznacza że inni też będą mieli szczęście. Ja nie jestem hazardzistą i wole mieć święty spokój a nie później się martwić czy trafię na cwaniaka czy normalnego człowieka. To nie żadna legenda, tylko jest jasno zawarte: W przypadku używania oświetlenia głównego, przeciwmgielnego i sygnalizacyjnego LED na drogach publicznych kierowca może stracić prawo jazdy i ubezpieczenie pojazdu, a także może zostać na niego nałożony mandat. Możesz ale wcale nie musisz tak jak Twoim przypadku, zależy jak się trafi.
Ralen Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Ja tylko napisałem jak to wygląda w praktyce Prawo jest prawem, myślę że każdy kto choć trochę zagłębił się w temat, zdaje sobie z tego sprawę.
greg24 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Z czystej ciekawości zamówiłem . Jak będzie ok to zostawię ale tylko na jesień zimę bo dojeżdżam przez lasy do pracy i wolę lepiej widzieć . Dam znać jak to świeci . Pozdro
Rosomak91 Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Hmm... Z własnej obserwacji mogę dodać, że nieważne czy są to niehomologowane ledy, hidy czy homologowane xenony czy zwykłe reflektory na h7/h1. Ważne czy użytkownik ma trochę pod sufitem i jeździ z dobrze ustawionymi światłami. Zdecydowanie trudne są suwy, które walą światłem gdzie się da, tak samo busy, zwłaszcza przeładowane. Nie daj Boże że suw jest stosunkowo nowy, światło zajekurwabiście mocne i wali na kilometr do przodu zaliczając wszystkie oczy które są przed nim. Kierowca ma wyjerąbane, bo on widzi. Ale te suwy to mały odsetek, zazwyczaj po oczach dają starsze auta, gdzie jedna lampa świeci zaraz przed zderzak, a druga po koronach drzew. Ten użytkownik nic nie widzi, ale ma to w d*pie. Czasami jak wyprzedzam niektóre auta to aż żal mi dupe ściska jak widzę, że jadą praktycznie bez świateł... W prawie 30letnim golfie 2 mam lepsze światła niż połowa kierowców. Druga ważna sprawa to czysta szyba od wewnątrz samochodu - często robi się tłusta i światło rozchodzi się po szybie uniemożliwiając zobaczenie czegokolwiek. Trzecia sprawa - podjazd pod górki - światła nie są poziomowane przy podjeździe pod górkę - no chyba że się mylę. Ale co jeśli jedziemy pod górkę która ma km? Nagle skrócą się światła żebym widział co przed zderzakiem? Nielogiczne trochę. Podjazdy i zjazdy przy szczytach zawsze będą niewygodne, tu mogą jedynie pomóc te nowe matrixy, które wyłączą wiązkę na światła z naprzeciwka. Policja powinna dużo bardziej karać kierowców z źle ustawionymi światłami. Teraz jak ktoś oślepi i coś się stanie to mówią, że kierowca nie dostosował prędkości do warunków panujących na drodze... Jeśli chodzi o ledy to polecam, kolega ma w Audi 80, miał problem z ustawieniem, ale się udało. Światło jest dużo lepsze.
dekiel 13 Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 3 godziny temu, Rosomak91 napisał: Hmm... Z własnej obserwacji mogę dodać, że nieważne czy są to niehomologowane ledy, hidy czy homologowane xenony czy zwykłe reflektory na h7/h1. Ważne czy użytkownik ma trochę pod sufitem i jeździ z dobrze ustawionymi światłami. Zdecydowanie trudne są suwy, które walą światłem gdzie się da, tak samo busy, zwłaszcza przeładowane. Nie daj Boże że suw jest stosunkowo nowy, światło zajekurwabiście mocne i wali na kilometr do przodu zaliczając wszystkie oczy które są przed nim. Kierowca ma wyjerąbane, bo on widzi. Ale te suwy to mały odsetek, zazwyczaj po oczach dają starsze auta, gdzie jedna lampa świeci zaraz przed zderzak, a druga po koronach drzew. Ten użytkownik nic nie widzi, ale ma to w d*pie. Czasami jak wyprzedzam niektóre auta to aż żal mi dupe ściska jak widzę, że jadą praktycznie bez świateł... W prawie 30letnim golfie 2 mam lepsze światła niż połowa kierowców. Druga ważna sprawa to czysta szyba od wewnątrz samochodu - często robi się tłusta i światło rozchodzi się po szybie uniemożliwiając zobaczenie czegokolwiek. Trzecia sprawa - podjazd pod górki - światła nie są poziomowane przy podjeździe pod górkę - no chyba że się mylę. Ale co jeśli jedziemy pod górkę która ma km? Nagle skrócą się światła żebym widział co przed zderzakiem? Nielogiczne trochę. Podjazdy i zjazdy przy szczytach zawsze będą niewygodne, tu mogą jedynie pomóc te nowe matrixy, które wyłączą wiązkę na światła z naprzeciwka. Policja powinna dużo bardziej karać kierowców z źle ustawionymi światłami. Teraz jak ktoś oślepi i coś się stanie to mówią, że kierowca nie dostosował prędkości do warunków panujących na drodze... Jeśli chodzi o ledy to polecam, kolega ma w Audi 80, miał problem z ustawieniem, ale się udało. Światło jest dużo lepsze. Zgadzam się w 100% ? Pamiętaj jak w 2003 r miałem swoją pierwszą calibrę już zrobioną na 'FAST&FURIOUS' i wisienka na torcie były ..... zenony. Nowe soczewki + przetwornice z a4 / ori soczewki poleciały do kosza. Sprysków jak i samopoziomowania nie miałem / nawet nie wystepowały w tym modelu opla dopiero póżniej zamontowałem w wersji turbo same spryski od e39/. Były nawet naklejki 'Xenon Light' na przednim pasie. Lampy były ustawione idealnie i nie spotkałem się żadnym mruganiem z naprzeciwka. Widoczność w nocy była kosmiczna wręcz po przejściu z ori lamp calibry . Swiatłocień i ustawienie było super tym bardziej że kumpel jest elektromechanikiem i korzystam z jego garażu dość często.Zatrzymała mnie Policja pamiętam dwa razy ale ... po to aby zobaczyć dokładnie jak auto wygląda. Auto robiło wrażkę o każdej porze dnia potem była czarna Calibra turbo 290KM też ksenonami i jazda w nocy była przyjemnością / szybko sprzedana napaleńcowi z Krakowaa nie był to bynajmniej 'wieś tuning' z jakim to auto jest kojarzone. Tak więc jak jest wszystko z głową zrobione to można śmigać.
luki82ezg Opublikowano 5 Marca 2019 Opublikowano 5 Marca 2019 Szanowni Panowie i Panie, Dużo tu bicia piany a mało konkretów. Jednemu przeszedł przegląd, innemu nie. Jednemu zatrzymali dowód, drugiemu nie. Nie każdy, kto kontroluje zwraca uwagę na konkretne rzeczy albo banalnie się po prostu nie zna na tym co robi. Nie chcę się za bardzo wymądrzać ale jeśli na przeglądzie coś przechodzi to nie znaczy, że jest legalne ale nie twierdze, że do końca mądre. Przeczytałem ten wątek i mam do Was parę sugestii: 1. Nie ma czegoś takiego jak linia odcięcia jest tylko GRANICA ŚWIATŁA I CIENIA. To dlatego światła nazywają się asymetryczne i mają za zadanie nieemitowanie światła na wprost tylko możliwie blisko nawierzchni drogi i nieoślepianie osób z przeciwka. 2. Każdy reflektor ma oznaczenie jakie źródło światła może być w nim zamontowane. - HC/R - halogenowe światło mijania albo drogowe - HCR - halogenowe światło mijania i drogowe - DC - wyładowcze mijania (xenon) - DL lub DRL - światła do jazdy dziennej Każde zamontowanie źródła światła niekompatybilne z obudową reflektora jest niedozwolone. Jeśli nie ma naniesionego symbolu to nie można takiego źródła montować. To chyba proste. Możecie wierzyć bądź nie, producenci wydali miliony dolarów, euro, rubli czy jakiejkolwiek waluty chcecie na konstrukcję tego urządzenia jakim jest reflektor. Jeśli chodzi o HID to się zgadzam, że dla własnego bezpieczeństwa trzeba to wymontować. Temperatura palnika HID w oprawie do świateł halogenowych jest za wysoka i może spowodować co najmniej odkształcenie, uszkodzenie elementów reflektora do pożaru włącznie. Dodatkowo obciąża dodatkowo układ elektryczny. Kto się ze mną nie zgadza ma do tego prawo i jego odpowiedzialność nie moja. Co do LED to jeśli zachowuje granicę światła i cienia to polecam. Sam mam LED przy ustawieniu skandynawskim świateł, więc uruchamiają się od razu. Dla mnie super sprawa, odpada zakup za jakieś kilkaset złotych świateł do jazdy dziennej. Na razie mam niedługo takie rozwiązanie i mi się podoba. Zobaczymy jak będzie później. Jeśli do czegoś się przydałem to polecam się na przyszłość.
greg24 Opublikowano 22 Marca 2019 Opublikowano 22 Marca 2019 Witam. Tak jak pisałem zamówiłem i otrzymałem ledy. Mogę podzielić się opinią . Światło świeci lepiej na boki , jest zdecydowanie jaśniej . Na odległość nie robi szału dlatego, że te które zamówiłem na próbę były tanie i nie mają hotspota czy jak to się tam zwie Byłem na przeglądzie z tymi żarówkami i gadałem z gościem co on o tym myśli. Dla niego ważne żeby nie oślepiały dlatego mają być dobrze ustawione a mówi, że nie jedno auto z salonu które wychodzi nie ma tak naprawdę homologacji na LED ale że ma fabrycznie to nikt się nie czepia . Ja zamówię teraz ledy Hikari za 89$ i te są najlepsze w cenie do 100 i mają zasadę święcenia jak żarówka więc z przodu przy odcięciu jest jaśniej a nie tak jak te które teraz mam ( praktycznie równe światło wszędzie ) Zamówię ocenie a jak nie to wywalę nikt mi nie mruga , policja nie zatrzymuje a przegląd przeszedłem . Wiem, że nie zmienia to faktu o legalności ale mimo wszystko nie przeszkadzał innym użytkownikom drogi.
pawelosinski83 Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 W dniu 22.03.2019 o 11:16, greg24 napisał: Witam. Tak jak pisałem zamówiłem i otrzymałem ledy. Mogę podzielić się opinią . Światło świeci lepiej na boki , jest zdecydowanie jaśniej . Na odległość nie robi szału dlatego, że te które zamówiłem na próbę były tanie i nie mają hotspota czy jak to się tam zwie Byłem na przeglądzie z tymi żarówkami i gadałem z gościem co on o tym myśli. Dla niego ważne żeby nie oślepiały dlatego mają być dobrze ustawione a mówi, że nie jedno auto z salonu które wychodzi nie ma tak naprawdę homologacji na LED ale że ma fabrycznie to nikt się nie czepia . Ja zamówię teraz ledy Hikari za 89$ i te są najlepsze w cenie do 100 i mają zasadę święcenia jak żarówka więc z przodu przy odcięciu jest jaśniej a nie tak jak te które teraz mam ( praktycznie równe światło wszędzie ) Zamówię ocenie a jak nie to wywalę nikt mi nie mruga , policja nie zatrzymuje a przegląd przeszedłem . Wiem, że nie zmienia to faktu o legalności ale mimo wszystko nie przeszkadzał innym użytkownikom drogi. Żarówka sama w sobie ma bardzo mały wpływ na "hotspot", to odbłyśnik jest za to odpowiedzialny - on "rozsyła" światło w dane miejsca. Dopóki żarówka LED nie będzie miała żródła światła w kształcie żarnika żarówki halogenowej, którą chcesz tym ledem zastąpić - hot spota z żadnej z nich nie uświadczysz. Zawsze będzie jasna plama przed autem i zero zasięgu w porównaniu do sprawnego reflektora halogenowego. Każdy pojazd, który ma być dopuszczony do ruchu musi przejść badania oświetlenia. Koles pier... farmazony. Koniec i kropka. 1
kamil-vag Opublikowano 30 Listopada 2019 Opublikowano 30 Listopada 2019 W dniu 1.02.2019 o 17:47, Bilder napisał: Ja w dół. Zresztą ładnie pasują ząbki w żarówce w wypustki do montażu xenona. Mam hella 3 robiony przez gwertego Jakbyś miał kiedyś jak, to zrób mi zdj jak Ci to świeci. Normalnie w nocy na mijania/drogowych i kreski na ścianie Bo też to mam, ale kurde... szału nie robi na H7 tungsram megalight 130...
Bilder Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 @kamil-vag Już temat do końca nie aktualny. Wrzuciłem od gwertego przetwornice mitsubishi i palniki philips 4300 jak dobrze pamiętam :D I świeci to konkret teraz :D w temacie wzmianka, miałem wrzucać zdjęcia jak to świeci. Do robienia zdjęć mam tylko kalkulator więc lipa :D
kamil-vag Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 4 minuty temu, Bilder napisał: Już temat do końca nie aktualny. No ja też rezygnuje z tych Hella 3 gen i wsadzam coś typowo pod H7...
dekiel 13 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 W dniu 30.11.2019 o 21:53, kamil-vag napisał: Jakbyś miał kiedyś jak, to zrób mi zdj jak Ci to świeci. Normalnie w nocy na mijania/drogowych i kreski na ścianie Bo też to mam, ale kurde... szału nie robi na H7 tungsram megalight 130... A soczewki jaki masz ?
Bilder Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 2 godziny temu, kamil-vag napisał: Hella 3 gen. Kamil jeszcze trzeba rozgraniczyć. ori h7 co miałem w b6 nie świecyły wg :D po zamontowaniu hella 3 i żarówki tungsrama 120% wow elefkt był, ale tylko jakiś czas:D Kombinowałem z ledami itp ale wszystkiego mieć nie można (mam tu na myśli jazdę w półmroku i w deszczu - totalna lipa ) Dlatego zdecydowałem się na montaż rezanego xenonu. :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się