pila24 Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Panieeee... kupa roboty z tym wygłuszaniem,ja się ograniczę najwyżej do drzwi i słupków A i B. Ciekawe jaki efekt uzyskasz po zakończeniu. Musisz jeszcze poprawić spasowanie drzwi i dać jaką dodatkową piankę by wygłuszyć mocowanie lusterka,bo właśnie z tego miejsca najczęściej szumy powstają.
Langista Opublikowano 18 Maja 2021 Autor Opublikowano 18 Maja 2021 Właśnie w spasowanie drzwi już się bawiłem i połowę szumów znikło, czasami jakieś się przebiją ale poprawie to jak drzwi rozbiorę i będą lżejsze ? Co do słupków A i B, nic nie zyskasz wygłuszeniem ich, za gruba blacha żeby przenosiła słyszalne drgania. Ja efekt końcowy będę w stanie usłyszeć dopiero za pół roku gdzieś, jak wygluszę boczki i obicie drzwi. Tych nie oklejam bo i tak będę je zmieniać na czarne. O ile po wygłuszeniu dachu różnicy nie było żadnej (no, w deszczu jest dużo ciszej, bo nie słychać kropel na dachu) tak bagażnik już swoje zrobił. Niestety ten otwór przegnił, jak daleko nie wiem ale wiem, że nie zakleję go matami tylko prysnę lakierem z klimatronika i zacznę szukać blacharza, który mi wstawi nową blachę w tym miejscu.
Langista Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Opublikowano 23 Maja 2021 Ja to nie wiem kto to poskłada, trzeba będzie mechanika wołać
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 Tydzień zabawy, po 3h po pracy w aucie, bo ciągle deszcz.. łącznie zajęło mi to ok. 40h (od rozebrania po złożenie). Chyba zrobię jakiś poradnik o wytłumieniu wnętrza, bo pewnie wiele osób by chciało zrobić ale nie wie z czym trzeba się będzie zmierzyć a sam niestety popełniłem kilka błędów, bo nigdzie nie było info co można zakleić i na co uważać. Dzień pierwszy - 12h Tutaj zacząłem od wiązki oświetlenia przestrzeni nóg, wszystko idzie jak w oryginale (no prawie, nie puszczałem kabli za belką deski przy grodzi ?) a potem trochę wykleiłem podłogi. Dzień drugi -3h po pracy. Tu plecy bardzo mi dziękowały kilka dni, za pozycje jakie trzeba przyjąć żeby te maty pod kierownicą wykleić ? Dzień trzeci -3h (sama przestrzeń za kierowcą). Dzień czwarty - 4h Dzień piąty - 8h Dzień - 9/10h Przy okazji porównanie odcienia farby, którą regenerowałem klimatronik. Został smaczek - zapalniczka, chciałem mieć tą chowaną zamiast stałej. Poza tym ta stała była zniszczona w środku. Więc trzeba było przemalować (aktualnie farba schnie, jutro poprawki drobne i zakładam do auta ? No i moduł bt od @pila24 Jeszcze w czwartek wylatuje tylna kanapa (oparcia w sumie) i wytłumiam do końca tylne nadkola, potem już 'tylko' drzwi ?
Skowrix Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Szacun za chęci i powodzenia przy dalszych pracach
DarekS4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Ile te maty ważą ? jest różnica spora ??
Muskel1 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) To samo pytanie miałem zadać. Myślę, że dołożyłeś lekko 40 kg. Nie wiem czy efekt końcowy, który uzyskasz stoij w relacji do nakładu pracy i kasy, którą na to wydałeś. Nie wiem jaki masz zestaw Audio ale moim zdaniem, ciężko będzie usłyszeć różnice przed i po. Edytowane 2 Czerwca 2021 przez Muskel1
pila24 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 47 minut temu, Muskel1 napisał: Nie wiem jaki masz zestaw Audio ale moim zdaniem, ciężko będzie usłyszeć różnice przed i po. Jak skończy to usłyszy na 100% różnicę ?
Muskel1 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Mam nadzieję, w przeciwnym razie szkoda by było pracy i pieniędzy.
pila24 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) 18 minut temu, Muskel1 napisał: Mam nadzieję, w przeciwnym razie szkoda by było pracy i pieniędzy. Bose nawet bez wyciszenia robi różnicę,chyba najlepsza opcja w małej kwocie. Edytowane 2 Czerwca 2021 przez pila24
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 Już czuję różnice na nierównościach a auto nie jest do końca poskładane. Jest też ogromna różnica w temperaturze, bo te maty nie zatrzymują tylko dźwięku, robią mały termos z samochodu, w upały ciepło nie nagrzewa tak w samochodzie a w zimne dni ciepło nie ucieka prawie wcale z auta. Na audio przyjdzie mi zaczekać do zrobienia drzwi, czyli jeszcze jakoś 2 tygodnie. Z masy to przy całym aucie dołożę ok. 50 kg, także tragedii nie ma. Ogarnę w środku jeszcze przy fotelach i ogram różnicę w dźwięku, później z drzwiami na końcu i tylna klapą. Co do kosztów.. każdy patrzy swoją kieszenią. Można to zrobić taniej i szybciej, wygłuszając same nadkola pozbędziemy się dużo hałasu z toczenia kół, można też dużo tańsze maty zastosować. Ja za maty i piankę na całe auto wydałem 2500 zł, kupując tańsze maty można się w 1000 z piankami zamknąć (za całe auto).
Muskel1 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Miałem w B7 Bose i szczerze powiedziawszy byłem lekko rozczarowany i dokładałem DSP, wzmaki i subwoofer.
Arek8888 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Nie miałeś problemu ze złożeniem tapicerki po wygłuszeniu? Ja dzisiaj wygłuszałem podłogę w bagażniku takimi samymi matami i okazało się, że po naklejeniu tej drugiej warstwy (pianki) nie zgrywają się spinki i przez to nie byłem w stanie zzłożyć tapicerki bo wszystko poszło lekko do góry. Po paru godzinach walki uznałem, że muszę zdrapywać tą piankę i dopiero wtedy udało się wszystko poskładać.
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2021 Dało radę, nie dawałem jej w newralgiczne miejsca i tam, gdzie wiedziałem, że jest ciasno. Też miałem problem ze spasowaniem tych uchwytów na linki, co trzymają boczki ale po użyciu trochę siły udało mi się zmusić piankę pod spodem aby odpuściła Masz zamiar w kabinie też wygłuszać? Jak tak to mogę dać Ci parę rad gdzie nie wyklejać, żeby nie było problemu przy wkładaniu dywanu i montażu foteli.
Arek8888 Opublikowano 4 Czerwca 2021 Opublikowano 4 Czerwca 2021 7 godzin temu, Langista napisał: Dało radę, nie dawałem jej w newralgiczne miejsca i tam, gdzie wiedziałem, że jest ciasno. Też miałem problem ze spasowaniem tych uchwytów na linki, co trzymają boczki ale po użyciu trochę siły udało mi się zmusić piankę pod spodem aby odpuściła Masz zamiar w kabinie też wygłuszać? Jak tak to mogę dać Ci parę rad gdzie nie wyklejać, żeby nie było problemu przy wkładaniu dywanu i montażu foteli. Dzięki ale narazie nie chcę :-) Miałem zamiar wygłuszać wnętrze, ale po wczorajszym narazie porzuciłem te plany bo cenowo wychodzi to sporo, ręce całe pokaleczone, każdy mięsień boli a dodatkowo klekot avf-a nie ułatwia wygłuszania :-) żałuję tylko, że musiałem zdrapać tą piankę bo raz, że straciłem kasę, a dwa że nie da się jej zdrapać bezinwazyjnie i teraz został straszny syf pod podłogą a to kłuje mnie w oczy mimo że tego nie widać :-)
Langista Opublikowano 4 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2021 Ta pianka akurat tania jest, najdroższe są te maty niestety Można ją zerwać tak, że będzie minimalny ślad na matach ale maksymalnie drugi raz ją przykleisz. Niestety zrywa się ją zazwyczaj w nerwach i zerwanie jej w całości wymaga pozbycia się tych nerwów Moja rada : jak chcesz wygłuszyć tylko odgłos opon podczas jazdy to skup się tylko na nadkolach, najlepiej od zewnątrz też je wykleić. Niestety tam idą już droższe maty, przystosowane do warunków na zewnątrz, ja spróbuję tymi do wewnątrz bo wiem, że mi zostanie nawet jak klapę bagażnika zrobię a najwięcej szumu mam z przednej osi, pewnie dlatego, że do nadkoli nie ma dostępu, trzeba by calą belkę zdejmować z kokpitem i cały system nawiewów, w tedy mozna zdjąć tą piankę fabryczną i przykleić maty. one daja ogromną różnicę - wiem to po tylnej osi, z której podczas jazdy praktycznie nic nie słyszę. Wcześniej denerwowały głośne opony, teraz przynajmniej o połowę ucichł ten dźwięk. Wiem też w jaki sposób można jeszcze bardziej wyciszyć odgłosy z bagażnika. Pianka, która przychodzi na boczki drzwi- "Biplast 5mm", nią trzeba wykleić boczek bagażnika. Jezdżąc bez niego ale już z wytłumionym bagażnikiem byłem trochę zawiedziony, że nie ma żadnej różnicy słyszalnej dla ucha ale po założeniu tych boczków w bagażniku byłem w szoku różnicy, której wcześniej nie było nawet z założonymi boczkami. Jak zostanie mi coś tej pianki Biplast, to na bank obłoże nią nowe boczki (mam neibiskie, będę zmieniać na czarne). Jest bardziej plastyczna od K6S i nie powinno być problemu ze spasowaniem boczków, to jednak plany pod koniec roku, jak uda mi się dorwać całe wnętrze wraz z ciemną podsufitką
Arek8888 Opublikowano 4 Czerwca 2021 Opublikowano 4 Czerwca 2021 Dzięki za rady, masa cennych informacji :-) dobrze jest korzystać z doświadczenia kogoś kto już to robił i dodatkowo chce się podzielić tą wiedzą :-) jak tak teraz mówisz, że są takie dobrze słyszalne efekty to chyba jednak wrócę do planów wygłuszenia, tylko kiedy...:-D
DarekS4 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Zastanawiam się czy w B6 ni zrobić bagażnika. Chociaż limo i tak ma dużo ciszej niż avant.
Langista Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2021 Nie wyobrażam sobie wygłuszania bagażnika w sedanie. Nie jest to niewykonalne ale kręgosłup chyba z gumy trzeba mieć
DarekS4 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Albo szwagra szczypiora z rękoma łamanymi w kilku miejscach Ja myślałem nad sama podłogą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się