Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] LY7W | S-line | BIX | DRL CLH | PDC | 1BV+talerze B5 | 320/288 | Quattro|BBS RS861 19' custom|GTC1549|FMIC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak Marek potwierdził, że wskazówka wskazuje lepiej i dokładniej niż VCDS, więc faktycznie overboosty się zdarzają ale one będą zawsze bo aby N75 zareagował musi być dana wartość : akcja = reakcja.

Opublikowano
21 minut temu, Ivanek napisał:

potwierdził, że wskazówka wskazuje lepiej i dokładniej niż VCDS,

No to dobrze wiedzieć ?

Opublikowano
4 godziny temu, jaras99 napisał:

1.725:cool1: 

Moje pompki już w nie najlepszej kondycji. BIPy ok, ale korekty cienko. 

Jakbym miał żywsze pompki + plus sprzęgło obite 8090s to tuner jednoznacznie stwierdzić ze +200hp lekko do zrobienia. Potem zacznie brakować już paliwa z seryjnych BA. 

AL dałyby 220hp i na te okolice starczy też to turbo. Wyżej to już większy boost i modyfikowane pompki

Chyba mnie zmobilizowałeś żeby do końca ogarnąć swojego trupa ;)

Tempo nie będzie takie jak u Ciebie, ale do wiosny może się ogarnę.

Tak myślałem, że przy zdrowych pompkach granica 200 koni jest do przeskoczenia/osiągnięcia. Chociaż ja mam AR'ki które chyba są mniej wydajne od BA. 

 

Ogólnie dobra robota :) 

Opublikowano
17 minut temu, staniek napisał:

Chyba mnie zmobilizowałeś żeby do końca ogarnąć swojego trupa ;)

Tempo nie będzie takie jak u Ciebie, ale do wiosny może się ogarnę.

Tak myślałem, że przy zdrowych pompkach granica 200 koni jest do przeskoczenia/osiągnięcia. Chociaż ja mam AR'ki które chyba są mniej wydajne od BA. 

 

Ogólnie dobra robota :) 

Gdyby nie support a zarazem mobilizacja z Twojej strony to ...uja by było z tego projektu. :hi:

Także wrzucaj Kevlar i wal na korektę. 

Gdyby komuś chodził po głowie taki set jak wrzuciłem to służę pomocą. Póki jestem na świeżo:wink: 

Stosunkowo niedużym kosztem można dostać zupełnie inny samochodzik w posiadanie.

Opublikowano

A jest jakieś niedrogie turbo które podchodzi zamiennie ? Bez cudowania ?

Opublikowano
5 minut temu, kamil-vag napisał:

A jest jakieś niedrogie turbo które podchodzi zamiennie ? Bez cudowania ?

Do AVF/AWX praktycznie żadne, do każdego trzeba mniejszej lub większej rzeźby. Z tego co widzę to te 1449/1549 to jest jednym z prostszych do wszczepienia bo obywa się bez spawania na sztywno do kolektora.

Opublikowano
22 minuty temu, kamil-vag napisał:

A jest jakieś niedrogie turbo które podchodzi zamiennie ? Bez cudowania ?

W dużym skrócie:

1.Rozwiercić dwa otwory montażowe przy turbo gtc1549 (przy caha podobnie). Delikatnie bo szpilki od kolektora są nieco wężej rozstawione.

2. Flansza pod wydech pod strone gorąca. Mam zwymiarowane i nawet dojście do gościa, który to laserem wytnie. 

3. Z dwóch nyplow zasilających turbo w olej trzeba zrobić jeden tj. do tego co jest przy GTC dospawać swój z GT. Oba uprzednio skrócić żeby ten finalny zespawany nie był za wysoki. 

4. Spływ oleju. Odciąć swój Ori na linii blok->turbo za tym złączem elastycznym. Poprzez wąż olejoodporny połączyć to z ori rurką spływu GTC (jest pokazane na fotkach wyżej w temacie) 

5. Podpora turbo. Trzeba ją przykręcić w wolny otwór w bloku powyżej tego gdzie seryjnie jest przykręcona GT. Podporę albo lekko podgiąć w imadle albo zmienić lekko kąt mocowania poprzez rozcięcie fleksą i zespawanie pod porządanym kątem. 

6. Tłumik szmerów do kupienia od 1.6tdi 04L131111R. Ściąć w klin, żeby zrobix kąt ok. 45st, złapać sciskiem albo w imadło i ponownie zespawać. Inaczej tłumik będzie wadził o podłużnice. 

7. Rura od puchy filtra do turbo do skrócenia o dwa zwoje czy najzwyczniej cięcie fleksą, potem do środka rura 3 cale, pasuje idealnie i całość z zewnątrz załapać dwoma opaskami ślimakowymi. 

To tyle z tych gimnastyk.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Testowanie Q. Ale to jest odprężająca jazda. Zero stresu. Stajesz, wszystkie inne Citroeny, peugeoty itp dyszą, a ty przejeżdżasz bokiem. Uwięczenie roboty związane z dołożeniem Q 

 

IMG20220207201539.jpg

IMG20220207170253.jpg

IMG20220207133134.jpg

Edytowane przez jaras99
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak naprawdę to ja wolę świadomie wejść w zakręt z wyłączonym ESP niż żeby zostać zaskoczonym. Chociaż moja przygoda pierwszej zimy z Quattro to było ciekawe doświadczenie, moim zdaniem zachowania tego napędu w tym samochodzie trzeba się nauczyć i nie jest on łatwy. 

Opublikowano
10 godzin temu, Ivanek napisał:

Tak naprawdę to ja wolę świadomie wejść w zakręt z wyłączonym ESP niż żeby zostać zaskoczonym. Chociaż moja przygoda pierwszej zimy z Quattro to było ciekawe doświadczenie, moim zdaniem zachowania tego napędu w tym samochodzie trzeba się nauczyć i nie jest on łatwy. 

To tak jak moja żona. Myślała, że jak quattro to w zakręt 90* można 100 wejść. Wróciła do domu i powiedziała, że do du..y ten napęd bo bokiem stawia :facepalm:

Opublikowano

Najgorsze jest to że jest on nieprzewidywalny, nie wiesz czy z racji słabego rozkładu masy wylecisz przodem i kręcenie kierownicą nie będzie przekładać się na kierunek w którym podąża samochód, czy postawi cię bokiem i dupka zacznie wyprzedzać dupkę którą mamy posadzoną w fotelu. 

Dlatego zalecane jest wyłączyć ESP i zobaczyć jak fizycznie zachowuje się dany samochód, oczywiście w zestawieniu naszego zawieszenia, opon, tego co wozimy w samochodzie i jakim stylem jeździmy. Na pewno pomoże to w niespodziewanych sytuacjach, ale jak wspominałem, wolę samemu te sytuacje wytwarzać i nad nimi panować choć nie zawsze się tak da. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 8.02.2022 o 19:24, Ivanek napisał:

Dlatego zalecane jest wyłączyć ESP i zobaczyć jak fizycznie zachowuje się dany samochód,

Ja też jestem tego samego zdania. Ja jakoś bezpieczniej czuję się z wyłączonym ESP podczas zimy , wolę mieć kontrolę zwłaszcza w zakrętach 

W dniu 8.02.2022 o 19:24, Ivanek napisał:

Najgorsze jest to że jest on nieprzewidywalny, nie wiesz czy z racji słabego rozkładu masy wylecisz przodem i kręcenie kierownicą nie będzie przekładać się na kierunek w którym podąża samochód, czy postawi cię bokiem i dupka zacznie wyprzedzać dupkę którą mamy posadzoną w fotelu. 

Szczerze ? Nie określam się za Bóg wie jakiego kierowcę , ale mam sedana i miałem już kilka sytuacji poślizgowych tej zimy i za każdym razem udawało się zapanować nad sytuacją dodawając gazu a wtedy tył wyjeżdżał i prostowałem auto . Po przesiadce z ośki dopiero w zimie widać jaką przewagę quattro ma nad innymi napędami :grin:

Opublikowano

 

W dniu 20.02.2022 o 19:41, Sabereqq napisał:

Nie określam się za Bóg wie jakiego kierowcę , ale mam sedana i miałem już kilka sytuacji poślizgowych tej zimy i za każdym razem udawało się zapanować nad sytuacją dodawając gazu a wtedy tył wyjeżdżał i prostowałem auto . Po przesiadce z ośki dopiero w zimie widać jaką przewagę quattro ma nad innymi napędami :grin:

Bo może masa Ci się w tym momencie tak ułożyła. Ja tam klepie ze sprzegła i podcinam ręcznym żeby układać auto przed zakrętem a potem to tylko operowanie gazem i kierownicą i tak jak wcześniej ręcznym. Kwestia wjeżdżenia się. Jeżeli chcecie w quattro latać bokiem tylko na gazie to prędzej czy później nie miło się zdziwicie. Chyba że macie napęd 60/40 to inna sprawa trochę. 

Opublikowano

Dziś flota dostała porządne wiosenne spa a poza tym nic się większego nie dzieje bo czasu brak na modzenie. 

W A3 musiałem ostatni wymienić kolektor dolotowy bo tak ześwirował przez te wadliwe klapy że przestał wogole jechać. 

Do A4 kupiłem dystanse na tył 20 mm. Myślę że w tym tygodniu zakładam. Będzie lepszy look. Blacharza muszę ogarnąć bo bierze mi drzwi przednie od spodu. Pojawiają się purchy:kwasny: 

No i szukam i szukam w dobrej kasie listw Ori sline i znaleźć nie mogę. Chciałbym te drzwi ogranac,założyć listwy i śmigać dalej

IMG20220523202641.jpg

IMG20220523202711.jpg

Opublikowano

Obecnie masz laminat? Wyglądają z daleka jak od eSki.

Opublikowano
7 godzin temu, george napisał:

Obecnie masz laminat? Wyglądają z daleka jak od eSki.

O to fajnie że wyglądają tak z daleka:wink: tak, jakiś zamiennik, który musiałem sporo przyrzezbic żeby w miarę to wyglądało. 

Opublikowano

Co z nimi robiłeś bo chce laminat na tył zamiast sline 

Opublikowano
6 godzin temu, Ivanek napisał:

Co z nimi robiłeś bo chce laminat na tył zamiast sline 

Od strony wewnętrznej, ta co przylega do drzwi stopniowo szlifowałem padem ciernym tak długo aż zaczęło w miarę sensownie przylegać w jednej linii z drzwiami patrząc od frontu. Bo przykładając laminat to z pol centrymerra odstawało. Całość przyklejona na klej do szyb

Opublikowano

Rozumiem że szlifowanie = brak zaczepów? 

Bo oryginalnie to chyba są zaczepy i to się wsuwa + jakieś śruby? 

 

Opublikowano
6 godzin temu, Ivanek napisał:

Rozumiem że szlifowanie = brak zaczepów? 

Bo oryginalnie to chyba są zaczepy i to się wsuwa + jakieś śruby? 

 

Oryginalne w zamiennikach:grin: są przygotowane dziury w które mają się schować te wystające bolce z drzwi. No i miejsce w które powinno się wkręcić Ori śrubki. Ale w tej konfiguracji to się kupy nie trzyma. Jedyna opcja to szlif i klej do szyb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...