Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 30.04.2024 o 10:11, kokos73 napisał(a):

Umówiłem się w serwisie audi na wymianę oleju w skrzyni. Po zdjeciu dolnej osłony poproszono mnie na warsztat bo stwierdzono wyciek spod uszczelki miski olejowej skrzyni. Nie jest tego dużo ale miska umazana w oleju. Odmówiono wymiany i zalecono wymianę uszczelki, niestety cena 3300 za wymianę uszczelki wraz z olejem nie jest atrakcyjna. ( sama wymiana oleju miała kosztować 1000 zł ).

Proszę kolegów o podesłanie numeru części do mojej skrzyni. Oleju, filtrów, uszczelki pod miskę bo nie mogę nigdzie znaleźć.

kod skrzyni PHQ

Vin WAUZZZF47GA061388

 

 

Sama uszczelka może nic nie dać, bo te pokrywy są wadliwe również. Wymiana oleju w skrzyni wraz z pokrywą, uszczelką i śrubami to koszt w ubiegłym roku 2000zł z robocizną. Po roku sprawdzono w innym serwisie i dalej zapocenie. Tak więc widzisz jakie to badziewie. 😡

Opublikowano

Karol dziękuję a co powiesz na temat tego drugiego auta Q5 Vin podałem w poście 

Opublikowano (edytowane)

@elmo814 nie mam dostępu do żadnej bazy vin. Z tego co wiem wszystkie 0CK/0CJ mają te same części więc najłatwiej sprawdzić po kodzie skrzyni albo spojrzeć na skrzynie i odczytać czy to 0C. W sumie jeśli nie masz tipa z większym silnikiem to masz 0CK, inne w tych autach chyba nie występują. Są różne kody skrzyń te składające się z 3 liter ale w większości przypadków główną największą różnicą jest chyba wersja oprogramowania :D. Jeśli znasz kod skrzyni to najłatwiej sprawdzić w etce  czy to 0CK, w internecie są wersje online etki. CarProg2 to jest dosyć aktualna wersja etki online, można tam wyszukać po kodzie literowym skrzyni 

Edytowane przez karolkrupa
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.04.2024 o 09:48, karolkrupa napisał(a):

@olekj32 @elmo814 Jeśli macie 0CK/0CL (czyli s-tronic w B9) to zawsze jest taki sam zestaw, w tym temacie podany już milion razy ;)

 

Filtr ciśnieniowy 0CK325149D
filtr ciśnieniowy 0CK325121D
filtr ssący VW 0CK325421A

 

uszczelka mechatronki 0CK325443
uszczelka mechatronki 0CK325444
uszczelka mechatronki 0CK325445
uszczelka mechatronki 0CK325446

 

Kupujesz całe pokrywy albo oringi albo składasz na starych:

pokrywa filtra 0CK325201D
pokrywa filtra 0CK325371D

 

o-ringi pokryw (wymiary: 41x3 i 69x2,5), jeśli kupujesz pokrywy to one powinny być w zestawie:
uszczelka filtra WHT005499
uszczelka filtra N91084501

 

 

Uszczelki złącza mechatroniki 0CK927523 x 2 (Oryginalne jest jedna, miejsce jest na 2. Jest TPI na pocenie się złącza, rozwiązanie: dołożyć drugą uszczelkę :) )

Uszczelka misy 0CK 321 371 A (Elring 478560)

 

Rurka chłodniczki 0CK325107F x1
Korek ATF 0CK321439 x2

 

Śruby misy olejowej N10156207 x25
Śruby mechatroniki N10739402 x7

 

Olej MTF G 055 549 A2  - 4X1L (Lub starszy G 052 549 A2) - 199zł/L (W aso audi przez telefon podali mi cenę około 250zł/L)
Olej ATF G 055 529 A2 - 5x1l - 173zł/L

 

Osobiście nie wiem czy jest konieczność wymiany wszystkich śrub, z tego co znalazłem to w mechatronice śruby są rozciągliwe więc lepiej je wymienić.

 

-------

 

@elmo814 Lepiej brać wszystko ori, do znalezienia są zamienniki filtrów. Ravenol też widziałem ma odpowiedniki tych olei (znalazłem opinie, że komuś się sprzęgła ślizgały na zamienniku).

Jeśli masz ochotę możesz możesz lać zamienniki, cena to mniej niż połowa ori. Zawsze można wymienić wymienić szybciej :). Można też poszukać i kupić ori ATF w cenie 60-100zł/L więc cena jak zmiennik.

 

Niektóre serwisy leją do tych skrzyni zamienniki (ATF Ravenol, MTF jakieś tam do manuali). Jak dadzą cenę za sekcje ATF < 2000zł to raczej używają zamienników.

 

Co do oleju MTF, stary olej (G 052 549 A2) ma zamiennik w Ravenolu, nowy (G 055 549 A2) szukałem i nie znalazłem żeby miał jakiś zamiennik. Lepiej zalać olej o tym nowym numerze.

Jest TPI na buczenie przedniego dyferencjału, jako rozwiązanie problemu jest zalecana wymiana oleju MTF na olej nowego typu "z dodatkami" o numerze: G 055 549 A2.

 

Czasem jak pytasz w serwisach to podają ceny z kosmosu. Mi przykładowo jeden polecany serwis za kompletną wymianę rzucił cenę ponad 5k PLN, gdzie za olej ATF liczył po ponad 300zł :). W innym serwisie dostałem cenę poniżej kosztu ori części więc...

 

Myślę, że dobrą opcją jest skompletować sobie części i zapłacić za robociznę albo jeśli czuje się na siłach robić samemu :D. (Kupić dostęp do erWin, pobrać instrukcje serwisowe i zastosować się do wszystkich punktów)

 

@karolkrupa - dzięki za wiadomość i zebranie w jednym miejscu wszystkich niezbędnych elementów. Rzeczywiście ustaliłem wszystkie elementy korzystając z tego forum zanim zdążyłem jeszcze przeczytać wiadomość od Ciebie.

 

Jestem już po wymianie, poniżej podaję elementy, które "podmieniłem" w stosunku do powyższej listy:

 

1. Filtry - zamiast oryginałów (ponad 600 zł) kupiłem zamienniki HENGST (300 zł). Hengst dostarcza filtry na pierwszy montaż do AUDI, prawdopodobnie "oryginały" również pochodzą z tej firmy. Razem z filtrami przychodzą o-ringi pokryw w wymaganych rozmiarach. Pokrywy filtrów spokojnie mogą zostać stare. Indeksy:

 

a. EG1170H D732

b. EG1171H

c. EG1172H D733

 

2. Olej ATF - FUCHS TITAN FFL 52529. Oleje Fuchs są używane na pierwsze zalanie skrzyń w grupie VAG. Oryginale oleje VW do skrzyń to FUCHS lub Castrol. Olej spełnia oczywiście normę G 055 529 A2. Cena około 90 zł/L vs 200 zł oryginał.

 

3. Olej MTF - oryginalny olej G 055 549 A2 nie ma zamiennika. Skorzystałem z oleju RAVENOL MTF-4 spełniającego normę G 052 549 A2. Na pewno będzie lepszy od starego oryginału, który miał nalatane 170k. Cena 95 zł/L vs 200 zł oryginał. Mam link do rosyjskiego forum, gdzie ktoś zrobił dokładną analizę oleju RAVENOL ale nie wiem czy może tutaj wkleić taki link. W razie czego proszę o info. 

 

Edytowane przez olekj32
Opublikowano
W dniu 30.04.2024 o 09:48, karolkrupa napisał(a):

@olekj32 @elmo814 Jeśli macie 0CK/0CL (czyli s-tronic w B9) to zawsze jest taki sam zestaw, w tym temacie podany już milion razy ;)

 

Filtr ciśnieniowy 0CK325149D
filtr ciśnieniowy 0CK325121D
filtr ssący VW 0CK325421A

 

uszczelka mechatronki 0CK325443
uszczelka mechatronki 0CK325444
uszczelka mechatronki 0CK325445
uszczelka mechatronki 0CK325446

 

Kupujesz całe pokrywy albo oringi albo składasz na starych:

pokrywa filtra 0CK325201D
pokrywa filtra 0CK325371D

 

o-ringi pokryw (wymiary: 41x3 i 69x2,5), jeśli kupujesz pokrywy to one powinny być w zestawie:
uszczelka filtra WHT005499
uszczelka filtra N91084501

 

 

Uszczelki złącza mechatroniki 0CK927523 x 2 (Oryginalne jest jedna, miejsce jest na 2. Jest TPI na pocenie się złącza, rozwiązanie: dołożyć drugą uszczelkę :) )

Uszczelka misy 0CK 321 371 A (Elring 478560)

 

Rurka chłodniczki 0CK325107F x1
Korek ATF 0CK321439 x2

 

Śruby misy olejowej N10156207 x25
Śruby mechatroniki N10739402 x7

 

Olej MTF G 055 549 A2  - 4X1L (Lub starszy G 052 549 A2) - 199zł/L (W aso audi przez telefon podali mi cenę około 250zł/L)
Olej ATF G 055 529 A2 - 5x1l - 173zł/L

 

Osobiście nie wiem czy jest konieczność wymiany wszystkich śrub, z tego co znalazłem to w mechatronice śruby są rozciągliwe więc lepiej je wymienić.

 

-------

 

@elmo814 Lepiej brać wszystko ori, do znalezienia są zamienniki filtrów. Ravenol też widziałem ma odpowiedniki tych olei (znalazłem opinie, że komuś się sprzęgła ślizgały na zamienniku).

Jeśli masz ochotę możesz możesz lać zamienniki, cena to mniej niż połowa ori. Zawsze można wymienić wymienić szybciej :). Można też poszukać i kupić ori ATF w cenie 60-100zł/L więc cena jak zmiennik.

 

Niektóre serwisy leją do tych skrzyni zamienniki (ATF Ravenol, MTF jakieś tam do manuali). Jak dadzą cenę za sekcje ATF < 2000zł to raczej używają zamienników.

 

Co do oleju MTF, stary olej (G 052 549 A2) ma zamiennik w Ravenolu, nowy (G 055 549 A2) szukałem i nie znalazłem żeby miał jakiś zamiennik. Lepiej zalać olej o tym nowym numerze.

Jest TPI na buczenie przedniego dyferencjału, jako rozwiązanie problemu jest zalecana wymiana oleju MTF na olej nowego typu "z dodatkami" o numerze: G 055 549 A2.

 

Czasem jak pytasz w serwisach to podają ceny z kosmosu. Mi przykładowo jeden polecany serwis za kompletną wymianę rzucił cenę ponad 5k PLN, gdzie za olej ATF liczył po ponad 300zł :). W innym serwisie dostałem cenę poniżej kosztu ori części więc...

 

Myślę, że dobrą opcją jest skompletować sobie części i zapłacić za robociznę albo jeśli czuje się na siłach robić samemu :D. (Kupić dostęp do erWin, pobrać instrukcje serwisowe i zastosować się do wszystkich punktów)

To buczenie występuje też w manualnych skrzyniach . Niestety nie znalazłem żeby było TPI do manualnych i nadal Etka wskazuje na „stary” olej. Nie wiem czy ten z TPI (G 055 549 A2) nadaje się do manuala , bo wg ASO nie 

Opublikowano

Mam pytanko. Przy przebiegu 60tys km wymieniać tylko olej w skrzyni czy również cały zestaw filtrów?

Opublikowano
11 godzin temu, kameleon77 napisał(a):

Mam pytanko. Przy przebiegu 60tys km wymieniać tylko olej w skrzyni czy również cały zestaw filtrów?

Mechanicy mówią, że filtry można co drugą wymianę. Najwyżej skrócisz okres do drugiej wymiany do 40 tys. Sprawdź czy nie masz wycieków na skrzyni. Z okolic komputera lub na misce. W takim wypadku trzeba rozkręcać mechatronikę więc naturalnie wtedy będzie też wymiana filtrów.

Opublikowano
11 godzin temu, olekj32 napisał(a):

Mechanicy mówią, że filtry można co drugą wymianę. Najwyżej skrócisz okres do drugiej wymiany do 40 tys. Sprawdź czy nie masz wycieków na skrzyni. Z okolic komputera lub na misce. W takim wypadku trzeba rozkręcać mechatronikę więc naturalnie wtedy będzie też wymiana filtrów.

Dzieki za info. Aktualnie mam 28 tyś. Ostatnio sciągałem pokrywe silnika aby zobaczyć ale masz rację jeszcze musze zobaczyć jak skrzynia

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.05.2024 o 17:12, A4B9 napisał(a):

To buczenie występuje też w manualnych skrzyniach . Niestety nie znalazłem żeby było TPI do manualnych i nadal Etka wskazuje na „stary” olej. Nie wiem czy ten z TPI (G 055 549 A2) nadaje się do manuala , bo wg ASO nie 

Zam jedną osobę którą zalała i mówi że problem zniknął. Dodatkowo teraz biegi wchodzą same nieporównywalnie do starego oleju. Myślę, że według aso nie pasuje dlatego, że ten olej pewnie powstał ze względu na to tpi stronica. Tylko stronic w części mechanicznej to przecież praktycznie klasyczny manual więc czemu ma nie pasować :D. Pewnie z manualem dzieli jakieś części nawet, dyfer może jest ten sam? 

Edytowane przez karolkrupa
Opublikowano (edytowane)

Cześć, czy ktoś posiada instrukcję wymiany oleju w dyfrze i skrzyni rozdzielczej quattro?
 

Pacjent to Q5 35 TDI Quattro Ultra, 2019. Wiem, że do sprzęgieł ultra idzie olej G055515A2 ale niektórzy mówią, że wlewa się go od góry, przez czarny kapturek a nie jak ta śrubka z boku.

 

Może ktoś ma ewentualnie do polecenia warsztat w Warszawie i okolicach który rzetelnie wymieni wszystkie oleje i filtry?

Edytowane przez KamilDD
Pytanie o warsztat
  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam! Potrzebuje pomocy przy ustaleniu jakie filtry i olej zastosować do mojej skrzyni oraz w jakiej ilości. VIN to WAUZZZF40GA051348. Potrzebuje również numerów do miski olejowej i uszczelek, bo niestety pękła. Z racji, że nie jestem pewny historii auta, chciałbym też wymienić olej w dyfrze. Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.06.2024 o 21:14, KamilDD napisał(a):

 

 

Może ktoś ma ewentualnie do polecenia warsztat w Warszawie i okolicach który rzetelnie wymieni wszystkie oleje i filtry?

 

Też szukam miejsca do wymiany okolice Warszawa / Łódź. Jak ktoś ma to prośba o polecenie. 

 

Z tego co ustaliłem, to mam dwa poniższe miejsca: 

- GEARBOX ROMAN WAJS (Pabianice) ok 2700zł brutto

- MOTOLAB (pod Warszawą) ok 2880zł brutto

Edytowane przez kuba1jakub
Opublikowano (edytowane)

Hejka,

 

Do częsci mechanicznej lejemy G  055529A2 

Ile tego kupić 4litry ?

 

OCK

 

edit : dobra znalazłem ze 3,9l

 

A pytanie dodatkowe . Co ile wymieniać MTF ?

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano

Witam,

potrzebuje pomocy w ustaleniu olejów i filtrów do mojej skrzyni:

S-tronic

nr VIN: WAUZZZF46KA055011

dodam że to druga wymiana, pierwsza była w ASO u helmutów przy 59000km, obecnie auto ma 111900km.

Czy powinno być wymienione coś jeszcze przy tym przebiegu?

dzięki wszystkim za podpowiedzi

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

@Dev Widzę, że masz wpisane Paździęczewo, wyświetla mi, że to pod Warszawą. Jednak na google wrzuciłem i pokazuje Auto Naprawa Dev-Car Słupsk. Jaki rejon jesteś? Czy wymieniasz olej z filtrami stronic? Kojarzysz kogoś z okolic Wawy? 

Edytowane przez kuba1jakub
Opublikowano

Cześć koledzy,

Jakoś za niedługo chcę się zabrać za wymianę wszystkich płynów w mojej A4B9. Czy mógłby ktoś podać mi lub powiedzieć jak znaleźć oleje i filtry, o-ringi, uszczelki itp? Chodzi mi o całą skrzynie biegów i tylny most. 

VIN: WUAZZZF49JA025094

Skrzynia w/g VIN 0G7

 

Z góry dzięki

Opublikowano (edytowane)

@Dev Hej, czy jesteś w stanie potwierdzić, że poniższe numery pasują do mojego auta WAUZZZF47HA082436?

Olej ATF G 055 529 A2

Olej MTF G 055 549 A2

Olej tylny most: G 055 190 A2

Z góry dziękuję za Twój czas.

Edytowane przez rafal.margas
Usunięcie niepotrzebnych informacji
Opublikowano

Witam mam taki problem

Mechanik wymienił olej w skrzyni i filtry. zalał 7l ATF olej byl wymieniany regularnie i nie wygladal zle, plus olej i filtry w silniku ale to nie o tym.

Po odebraniu auta i przejechaniu 15-20km zauważyłem że przy niskich predkosciach skrzynia wariuje dosyć mocno .. a mianowicie przy skrzyzowaniach na biegu 1,2,3 tak jakby sprzęgło się slizgalo i obroty mega szalały same z siebie nawet do 4tys .. na filmiku jest pokazane. Po chwili wyskoczył błąd awaria skrzyni. Po podłączeniu kompa wyskoczył błąd biegu P , skasował i pojechałem do niego na warsztat żeby zobaczył co jest grane.. w drodze obroty nadal wariowały. Dodam że auto przed serwisem jeździło bardzo dobrze i nie było żadnych problemów. Co mógł zrobić źle że skrzynia teraz tak się zachowuje? Tzn mógł coś uszkodzić przy wymianie? czy jest to źle zrobiona adaptacja? Wczoraj mi napisał że są 2 systemy oleju atf i mtf i że wymienił tylko atf bo nie wiedział ze jest też mtf i że jak go spuścił to był czarny i metaliczny a spuścił go dlatego że była osobna adaptacja na przekładnie mechaniczna i jej nie chciał przejść, że tak jakby robił adaptacje na starym oleju mtf, Teraz chce wymienić ten drugi olej mtf bo myśli że to rozwiąże ten problem skrzyni ,czy to pomoże? Dodam jeszcze że po wymianie raczej nie było słychać dziwnych dźwięków mechanicznych. I jeszcze jedno pytanie, jeżeli zrobił coś źle i uszkodził skrzynie lub mechatronike to jakie byłyby objawy ? 

 

 

 

Opublikowano

Pasuje abyś napisał jaki masz model skrzyni, rocznik itp. Może vin jeśli nie potrafisz sam rozkodować.

Jaki olej został wlany, konkretnie, pełna nazwa?

Opublikowano (edytowane)

 

3 godziny temu, wampir napisał(a):

Pasuje abyś napisał jaki masz model skrzyni, rocznik itp. Może vin jeśli nie potrafisz sam rozkodować.

Jaki olej został wlany, konkretnie, pełna nazwa?

WAUZZZF45KA036451 

Olej o nr g055529a2

 

Edytowane przez Adinho10

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...