raf1977 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Dzień dobry! Witam i pozdrawiam wszystkich Klubowiczów. Jak wpisałem w temacie mam problem ze stanem poziomu oleju. Ale od początku. Kiedy w październiku kupiłem moje a4 2.0 TDI oddałem samochód na serwis gdzie miedzy innymi wymieniono olej wlano dokładnie 4l. texaco 507.00 Miałem wrażenie że to trochę za dużo, ale kierownik z serwisu BOSH powiedział że tyle właśnie wchodzi - Ja wyczytałem że wchodzi około 3,7 - 3,9 nie pamiętam dokładnie. Faktycznie przed zjechaniem z kanału sprawdziłem i stan poziomu oleju był w górnej granice czyli na maxa a nawet delikatnie więcej. Od tego czasu minęło 6 miesięcy. Wczoraj sprawdziłem stan i było poza "maxem" około 1 cm. ściągnełem wężykiem przez bagnet nadmiar i co się okazało - że to aż 770 ml. Pojechałem do ASO BOSH - kierownik powiedział mi że to może być ropa w oleju i zapewnił że wymiana oleju w serwisie była prawidłowa. Powiedział również żeby obserwować stan poziomu oleju i że przyczyna może leżeć w jeździe na krótkich odcinkach, czyli ciągła jazda na zimnym silniku. Również że to niedobrze dla filtra cząsteczek stałych Bardzo niepokoi mnie to dzieje się z moim autem. Jak temu mogę zaradzić? Proszę o pomoc - wskazówki, porady, opinie w tym temacie. Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów Rafał
Cristoforo Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 powochaj olej czy nie zalatuje ropą spr w zbiorniczku płynu wyrównawczego czy nie masz tłustych plam, zapachu spalin i oleju jesli ropa w oleju to uszczelniacze na PD dostały w dupe ale o jeden cm za duzo to juz grubo mierzyłeś w warunkach odpowiednich równy teren silnik zimny i nie mów mi ze spr poziom oleju raz na 6 miesiecy :gwizdanie: ale coś nie tak jest twoim autem dobry mechanik i dobra diagnoza[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2009, 19:50_________________________________________________ Powiedział również żeby obserwować stan poziomu oleju i że przyczyna może leżeć w jeździe na krótkich odcinkach, czyli ciągła jazda na zimnym silniku i zmień mechanika jeśli tobie kazał obserwować w takiej sytuacji stan oleju to jakby ciebie prosił ile pan przejedzia km na benzynie
raf1977 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Olej sprawdzam przed każdą trasą. czyli 1 raz na miesiąc. Wiedziałem że jest trochę za dużo. Może przesadziłem z tym jednym centymetrem nadmiaru chociaż wyciągnełem 770 ml nadmiaru . Faktycznie zaniedbałem sprawę - nie wiem na co czekałem. A co ewentualnie może dobry mechanik orzec w tej sprawie? Proszę o dalsze - wskazówki, porady, opinie w tym temacie.
studziany Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 U mnie tez kolesie przelali olej ale w bezpiecznej granicy (gdzies wyczytalem ze maksymalnie do 2mm poza gorne zagiecie na bagnecie jest dopuszczalne) - u mnie b ylo ok 1 mm. Troche spanikowalem jak zobaczylem ze jest wogole cos ponad maksymalny dopuszczalny stan i dlatego zaczalem czytac na ten temat. Ale z tym poziomem oleju to trzeba uwazac i to mocno. Moze uszczelniaczy wywalic i to szybko. Icm to juz wogole masakra i tez bym zaczal baczniej przygladac sie samochodowi i szukal przyczyny co jest nie tak bio sie moze b igosu narobic. pozdrawiam
Gość leonikers Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 czyli co trzeba sprawdzic w takiej sytuacji bo mam podobne objawy, kolega Musashi podpowiedział mi żeby sprawdzic czy nie sa uszkodzone uszczelnienia pompowtryskiwaczy, lub uszczelnenie pompy podwojnej przez ktore to paliwo dostaje sie do oleju. Jako że nie jestem mechanikiem to nic mi to nie mówie muszę wybrać się do mechanika żeby mi to wszystko sprawdził...
majkel_majki Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Silnik BPW o ile się nie mylę jest wyposażony w DPF. Jeżeli auto jest jeżdżone tylko na krótkich odcinkach, niedogrzane to DPF nie ma kiedy przeprowadzić procedury samooczyszczania i przybywa oleju bo rozcieńcza go paliwo przeznaczone na wypalenie filtra cząstek stałych. Jedyne co pozostaje to albo zmienić sposób eksploatacji auta, albo pogodzić się z wymianą oleju co rusz, ewentualnie wyciąć DPF. Filtr cząstek stałych w ruchu miejskim to pomyłka.
.Pablo. Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Silnik BPW o ile się nie mylę jest wyposażony w DPF. Jeżeli auto jest jeżdżone tylko na krótkich odcinkach, niedogrzane to DPF nie ma kiedy przeprowadzić procedury samooczyszczania i przybywa oleju bo rozcieńcza go paliwo przeznaczone na wypalenie filtra cząstek stałych. Jedyne co pozostaje to albo zmienić sposób eksploatacji auta, albo pogodzić się z wymianą oleju co rusz, ewentualnie wyciąć DPF. Filtr cząstek stałych w ruchu miejskim to pomyłka. Dokładnie tak się dzieje gdy jeździ się w mieście na krótkich odcinkach wystarczy wtedy co jakiś czas przegonić auto na autostradzie i ropa sama odparuje z oleju. Polecał bym również wymieniać olej co 10tys km tak profilaktycznie Można jeszcze wyrzucić dpf-a wtedy będziesz miał problem w głowy
Musashi Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 olej napedowy to nie benzyna w temperaturze, w ktorej pracuje olej, nie zmienia postaci na gazowa, wiec nie odparuje....
yesfan Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Dodam, że niektórzy fachowcy z forum twierdzą, że w przypadku 2.0 TDi nie ma możliwości przedostawania się ropy do oleju ze względu na DPF. Jeśli filtr cząstek stały byłby powodem przybywania oleju działoby się tak i w silnikach 16V, a zatem czy są na forum osoby, którym nieco przybywa oleju a mają 16v?
fyky Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 u mnie też przybywa - 1.9 BRB DPF - a robię tylko trasy ok 50km (tyle mam do pracy), po mieście jeżdżę mało. Też mnie bardzo interesuje w jaki sposób sprawdzić szczelność na PD i pompie.
zieluch Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Masz kolego prawdopodobnie lejące wtryskiwacze i przybywa dlatego oleju, możesz zastosować środek do czyszczenia wtrysków, chociażj eżeli jest już etap przybywania oleju może się skończyć wymianą
zenonw Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Miałem ten sam problem , po usunięciu DPF fizycznie i programowo jest ok (silnk BPW skrzynia MULTITRONIC jazda tylko miasto ) u mojego kolegi było to samo , a wymienili w serwisie i pompowtryski , pompetandemową , po usunięci DPF problem rozwiązany . :gwizdanie:
SotoM Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 a czy auto posiada filtr cząstek stałych?? -z tego co wiem jeśli jest zbyt duza zawartość popiołu w filtrze cząstek stałych to oleju silnikowego będzie przybywać. co jakiś czas przy stałej prędkości np na autostradzie uruchamia sie wypalanie filtra cząstek stałych- filtr czyści się z sadzy. najlepiej było by jakbyś spuścił 1L oleju z silnika i stan uzupełnił NIE do MAX tylko na 3/4 stanu-tak jak powinno być. i wtedy obserwuj stan oleju.
fyky Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 kolego zenonw, ja czegoś tu nie rozumiem, usunięcie dpf poniekąd załatwia sprawę (fizycznie nie ma filtra i jest zmieniony soft) ale co z mechanicznymi "ulepszeniami" odpowiadającymi za prawidłową pracę dpfu, mam na myśli inną budowę krzywek wałka rozrządu, itp.???
zenonw Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Wymiana wałka rozrządu w silnikach BPW kończy wspomnienia o DPE-ie .Jeśli zostawie to auto to przy wymianie kompletnego rozrządu wymianie wałek . ale nie jestem tego pewien czy to opłacalna sprawa .
Gość leonikers Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 a czy może ktoś mi podać numer części uszczelniaczy pompowtryskiwaczy do BPW ?? bo chciałbym je kupic i wymienić profilaktycznie, jesli dalej będzie przybywało oleju zostanie usunięcie DPF-a. Czy mechanik jest w stanie zdiagnozować czy to uszczelniacze są padnięte? bo może wystarczy tylko wywalić DPF-a ??
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 olej napedowy to nie benzyna w temperaturze, w ktorej pracuje olej, nie zmienia postaci na gazowa, wiec nie odparuje.... I tutaj beym się do końca nie zgodził, nawet silnikowego oleju mineralnego przez cały okres eksploatacji w silniku potrafi odparować około 10-15%, a jest on wykonany z frakcji o znacznie wyższej tempereturze wrzenia niż ON. Frakcja ropy naftowej przeznaczona na ON, jest destylowana w temperaturach 200 do 350 st. C (jest to zakres temperatur wrzenia),co nie oznacza że nie odparują one w temperaturze dochodzącej do 120 st. C.( Temperatura pracy oleju silnikowego). Szczególnie że olej podczas ekploatacji w silniku jest rozpryskiwany przez pracujące elementy silnika , a część zamieniana jest wręcz w mgłę olejową przez przedmuchy z cylindrów do skrzyni korbowej. Reasumując, powierzchnia kontaktu oleju lub mieszaniny ON - olej silnikowy z gazami w skrzyni korbowej jest wielokrotnie większa niż powierzchnia miski olejowej, co przy temperaturze panującej w komorze korbowej rozgrzanego silnika, w dłuższym okresie czasu spowoduje odparowanie znacznej większości lżejszych frakcji oleju napędowego. Sytuacja komplikuje się znacznie w silnikach eksploaatowanych na bardzo krótkich odcinkach, permanętnie niedogrzanych i przy dużych ilościach napędu dostającego się do skrzyni korbowej przez jakieś nieszczelności, kiedy jego ilość jest większa niż jest w stanie odparować, wtedy mamy zjawisko przybywania oleju
griga-st Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 a czy może ktoś mi podać numer części uszczelniaczy pompowtryskiwaczy do BPW ?? bo chciałbym je kupic i wymienić Podlaczamsie sie do pytania.Wywalenie PDF-a nie wchodzi w rachobe,bo woz nie na polskich numerach W czerwcu zrobilem wymiane po 5tys. odciagnolem 0,7L , teraz 10tys.i poziom oleju dalej po kulke. Co tam sie wlasciwie pierdzieli?PD,uszczelki czy gniazda w glowicy?pozd[br]Dopisany: 26 Październik 2010, 22:23_________________________________________________PS.Plynu nie ubylo ani "grama".
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 a czy może ktoś mi podać numer części uszczelniaczy pompowtryskiwaczy do BPW ?? bo chciałbym je kupic i wymienić Podlaczamsie sie do pytania.Wywalenie PDF-a nie wchodzi w rachobe,bo woz nie na polskich numerach W czerwcu zrobilem wymiane po 5tys. odciagnolem 0,7L , teraz 10tys.i poziom oleju dalej po kulke. Co tam sie wlasciwie pierdzieli?PD,uszczelki czy gniazda w glowicy?pozd[br]Dopisany: 26 Październik 2010, 22:23_________________________________________________PS.Plynu nie ubylo ani "grama". Twój motorek to BPW czy BFB ?? Jak BPW to do sprawdzenia gniazda pompowtrysków ( liche , jednopunktowe ich mocowanie powoduje wyrabianie się gniazd przez kiwające się pompki).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się