dodo_1234 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego (edytowane) Witajcie, spod maski dochodzą dziwne piski na zimnym silniku. Próbowałem zarejestrować: https://drive.google.com/file/d/1SFJIGuWrJOrl97QmKZHTXJMnWF5VY4hs/view?usp=drivesdk na rozgrzanym zanika. audi a4 b9 2.0 tdi 190km Co może być przyczyną? Czy są to odgłosy z rozrządu? Wiem że już mnie czeka wymiana. Tylko czy robić to Pilnie na już, czy do następnej wymiany oleju. aktualnie 162 tys km , produkcja 2017r , dokładnie 6,5 roczny rozrząd oczywiście oryginalny od nowości Edytowane 23 Lutego przez dodo_1234
Koalakm Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) 9 godzin temu, dodo_1234 napisał(a): spod maski dochodzą dziwne piski na zimnym silniku. mam podobnie - ten silnik tak ma - kultura pracy nie jest jego najmocniejsza strona. Edytowane 23 Lutego przez Koalakm
MiruK Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego W dniu 22.02.2024 o 22:06, dodo_1234 napisał(a): Witajcie, spod maski dochodzą dziwne piski na zimnym silniku. Próbowałem zarejestrować: https://drive.google.com/file/d/1SFJIGuWrJOrl97QmKZHTXJMnWF5VY4hs/view?usp=drivesdk na rozgrzanym zanika. audi a4 b9 2.0 tdi 190km Co może być przyczyną? Czy są to odgłosy z rozrządu? Wiem że już mnie czeka wymiana. Tylko czy robić to Pilnie na już, czy do następnej wymiany oleju. aktualnie 162 tys km , produkcja 2017r , dokładnie 6,5 roczny rozrząd oczywiście oryginalny od nowości Wymieniałem rok temu przy przebiegu 190tyś. ,zestaw rozrządu wyglądał bardzo dobrze i myślę że jeszcze by długo pojeździł, no ale różnie ludzie piszą, Twoja decyzja. Pierwsze co zaglądnąłbym pod osłonę i zobaczył jak to wygląda.
MiruK Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego (edytowane) W dniu 23.02.2024 o 07:08, Koalakm napisał(a): mam podobnie - ten silnik tak ma - kultura pracy nie jest jego najmocniejsza strona. U mnie nie piszczy, ale po wymianie zestawu rozrządu pojawiło się takie jakby chrobotanie ( tu opisane ), najbardziej słyszalne na zimnym. Ciężko stwierdzić co to, jest kilka teorii, może to pompa vacum, może pompa oleju, może alternator. Ja podejrzewam pompę wody, bo ona tylko była wymieniana. Edytowane 24 Lutego przez MiruK
Koalakm Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego Ja miałem wymianę przy 160 tys, teraz mam 220. Praca tego silnika do "aksamitnych" nie należy 😉 W dniu 22.02.2024 o 22:06, dodo_1234 napisał(a): aktualnie 162 tys km , produkcja 2017r , dokładnie 6,5 roczny rozrząd oczywiście oryginalny od nowości Możesz myśleć już powoli o wymianie, jednak imho ciśnienia wielkiego nie ma
darus1611 Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca Ja dziś zaprowadziłem na wymianę rozrządu (140k km, 2016r). Mechanik mówi przy wymianie, że przeskoczył o 1 ząbek. Nie wie dlaczego, ale mówi, że o 1 ząbek to nie ma się co przejmować skoro już wymieniony. Dziwne, bo nie miałem żadnych oznak nieprawidłowej pracy. Jeżdżę nim od prawie 3 lat. Powinienem się przejmować, coś sprawdzić, zweryfikować?
Langista Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca A co chcesz weryfikować? Już wymieniony stary rozrząd i w teorii powinno być ustawione jak należy. Nie ma co teoretyzować, czy już w fabryce było źle ustawione czy co innego.
A4B9 Opublikowano 31 Marca Opublikowano 31 Marca @Dev mam pytanie, czy należy wymieniać uszczelniacz wału jeśli nie ma widocznych wycieków ? Myślę tu o profilaktycznie wymianie. 2. 0 (150KM) 180tys 2018.
Dev Opublikowano 31 Marca Opublikowano 31 Marca 1 godzinę temu, A4B9 napisał(a): Mogłeś już lepiej nic nie pisać Kolego, ja nie widzę i nie znam stanu Twojego uszczelniacza a Moja wypowiedź nie była zlośliwa. Jeżeli uważasz że należy go zmienić to go wymien na nowy, tutaj nikt nie ma szklanej kuli aby odpowiadać trafnie na Twoje pytania.
A4B9 Opublikowano 1 Kwietnia Opublikowano 1 Kwietnia 8 godzin temu, Dev napisał(a): Kolego, ja nie widzę i nie znam stanu Twojego uszczelniacza a Moja wypowiedź nie była zlośliwa. Jeżeli uważasz że należy go zmienić to go wymien na nowy, tutaj nikt nie ma szklanej kuli aby odpowiadać trafnie na Twoje pytania. Trochę tak zabrzmiało. A zwróciłem się do Ciebie bo uważam się za osobą z dużą wiedzą i doświadczeniem na podstawie którego możesz wywnioskować jakie przebiegi średnio wytrzymują te uszczelniacze. Elsa nic o tym nie wspomina.
A4B9 Opublikowano 1 Kwietnia Opublikowano 1 Kwietnia @Dev jeśli mam do wymiany chłodnicę „wody” to czy zrzucać cały przedni pas i później demontować chłodnice czy może wyciągać po kolei chłodnice na samochodzie co da dostęp do rozrządu.
jackq Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia @Dev kurcze szkoda, że mam tak daleko do Twojego warsztatu, chetbie bym zlecił wymianę rozrządu. A póki co mialbym prośbę o nr części i producentów wg Ciebie wartych do zamontowania. Chcę sobie skompletować i dać komuś do wymiany. Pasek rozrządu, pasek alternatora, pasek pompy oleju, rolki, napinacz, pompa wody. Taki pełny kompletny zestaw do 2.0tdi DEUA, VIN WAUZZZF48GA106600. Ślicznie dziękuję 😃
protoss Opublikowano 16 Maja Opublikowano 16 Maja Cześć. Dziś po wizycie a ASO (wymiana czujnika NOX) zasugerowano mi aby w niedługim czasie wymienić pasek rozrządu wraz z pompką. Autko prawie 8 letnie z przebiegiem ponad 183k. Pytanko do Was czy już lepiej się za to zabierać czy można spokojnie poczekać tak do 190 i dopiero wymieniać?
protoss Opublikowano 16 Maja Opublikowano 16 Maja 1 minutę temu, Dev napisał(a): wymieniaj nie czekaj Ok dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się