ztiuszcz Opublikowano 19 Listopada 2023 Opublikowano 19 Listopada 2023 Polska zamierza od poczętku 2024 roku sprzedawać benzynę E5 - oktan 98 i E10 - oktan 95. Starsze samochody będą miały duży problem. Mam pytanie jaką benzynę, bez szkody dla silnika będzie mozna tankować? Mam w pełni sprawne AUDI A4 B6 2.0 ALT, Multitronic. Norma EURO 4. Rok 2001. VIN - WAUZZZ8EZ1A073137 Bardzo proszę o imformację. Obecnie w Polsce jest paliwo E5 - Oktan 95.
AndrzejK. Opublikowano 19 Listopada 2023 Opublikowano 19 Listopada 2023 Nie jestem na 100% zorientowany, więc informacja nie jest do końca miarodajna (doprecyzujcie jak macie dokładne info), ale z tego co słyszałem to paliwo PB 95 E10 ma być na stacjach alternatywą, ma być tańsze, a to "normalne" E5 będzie dostępne jak dotychczas.
ztiuszcz Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Opublikowano 19 Listopada 2023 Tańsze, ale nie do każdego modelu dobre. przyszłe 98 E5 też nie wiadomo czy dobre. Więcej oktan nie zawsze jest dobre.
Jack0 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 (edytowane) Na poniższej stronie można sprawdzić kompatybilność https://check-vehicle-compatibility-e10-petrol.service.gov.uk/manufacturer/ Tutaj to samo, po polsku Wyszukiwarka E10 E10.KLIMAT.GOV.PL Zalecam sugerowanie się tą 1 stroną, polska strona zawiera wiele błędów. Edytowane 30 Listopada 2023 przez Jack0 dodana druga strona
Langista Opublikowano 1 Grudnia 2023 Opublikowano 1 Grudnia 2023 W Niemczech tankowałem E5 (98) do 3.0 ASN, który ma układ paliwowy typu MPI i nic mu nie było, co prawda E10 ma mieć więcej biododatków i w jakiś sposób na załączonej wyżej stronce, dodane jest że auta wyposażone w Webasto nie mogą tego tankować. Może to i racja, może nie. Jeżeli faktycznie E10 będzie szkodliwe dla starszych samochodów (niby te pierwsze audi z bezpośrednim wtryskiem nie mogą jechać na nim) to ktoś wymyśli wtryski wzbogacające oktany, które zniwelują biododatki w paliwie (coś na zasadzie LPG). Śmieszny koncept w sumie, najpierw kombinowało się aby spalić jak najmniej a teraz będzie trzeba kombinować, aby spalić więcej, byle silnika nie uszkodzić 🤣
krzysiek_f Opublikowano 1 Grudnia 2023 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Kolejna zmiana która zmierza w kierunku, że na stare samochody będzie stać tylko ludzi bogatych. 1
Koreczek Opublikowano 5 Grudnia 2023 Opublikowano 5 Grudnia 2023 Witam,odnośnie E10 sprawdzałem na stronie rządowej czy moja a4b6 1.8T z 2002r będzie mogła jeździć na tym paliwie no i nie może a passat z tego roku czy Leon skoda moga,oczywiście z tym samym silnikiem,dobre co?
Shhaddoww Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 A4 b6 1.8T też może. Czytaj ze zrozumieniem. E10 nie może być stosowane jeżeli masz fabryczne webasto.
Langista Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Panowie, to nie jest tak, że oni z góry wiedzą, że uszkodzi się silnik na bank. Sieją panikę jak za pierwszego kurwidu. Chcą żeby ludzie szybko uznali swoje auta za złom i je zezłomowali, a prawda jest taka, że tym układom paliwowym nic nie będzie. Będzie więcej palić z powodu większej ilości biogówna w paliwie i tyle. Komputer sam sobie dawki skoryguje aby uzyskać parametry. Co do tego Webasto.. nie widziałem jak jest skonstruowane ale na moje, te piecyki przepalą dosłownie wszystko, tylko unia zapewne widzi w autach z Webasto dodatkowy komin z CO2 i łatwiej jest im powiedzieć, że to ma iść do lamusa. 1
Skowrix Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Moje subiektywne odczucia są bardzo podobne to tego co napisał Radek. Ot kolejny argument UE do kupowania nowego. Niemniej jednak z tego co mi się udało doczytać to nie chodzi o sam fakt złej/gorszej pracy silnika ze względu na niższą kaloryczność paliwa E10 ale o negatywny wpływ większej ilości biokomponentów na twożywa, z których jest zbudowany układ paliwowy. Podobno ich większe stężenie może je uszkadzać prowadząc do wycieków a więc mamy tutaj czynnik bezpieczeństwa. Dodatkowo większa ilość bioetanolu może przyspieszyć korozję metali co za tym idzie szybsze zużycie silnika. Na koniec, co osobiście mnie zdziwiło bo myślałem, że będzie dokładnie na odwrót ale większa zawartość etanolu wpływa na wyższe EGT - tutaj mamy więc szybsze zużycie silnika i katalizatora.
NelsonPL Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Pytanie za 100PKT Czy 95 E5 po 1 stycznia będzie nadal dostępne? Będzie można wybierać czy się chce E5 czy E10? Mam w swoim Webasto i z tego co wyczytałem to nie mogę stosować E10
Langista Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 (edytowane) Przeczytaj to co wyżej napisałem i sam zdecyduj. Raczej E5 będzie do wyczerpania zapasów i potem zastąpi je E10. Już widzę te kilometry na stacjach aby zatankować hektolitry E5. Co do uszczelnień.. nie wiem jak uszczelka z NBR z domieszkami ma się do większej ilości bio komponentów ale jeżeli faktycznie będzie z tym problem, to będzie we wszystkich autach spalinowych, bo nawet te najnowsze, z którymi żadnego problemu ma nie być, jeżdżą na uszczelkach z materiału NBR. O EGT bym się nie martwił wyższa temperatura spalania jest mile widziana w katalizatorze, więcej się wypala 😁 Edytowane 6 Grudnia 2023 przez Langista
damiandp007 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 (edytowane) 49 minut temu, NelsonPL napisał(a): Pytanie za 100PKT Czy 95 E5 po 1 stycznia będzie nadal dostępne? Będzie można wybierać czy się chce E5 czy E10? Mam w swoim Webasto i z tego co wyczytałem to nie mogę stosować E10 95 będzie tylko -> E10. Natomiast 98 będzie nadal -> E5. Jaki masz silnik w swoim Audi? Pytanie za 100pkt. to czy gdzieś w Audi można znaleźć oznaczenie/wlepke do jakiej ilości (t.j. E5 / E10) dodatkowych biokomponentów można tankować paliwo? Bo na klapce wlewu paliwa jest tylko, że benzyna bezołowiowa 95, ale nie ma żadnego oznaczenia E5 czy E10. Lub gdzie znaleźć oznaczenie, jakie E5 czy E10 można tankować do swojego samochodu? Na tej naklejce w bagażniku obok koła zapasowego lub w rozkodowanym numerze VIN znajdują się takie informacje?🤔 Edytowane 6 Grudnia 2023 przez damiandp007
Langista Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Na nowszych autach masz już E5/E10. Kiedy produkowali chociażby B7 to nikomu do głowy nie przyszło aby wymyślać takie fanaberie. E5 weszło w 2008 a E10 w 2021.
pila24 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Chętnie przetestuje E10 na swoim ogrzewaniu postojowym.
marky2552 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 dziwne to wszystko, w niemczech jest 95 E5 , E10 ,98 ITP. to czemu u nas nie może być
damiandp007 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Bo to Polska, nie elegancja Francja... U nas zawsze musi być bałagan i rzucanie kłód pod nogi... !😡
NelsonPL Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 11 minut temu, damiandp007 napisał(a): Bo to Polska, nie elegancja Francja... U nas zawsze musi być bałagan i rzucanie kłód pod nogi... !😡 Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.. Od nowego roku chcą nieźle skroić kierowców.... Powinien być wybór czy ktoś chce E5 E10 E1000 itd a ne narzucanie ... Zwykły skok na kasę...
Langista Opublikowano 6 Grudnia 2023 Opublikowano 6 Grudnia 2023 Panowie, ale E5 wylatuje w całej unii, nie tylko w Polsce. W Niemczech jedynie E10 jest już od roku chyba, stąd takie oznaczenia na dystrybutorach nie inne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się