Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF w Audi A4 B9 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień Dobry 

 

Jak trwoga to na forum, piszę z zapytaniem czy ktoś z forumowiczów przechodził problemy z DPF w A4 B9 ? 
mam powracający błąd silnika P2002, przebieg pojazdu to 85tyś i teoretycznie każdy z mechaników mówi że to za mało na zapchany DPF, tylko jeden elektryk powiedział że DPF do wyciągnięcia i naprawy/czyszczenia.
samochód mam od nowości, i o ile w tygodniu jeżdżę po mieście to praktycznie w każdy weekend samochód jest w trasie, nie gasiłem prawie nigdy samochodu podczas procedury wypalania, a nawet jechałem na boczną drogę trzymając wyższe obroty przez parę km aż obroty silnika na postoju opadały.
wymieniłem czujniki ciśnienia DPF (różnicy ciśnień - oba) wymieniłem kolektor wodny i zawór EGR - zero efektu (wszystko nowe w org.) 
zanim wygrzebie DPF-a to chciałem upewnić się na forum czy ktoś czasami nie przerabiał jakiegoś dziwnego przypadku z tą częścią? Dostałem jedną opinie że może być oberwany w środku ale czy ktoś się z tym spotkał? 
po skasowaniu błąd powraca po 2 procedurach a przed trzecią.. 
dodam że procedury włączają mi się co 180km w tygodniu czyli przy jeździe po mieście. Po każdym wypaleniu DPF kasuję sobie mały licznik kilometrów i co 180km procedurę samochód włącza "jak w zegarku", mam nad tym pełną kontrole. 
dorzucam zrzut z VCDS może ktoś coś zauważy. (Czy temp powietrza zasysanego 73st jest poprawna? - silnik był w pełni rozgrzany) 
z góry dziękuję za pomoc.

IMG_0674.jpg

IMG_0673.jpg

IMG_0672.jpg

IMG_0670.jpg

IMG_0669.jpg

IMG_0668.jpg

IMG_0667.jpg

Edytowane przez brzo2a88
Opublikowano

Na jakim biegu był pomiar przy 5tyś obrotów? Te cotygodniowe trasy to ile km mają?

Opublikowano

Chłodniczka EGR do wymiany. Dpf ok

Opublikowano

Chłodnica erg do czyszczenie, już wklejałem film jak sobie to sprawdzić VCDS-m. Trzeba kupić parę uszczelek w ASO koszt znikomy, jedyny problem to jej wykręcenie nie jest proste. 

Opublikowano

dziękuję za odpowiedzi, wymontujemy chłodnicę EGR i DPF i wrzucę relację jak to wyglądało 
a chłodnicę czyścicie i pracuje dalej czy lepiej nowa?
DPF damy profilaktycznie do czyszczenia 

Opublikowano

Ja swoją czyściłem 2 lata temu i do tej pory jest wszystko dobrze. 

Opublikowano (edytowane)

Przerabiałem temat w kwietniu tamtego roku, ale przy przebiegu 200tyś.km. Wystarczyło wyczyścić chłodniczkę EGR i problem do tej pory nie powrócił. Czyszczenie jak czyszczenie ale wymontować to cholerstwo nie jest łatwo 😕

Dziwne że tak często Ci wypala DPF, u mnie wypala co 300-350km

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

W jaki sposób stwierdzić bez VCDSa moment wypalania DPFa ?

Opublikowano

W 2.0tdi obroty podniesione w okolice 1000 poza tym spaliny są sporo cieplejsze jak bez wypalania

Opublikowano

Dokładnie, obroty na 1000 i dmucha wentylator pod maską.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, dekiel 13 napisał(a):

W jaki sposób stwierdzić bez VCDSa moment wypalania DPFa ?

Kup sobie taki adapter, do tego aplikację VAG DPF i będziesz mógł minitorować czy się wypala i mniej więcej kiedy (za ile).

Z tymi podwyższonymi obrotami na jałowym biegu co prawda się zgadza ale na 100% nie można na tym polegać, gdyż gdy aku jest rozładowane, sterownik podwyższa także obroty aby zwiększyć ładowanie. Więc jak widać można się łatwo pomylić. 

Na podanej aplikacji widać wszystko jak na dłoni.

 

 

Screenshot_20240108_124158_VAG DPF.jpg

Screenshot_20240108_125830_VAG DPF.jpg

Screenshot_20240108_130955_VAG DPF.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 2
Opublikowano

Tak wiem o apce Krzysiek , dzieki za rzetelne info jak zwykle. Nie wiedziałem co do podwyższonych obrotów , a śmigło słychać właściwie dopiero po wyłączeniu silnika.

Opublikowano

Na apce masz 1300km od ostatniej regeneracji?! to bardzo dużo w stosunku do podawanych 300-350km a co dopiero do moich 180km 
dam znać jak wymontuję.

Opublikowano

Ma to kilka powodów:

1. Te 1300 km to w 90% była trasa (Autostrady).

2. Przebieg dopiero 84 kkm i co za tym idzie zapełnienie DPF popiołem jest dopiero na poziomie 0.09 l .Czym więcej popiołu, tym częstsze regeneracje. W 3.0 TDI górna wartość graniczna popiołu to dopiero 380 ml.

3. Silnik 3.0 TDI, tam interwały regeneracji są trochę dłuższe.

4. Ten silnik 3.0 TDI nie ma softu po aferze dieselgate. Przynajmniej nie jest on obowiązkowy, tak jak w 2.0 TDI. 

Jest co prawda dobrowolny "ulepszony" soft po tej aferze, ale ja za każdym razem jak jestem w ASO odmawiam wgrania i muszę podpisać dokument, że nie zezwalam na update. 

 

Opublikowano

Tak to wygląda przy przebiegu 85tyś. 

Muskel1 - nie zauważyłem że masz 3.0tdi dlatego się zdziwiłem tymi kilometrami od ostatniej procedury.
 

PHOTO-2024-01-24-08-22-08.jpg

PHOTO-2024-01-24-08-22-28.jpg

PHOTO-2024-01-24-08-22-40.jpg

Opublikowano

No niestety,  soft po dieselgate zrobił swoje.

Opublikowano

U mnie przy 150 tyś wyglądało podobnie. 

Opublikowano (edytowane)

U mnie wyglądało podobnie przy 200 tyś, ciekawe czy przy okazji wgrania wiruska spece potrafią poprawić ten soft "po dieselgate" żeby się tak nie zapychało bo szukam pretekstu do zawirusowania ;) ... a i skrzynie by liznął

Edytowane przez MiruK
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 26.01.2024 o 21:36, MiruK napisał(a):

U mnie wyglądało podobnie przy 200 tyś, ciekawe czy przy okazji wgrania wiruska spece potrafią poprawić ten soft "po dieselgate" żeby się tak nie zapychało bo szukam pretekstu do zawirusowania ;) ... a i skrzynie by liznął

soft silnika o nr 1969 + stage 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...