brzo2a88 Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia (edytowane) Dzień Dobry Jak trwoga to na forum, piszę z zapytaniem czy ktoś z forumowiczów przechodził problemy z DPF w A4 B9 ? mam powracający błąd silnika P2002, przebieg pojazdu to 85tyś i teoretycznie każdy z mechaników mówi że to za mało na zapchany DPF, tylko jeden elektryk powiedział że DPF do wyciągnięcia i naprawy/czyszczenia. samochód mam od nowości, i o ile w tygodniu jeżdżę po mieście to praktycznie w każdy weekend samochód jest w trasie, nie gasiłem prawie nigdy samochodu podczas procedury wypalania, a nawet jechałem na boczną drogę trzymając wyższe obroty przez parę km aż obroty silnika na postoju opadały. wymieniłem czujniki ciśnienia DPF (różnicy ciśnień - oba) wymieniłem kolektor wodny i zawór EGR - zero efektu (wszystko nowe w org.) zanim wygrzebie DPF-a to chciałem upewnić się na forum czy ktoś czasami nie przerabiał jakiegoś dziwnego przypadku z tą częścią? Dostałem jedną opinie że może być oberwany w środku ale czy ktoś się z tym spotkał? po skasowaniu błąd powraca po 2 procedurach a przed trzecią.. dodam że procedury włączają mi się co 180km w tygodniu czyli przy jeździe po mieście. Po każdym wypaleniu DPF kasuję sobie mały licznik kilometrów i co 180km procedurę samochód włącza "jak w zegarku", mam nad tym pełną kontrole. dorzucam zrzut z VCDS może ktoś coś zauważy. (Czy temp powietrza zasysanego 73st jest poprawna? - silnik był w pełni rozgrzany) z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 17 Stycznia przez brzo2a88
krzychuG Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia Na jakim biegu był pomiar przy 5tyś obrotów? Te cotygodniowe trasy to ile km mają?
patryciusz Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia Chłodnica erg do czyszczenie, już wklejałem film jak sobie to sprawdzić VCDS-m. Trzeba kupić parę uszczelek w ASO koszt znikomy, jedyny problem to jej wykręcenie nie jest proste.
brzo2a88 Opublikowano 19 Stycznia Autor Opublikowano 19 Stycznia dziękuję za odpowiedzi, wymontujemy chłodnicę EGR i DPF i wrzucę relację jak to wyglądało a chłodnicę czyścicie i pracuje dalej czy lepiej nowa? DPF damy profilaktycznie do czyszczenia
patryciusz Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia Ja swoją czyściłem 2 lata temu i do tej pory jest wszystko dobrze.
MiruK Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia (edytowane) Przerabiałem temat w kwietniu tamtego roku, ale przy przebiegu 200tyś.km. Wystarczyło wyczyścić chłodniczkę EGR i problem do tej pory nie powrócił. Czyszczenie jak czyszczenie ale wymontować to cholerstwo nie jest łatwo 😕 Dziwne że tak często Ci wypala DPF, u mnie wypala co 300-350km Edytowane 21 Stycznia przez MiruK
dekiel 13 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia W jaki sposób stwierdzić bez VCDSa moment wypalania DPFa ?
czareq Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia W 2.0tdi obroty podniesione w okolice 1000 poza tym spaliny są sporo cieplejsze jak bez wypalania
MiruK Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia Dokładnie, obroty na 1000 i dmucha wentylator pod maską.
Muskel1 Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) 8 godzin temu, dekiel 13 napisał(a): W jaki sposób stwierdzić bez VCDSa moment wypalania DPFa ? Kup sobie taki adapter, do tego aplikację VAG DPF i będziesz mógł minitorować czy się wypala i mniej więcej kiedy (za ile). Z tymi podwyższonymi obrotami na jałowym biegu co prawda się zgadza ale na 100% nie można na tym polegać, gdyż gdy aku jest rozładowane, sterownik podwyższa także obroty aby zwiększyć ładowanie. Więc jak widać można się łatwo pomylić. Na podanej aplikacji widać wszystko jak na dłoni. Edytowane 22 Stycznia przez Muskel1 2
dekiel 13 Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia Tak wiem o apce Krzysiek , dzieki za rzetelne info jak zwykle. Nie wiedziałem co do podwyższonych obrotów , a śmigło słychać właściwie dopiero po wyłączeniu silnika.
brzo2a88 Opublikowano 22 Stycznia Autor Opublikowano 22 Stycznia Na apce masz 1300km od ostatniej regeneracji?! to bardzo dużo w stosunku do podawanych 300-350km a co dopiero do moich 180km dam znać jak wymontuję.
Muskel1 Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia Ma to kilka powodów: 1. Te 1300 km to w 90% była trasa (Autostrady). 2. Przebieg dopiero 84 kkm i co za tym idzie zapełnienie DPF popiołem jest dopiero na poziomie 0.09 l .Czym więcej popiołu, tym częstsze regeneracje. W 3.0 TDI górna wartość graniczna popiołu to dopiero 380 ml. 3. Silnik 3.0 TDI, tam interwały regeneracji są trochę dłuższe. 4. Ten silnik 3.0 TDI nie ma softu po aferze dieselgate. Przynajmniej nie jest on obowiązkowy, tak jak w 2.0 TDI. Jest co prawda dobrowolny "ulepszony" soft po tej aferze, ale ja za każdym razem jak jestem w ASO odmawiam wgrania i muszę podpisać dokument, że nie zezwalam na update.
brzo2a88 Opublikowano 24 Stycznia Autor Opublikowano 24 Stycznia Tak to wygląda przy przebiegu 85tyś. Muskel1 - nie zauważyłem że masz 3.0tdi dlatego się zdziwiłem tymi kilometrami od ostatniej procedury.
Muskel1 Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia No niestety, soft po dieselgate zrobił swoje.
MiruK Opublikowano 26 Stycznia Opublikowano 26 Stycznia (edytowane) U mnie wyglądało podobnie przy 200 tyś, ciekawe czy przy okazji wgrania wiruska spece potrafią poprawić ten soft "po dieselgate" żeby się tak nie zapychało bo szukam pretekstu do zawirusowania ... a i skrzynie by liznął Edytowane 26 Stycznia przez MiruK 1
ELLIOTT Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego W dniu 26.01.2024 o 21:36, MiruK napisał(a): U mnie wyglądało podobnie przy 200 tyś, ciekawe czy przy okazji wgrania wiruska spece potrafią poprawić ten soft "po dieselgate" żeby się tak nie zapychało bo szukam pretekstu do zawirusowania ... a i skrzynie by liznął soft silnika o nr 1969 + stage 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się