lenovo Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Wytrzasnąłem to z poradnika -> Channel 60 (CAN data bus) (from MY 2000) +00001 - Engine electronics +00002 - Auto Transmission +00004 - ABS Brakes +00008 - Klima-/Heizungselektronik+00032 - ADR +01024 - Instrument cluster -> Channel 61 (CAN data bus) (from MY 2000) +00256 - Instrument cluster +00512 - Tire pressure +16384 - PDC +32768 – Heater czyli w channel 60 mam wpisać 01024- instrument cluster a resztę zostawić ? tak samo w channel 61 00256- instrument cluster i resztę zostawić ? Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez lenovo
Banan Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Wbijasz tak jak napisałeś albo 0 w tych kanałach po prostu
Fazii Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Dnia 18.04.2017 o 00:09, przemolll napisał: Pany zmieniam liczni na full fis Mam taki vdo polift 1999 A zakladam full fis vdo. PytAnie czy jak wywale immo z kompa to już nie będę musiał nic robić z mimo w nowym liczniku? Boję się że przy kodowaniu coś spieprze więc wolę wywalić immo chyba że ktoś na Śląsku pomoże;: Po co immo wywalac jak adaptacja trwa minutę. Wygoogluj "adaptacja immo2"
przemolll Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Dnia 19.04.2017 o 10:25, Fazii napisał: Po co immo wywalac jak adaptacja trwa minutę. Wygoogluj "adaptacja immo2" A powiedz mi bo patrzyłem na poradnik pół fis na full fis i dużo się różni licznik pół fis od mojego licznika? Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez przemolll
Fazii Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Zamiast kontrolek masz konunikaty na wyświetlaczu. Żeby działał u Ciebie trzeba by poprzekadac kilka pinów między kostkami
przemolll Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 5 godzin temu, Fazii napisał: Zamiast kontrolek masz konunikaty na wyświetlaczu. Żeby działał u Ciebie trzeba by poprzekadac kilka pinów między kostkami A mógłbyś powiedzieć które?? Bo gdybym tak przygotował sobie licznik pod pół fis i dalej z poradnika;) Czy pół fis miał już pociagniete spalanie, napięcie i olej,? Bo w poradniku co masz w opisie nie ma.
Fazii Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Jest rozpiska pinów na forum jakie przełożyć. Woltomierz od razu będzie Ci dzialacŻeby wskaznik temperatury oleju działał to musisz zmienić miskę olejową na taką z czujnikiem ponieważ aktualnie czujnik temperatury oleju masz w podstawie filtra oleju. Sygnał z twojego czujnika temp. oleju nie uruchomi Ci wskazówki na poliftowym liczniku.Polfis i tak spalania nie pokazuje więc po co ciągnąć sygnał
przemolll Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Dnia 29.04.2007 o 12:40, koziol napisał: Montaż licznika z FIS po II lifcie do A4 95-97 Pokaż ukrytą zawartość W Audi A4, którą robiłem jedna z oryginalnych wiązek do kostki niebieskiej albo żółtej była bardzo krótka i po przełożeniu pinów trzeba było przedłużyć te krótkie przewody.W przeciwnym wypadku mielibyśmy problem z wpięciem kostki do nowego licznika (zalecam zaopatrzyć się w większą ilość koszulek termokurczliwych).* - Rozgałęzienie mas(propozycja rozwiązania):Piny 18 i 19 (brązowe na rysunku) w nowej niebieskiej kostce łączymy razem (zdejmujemy tylko izolację, nie przecinamy ich!) w miejscu gdzie wszystkie się stykają na rys., następnie dokładamy sześć (lub odpowiednio mniej, jeśli będziemy mieć działający czujnik poziomu płynu spryskiwaczy albo zużycia okładzin hamulców) dodatkowych przewodów (długości mają być takie, żeby starczyło do poszczególnych pinów) i wpinamy je do kostek: niebieska (2, 7, 9, 24), szara (14, 15, 16) i jeden do kostki w manetce sterowania FISem (3).Przykład bez sprysków** - Działająca kontrolka immobilajzera (do 1997):1. Dobrać się do płyty głównej licznika. 2. Wylutować "minus" z diody od immo (dolna część diody). 3. Podważyć delikatnie tą wylutowaną stronę i podkleić pod nią kawałek taśmy izolacyjnej. 4. Do wylutowanej części diody przylutować kabelek. 5. Ów kabelek połączyć z masą od "naszego" immo".(Ja u siebie wlutowałem ten kabelek na 32 pin (niewykorzystany) szarej kostki, a następnie za pośrednictwem mojej przejściówki połączyłem z "naszym" immo). Po takim zabiegu kontrolka od immo działa jak w oryginale.sposób opisany przez ArtJG na a4-klub.plJeśli nie chce się komuś korzystać z w/wym. sposobu i nie zależy na tej kontrolce zawsze pozostaje zaślepienie kontrolki np. czarną taśmą izolacyjną od spodu tarczki.Podłączenie czujnika poziomu płynu spryskiwaczyCzujnik musi być z A4 po lifcie, jeden pin podłączamy pod pin 15 w szarej kostce, drugi do masy. Osobiście wszystkie masy z czujników podłączałem po lewej stronie, słupek A koło bezpieczników, czyli tam gdzie są inne masy, do tego przydadzą się piny oczkowe. Nie ma znaczenia który pin weźmiemy do licznika czy do masy, czujnik działa na zasadzie przerwania masy.Podłączenie czujnika temperatury/poziomu oleju w misce olejowejAby FIS wyświetlał temperaturę i poziom oleju trzeba najpierw zamontować miskę olejową z czujnikiem G266. Po zamontowaniu podłączamy kolejno: pin 1 - do bezpiecznika 5 (5A) (czarno-czerwony) pin 2 – masa (brązowy) pin 3 - kostka zielona pin 15 (oryginalnie od czujnika niebiesko-szary, później przechodzi w fioletowy)Znane są przypadki, że zamiennik tego czujnika powodował w dalszym ciągu wyświetlanie błędu na FISie, także zalecam tylko oryginalny czujnik.Nie da się programowo wyłączyć tego czujnika. Parę osób zrobiło sobie jakieś układy emulujące sygnał z tego czujnika, aby tylko nie mieć błędu na wyświetlaczu.Działa też podobno podanie masy na pin25 w zielonej kostce 32-pinowej, dzięki czemu nie wyświetlają się błędy na FIS'ie dotyczące oleju, jednak nadal pozostaje kwestia temperatury oleju (w licznikach z A6 to nie działa!).Jeśli mamy zegar temperatury oleju z licznika przedliftowego lub po I lifcie (zegarek analogowy z cyferkami), który sygnał otrzymywał z czujnika w chłodniczce oleju to możemy przylutować go w miejsce tego z II lifta, jednak nadal potrzebny jest emulator na poziom oleju.Podłączenie krańcówek drzwi do licznika (informacja o otwartych drzwiach)[jeden ze sposobów]W moim sposobie wykorzystane zostały tylne krańcówki z I lub II lifta (od 98r), z których wychodzą dwa piny (przed liftem tylko jeden), dzięki czemu można było od razu podłączyć dodatkowe, czerwone lampki drzwi tylnych. Przewód z krańcówki, który już mieliśmy podłączamy pod jeden z pinów, z drugiego natomiast wyprowadzamy przewód, który leci aż do licznika (z każdej krańcówki osobny). Pod ten też pin podłączamy sobie masę z lampki, którą ew. możemy sobie w późniejszym czasie dołożyć. Sygnał z prawych przednich drzwi bierzemy z kostki beżowo-różowej, przewód brązowo-żółty, słupek A z prawej strony (przy nogach pasażera), czyli dolutowujemy przewód do wymienionego przewodu i ciągniemy go do licznika.Drugim sposobem na tylne krańcówki jest pozostawienie starych krańcówek 1pin, zastosowanie diod prostowniczych i wzięcie sygnałów z którejś z kostek w słupku A po prawej stronie. Jako że nie robiłem tym sposobem zapraszam na forum a4-klub.plZnane problemy: Wymienić trzeba zbiorniczek wyrównawczy na poliftowy, w przeciwnym wypadku będzie wyświetlany błąd na FISie Lekko migająca/żarząca się kontrolka AIRBAG: W starych licznikach podświetlenie było żaróweczkami, w nowych jest diodowe i problem dotyczy prawdopodobnie innego napięcia. Rozwiązaniem jest wlutowanie w to miejsce żaróweczki, albo zaślepienie tak jak to miało miejsce z kontrolką immobilajzera. Niewłaściwe wskazanie temp. zewnętrznej / powolne jej opadanie po włączeniu zapłonu: Prawdopodobnie problem z masą, wystarczy do czujnika temperatury zewnętrznej (przewód brązowo-biały) podać masę (można dolutować do obecnego przewodu) Mając licznik z A6 będziemy mieć tylko informację o otwartych drzwiach kierowcy. Na oryginalnym wsadzie licznika z A6 będzie odwrotne wskazanie poziomu paliwa w baku (trzeba zmienić pływak lub odwrócić w nim jakąś płytkę. Najszybszym sposobem jest wgranie odpowiedniego wsadu z A4, jednak nie polecam tego amatorom ze względu na łatwą możliwość uszkodzenia licznika (standardowo odsyłam na a4-klub.pl) Należy unikać liczników poliftowych z automatów (problemy z CANem) Aby w liczniku włączyć komunikację analogową trzeba zmienić adaptację w kanale 60 licznika z 1025 na 1024 (objawiać się to może niedziałającym obrotomierzem) Kodowanie licznikaWybierz blok 17 (Instrument) Coding -> Function 07??xxx: Options (< MY 1999)+01 = Brake Pad Warning active+02 = Seatbelt Warning active+04 = Washer Fluid Warning active+16 = Navigation active??xxx: Options (MY 2000 >)+00 = No Options or Navigation III+02 = Seatbelt Warning active+16 = Navigation I & IIxx?xx: Country (< MY 1999)0 = Germany (D)1 = Europe (EU)2 = USA (US)3 = Canada (CDN)4 = Great Britain (GB)5 = Japan (JP)6 = Saudi Arabia (SA)7 = Australia (AUS)xx?xx: Country (MY 2000 >)0 = Germany (D)1 = Rest of World (Left Hand Drive)2 = USA (US)3 = Canada (CDN)4 = Great Britain (GB)5 = Japan (Left Hand Drive - JP)6 = Saudi Arabia (SA)7 = Australia (AUS)8 = Rest of World (Right Hand Drive)9 = Japan (Right Hand Drive - JP)xxx?x: Cylinder4 = 4-Cylinder6 = 6-Cylinder8 = 8-Cylinderxxxx?: Engine0 = TDI-Engine2 = 4- and 6-Cylinder Gasoline-Engine3 = 8-Cylinder Gasoline-Engine4 = Turbo-Engine (from MY 2000)Wybierz blok 17 (Instrument Cluster) Adaptation - 10-> Channel 60 (CAN data bus Generating) --> (1024)+00001 = Engine Electronics+00002 = Automatic gearbox+00004 = Brake Electronics+00008 = Auto HVAC+00032 = ADR+01024 = Instrument-> Channel 61 (CAN data bus Comfort) --> (256)+00256 = Instrument+00512 = Tire Pressure+16384 = Parking Help+32768 = Cabin Heater-> Channel 62 (CAN data bus Infotainment) --> (0)+00001 = Radio (Symphony only)+00002 = Phone+00004 = Navigation+00008 = Telematics / Emergency+00016 = Instrument Cluster{Kodowanie radia (Generation I)}STG 56 (Radio-/Navigationssystem) STG Codierung -> Funktion 0700?xx: Speakers0 = Sound System (No passive Speakers)1 = 1 passive Speaker (Front Left for Bose Sound System with Telephone)2 = 2 passive Speakers (Front) and 2 active Speakers (Rear)5 = 2 passive Speakers (Front) and no active Speakers (Rear)00x?x: Sound System Correction0 = No Sound System (No Correction)1 = Sound System (Bose)00xx?: Configuration+1 = Active/Remote Supplied Antenna+2 = CD-Changer+4 = Secondary Display (Board Computer/Navigation) Montaż licznika z FIS po II lifcie do A4 98-99(zegarek analogowy z cyferkami) Ukryj zawartość Emulator czujnika poziomu/temperatury oleju w misce Pokaż ukrytą zawartość TEMATY POKREWNE:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/243498-zamiana-licznika-pol-fis-na-pelny-fis-w-ostatnim-lifcie-pelna-opcja/?hl=%2Bmonta%BF+%2Blicznika+%2Bfis http://a4-klub.pl/index.php?/topic/221423-montaz-licznika-z-fis/?hl=%2Bmonta%BF+%2Blicznika+%2BfisWymiana FIS - VAG AUDI VW itd - soulmaster3m - Chomikuj.pl -poradnik kolegi soulmaster3m wymiany licznika pół fis na full fis Autorzy poradników i rozpisek: soulmaster3m , MaxsteRR, pawelwor naprawa wyswietlacza fis ---> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305208-naprawa-wyswietlacza-fis/ To ta rozpusta tak 98-99? Potem na ful fisa podłącza się tak samo jak w przypadku pół fisa? Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez przemolll
Fazii Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Tak to ta.Sprecyzuj drugie pytanie dokładnie bo nie wiem co masz na myśli...
przemolll Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 1. Rozpiske pionów lektora dałem wyżej dotyczy montażu licznika z fisem z analogowym zegarkiem z cyframi? 2. Jeżeli kostki zieloną i niebieska będę miał przygotowaną według wyżej wymienionej rozpiski pionów ( zegarek analogowy z cyframi) to przy wkladaniu licznika z full fis (zegarek cyfrowy) w kostkach zieloną i niebieska już nic nie robię?? Tylko podlaczam do szarej kostki resztę rzeczy w tzn manetka, otwarte drzwi,radio temperaturę
Fazii Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 1. Podaj maila podeślę Ci moją rozpiskę. 2. Tak.
przemolll Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 1. Pw Czy mając immo 2 przekoduje je tak samo jak w poradniku pół fis na full fis?
Fazii Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Commanderem bym nie adaptował licznika Lepiej zrobić to vcds'em lub vag-com'em
Frimuś Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Witam. Co zrobic aby po odpalniu auta nie swiecila sie kontrolka ladowania aku (znika jedynie po mocniejszym przygazowniu). Licznik mam z a6 c5
prezesik18 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 35 minut temu, Frimuś napisał: Witam. Co zrobic aby po odpalniu auta nie swiecila sie kontrolka ladowania aku (znika jedynie po mocniejszym przygazowniu). Licznik mam z a6 c5 może to nie wina licznika tylko alternatora? Sprawdź napięcie po odpaleniu czy jest w porządku, może po prostu altek się nie wzbudza.
marcin_franz Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Witam. Co zrobic aby po odpalniu auta nie swiecila sie kontrolka ladowania aku (znika jedynie po mocniejszym przygazowniu). Licznik mam z a6 c5Zbadać przyczynę. Alternator, przewody, regulator itd.
Frimuś Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Kolega bidzio mi mówił że to jest powód samej wymiany licznika właśnie na ten z fisem i że tu w wątku jest opis na ten temat. Lecz ja nie znalazłem. Tak właśnie chodzi o wzbudzenie Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
marcin_franz Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 A jaki masz obecnie licznik? Najlepiej wrzuć zdjecie
Frimuś Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Jutro zrobięZ a6 c5 2001 bodajże Full fis temp.oleju i ładowanie Radio cyfroweWysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
przemolll Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 4 godziny temu, Fazii napisał: Commanderem bym nie adaptował licznika Lepiej zrobić to vcds'em lub vag-com'em Kodowanie zrobię vcds lite. Chodzi mi o immo, czyli dodanie kluczyków do licznika. 1. Czy nie będzie problemu ze względu ze mam immo 2 a licznik immo3? 2. Czy w K+Can Comader mogę wyłączyć immo w zakładce Engin Control unit?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się